'@Kelderfan
Wielercross is niet mijn ding.
Het is dat er geen ander wielrennen is op TV is en daarom kijk ik af en toe in deze periode vnl de Wereldbeker koersen.
Het deelnemersveld is ook karig tov van het wegwielrennen en eenzijdig met vaak dezelfde winnaars.
Het lijkt voor mij op veel op hardlopen op zand of modder met hindernissen of cross country met paarden.
Let wel het zijn wel topsporters die dit doen op de crossfiets.
Ik vind MTB veel leuker om de zien en te doen met vaak een mooie natuurlijke en landschappelijke omgeving.
Maar ieder zijn ding.
@ Veld
Ik denk dat je @Kelderfan bedoelt.
Foss heeft zijn vizier wel scherp hoor, ik heb altijd wel gedacht dat het een slimme jongen is. Hij zegt zelf namelijk ook gewoon dat TJV wel simpelweg de grootste club ter wereld is, maar dat hij voor meerdere eigen kansen vooraf toebedeeld bij andere teams moet zijn. Bij toeval kan hij bij TJV echt een keer kopman zijn door blessures of andere planningen en als hij weer constant presteert staat er echt wel een project voor hem klaar. Nu is dat onzeker. Ik durf er geen sticker op te plakken of dit zijn laatste jaar is hoort. Nu niet iig.
Maar Foss heeft nog niets laten zien in het echte gebergte, dit lijkt weer op een jongen die al denkt verder in de pikorde te staan dan wat reëel is. [/Quote]
Ik denk dat mischien voor Tobias Foss bij Jumbo Visma de Noors sponsor van belang is. Een Noor wereldkampioen in de ploeg met Visma als een van de twee hoofdsponsors mag iets eisen
'@wieler4live
Volgens mij was Wilco's deelname aan UAE Tour deel van de voorloopig planning. Ze wilden hem laten zien hoe goed hij was qua klassement potentieel in zijn nieve omgeving. Bij zijn laatste ES Bora afscheids interview had hij met name nog wel ambities. En ik denk dat hij toen zei dat hij vroeg (in UAE) de nieuwe seizoen mocht beginnen.
Nieuwe versnellingen, nieuwe schoenen en nieuwe pedalen: "De renners reageerden opgetogen" 🇳🇱🚴🇧🇪
https://sporza.be/nl/2023/01/02/wout-van-aert-test-in-herentals-gloednieuwe-fiets-kan-zeker-gebeuren-dat-ik-verkeerd-schakel~1672654677220/?fbclid=IwAR3Lwp9rLUuZJ6nrYvPuP7x87cO0eK6flnG3wVddaIHyJNAY31PxbDTI3uY
Heeft eind november een week stil gelegen en daarna een week of 3/4 beperkt tot de tacx en korte ritjes. Ook op teamcamp in december alleen korte ritjes gedaan. Is nu weer aan het opbouwen met ritjes kort boven de 100 kilometer. Wat er is gebeurd geen idee en ook over zijn programma heb ik geen weet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.