Tour de France ploeg LottoNL

1 2 3 4 5
Rahim Vlasblom
admin

'@Monsalve net zoals bij 9 andere renners van TLJ

@Kelderfan het gene wat ik als eerste aangeef dat ik niet weet in hoeverre Martens hersteld is en van Tankink weet ik dat hij weer volledig inzetbaar is. Dat beide de laatste tijd weinig wedstrijdkilometers hebben gereden is een feit.

Javier

Ik twijfel steeds meer aan Wijnants. Waarom hem meenemen als je ook een Martens of Van Emden mee kan nemen?

kelderfan

'@javier
Wynants heeft tot nu toe geen goed jaar, maar bij hem weet je, dat hij Vanmarcke kan bijstaan en dat hij ook in wat zwaardere ritten zijn mannetje staat.

@rahimns
Dat met Martens is het even afwachten, hoe hij na de hoogte-stage er voor staat. Bennett was ook nog niet op niveau na zijn verplichte rustperiode. Ik hoop op Martens, Tankink en Vanmarcke als 't bergop gaat.

Javier

'@Kelderfan

Je hebt helemaal gelijk. Ik vind dat Martens en Van Emden allebei meer toevoegen.

Nu zit ik niet in de ploeg en weet ik de verhoudingen etc. niet, maar Wijnants staat zijn mannetje op het vlakke en op de kasseien, evenals Van Emden. Alleen Van Emden kan ook nog eens van waarde zijn in de TTT. Martens kan hetzelfde als Wijnants, alleen is iets zwakker op de kasseien en sterker in het klimmen. Bovendien heeft hij nog een sterk eindschot (wat overigens niet in de Tour van pas zal komen met Gesink en Kelderman in het team).

Leezer is dan nog een derde jongen. Mollema wilde hem er altijd bij hebben, maar nu Mollema weg is... Wat voegt een Leezer meer toe dan een Martens, Wijnants of Van Emden?

Allemaal lastige keuzes..

kelderfan

'@Javier
Lastige keuzes maakt 't alleen maar leuker voor ons als volgers. Je ziet al aan de reacties over het meenemen van Kruijswijk, dat er veel verschillende meningen zijn.
Maar het is helemaal niet verkeerd om i.p.v. Leezer een tijdrijder mee te nemen en dan is Van Emden een goeie keus.

Marakus

Als ik me niet vergis heeft Kelderman specifiek om van Emden gevraagd als peloton piloot zeg maar. Volgens mij wordt dit de Tour selectie:

- Gesink
- Kelderman
- Ten Dam
- Kruijswijk
- Bennet
- Tankink
- Vanmarcke
- van Emden
- Martens (wordt wellicht Wynants)

De kasseienetappe is minder heftig dan afgelopen jaar. Ik zou me daar niet teveel op focussen als ploeg. Vanmarcke voor eigen kansen en de rest zo goed mogelijk vooraan houden! Martens en Vanmarcke in de aanval sturen in het eerste deel van de tour. Kruijswijk in het tweede deel laten aanvallen, indien fit genoeg voor de bergtrui laten gaan (een Majka'tje doen). De rest kan Gesink en Kelderman bijstaan. Laurens dus als meesterknecht meenemen en niet als (schaduw)kopman.

Ik zou het een hele mooie ploeg vinden. Sterk bergop, redelijke TTT ploeg, aantrekkelijke aanvallers en mocht het nodig zijn kun je zelfs de koers dragen voor een heel eind. Ik zeg go go go Lotto Jumbo!!!

Vastaranta

Tourploeg bestaat dus uit: Gesink, Kruijswijk, Kelderman en Ten Dam die samen in het gebergte aan de gang moeten.
- Verder lijkt mij dat Vanmarcke zeker is ivm de etappe over de kasseien en een nuttige toevoeging op het team in zowel arbeid als aanvalslust, hij is de renner met de kwaliteiten om eens in de aanval te trekken en een goede kans te maken om zijn mede-aanvallers uit het wiel te rijden.
- Tankink zal meegaan als koerskapitein. Hij is super ervaren, kan over kasseien, kan nog een eindje omhoog rijden, stelt zich dienstbaar op en is een sfeerverbeteraar.

