Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 59 ... 114 115
Guido Maltempi

Na drie weken vol overtuiging in Team Zonder Primoz werd de FOMO mij gisteravond toch te machtig. De AK kern intact laten en alleen b-keuze renners downgraden leverde steeds een aan alle kanten rammelend team op. Uiteindelijk is Almeida daarom het kind van de rekening geworden. Maar elk nadeel heb ze voordeel: op plekje 11 in het klimteam fladderde opeens een blauwe vogel naar binnen!

1. Roglic (elke dag dat zijn rug het houdt = kassa)
2. Hindley (geen twijfel)
3. Carapaz (beetje twijfel maar staat er vrijwel altijd in grote rondes)
4. Evenepoel (eigenlijk hetzelfde verhaal als Roglic, gaat scoren tot het moment dat hij erdoor zakt)
5. MAL (podiumkandidaat, koopje)
6. O'Connor (top 5 kandidaat)
7. Higuita (punchen en wellicht ook AK)
8. Ayuso (toptalent, eigenlijk te duur maar gevalletje FOMO)
9. Rodriguez (toptalent, eigenlijk te goedkoop)
10. Sivakov (lijkt in de vorm van z'n leven)
11. Pinot (juich- en huilrenner, krijgt alle vrijheid)

Aangevuld met twee goedkope opvullers voor de tijdritten:

12. Van Wilder (tevens 12de klimmer)
13. Craddock (ik wilde een 2de BEx voor de TTT, was achteraf niet nodig)

En dan nog zeven sprinters die een heuveltje over kunnen:

14. Pedersen (sprintkopman)
15. Hayter (de Wout van de Vuelta?)
16. Groves (voordeel van de twijfel)
17. Coquard (onderschatte sprinter, kan het eindelijk laten zien voor Cofidis)
18. Thijssen (steady top 10)
19. Stewart (zijn ploeg heeft veel vertrouwen in hem, voor 750K het gokje waard)
20. Galvan (de Albanese van de Vuelta?) (als-ie tenminste gaat sprinten)

Lang in het team gestaan maar last minute gesneuveld:

21. Almeida (moest dus plaats maken voor Roglic)
22. KelderArensKelderArensKelderneetochArensman (ik moest wat budget vrijmaken, dit plekje ging naar Pinot)
23. Einhorn (hier stond eerst Galvan, maar toen ik vanmiddag nog eens door de recente uitslagen van Einhorn bladerde heb ik Kiko toch maar weer terug gezet)

Punchen of verzuipen

Mijn team:
Roglic
Evenepoel
Hindley
Almeida
Yates
Kelderman
Higuita
MAL
Rodriguez
Van Wilder

Ackermann
Groves
Pedersen
Hayter
Thijssem
Einhorn

Harper
Buitrago
Adria
Serry

Belangrijkste keuze is het niet meenemen van Carapaz. Ook het niet selecteren van Sivakov vind ik wel spannend, hoewel hij wel op mijn zwarte lijst staat...

niek-vdv

Nog iemand die voor Galvan is gegaan, leuk.
Verder heb ik allemaal namen met een veel hogere pickrate dus die zijn het vermelden minder waard.

De Tourminator

Team de Tourminator:

Roglic
Carapaz
Evenepoel
Hindley
Yates
Ayuso
Higuita
Geoghegan Hart
Rodriguez
Van Wilder
Buitrago

Ackermann
Hayter
Coquard
Teunissen
Thijssen
Vendrame
Stewart
van Poppel
Einhorn

Ik wilde graag Yates mee hebben waardoor er concessies gedaan moesten worden. Almeida van de toppers thuis gelaten vanwege zijn berichten. Ayuso FOMO, dus die er uiteindelijk toch ingefietst ten koste van Pedersen of Groves. Lopez uiteindelijk geslachtofferd voor Vendrame door zijn bericht. Vanwege allerlei oorzaken pas eergisteren teams kunnen bekijken en wat artikelen kunnen lezen. Geen Pcs of uitslagen kunnen bekijken.
We zien wel waar we stranden, ik ben uiteindelijk toch tevreden met dit team.

Hopelijk morgen Teunissen in het rood, hem daarvoor eigenlijk verkozen boven Dennis.
Succes allemaal.

