Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 57 ... 114 115
ditisdavid

In de laatste 2 uur voor de start toch nog Roglic de ploeg in gezet, de FOMO werd me te groot. Kind van de rekening was Bora - Hindley en Kelderman er met Stewart uitgehaald en Elissonde en Einhorn toegevoegd. Zit me niet helemaal lekker, maar ja. Weinig tijd erin zitten omdat ik op vakantie ben, bijna al het voorwerk is vanuit de bijrijdersstoel gebeurd...

Daarmee het volgende team op de been gebracht:

Klassementsrenners en klimmers
1. Roglic
Black box nummer één. Gigantisch risico om hem niet te nemen maar niet veel veiliger om hem wel te hebben. Echt geen idee waar hij staat en dan is 6 miljoen eigenlijk te duur, maar durfde het toch niet aan hem te passeren.

2. Carapaz
Staat er altijd, matige voorbereidingskoers of niet.

3. Almeida
Geloof er niks van dat hij er weinig van verwacht, anders win je niet in Burgos op de bergaankomst. Puntenkanon mits in vorm

4. Evenepoel
Die gaat geen beter parcours krijgen om te bewijzen dat hij een toekomstig (of deze ronde al?) groterondewinnaar is. San Sebastian gaf veel vertrouwen.

5. Yates
Black box nummer twee. In principe wel de beste grote ronde voor hem.

6. MAL
Black box nummer drie. Voor dit bedrag is de potentiële upside echter te groot om hem te skippen.

7. Higuita
Kent een geweldig seizoen, is fris en heeft de ideale skillset voor een Vuelta vanuit Scorito-perspectief. Met andere woorden, veel te goedkoop.

8. Sivakov
Had zowat heel Ineos willen meenemen. Zoals zo velen heb ik me al aan hem gebrand, maar leek in Burgos beter dan ooit en dit is wel de ronde waar hij het minst snel op zijn snufferd kan gaan...

9. Rodriguez
Net zo'n groot talent als Ayuso en meer dan de helft goedkoper, makkelijk keuze voor mij.

10. Van Wilder
Na veel tegenslag meer dan in orde en Burgos. Met de ploegentijdrit, Evenepoel en het wit teveel manieren om punten te pakken om niet te nemen.

11. Buitrago
Logische pick voor dit bedrag met zijn klimvermogen en explosiviteit.

12. Elissonde
Start als bankzitter voor de bergen, maar in de Vuelta heb je een brede selectie nodig bergop en hij is in vorm...

Sprinters
13. Merlier
Eigenlijk te duur, maar er is niemand anders die ik blind kan cappen in de vier vlakke ritten, en hij lijkt in elk geval willen uit te rijden...

14. Pedersen
Klasbak. Bewees in de Tour in de hitte te kunnen presteren en is zo te zien nog hongerig voor deze ronde.

15. Hayter
Eigenlijk meer alleskunner dan sprinter, dit is iemand die makkelijk de best scorende niet-klassementsrenner kan worden. Met de nadruk op kan.

16. Coquard
Kan een heuveltje over en is in dit veld niet een van de trageren...

17. Thijssen
Net als Merlier: eigenlijk enkel mee voor vier vlakke dagen. In potentie daar zeker zo snel als iedereen behalve Merlier...

18. Einhorn
De beste optie voor 500k.

Overig
19. Stannard
Voor de sprints die te lastig zijn voor Merlier, de heuvels en het middelgebergte, en wellicht de teampunten.

20. Pacher
Goede puncheur, goede aanvaller, spotgoedkoop en onderbelicht tov een Adria.

Vandaag dus 4x Ineos, 2x QS en 1x Jumbo, BEX en UAE. Zou een aardige start moeten worden.

T1MM0S

Roglic 76% pickrate.. Lastig om te zeggen of ik dat nou meer of minder dan verwacht vind..

danusz1986

Klassementsmannen:

Carapaz
Evenepoel
Almeida
Hindley
Yates
Higuita
Arensman
Ayuso
Mal

Klimmers:
Rodriguez
Vine
Wilder

Aanvallers:
Buitrago

Sprinters:
Hayter
Pedersen
Groves
Thijssen
Coquard
Van Poppel
Einhorn

Laatst gewijzigd
Dumoulist

'@Eddix Alleen al om het feit dat je in etappe 7 Vendrame kan cappen maakt het zijn prijs al meer dan waard :')

Laatst gewijzigd
mas22

'@Tompot

Bedankt, jij ook. Leuk om jouw team te lezen, totaal andere insteek ook

Wellens Nietens

Ik heb zowel Hindley als Carapaz thuisgelaten. Ik had geen goed gevoel bij die twee. Dan kun je verder een lekker team samenstellen. Ik ben gegaan voor 3x Quickstep, 3x Ineos, 2x TJV, per ongeluk 2x Trek en verder een hoop eenlingen:

Klassement:
1. ROGLIC (6M) - Tja het is toch Roglic en als TJV hem stuurt dan zal ie wel goed zijn toch? Toch??
2. ALMEIDA (4M) - Lijkt net op tijd weer in vorm te zijn ondanks dat hij het zelf nog niet doorheeft; jongerentrui
3. EVENEPOEL (4M) - Ik zie het wel gebeuren voor Remco dit keer
4. YATES (3.5M) - Lijkt in vorm, eerder Vuelta gewonnen
5. ARENSMAN (2.5M) - Ja aan de dure kant maar wel een kopman met tijdrit en jongerenpunten, en wie is er nou echt zekerder in deze prijsklasse (behalve O'Connor)?
6. O'CONNOR (2.5M) - Als ie z'n Dauphine vorm weer kan benaderen is het een koopje
7. MA LOPEZ (2M) - Gokje dat ik voor 2M wel wil proberen
8. HIGUITA (2M) - Heeft zich specifiek op de Vuelta voorbereid en lijkt in vorm

Klimmers:
9. JP LOPEZ (1.5M) - Gokje van 1.5M wel waard als zogenaamd kopman bij Trek
10. RODRIGUEZ (1M) - Rol onduidelijk maar voor 1M is hij in principe een koopje
11. VAN WILDER (0.75M) - Extra Quickstep mannetje en stiekem zelf erg goed bezig
12. CHAVES (0.75M) - Lijkt me niet alleen de goedkoopste maar ook de beste van de 3 EF kopmannen op dit moment

Tijdrijder:
13. DENNIS (1.5M) - Voor TTT, ITT, en teampunten Roglic

Sprinters:
14. MERLIER (3.5M) - Lijkt me de snelste die meedoet en zei dat ie wellicht voor puntentrui wil gaan dus hopelijk rijdt hij uit
15. HAYTER (2.5M) - Lekker veelzijdig, favoriet voor puntentrui?
16. PEDERSEN (2.5M) - Beetje de vraag hoe goed ie is na de TdF maar in principe een goede sterke sprinter voor dit parcours. Ik twijfelde wel tussen hem en Groves, maar ik vond de resultaten van Groves in Polen niet erg overtuigend.
17. COQUARD (2M) - Had nog een sprinter nodig
18. THIJSSEN (1.5M) - Zie Coquard
19. EINHORN (0.5M) - Lekker goedkoop

Knecht:
20. DEVENYNS (0.5M) - Een goedkope QS knecht leek me nog de beste manier om m'n laatste plekje/500k te besteden zonder te veel in de verleiding te komen tot verkeerd opstellen, waar ik met opties als bijv. Verona en Adria wel bang voor zou zijn

FOMO:
- AYUSO

Sjas Patatje

Na wekenlang puzzelen heb ik vandaag op het laatste moment toch maar mijn hele team weer omgegooid! Zoals al vaker gezegd; dit is misschien wel de moeilijkste teamselectie ooit.

Wie moeten het gaan doen?

ALGEMEEN KLASSEMENT
- Roglic
- Carapaz
- Almeida
- Evenepoel
- S. Yates
- M. Lopez
- Higuita

SCHADUW AK
- C. Rodriguez
- Van Wilder

SPRINTERS
- Ackermann
- Groves
- Pedersen
- Hayter
- Thijssen
- Teunissen
- Stewart
- Einhorn

AANVAL
- Buitrago

KNECHT
- Serry

Wow, ik schrik ervan dat ik ineens zoveel sprinters heb haha. Ga ik de aanvallers missen? Een Higuita en Hayter zijn natuurlijk multifunctioneel en inzetbaar in meerdere type etappes.

Vandaag VOL voor Quick-Step (4x), Ineos (3x) en Jumbo (2x). 🙏

Fietsbel

KLIM
Roglic
Carapaz
Hindley
Evenepoel
O’Connor
Higuita
McNulty
Lutsenko
Woods
Rodriguez
Plapp
Dennis
Van Wilder

SPRINT
Ackermann
Hayter
Pedersen
Thijssen
Stewart
Einhorn

Teunissen

Voor vandaag 4x INE 3x JV (c) 2x QS. Succes allen.

floda

Ondanks dat ik me zo had voorgenomen om geen last minute wissels te doen, toch 7 minuten voor sluiting gedaan…. Krijg ik vast spijt van ik heb sivakov/Teunissen/einhorn gewisseld voor vendrame/gesink/wright.

Mijn team:

Roglic
Carapaz
Evenpoele
Hindley
Yates
MAL
Higuita
O Connor
Rodriguez
VWilder
Buitrago

Dennis
Gesink

Ackermann
Thijssen
Vendrame
Hayter
V Poppel
Stewart
Wright

Daarmee als ik stats bekijk beehoorlijk wat afwijkingen van de meest gekozen.