Zes plaatsen lijken me dus bezet. De overige drie zullen verdeeld worden onder:
- Van Emden (nuttige knecht die goed kan tijdrijden)
- Bennet (wordt gezien als een renner die ze kunnen gebruiken voor grote rondes, en heeft de Giro gemist, dus wellicht hier een toevoeging.)
- Martens (kan een stukje omhoog sprinten maar etappewinst lijkt me niet haalbaar met sterke concurrentie op dat vlak, ik weet niet wat hij toe voegt als knecht)
- Wynants (is een goede knecht voor vlakke etappes en kan over de kasseien)
- Van Asbroeck (kan een sprintje wagen en kan een knecht zijn in de kasseienetappe en overige etappes)
- Leezer (wordt al jaren mee genomen vooral als helper op het vlakke voor Mollema, misschien dat hij deze ervaring kan gebruiken om Kelderman te begeleiden door de tour.

Ik zou deze laatste drie plaatsen verdelen op basis van vorm. Met name omdat deze mannen nodig zullen zijn op de vlakke wegen.

Poeksel

Waar baseert Procyclingstats de (voorlopige) startlijst op? Zij hebben dit staan voor TLJ:

KELDERMAN Wilco
TEN DAM Laurens
GESINK Robert
MARTENS Paul
KRUIJSWIJK Steven
LEEZER Tom
VANMARCKE Sep
WYNANTS Maarten
TANKINK Bram
VAN EMDEN Jos

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ook Bennett lijkt mij nog kandidaat voor de Tourploeg.

Prima Facie

Vast staan (volgens mij):

Gesink, Kelderman, LtD, Kruijswijk, Vanmarcke, Tankink en Leezer

Van Emden lijkt mij een moetje.

Blijft er nog een plek over. Potentiële kandidaten Lindeman, Keizer en Van der Lijke vallen af, omdat je deze relatief onervaren renners niet wil opzadelen met de Tour na hun zware Giro. In principe lijken ze over de kwaliteiten te beschikken.

Blijven over: Wynants, Martens, Tjallingii en Bennett.
In principe zou ik dan gaan voor Wynants als hij in topvorm is. Is hij dat niet, dan zou ik voor Bennett gaan. Hij heeft redelijk gepresteerd in de Dauphine en is de enige echte klimknecht, waardoor je Ten Dam of Kruijswijk in een lastige etappe wat meer kan sparen.

Martens lijkt me geen goede Tourrenner (beetje Leukemansgevoel) en Tjallingii heeft natuurlijk de Giro erop zitten. En eerlijk is eerlijk, hij lijkt mij wat minder sterk worden. Voor de rest zie ik geen opties voor Lotto (Hofland, Wagner, Van Asbroeck, Flens allemaal geen optie)

Rahim Vlasblom
admin

'@Prima Facie denk dat je in de goede richting zit. Wynants lijkt wat uit vorm te zijn en valt voor mij al bijna af. Tjallingii lijkt me met de Giro in de benen ook geen optie. Ik denk dat tussen Martens en Bennett gaat. Maar dat is pas eigenlijk te beoordelen als je Martens in de RvZ hebt gezien, heb geen idee waar hij nu staat. Verder twijfel ik ook nog een beetje over Leezer, die ging eigenlijk mee vooral op voorspraak van Bauke en heeft dezelfde rol als Tankink. het zou kunnen dat Martens en Bennett meegaa ipv Leezer.

Laatst gewijzigd
Javier

Ben het volledig eens met rahimns.

Ik zie absoluut geen meerwaarde in het meenemen van Wynants in zijn huidige vorm (en in mindere mate Leezer) als je ook al mannen als Vanmarcke, Tankink en Van Emden meeneemt.

Martens en Bennett zijn beide zeer bruikbare knechten voor de ietwat zwaardere etappes. Bovendien hebben zij veel meer te zoeken in een vroege vlucht dan Wynants (en Leezer).

