Ik zie zo’n vreemde namen voorbij komen in verschillende voorbeschouwingen. Zag ergens pozzovivo, dat is toch de koning van het aanklampen? Twijfel nu toch om ‘m op te stellen.
Voor de rest inmiddels alle sprinters eruit gegooid behalve Hayter. Als ze die eerste 2km van die klim á 8-10% vol gas geven dan blijft er maar een klein groepje over. Hier dus alleen klassementskleppers + Hayter.
Weet iemand of uncle Ben O’Conner een goede punch heeft?
'@Thombeg Ik zat door jouw reactie even een beetje naar zijn uitslagen te kijken. Hij kan wel degelijk punchen, dat voorop gesteld, maar hij lijkt zich inderdaad op iets zwaardere heuvelritten (Ronde van Castilië en León etappe 2) en de iets minder zware bergetappes (Giro 2022 etappe 12) te focussen en natuurlijk ITT's, als ik de afgelopen 2 jaar goed gezien heb. Toch zit er hier en daar wel een enkele rit tussen met wat meer een punchprofiel (Vuelta Asturias etappe 3 en Prueba Villafranca), waarin hij meedeed voor de winst.
Daarnaast denk ik dat hij het echt wel een doel heeft gemaakt om deze Vuelta minimaal op het podium te komen. Hij zal dus met de beste klassementsrenners omhoog gaan, als die al gaan. Dus als je inzet op AK vandaag, is het niet onlogisch om hem mee te nemen, ik denk dat hij dan eerder boven komt dan een Hindley, Almeida, Ayuso, MAS, MAL, Pozzo, etc.
'@deharderpeter beide zie ik hier niet top 10 fietsen. Mäder kan interessant zijn als Buitrago wellicht iets probeert en Masnada is interessant als Evenepoel iets probeert.. Dus als je geen andere echte punchers meer hebt om op te stellen zou ik me afvragen wie van die twee meer kans heeft om te winnen en dat is lastig. Buitrago is meer vanuit de vlucht, al kan hij ook met de AK'ers omhoog als hij wil. Evenepoel zal niet zomaar mogen vertrekken..
Afgezien van Hayter stel ik geen (semi)sprinters op. De enige die ik nu op de bank heb die ik eigenlijk echt graag zou willen opstellen is Rodriguez. Zie zijn winst in de 5e etappe van Baskenland, ik zie heel veel gelijkenissen met de laatste kilometers vandaag. Ik vraag me af of hij vandaag genoeg vrijheid krijgt om datzelfde kunstje te herhalen, daarom heb ik nu al mijn AK hoofdrolspelers (plus Buitrago en Ayuso) opgesteld. Iemand die hier iets zinnigs tegen in te brengen heeft?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.