RvhC74

Reneetje vh Cafeetje heeft voor het volgende team gekozen:

Roglic, Carapaz, Evenepoel, Yates, Kelderman, Hiquita, Ayuso, Lopez (trek), Sivakov, Rodriquez, van Wilder, Buitrago, Hayter, Pedersen, Groves, Coquard, Teunissen, Thijssen, Stewart, van Poppel

Guido Maltempi

AK/klim:
1. Almeida
2. Yates
3. Mas
4. Kuss
5. Valverde
6. Arensman
7. Kelderman
8. McNulty
9. Meintjes
10. Chaves

Aanval:
11. Alaphilippe
12. Wright
13. Buitrago

Sprint:
14. Merlier
15. Bennett
16. Ackermann
17. Vendrame
18. Teunissen
19. McLay
20. Einhorn

... zitten allemaal niet in mijn team :) Nou mag ik hopen dat de renners die ik wél heb gekozen beter gaan presteren dan deze selectie, maar toch wel bijzonder dat je een behoorlijk competitief team kan neerzetten op plek 21 t/m 40. Toont wat mij betreft wel aan hoe lastig de puzzel deze keer was.

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

Roglic
Carapaz
Evenepoel
Hindley
Ayuso
Higuita
M. Lopez
Pozzovivo

Sivakov
Rodriguez
Van Wilder
Adria

Dennis
Hayter

Ackermann
Groves
Pedersen
Thijssen
Stewart
Einhorn

Veel plezier allen!

Corné .

Hier is mijn team:

Roglic
Carapaz
Yates
Evenepoel
Ayuso
Higuita
Mas
Arensman

Van Wilder
Dennis
Soler
Molard
Wright
Adria

Merlier
Groves
Einhorn
Stewart
Thijssen
Hayter

Ik denk dat dit voor mijn gevoel wel een lekker gebalanceerd team is maar je hebt natuurlijk ook wat geluk nodig.
Veel succes allen!!

groppiestan

Gekozen voor de volgende mannen

Klassementsmannen

Roglic: die gaat er gewoon staan

Carapaz: was hij of almeida, de weegschaal sloeg door omdat almeida zo aan het neulen was.

Evenenpoel: ook al zakt hij erdoor de 3e week, verwacht ik dat hij een echte scorito punten spokkelaar wordt

Hindley: heeft mij een topnotering in de giro opgeleverd dus kon hem niet laten liggen

Yates: zal toch 1 ronde een goed klassement moeten rijden

Mas: altijd goed in de vuelta

Higuita: no brainer voor zijn prijs

MAL: omdat hij zo goedkoop was voor een top 5 kandidaat

Klimmers:

Sivakov: verwacht wel een aantal mooie uitslagen deze vuelta

Van Wilder: goed in burgos en steeds een beetje beter

Buitrago: enige van bahrein die in vorm is en kandidaat voor de bollen

Tijdrijders:

Cavagna: in vorm en kan ook zijn ritje wel uitkiezen

Durbridge: voor etappe 1 en individuele tt

Sprinters:

Ackermann: betere klimmer dan bennet en merlier en meer kans op uitrijden

Thijssen: in dit sprintersveld zou hij zomaar 5 keer top 5 kunnen eindigen

Einhorn: koopje voor sprintkopman

Stewart: sprint mee en kan goed een heuvel verteren

Theunissen: had hem nodig voor etappe 1 en hopelijk sprint hij mee

Aanvallers

Hayter: kan alles, mini van aert

Vendrame: super aanvaller in de heuvels/punch. Schijnt ook nog een beetje mee te gaan sprinten

Veel succes en plezier allemaal. Zin an!

chip 010

Hierbij mijn team met de daarbij horende uitleg.

Algemeen klassement en klimmers:
- Roglic - absolute kandidaat winnaar, Jumbo laat hem naar mijn mening niet starten als Jumbo denkt dat hij niet kan winnen.
- Hindley - man in vorm en zeer goed bergop.
- Almeida - lijkt gewoon in vorm ondanks dat hij zelf andere signalen gaf. Bonus punten jongere en punch
- Evenepoel - lijkt goed in vorm en compleet team rijd voor hem. Bonus punten jongere, tijdrit en aantal interessante ritten.
- Arensman - kopman team groot talent. Bonus punten jongere en tijdrit.
- T G Hart - voormalig winnaar grote ronde en goedkoper alternatief van Ineos dan Carapaz
- Higuita - medekopman in team en in vorm. Bonus punten jongere en punch
- Ayuso - geloof in een vrije rol voor hem en is toekomstige ronde winnaar.
- Rodriguez - groot talent en hoop dat hij lang bovenin kan blijven staan en zo vrijheid krijgt. Zoals eerder gezegd houdt Ineos de laatste rondes meer renners in de top. Bonus punten jongere
- van Wilder - groot talent en wilde een tweede QS waarmee ik van wilder verwacht met de meeste punten.
- Gesink - teamgenoot Roglic verwachting TTT verder opvulling en eindafrekening

