Tour de France ploeg LottoNL

1 2 3 4 5
op naar de top

Excuus @xistnc aangepast

7 zekerheidjes
Gesink - Kelderman - TenDam - Tankink - Vanmarcke - Wynants - Leezer
8e + 9e plek laatste week pas beslissen afhankelijk vorm fitheid herstel

Gezien de klassementsambities heb je gewoon tenminste 3 renners in een ploeg nodig die lang genoeg mee kunnen in steun in de bergen van Robert en Wilco
Alleen Laurens in steun van Robert en Wilco is te mager
Dus bij voorkeur Kruiswijk en Keizer , mits voldoende hersteld.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@op naar de top
Lees het topic nog even door. Dan gaan het uitroepteken en het vraagteken op je toetsenbord langer mee.

Mark

Ik zou gaan voor:
Gesink
Kelderman
Ten Dam
Vanmarcke
Wynants
Kruijswijk
Martens
Tankink
Leezer

Reserves:
Van Emden
Bennett

Chesron21

Ik denk dat TLJ er verstandig aan doet om á la Movistar in de giro de tour in te gaan. Geen duidelijke klassementsambities, vaak de aanval kiezen en proberen ritten te kapen. Er is namelijk mi niet echt veel reden om aan te nemen dat vol voor Gesink/Kelderman rijden, een zekere top 10 plek gaat opleveren. En dat terwijl er wel een aantal zeer behoorlijke klimmers te selecteren zijn. Hoe de ploeg er dan precies uitziet, laat ik graag aan jullie :)

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Paul Martens is ook op hoogtestage in de Siërra Nevada dus lijkt me ook een zekerheid geworden.

Laatst gewijzigd
tendam

'@chesron21
Dat wordt eigenlijk altijd gezegd van die ploeg, maar rittenkapers hebben ze niet echt, terwijl ze in klassementen de laatste jaren toch redelijk succesvol zijn (niet voor de winst, wel voor verre ereplaatsen). Als na de 1e week iedereen op achterstand staat kunnen ze alsnog de aanval kiezen, lijkt me.

xistnc

'@rahimns
Ze doen er alles aan om hem in de juiste conditie te krijgen voor de Tour, maar hij is nog altijd niet helemaal hersteld en rijdt nog altijd met gips. Of in ieder geval een paar dagen geleden nog. Het gaat in dit geval over een 'gewone' hoogtestage in de Sierra Nevada, ze zitten dus niet opnieuw op de Teide.

Los daarvan kan hier trouwens ook weer de situatie ontstaan met bijtekenen in relatie tot Tour-selectie...

Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc Kelderman en Tankink zitten ook niet op Teide maar ook in de Sierra Nevada. Het zou kunnen dat hij aansluit en toch een ander programma gaat rijden. Maar ik hou hem toch in mijn rijtje voor de kandidaten voor de tour.

Romāns Vainšteins

Kelderman (kopman)
Gesink (wisselkopman)
Ten Dam (bergslaaf)
Martens (heuvelslaaf, in de aanval)
Bennett (heuvelslaaf, in de aanval)
Vanmarcke (plat/kasseislaaf, in de aanval)
Tankink (wegkapitein/slaaf)
Wynants (plat/kasseislaaf)
Leezer (slaaf)

géén dubbelaars giro/tour, gaan voor een mooi AK absolute focus, ze hebben geen afmakers voor het betere cowboywerk dus ga daar pas voor wanneer je niet anders kan. Kelderman en / of Gesink top 10 zou een prima prestatie zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@RV Lijkt mij de juiste invulling voor de TdF. Maar waarom slaaf en Vanmarcke gaat toch voor ritwinst in de bekende kasseienrit.

@xistnc Doel jij in deze op LtD , Leezer en Martens?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik vind Slaaf/Lijfeigene wel grappig klinken :) het is natuurlijk gewoon 'knecht'

Of Vanmarcke in de aanval gaat op de kasseien ? Mmmmmmmmmm, je zou het eigenlijk wel moeten doen ja.
Wynants aan Kelderman en Gesink aan Tankink koppelen dan maar, Vanmarcke vooruit, eens!

kelderfan

Ik denk eerder Kelderman met Bennett en Wynants. Gesink kan dan met Ten Dam en Tankink een clubje vormen. Dan blijft Leezer over als slaaf van Martens en Vanmarcke.;) Dan worden 't wel driepersoons kamers en dat scheelt weer in 't budget.

