Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 9 ... 237 238
kelderfan

'@Michiel
Volgens mij is Laporte de 3e. sprinter en gelukkig mag die wel zijn kansjes krijgen in de WT/Pro koersen.
Maar ik blijf benieuwd naar 't programma van de de 1e. sprinter en gaat die verlengen?

Yeez

'@kelderfan laporte is geen sprinter. Zo zal hij in pn de leadout zijn voor kooij. Zal zijn kansen mogen gaan in koersen zonder sprinter als snelle man, maar je zal hem niet snel in massasprints zien

Michieltje

Ik bedoelde eigenlijk de 3de snelste man. Maar mss is Laporte nog iets sneller

Yeez

Denk idd laporte nog

kelderfan

Ja @Yeez
Laporte en ook Tim van Dijke zijn snelle mannen zonder meer, maar Laporte kan zeker meedoen in de sprints.
Daarom is 't wel apart om Wout en Christophe als lead-outs te benoemen.
Wat Wout eens opmerkte, dat Christophe voor hem de bliksemafleider is in de sprints.
Maar wat anders. Ik lees dat JV voor de dubbel wil gaan. Zij willen de Giro en TdF winnen in het komende seizoen.
Dat lijkt mij een mooi uitgangspunt. Dus ik ben ook benieuwd naar de definitieve lijst voor de Giro, want ik mis toch die Valter in de opstelling.

Michieltje

Wout en Laporte kunnen lead out zijn voor Kooij, Laporte voor Van Aert en so weiter

Valter gaat de TDF mss wel rijden

Wouter1998

Ik ben ook benieuwd naar Valter. Misschien met Kuss en Valter twee pure klimknechten mee voor Vingegaard naast Kruijswijk natuurlijk.

Yeez

Valter rijdt in iedergeval weer Strade. De koers waar hij vorig jaar zelfs 4e werd.

@kelderfan de 8 namen die genoemd zijn de namen voor de giro. Ik denk dat valter stiekem op de shortlist voor de tour staat

Laatst gewijzigd
Michieltje

Valter was natuurlijk een heel groot talent. En FDJ staat er niet bepaald bekend om hun overall begeleiding. Zie de progressie van Laporte bij ons

Yeez

Laporte zat bij Cofidis. FDJ doet het juist helemaal niet onaardig met haar talenten. Krijgen veel uit Küng en Gaudu gehaald en laten komend jaar 7/8 toptalenten uit hun dev team overhevelen

Michieltje

oh ja, jezus man, wat klets ik uit mn nek

MAAR HET ZIJN WEL FRANSOSEN!

kelderfan

'@Michiel
Wat doe je weer? Het zijn niet allemaal Fransosen. Küng is geboren in 't buurland, Je kent 't van de TdS.
@Yeez
Dat is goed om te horen, dat Valter mee gaat doen in de Strade. Dat hij op shortlist staat voor de TdF is voor mij verrassend te noemen. In de opstelling voor de Giro heb je nu Roglic en Kelderman als klimmers en Gesink, Bouwan en Foss en Tratnik voor de ondersteuning bergop. Daarnaast heb je nu Affini en Hessmann om de kar te trekken, als Roglic of Kelderman in de trui rijden.
Koen moet dan wel zijn aspiraties in kast zetten.

Michieltje

Mais non, malheureusement

Yeez

'@kelderfan of Valter op de shortlist staat geen idee, maar het zou mij niet verbazen als ze rekening met hem houden voor de tour. Bouwman heeft al aangegeven te knechten en ziet het nk in Limburg als zijn eerste kans op eigen succes

kelderfan

'@Yeez
Wat mij opvalt bij 't talent Valter is dat hij goed is in Italie, gezien zijn resultaten in de Strade, Tour of the Alps, Giro en Il Lombardia (2021). Daarom heeft 't mij verbaasd dat hij bij de Giro ontbrak.
Het is voor Koen enerzijds jammer, dat hij zijn aanvalslust moet beteugelen in de Giro; anderzijds is de winst natuurlijk een goed ding. Hopelijk krijgt Koen dan in de Vuelta zijn kans om aanvallend te koersen.

madeinstars

Het is niet dat je in Italië andere wattages rijdt dan in Frankrijk. Als hij goed is in Italië kan hij ook goed zijn in Frankrijk.

tdola

Ploeg voor tdu zoals die genoemd is relatief zwakke ploeg voor tjv begrippen. Hopelijk kunnen ze verrassen. Een ritzege binnenhalen zou wat mij betreft al geslaagde ronde zijn.

Yeez

Toch zie je dit bij enkele renners wel terugkomen. Bij Valter ga ik ook vooral uit van toeval eerlijk gezegd

Quesada Quesada

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/15180578/mick-en-tim-van-dijke-leven-hun-droom-bij-jumbo-visma-met-voor-en-tegen-elkaar

Artikel over de Van Dijke broers.
Zoals hierboven al aangegeven begint Tim dus inderdaad in de TDU.
En Mick in Valencia. Grote kans dat Kooij daar dan ook start.

Quesada Quesada

Ook een leuk artikel over Gesink:
https://nos.nl/artikel/2458662-gesink-begint-aan-zeventiende-wielerseizoen-gevoel-dat-er-nog-wel-wat-te-halen-is

Yeez

Verrassend. Redelijk lange ttt van 32,2 km in parijs-nice. Moet je met Dennis, Laporte, Vingegaard, Foss en Van Hooydonck ver in kunnen komen. Ook Kooij en Kruijswijk moeten dat kunnen. Verder voor Kooij “maar” 2 en hoogstens 3 kansen op een sprint…

kelderfan

Parijs-Nice wordt een leuke koers voor de sprinters, als Laporte om zich voor te bereiden voor de TdF.
Vingegaard zal blij zijn met de tijdrit en bergaankomsten. Wie gaan er mee om hem te ondersteunen.

Yeez

Ik gok de 6 die ik hierboven noem…

kelderfan

Ik denk niet aan Van Hooydonck in deze. Die zal zijn pijlen op de klassiekers richten olv.
Is 't niet eerder dat Kuss en Kruijswijk met Vingegaard meegaan?

Yeez

Van Hooydonck reed vorig jaar ook de klassiekers en daartussen pn. Net als laporte, v aert en teunissen toen. Heel veel klassiekerrenners doen deze koers juist

1 2 ... 9 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.