Primavoormij

Mijn eerdere bericht is plotseling verdwenen dus we houden het kort:

1. Roglic: kandidaat top 1 AK.
2. Carapaz: kandidaat top 3 AK.
3. Hindley: won de giro.
4. Evenepoel: zie ik ook zonder top 5 AK veel punten pakken.
5. Yates: had liever Almeida, maar het geld was op.
6. Ayuso: pakt punten.
7. MAL: mooie discount ivm wangedrag, maak ik graag gebruik van.
8. Higuita: pakt punten.
9. Sivakov: goede vorm.
10. Rodriguez: goedkoop.
11. Van Wilder: goede backup klimmer + TTT/ITT
12. Buitrago: goede backup klimmer

13. Ackermann: kopman sprints en kandidaat top 3 groen
14. Hayter: multi-inzetbaar en kandidaat top 3 groen
15. Pedersen: top 5 sprints en kandidaat top 3 groen
16. Thijssen: pakt punten.
17. Stewart: goedkope sprinter
18. D. van Poppel: pakt punten als leadout
19. Einhorn: goedkope sprinter

20. Durbridge: BEX wint de TTT

HB

Sivakov morgen ook prima opvuller met 7 bonus punten. Blij dat ik er niet ben ingetrapt om meerdere dure jumbo’s te kopen.

Ik zie Rodriguez morgen in de uitslag wel boven Sivakov finishen en dus stuivertje wisselen naar plek 2. Dan pakt hij de 7 punten en Sivakov 6 punten. Tel uit je winst ;)

Laatst gewijzigd
Fietsbel

Mooie start met 399. Morgen 6 sprint + 3 JV, en door.

mas22

Slechte start, maar heb met mijn team ook niet ingezet op de ttt. Vuelta duurt 3 weken en ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.

hjtimmer

Gesink rood laten pakken. Het klinkt nu zo logisch..

wielergekkie

Nou hier mijn team:

1. Roglic - Top kandidaat winnaar.
2. Carapaz - Podium kandidaat + sterke ploeg.
3. Hindley - podium kandidaat.
4. Evenepoel - verwacht ik top 10 maar zie hem veel punten pakken.
5. Yates - erg veel vertrouwen in (puur gevoel).
6. Ayuso - Extreem talent en verwacht weinig van Almeida.
7. Lopez - durfde hem niet te laten liggen voor deze prijs.
8. Higuita - uitgesproken kopman + punch.
9. Sivakov - goede ronde Burgos.
10. Rodriguez - FOMO
11. Jungels - aanhaken AK anders goede aanvaller
12. Van Wilder - TTT + ITT
13. Buitrago - opvullen en mogelijk goede aanvaller.

14. Cavagna - TTT + ITT

15. Hayter - favoriet punten trui.
16. Pedersen - ziet 8 kansen, mag zich bewijzen.
17. Coquard - degelijke sprint en kan heuvel over.
18. Vendrame - misschien gaat die toch mee sprinten, gokje.
19. Thijsen - verwacht ik paar keer top 5.
20. Einhorn - budget sprinter.

Na een gouden beker bij de giro en een slechte tour (70%) ben ik benieuwd waar dit team mij gaat brengen.

Veel plezier iedereen!

Thomberg

Ik krijg nu al spijt van m’n last minute switch Thijssen out, Vendrame 1. Thijssen stond er vanaf moment 1 in maar wilde toch dd veelzijdigheid van Vendrame hebben. Maar nu twijfel ik toch wel.

RvhC74

Wat mij opvalt dat toch veel mensen voor het koopje van Superman hebben gekozen omdat hij mogelijk podium kan rijden maar hij heeft laatste jaren niet veel uitgereden.

Aan de andere kant kan het een goed gokje zijn, maar ik heb hem links laten liggen, 2mln te duur voor een gokje

Succes iedereen

T1MM0S

Niet perse het bord dat je wilt zien in de laatste kilometer..

https://twitter.com/Dutchtwang/status/1560873568476463104

Wicked Wout

'@thombeg, ik heb hem uiteindelijk niet meer gewisseld en dat voelt óók niet goed, haha. Ben nu zonder Vendrame juist bang dat ik hem mis bij een aantal overgangsetappes

Thomberg

'@Reneetje. Giro had hij (blijkbaar ) blessure. Nu heeft hij laten zien geen blessure te hebben. Dan is hij 1 van de beste klimmers ter wereld. Vorig jaar stapte hij boos uit maar ook toen had hij al veel punten. Daarom durf ik hem aan. Voor 2 miljoen kreeg je deze Vuelta geen wereldtoppers. Stel hij valt tegen in klassement dan zie ik hem wel in de aanval 2 ritten top 3 eindigen

albert n

Zonder jumbo deze tour. TT wist ik van tevoren. Ben benieuwd of Jumbo nog een etappe gaat winnen omdat ze ws allemaal in dienst van Roglic zullen moeten rijden. Heb genoeg sprinters.