Wat mij betreft wordt dit hem dus:

Gesink
Kelderman
Ten Dam
Kruijswijk
Bennett
Martens
Van Emden
Tankink
Vanmarcke

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@Javier dit lijkt mij op dit moment op papier de beste en meest uitgebalanceerde selectie. Alleen dus nog even afwachten hoe Martens ervoor staat.

tristania

Heb ik iets gemist of zo. Zie weer overal de naam Martens. Heb amper iets van hem gezien dit jaar? Of heb ik dat gemist? Heb juist idee dat hij minder is dan andere jaren.

Javier

'@Tristania

Heeft een paar prima uitslagen gereden: http://procyclingstats.com/rider/Paul_Martens

Wat rahimns zegt, nog even afwachten hoe Martens ervoor staat na de RvZ.

En waarom zou Hofland geen optie kunnen zijn?

kelderfan

'@Javier
Alleen wie gaat Vanmarcke bijstaan in de Lars Boom rit?

tdb

Ik denk dat Vanmarcke voor zijn eigen kans moet gaan. Jos van Emden, Tankink en Leezer (als die meegaat) zullen dan wel Kelderman en Gesink over de kasseien geleiden.

Javier

'@Kelderfan

Daar heb je inderdaad wel een punt.

Dan kun je het beste Martens thuislaten voor Leezer of Wynants (afhankelijk van hun vorm).

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk ook dat Sep daar niemand voor nodig heeft. En om nou voor 1 rit ene hele ploeg samen te stellen rondom Vanmarcke terwijl je eerste doel een goed klassement is ... lijkt me nou niet een goed idee. De etappe heeft minder kasseistroken dan vorig jaar en ze liggen op 1 na in de laatste 50 km. Nee als Martens goed uit de RvZ komt en Wynants is niet in de vorm die nodig is voor 3 weken tour zou ik voor Paul gaan.

Pingdo

'-edit

Laatst gewijzigd
horsm

Leezer wordt toch vooral geprezen omdat hij zo handig & snel door een peloton maneuvreert en daarom kopmannen goed vlak voor de klim kan afzetten? Dat lijkt me bruikbaar. Verder zou ik dan voor Bennett ipv Martens gaan als klimknecht (en Wynants dus thuislaten). Als ik het goed overzie is Bennett meer klimknecht-pur-sang en Martens meer heuvelrenner. Kruijswijk kan dan de eerste twee weken vrij worden gehouden, en hoeft geen klimknechtwerk te doen, zodat hij nog als joker uit de mouw kan worden geschud mochten Kelderman & Gesink niet zo renderen als gehoopt. Kruijswijk is prima in staat om nog in de laatste drie etappes als iedereen er door heen zit de top tien in te sneaken & de meubelen te redden.

kelderfan

Het lijkt mij handig, dat Kruijswijk vanaf dag 1 zich bezig gaat houden met het klassement.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ??? Ga ervan uit dat je dit cynisch bedoeld

kelderfan

'@rahimns
Dat heb je goed ingeschat.
Ik ben en blijf fan van Kelderman, want in dit geval heeft de begeleiding ook niet 100% gefunctioneerd. Die jongens in de auto hebben toch ook geconstateerd, dat hij niet helemaal goed op zijn fiets zat in de dagen na zijn val. Dan wordt er toch met elkaar overlegd. En ook de veel geprezen Van Emden laat toch ook niet zien, dat hij in de TdF-ploeg mee moet.
Maar ik denk, dat Kruijswijk zelf moet gaan invullen welke rol hij kan spelen in de TdF-ploeg.

Laatst gewijzigd
Di_Rossi

Ik zie niet waarom er in de ploeg allemaal klimknechten mee moeten. Met gesink, ten dam, kruijswijk en kelderman heb je bijelkaar genoeg ondersteuning. Het is een utopie te denken dat ze alle 4 een goed klassement gaan rijden. De beste komt vanzelf bovendrijven, dan kan de rest hem ondersteunen. Verder de ploeg samenstellen met hardrijders en goede piloten. ( tankink, Leezer). Wynants rijdt geen goed seizoen, en van emden tja als peletonvulling leuk maar ik zie daar echt geen meerwaarde in.

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.