Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 10 ... 237 238
tdola

Ik denk dat opstelling yeez idd grote kans heeft.
Kooij, laporte, foss en vingegaard stonden al vast.
Kruijswijk lijkt me ook zekerheid.

Met ttt in gedachten zijn van hooijdonk en Dennis ook logische opties.
Kuss niet uit te sluiten maar ttt niet in zijn voordeel.
Mick van dijke ipv van hooijdonk zou ook nog kunnen denk ik.

Zin in nieuwe seizoen.

Glorious

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/rohan-dennis-jumbo-visma-verdedigt-australische-tijdrittitel-niet

tdola

Jammer dat niet aangegeven wordt waarom ie daar niet start.

kelderfan

'@tdola
Gezien de in het parcours opgenomen muren en bergaankomsten lijkt mij dat 't parcours te zwaar is voor de echte sprinters. Ik denk dat JV nog een keer aan de tekentafel gaat zitten.
quote: IDL; "Parijs-Nice slaat andere weg in: etappe vol muren, lange ploegentijdrit en twee zware aankomsten bergop in 2023."

kelderfan

Wauw Wout doet 't weer en is op de goede weg; na de hoogtestage wordt 't feest. Dat hoop ik natuurlijk.

tdola

'@kelderfan
Ik zie niet in waarom tjv opnieuw om de tafel moet voor Parijs nice selectie.
Etappe 2 zal kooij voor gaan en Etappe 1 en 5 wellicht.
En vingegaard gaat voor t klassement.
En denk dat t team voor ttt zeker zal gaan.
Met laporte, foss en vingegaard al 3 goede tijdrijders. Kooij als sprinter kan ook wrs best goed ttt.
Kruijswijk doet in ttt altijd zijn werk.
Als bijv van hooijdonk en Dennis er nog bij komen heb je nog 2 man die dit erg goed kunnen.
Ondersteuning met foss en kruijswijk en evt Dennis niet super voor vingegaard, maar ja kooij heeft ook wat nodig. (Laporte en van hooijdonk).

DonQuijote

Gister kwam ik op een mooie slingerende bergweg Sepp Kuss tegen.
Ik realiseerde me weer eens dat zo'n beroepsrenner van een heel andere orde is dan wij stervelingen; de natuurlijkheid waarmee zij op hun fiets zitten; het enorme gemak waarmee hun benen ronddraaien.
Mijn vrouw begreep het niet toen ik dit uitlegde, ze kon zich er geen voorstelling bij maken dus gebruikte ik deze metafoor: kijk naar een goedwillende amateur danser of hoe bijv Prince beweegt als hij danst. Dát verschil zie je tussen ons stervelingen en in dit geval Sepp Kuss.

Hij had een brede smile op zijn gezicht trouwens en groette vriendelijk, het landschap en het weer waren dan ook schitterend.

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Herkenbaar ja.

Ik zag een tijdje geleden in het tegenlicht een silhouet waarbij me direct opviel dat ze uitzonderlijk goed op haar fiets zat.

Dichterbij gekomen bleek dat Marianne Vos te zijn...

Glorious

Is het niet vreemd dat Jumbo de Cadel Evans Great Ocean Road Race niet gaat rijden?? Of heb ik iets gemist??

Ze zijn toch al in Australië en het is WT..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is toch weer een week later en de ploeg had eigenlijk al niet heel veel zin in het Australische uitje. En op papier hebben ze ook niet echt een afmaker bij hun voor die koers. Dus dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat ze daar niet blijven voor die koers.

kelderfan

Wout doet 't weer met zijn zege in Gullegem. Dat modder-rijden ligt hem wel.

Glorious

Interessant bij de ttt in paris nice dat de tijd van de EERSTE renner gaat tellen. Nog nooit gezien..

Laatst gewijzigd
tdola

Las t ja , heel bijzonder. Dus de Knechten kunnen zich helemaal leegsprinten in laatste kilometers en dan uitzakken waardoor alleen de 1 of 2 kopmannen de snelste tijd pakken.
Benieuwd hoe teams dit gaan aanpakken.

kelderfan

Die Wout Van Aert is toch wel het mannetje in het veldrijden. Chapeau.

tdola

'@rahim

Algarve is de wedstrijd voor uae tour op de planning, klopt niet in openingspost.

Yeez

Ach, Catalonië, Bartali en Baskenland staan ook na de klassiekers

tdola

Scherp, zo ver had ik nog niet gekeken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kan er niet wakker van liggen... komt wel goed

Yeez

Het was toch al 00:50, dus zo vroeg sliep je niet ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee maar dat kwam niet hierdoor ;)

KissMyAce2.0

Wij zijn nu benieuwd!
Waardoor dan wel?

xistnc

Waarom zijn 'jullie' daar benieuwd naar?

tdola

Uitdagend vuelta parcours weer, roglic voor klassement?

Niet waarschijnlijk, maar in theorie zou kooij in etappes 4, 5, 7, 12, 19 en 21 kunnen sprinten lijkt t!?

Of wordt t gewoon roglic, kuss, kruijswijk, leemreize, hofstede, kelderman, gloag/valter en van emden?

kelderfan

'@tdola
Het is niet gewoon een klimploeg, want Roglic gaat als kopman met in ieder geval Kuss, Kelderman, Kruijswijk en Valter als ondersteuning. Gezien 't traject wordt 't weer een mooie kluif voor topper Roglic. Go, go Primoz Roglic.

Yeez

'@kelderfan over de vueltaploeg is nog niks bekend. Dus niet “in iedergeval”

1 2 ... 10 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.