'@Berend: we gaan het zien, joh. Uiteindelijk gaat er altijd iemand de mist in. Ik geloof (nog) niet in Evenepoel, dus ik laat hem thuis. Wellicht is dit wel de ronde van zijn GT doorbraak en dan ga ik op mijn bek. Zo gaat dat. Zelfde zal het geval zijn met mensen die Almeida of Carapaz skippen. Iemand heeft er op het eind gelijk. Let’s see.
Heb straks geen tijd meer om het te plaatsen dus hierbij alvast de mannen die het mogen gaan doen:
Roglic - kan me niet voorstellen dat hij meedoet als hij geen kans maakt. Dat is ook wat Boven zei.
Carapaz - altijd goed in grote rondes, zekere podium kandidaat.
Evenepoel - zie hem niet als kandidaat voor podium, heeft daarvoor in hooggebergte nog te weinig laten zien, maar zijn veel etappes waar hij kan scoren.
Hindley - na de Giro kan je niet meer om hem heen. Lijkt ook redelijk in vorm te komen.
Yates - denk 1 van de grote favorieten. En anders gaat hij wel voor etappes.
Ayuso - verwacht dat hij een klassement mag rijden, zeker gezien de onduidelijkheid rond Almeida.
Lopez - kan je voor 2 mio niet laten lopen, is kopman bij Astana en was goed in Burgos.
Higuita - veel aankomsten op maat voor hem.
Rodriquez - ben heel benieuwd wat hij gaat doen, kan mee op veel aankomsten en verwacht ook wel dat hij lang mee kan doen in klassement.
Chaves - langst over getwijfeld, 1 van de 3 kopmannen bij EF, rijdt een behoorlijk seizoen en ploegleiding verwacht veel van hem.
Adria - jammer dat hij opeens in de lijstjes kwam, maar verwacht wel een en ander van hem.
Buitrago - wat mij betreft kandidaat voor de bergtrui. Landa gaat niet voor klassement zegt hij zelf en Mader rijdt niet geweldig. Verwacht dat hij veel vrijheid krijgt.
Merlier - snelste sprinter, geeft aan dat hij voor puntentrui wil gaan dus zal gewoon uit willen rijden. No brainer wat mij betreft.
Hayter - WVA light, zal wel minder vrijheid krijgen.
Pedersen - sprint hij niet dan vlucht hij wel.
Thijssen - sprinter in vorm
Arndt - verwacht hem als sprinter, DSM heeft de punten nodig. Gaat ook mee in de ontsnapping en redelijke tijdrit.
Stewart - wordt uitgespeeld als sprinter volgens de ploeg.
Einhorn - zal zijn puntjes wel pakken in de sprint.
Wright - is in vorm, kan mee sprinten, heeft tijdrit en zal meegaan in de vlucht.
Succes allemaal!
Mooi man, die start in Utrecht. De TTT komt zo dicht langs m'n huis dat ik zelf een zwembadje kan organiseren. En gister zat ene Jai Hindley in zijn BORA-bootje op de Catharijnesingel verleidelijk naar me te kijken, maar ik ben niet ingegaan op zijn avances: onze roze vriend blijft thuis. Net als Almeida, Landa, O'Connor, Valverde, Mader, Sivakov, Arensman, Hart, Kuss, McNulty, Woods, Alaphilippe en vele anderen. Ondanks het ontbreken van de absolute toppers echt een sterk veld in de breedte. Veel plezier allen!
Mijn team is ook definitief
Roglic - klassement / algemeen / captain etappe 1
Carapaz - klassement / algemeen
Evenepoel - klassement / jongeren
Yates - klassement / algemeen
Mas - klassement / algemeen
Ayuso - klassement / jongeren
M.Lopez - klassement algemeen
Higuita - klassement / bergtrui
Meintjes - klassement / algemeen
L.Hamilton - klassement / bergtrui
Sivakov - klassememt / jongeren
R.Rochas - aanval / bergtrui
Merlier - sprint / puntentrui
Groves - sprint / heuvel / puntentrui
Hayter - sprint / heuvel / puntentrui
Arndt - sprint
Pinot - aanval / bergtrui
F.Wright - aanval / sprint
Stewart - sprint
Einhorn - sprint
Vendrame stond er hier vanaf het begin in. Jammer dat zo'n artikel zijn pickrate een boost geeft. Zo te lezen kon je er best verschil mee maken. Ik zie Vendrame als de Albanese van de Giro. Ik denk dat hij vlak gaat meesprinten voor plek 10-20 en in de vlucht gaat zitten. Doe er je voordeel mee. Albanese heeft me goud bezorgd in de Giro.
Team is definitief.
Carapaz
Hindley
Almeida
Evenepoel
Mas
Arensman
Ayuso
MAL
Higuita
Sivakov
Rodriguez
van Wilder
Pinot
Hayter
Groves
Pedersen
Thijssen
Vendrame
Stewart
Einhorn
Grote gok zonder Rogliç. Daarnaast had ik Yates ook graag willen hebben. Ook van Buitrago verwacht ik veel, daar kwam ik helaas 250k tekort voor maar goed.
Succes allemaal, op naar het bekertje.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.