Simcha

'@Thomberg. Hier dezelfde keuze gemaakt en dezelfde twijfel. Maar als Vendrame voor het groen wil gaan, dan zal ie vandaag moeten meesprinten.

MarvinG

Gekozen voor:

Roglic
Carapaz
Evenepoel
Almeida
Yates
MAL
Valverde
Higuita

Rodriguez
Chaves
Van Wilder
Gesink

Cavagna

Ackermann
Hayter
Coquard
Vendrame
Thijssen
Stewart
Einhorn

Op het laatste moment Teunissen gewisseld voor Vendrame. Hopelijk houdt Mike woord en gaat hij echt niet meesprinten. Gesink gekozen voor de teampunten en de gedachte dat hij wel eens de rode trui gegund zou kunnen worden. Leuk dat dit dan ook zo uitpakt.

Vandaag voor Ackermann als cap.

Punchen of verzuipen

Wat betreft MAL: je kiest renners omdat ze *relatief aan hun prijs en afgezet tegen de andere opties* een goede keuze kunnen zijn. En in dit veld, voor 2M, heb je hem goedkoper dan/zelfde prijs als ándere renners die omgeven zijn door vraagtekens (O'Connor, Carthy, Nibali, Ayuso, McNulty, Mäder, Landa).

Dus ja, MAL is een gokje, maar hou toch op met dat "OMG heb je MALLLLLL gekozen, echt omg zo YOLO, helemaal crazy". Wat een onzin.

arjenzvob

Na lang klikken en wegen ben ik gegaan voor

Roglic, Almeida, Evenepoel, Yates, Arensman, Ayuso, O'Connor, Higuita, Sivakov, Rodriguez.

Ackermann, Hayter, Pedersen, Coquard, Thijssen, Wright, Stewart.

Buitrago, van Wilder, Cavagna.

Natuurlijk wat twijfels:
- Geen Hindley en Carapaz, maar je moet kiezen. Bij beide een onderbuikgevoel dat het 'm niet gaat worden.
- 1x Jumbo. Als Teunissen toch gaat sprinten word ik gek...
- Ackermann ipv Merlier als sprintkopman. Arensman had dan MA Lopez geworden.

Bovenal hoop ik te genieten van een mooie Vuelta met heel veel jong talent! En wat een prachtige avond was het gisteren al! Over jong talent gesproken #kingGesink

MarvinG

Ja als Teunissen ineens toch gaat sprinten steek ik persoonlijk een stok tussen zijn spaken :p

Heeft de laatste dagen in 3 verschillende interviews aangegeven niet te (willen) sprinten. Dan moeten we hem toch maar eens geloven op zijn woord haha.

Platje

Gesink had beter 2e kunnen worden als je hem voor de teampunten hebt, nu krijgt hij 10 punten en bij een 2e plek waren dit er 16 :) tenzij Teunissen wel (goed) sprint en wat boniseconden pakt

mrtheyoung

Kan iemand mij vertellen hoeveel boni's er zijn vandaag en waar ik dit kan vinden?

Mijn team deze Vuelta:

Roglic
Evenepoel
Almeida
Yates
Arensman
Ayuso
Sivakov
Rodriguez
J.P. Lopez
Higuita

Buitago
Alaphillipe

Hayter
Ackermann
Pedersen
Thijssen
Stewart
Einhorn

Gesink
Craddock

Eddix

Ik wilde deze Vuelta ook gewoon iets leuks proberen, met veel jong talent, daar is de Vuelta immers steeds bekender om aan het worden. Dus bij deze de daadwerkelijke selectie:

Carapaz, Evenepoel, Hindley, Yates, Mas, Ayuso, Kelderman, Higuita, Sivakov.

Rodrigues, van Wilder, Masnada, Buitrago.

Ackermann, Hayter, Pedersen, Coquard, Thijssen, van Poppel, Vendrame.

Succes.

Voorspelling voor vandaag: Merlier komt de Amerongse berg niet over.

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Is met nog 17km een sprint te gaan voor 3,2 en 1 (toch?) boni seconden en bij de finish zijn er nog eens 10,6, en 4 seconden te verdienen.

1 2 ... 59 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.