Tijrijder:
- Dennis - wereldtop tijdrijder en verder dezelfde redenen als Gesink. Bonus is dat hij ook in de aanval zal gaan in het geval Roglic toch tegenvalt

Sprinters:
- Merlier - beste sprinter op het vlakke
- Hayter – kan op veel terrein aankomen en tijdrit
- Groves – groot sprint talent
- Thijssen – groot sprint talent
- Vendrame - kan op veel terrein aankomen
- Teunissen - zie hem gewoon mee sprinten plus ttt en jumbo
- Stewart - aangewezen sprinter van team en goedkoop
- Einhorn- goedkope sprinter

Renners die ik helaas niet heb kunnen nemen maar wel wilde en veel van verwacht:
- Carapaz - in het budget moest er 1 uit en denk dat ik hem het best kan opvangen
- Pedersen - heb hem er heel lang in gehad echter paste de puzzel dan net niet
- Yates - verwacht er veel van maar net te duur

GlennTour

Klassement:
Roglic
Almeida
Evenepoel
Yates
Ayuso
Arensman
Kelderman
Higuita

Klimmers:
Sivakov
C. Rodriguez
Adria

Sprinters:
Ackermann
Groves
Pedersen
Hayter
Gijssen

Aanvallers:
Buitrago
R. Stannard
Stewart

Knecht:
Van Poppel

stijn123

Mijn team:

Roglic
Carapaz
Evenepoel
Yates (C)
Arensman
Higuita
Valverde
Ayuso
Rodriguez
Geoghan Hart

Van Wilder
Adria

Ackermann
Hayter
Pedersen
Teunissen
Vendrame
Wright
Stewart
Einhorn

Lang getwijfeld over mannen als Hindley, Kelderman, Buitrago en Groves, maar uiteindelijk tevreden met deze variant.

R. D.

Ik weet niet wat de rest vind, maar ik vind de pickrate van Roglic erg hoog. Een hoop mensen toch te conservatief om hem eruit te laten.

Jasperdewaal11

Jumbo begint scherp iig

Sjas Patatje

Geen verkeerde start vandaag met de volledige top 3, alleen jammer dat mijn vier renners van Quick-Step slechts 3e zijn geworden. Ik had een pre team selectie met Gesink als Capitano vandaag....

Volle bak sprinten morgen, kom maar op!

Ackermann
Groves
Hayter
Pedersen
Thijssen
Teunissen
Stewart
Einhorn
Roglic

Weer een Nederlandse overwinning morgen met Teunissen?

Eddix

Roglic een pickrate van 78% (ik heb me eraan gehouden, geen roglic, geen jumbo, begin ook lekker op 46%!)
Maaar...
Adria pickrate van 13%! Geweldig, toch veel mensen die het forum lezen maar toch het forum niet lezen zal ik maar zeggen..

BasHW84

Prima start met 329 puntjes, was nog beetje schade beperken met alleen Roglic van Jumbo. Wel 3 van de 5 in het jongerenklassement nu

Thomberg

Famous last words van @R.D. Haha

60% maar toch perfecte start. Bij m’n selectie eigenlijk 0 rekening gehouden met TTT (tuurlijk de selectie van Rodriguez en van Wilder was door TTT makkelijker maar wilde ik anders ook) en al m’n renners bij top 5. Had niet beter gekund.

En kippenvel toen Gesink als eerste over de streep kwam.

Morgen winst Ackerman zou mooi zijn!

@Eddix, toch snap ik keuze Adria wel. Ik wilde voor Battistella gaan maar die hoeft het niet beter te doen. Uiteindelijk alleen de Unicorn als 500k man + 4 x 750k

Laatst gewijzigd
Hay

Mooi dat Gesink het rood wordt gegund. Maar hoe zit dat morgen?, stel geen van de Jumbo's pakt boni seconden. Hoe wordt dan de plaatsing in het AK bepaald, zijn dat zeg maar opgeteld de plaatsen in de etappes (en heeft degene met de laagste plaatsen het rood) of behoudt Gesink het rood totdat iemand er met de tijd (seconden) onderdoor gaat? Ik neem aan dat alle Jumbo's dezelfde tijd in duizenden seconden hebben.

groppiestan

Pfff, die 1 sec tussen ineos en qs kost mij toch wel een aantal puntjes. Best irritant ook dat de tijd niet meeliep.

1 2 ... 57 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.