Tour de France ploeg LottoNL

« 1 2 3 4 5
jerteg

Hallo iedereen,

Kruijswijk is natuurlijk fantastisch aan het rijden in de Giro, alleen ik zat al te dromen over de 'fantastische' tourploeg die er zou kunnen komen.

Wat denken jullie dat de Tourploeg wordt?

Ik denk:
Robert Gesink
Wilco Kelderman
Laurens Ten Dam
Kevin de Weert
Steven Kruijswijk
Bram Tankink
Sep Vanmarcke
Tom Leezer
Maarten Wynants

Daan°

Robert Gesink, Wilco Kelderman, Laurens ten Dam, Sep Vanmarcke, Bram Tankink en Tom Leezer al zeker weten.

Kruijswijk misschien, Wynants is ook een goede kandidaat, Kevin de Weert betwijfel ik, hoeveel koersen heeft hij gereden met LTJ?

xistnc

Hallo jerteg,

Ik denk dat je er 8 van de 9 goed hebt. In plaats van De Weert, die dit hele jaar nog bijna niets heeft gereden en daarom basis tekort zal komen, zal Jos van Emden mee gaan naar de Tour.

Paul Martens staat na zijn blessure ook nog op de lijst, hij reist deze week ook af naar de hoogtestage in Spanje. Hij traint wel maar is nog altijd niet helemaal hersteld. Zelf zegt hij dat de conditie niet weg is en zal natuurlijk kans willen maken, maar het wordt kort dag. Eerste reserve, denk ik.

Javier

Ben het helemaal eens met xistnc. Hoelang is de TeamTT?

Javier

Gesink
Kelderman
Ten Dam
Kruijswijk
Tankink
Vanmarcke
Wynants
Leezer
Van Emden

Denken jullie dat ze veel tijd gaan verliezen in de team tt?

iLLan

Dat kan best wel een mooi team worden voor in de bergen als ze goed in vorm zijn. Hopelijk weer net zo mooi vooraan dan als ooit Boogerd, Menchov en Rasmussen! (Ja, ik weet het, achteraf niet zo mooi, maar daar hebben we het hier niet over.)
Kan er niet op wachten om ze vooraan over de bergen te zien gaan.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Kelderman geeft in de Wielerrevue Tourspecial aan dat hij de ploegleiding heeft aangegeven dat hij de voorkeur heeft om Jos van Emden mee te krijgen om hem door het peloton te leiden gezien de TTT, en het 'klassieke' karakter van de eerste week van de Tour denk ik dat zijn verzoek gehonoreerd gaat worden.

Overigens zou mijn Tour ploeg voor LottoNL worden:

Gesink
Kelderman
Ten Dam
(Vanzelfsprekend die drie)

Tankink
Vanmarcke
Van Emden
Leezer of Wynants

Bennett (die verdiend de kans)

Over Kruijswijk twijfel ik, in deze huidige vorm is een absolute meerwaarde.
De vraag is alleen of het niet te risicovol is, ook Kruijswijk zijn batterij kan een keer leeg raken, misschien is het handiger om hem in topvorm de Dauphine te laten rijden voor eigen kansen en hem daarna een zeer verdiende zomerstop te gunnen.

Stel je gunt Kruijswijk zijn zomervakantie dan zou ik zowel Wynants als Leezer meenemen.

De Weert zou ik absoluut niet meenemen.
Die heeft zo weinig gekoerst dat het een zeer grote kans is dat hij zich al in de eerste week opblaast en hij naar huis kan

jerteg

'@javier, ik denk dat ze met dat team toch wel top 8 kunnen rijden!

Uil

Zelf denk ik:

(Zowat) zeker van selectie:
Kelderman
Gesink
Ten Dam
Van Emden
Vanmarcke
Leezer

Afhankelijk van de vorm en plannen van ploegleiding:
De Weert (Wel of niet in vorm?)
Tankink (wel of niet herstelt van blessure ?)
Kruijswijk of Wynants

De TTT is een zeer interessante aangezien de finish bovenop een heuvel ligt dt gaat zeer bepalend zijn.