Laatst gewijzigd
WieVis

Ze kunnen als doelen stellen: Kasseienetappe met Vanmarcke, etappe pakken met Kruijswijk en andere aanvallers, bergklassement met Kruijswijk, top 10 ak met Kelderman/Gesink en ze kunnen het ploegenklassement winnen met 4 goeie mensen die goed bergop kunnen al zijn Tinkof, Sky, Movistar, Astana, Ag2r en Katusha mischien sterker maar hier kun je voorsprong op pakken door in de goeie ontsnapping te zitten.

Rahim Vlasblom
admin

Als ik het interview met Kruijswijk in het AD mag geloven, rijdt hij dus zeker de TDF... dus weer een plekje ingevuld.

Denk dat dit hem wordt

Kelderman
Gesink
Ten Dam'
Vanmarcke
Kruijswijk
Wynants
Leezer
Van Emden
Tankink

Goed uitgebalanceerd. met van Emden een goede tijdrijder en iemand die op het vlakke deel van het parcours zijn werk kan doen. En met deze selectie gaan ze denk ik ook niet al te veel tijd verliezen op de TTT

Laatst gewijzigd
Poeksel

Weet je zeker dat hij zeker is? Volgens nu.nl is dat niet zo...

http://www.nu.nl/wielrennen/4059063/kruijswijk-hoopt-giro-in-tour-france-starten.html

Verweggistan

Ik zou Kruijswijk niet meenemen naar de Tour, maar met Martens op de sukkel en De Weert die gestopt is, is het misschien niet eens een slecht idee. Hoewel Bennett ook nog een optie is

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@Poeksel als ik hem hoor in het interview bij de NOS maak ik dat er toch echt uit op dat hij naar de tour gaat

kelderfan

'@rahimns
Maar waarom Van Emden? Ik denk toch eerder aan Martens, die ook in de bergen van dienst kan zijn en is ook een renner met Vanmarcke voor in de ontsnappingen. Tankink, Leezer en Wynants zijn toch prima knechten voor de TdF.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik weet niet of Martens al volledig hersteld is en die heeft al een maand geen wedstrijd gereden. Het zou kunnen dat hij gaat ipv Van Emden als hij er klaar voor is maar met het oog op de TTT kan Jos erg nuttig zijn.

Laatst gewijzigd
xistnc

De overwegingen die hier staan zullen allicht ook bij de ploegleiding meespelen om een keuze te maken tussen de Martensen en Van Emdens van de ploeg. Overigens lijkt Wynants me ook niet per se een zekerheidje, want die haalt dit jaar niet echt het niveau van de afgelopen jaren.

Wielerfan1987

'@kelderfan,
Ik heb het (elders?)al eens geplaatst maar hierbij nog eens.

Kelderman zegt in de Wielerrevue Tour special dat hij de ploegleiding heeft verzocht om Jos mee te nemen omdat hij erg op Jos vertrouwt om hem op de juiste momenten op de juiste plaats in het peloton te houden en hem daar doorheen te loodsen.

Daarnaast kan van Emden in vorm natuurlijk ook gewoon een belangrijke schakel zijn in de TTT

Laatst gewijzigd
Barcanoord

Kelderman, Gesink, Ten Dam, Kruiswijk, Tankink, Vanmarcke, van Emden, Leezer en Martens. Schrijf maar op en geef het even door!

Timocycling

Van Emden is een prima renner die je moet meenemen voor het vlakke vind ik. Om de kopmannen te positioneren en naar voren te rijden. Ook voor de TTT nuttig natuurlijk. Van Emden reed in Californië ook al prima met die tijdrit.

kelderfan

'@rahimns
Dat Martens zich nog moet tonen in de Dauphine of TdS klopt helemaal; maar ja dat geldt ook voor Tankink.

@wielerfan1987
Dat had ik nog niet gelezen. En Kelderman is een van de kopmannen.
Maar Leezer en Tankink zijn toch ook zeer nuttige renners om mee te nemen. En ik denk hoe gaan zij 't plaatje bij de Tour de Pologne invullen, nu Kruijswijk ook mee gaat naar de TdF.

Monsalve

Bij Procyclingstats staat de Tour bij Kruijswijk al wel bij zijn Upcoming Participations

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.