Kristoffan

Kelderman
Gesink
Ten Dam
Vanmarcke
Kruijswijk
Vanmarcke
Tankink
Wynants
van Emden

mollemarijden

Kelderman --> Kopman
Gesink --> Kopman
Ten Dam --> Schaduwkopman/ Meesterknecht
Vanmarcke Etappekapper
Kruijswijk of Bennett --> Kruijswijk niet opblazen maar lekker laten uitrusten naar mijn mening, al is die 27 jaar en ervaren genoeg om te weten wat goed voor hem is.
Tankink : Koersmentor/hardrijder/heuveletappes
Wynants : Hardrijder
van Emden: Hardrijder
Leezer: Sprinter die kan verrassen.

xistnc

Volgens mij zijn we eruit, jerteg. Mailtje naar de ploeg en slotje erop?

Daboytommy

Wat Kristoffan zegt. Alleen 1x Vanmarcke en dan Bennett of Martens mee. De conditie van De Weert is mij onbekend anders zou hij ook kans maken.

iLLan

Vanmarcke Etappekapper

Je wilt natuurlijk wel dat ze goed op de foto staan!

Laatst gewijzigd
Javier

Laatste stuk in Team TT is echt nog wel pittig. Dan moet je gewoon 5 goed klimmende jongens vooraan hebben om kort te eindigen.

Ten Dam
Gesink
Kelderman
Kruijswijk
Tankink/Vanmarcke

zullen dit moeten doen. Een jongen als Bennett zou er ook wel erg goed bij passen, maar dat gaat dan weer ten koste van een Leezer/Van Emden die op het vlakke en in de kasseienrit van belang zijn.

Stelvio-fan

Wel goed om de profielen van de TdF te weten: ze staan nu allemaal op Procyclingstats

waggie

Weinig echte sprinterskansen. Ik tel er maar 4.

Rit 2, 5, 7 en 21

Rit 15 zou ook kunnen, maar die gaat voor de vluchters zijn denk ik.

WieVis

Gesink
Kelderman
Ten dam
Kruijswijk
Vanmarcke
Leezer
Tankink
Van emden
Benett/martens/de weert

nafnikleb

Jos van Emden verdient ook zeker zijn plekje in de tourploeg met de indrukwekkende tijdritten die hij de laatste tijd laat zien.

Rahim Vlasblom
admin

Denk dat dit hem wordt

KELDERMAN Wilco (zeker)
TEN DAM Laurens (zeker)
GESINK Robert (zeker)
VANMARCKE Sep (zeker)
KRUIJSWIJK Steven (zeker)
TANKINK Bram (zeker)
WYNANTS Maarten (zeker)
VAN EMDEN Jos
LEEZER Tom

Laatst gewijzigd
xistnc

'@rahimns
Hoe kun jij als insider nou steeds met De Weert op de proppen komen? Die heeft dit jaar nog nagenoeg niets gereden. Dus al heeft hij 'vorm', dan mist hij toch sowieso elke vorm van basisconditie?

kelderfan

'@xistnc
Wat betreft de Weert ben ik helemaal met je eens. Die is nog steeds ziek e/o misselijk.

Zeker voor mij zijn:
Gesink, Kelderman, Ten Dam, Vanmarcke, Wynants en Leezer.
Vraagtekens:
Tankink is terugkomende van een blessure. Ik denk, dat hij dan eerst de Dauphine of TdS goed moet verteren.
Martens is ook terugkomende van een blessure. Hetzelfde geldt voor Martens.
Kruijswijk of Bennett. Dan wat mij betreft Kruijswijk, maar moet je die niet tegen zichzelf in bescherming nemen.
Van Emden heeft heel goed gereden in de ToC in een vlakke TT; maar hoe verteert hij de bergen? Misschien ook testen in de TdS.
V.d. Lijke of Keizer, die doen 't ook niet verkeerd in de Giro!

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc daarom staat er achter zijn naam toch ook een aanvulling... zijn naam stond gewoon op de shortlist. Maar ik verwacht ook niet dat hij het gaat redden. En ik verwacht dat Kruijswijk gewoon gaat en dan zal er zeker geen extra klimmer mee gaan denk ik.

Sandy Casar

Kevin de Weert is gestopt dus die kan uit deze lijstjes

Rahim Vlasblom
admin

Nou de realiteit achterhaalt mij... Hij stopt met wielrennen meldt de ploeg net....

« 1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.