Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 119 ... 237 238
Yeez

Beetje stangen, meer is het niet. Lekker laten gaan

kelderfan

Wout Van Aert wil zichzelf testen in de openingstijdrit van de TdS laat hij optekenen bij Sporza.
Dat wordt nog een leuke class met zijn landgenoot Evenepoel.

goldone123

Ik ben benieuwd hoe ver valter kan groeien want als echt wel erg veel beter geworden vergeleken met vorig jaar.

Glorious

Op naar 5 zeges op 1 dag vandaag :)

Poeksel

Theoretisch kunnen het er acht worden! Staune-Mittet lijkt me sowieso een kanshebber.

AWestie

Toch niet, want de vrouwen stappen niet op in de Pyreneeën

Glorious

Vrouwen wielrennen interesseert me echt helemaal niets. Of ben ik nu gecanceld?
En ik heb het eigenlijk alleen over het WTT

Laatst gewijzigd
Poeksel

Vervelend voor je Glorious, dat het in dit draadje over alle wielerteams van TJV gaat.

Glorious

Gelukkig gaat 99% gewoon over het WTT en volgens mij is dat gezien de 1e pagina ook de bedoeling.

Laatst gewijzigd
VincentK

Gisteren aflevering 2 van de Netflix docu over de TDF gezien. Zal weinig nieuws in zitten voor de wielervolger, zeker als je “All-In” al hebt gezien.
JV heeft wel minder invloed gehad op wat en hoe de ploeg in beeld werd gebracht en vooral de gebeurtenissen rondom etappe 4 en 5 zijn erg interessant. In Etappe vier rijdt WvA weg en kan Vingegaard net niet volgen. Vingegaard chagrijnig omdat WvA niet 2 seconde wachtte zodat hij had kunnen aanklampen (en ze waarschijnlijk samen opgepakt waren). De dag erna laat WvA zich afzakken en redt een paniekerende Vingegaard en baalt Wout weer dat hij een goede kans op etappewinst heeft gemist.
We weten inmiddels dat het allemaal is goedgekomen, maar met bijvoorbeeld een goede MVDP vorig jaar, was het een stuk moeilijker geweest om WvA tevreden te houden. Ook zal het geholpen hebben dat Vingegaard een extra “ knecht” had na de pech van Roglic. Geweldig gemanaged door de ploegleiding (houd maar eens 3 kapiteins tevreden), maar onder iets andere omstandigheden had het nog steeds dikke bonje kunnen worden in de ploeg.
Ik denk dat ze bij JV niet snel nog een keer voor de 2+1 kopmannen en 5 knechten gaan als er kansrijke alternatieven zijn. Ook denk ik dat WvA zich dit jaar veel minder hoeft te committen aan het klassement van Vingegaard. Hij zal tot nu toe niet tevreden zijn over 2023 en voor etappes en wel/niet de groene trui kunnen gaan en ik vermoed dat het voor Laporte 100% knechten voor vnl WvA wordt (Laporte heeft dit jaar ook al genoeg kansen gehad en gegrepen).
Zo is de Netflix docu niet goed vergeleken met het Amazon aanbod , maar laat het wel meer zien wat er bij ploegen binnenskamers gebeurd is. En daar filosofeer ik dan weer graag op door, voor wat het waard is :-).

Laatst gewijzigd
Bzuidema

Interresant Vincent. Ga ik zeker even kijken. Bij van Aert heb ik eigenlijk een theorie. In principe als hij een ploeg heeft waar hij kopman is en iedereen voor hem werkt kan hij nog zoveel meer winnen zou je denken. Aan de andere kant de Jumbo Visma ploeg is Wout van Aert. De grote aanvoerder en heeft er vorig jaar alles aan gedaan het geel en groen te pakken. Dat is dan ook weer bijzonder.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/interview-moraal-instelling-focus-wilco-kelderman-genoot-van-super-hoogtestage-jumbo-visma.
Mooi dat Wilco Kelderman zijn deelname heel realistisch benadert, ja de TdF.
Wat betreft Netflix liet Wout al weten, dat het wat hem betreft te bombastisch wordt weergegeven.
Natuurlijk vallen er woorden, als 't even niet loopt. Want met elkaar na het helaas afhaken van Roglic hebben Van Aert en Vingegaard het samen prima opgelost en hoe.

kelderfan

Die is binnen De Dauphine Chapeau Jonas Vingegaard. En die Valter doet 't prima in dit veld.
Dat zie je goed @xistnc

Laatst gewijzigd
tdola

Iemand bekend wat Hofstede mankeert, waarom weer uitgevallen eerder vd week?
MIsschien ook net mannetje dat ze afgelopen 2 dgn misten in ZLM.

tdola

overwinning 36 en 37 voor TJV in ZLm, nu perfecte lead out en superieur.

kelderfan

Nou, nou Olav Kooij heeft zijn sprintzege binnen in de ZLM. Proficiat

kelderfan

Wout Van Aert wordt helaas maar derde in de uitslag en moet een ontketende Kung en ook Evenepoel voor zich dulden.
Ook Kelderman komt nog wat te kort na de hoogtestage, want hij verliest toch wat tijd op zijn concurrenten voor de einduitslag met o.a. Jay Fine.
Lou van Belle wordt 2e. in de proloog en de Noren Staune-Mittet en Hagenes worden 8e. en 14e. in de uitslag.

Laatst gewijzigd
Yeez

Hofstede was ziek volgens vd sande

YogiBear

Al 14 overwinningen meer dan vorig jaar na de Dauphine. Wordt een leuk jaar zo.

Cen Morawec

Wat denken jullie over het resultaat van Kelderman vandag? Ik ben bang, dat zijn tegenstand tot andere AK renners, zoals Schachmann of Ayuso een beetje groot blijkt
.

madeinstars

Schachmann? Als dat een concurrent is, is er iets hopeloos mis met de vorm van Kelderman.

Kelderman is sowieso mega wisselvallig in tijdritten, dus maak me er niet zo druk om. En hij gaat dit rondje sowieso niet winnen, want hij wint nooit dus zoveel maakt een matige tijdrit ook niet uit. Het enige dat wat mij betreft telt voor Wilco deze week is zijn vorm bergop. Daar moet hij wat mij betreft bij de beste 5-10 zijn.

luca77

Zeer goede Dauphine gereden. Vingegaard natuurlijk, maar ook de rest was dik in orde. Van Baarle heeft beulswerk verricht vandaag.

Ik betrap me er op dat het weer winnen van een hoog aangeschreven WT-ronde begint te wennen. Soms mag echter best even stil gestaan worden bij de uitmuntende prestaties ook dit seizoen weer. Even 'een rondje' winnen is er voor veel ploegen nooit bij. Heel erg knap!

En fijn dat de ZLM ploeg met een goede sprintoverwinning naar huis gaat.

goldone123

Ja idd wie kon tot 7/8 jaar bedenken.

madeinstars

Jumbo heeft dit jaar al de Tirreno, Catalunya, Baskenland, Giro en Dauphine gewonnen (en Gran Camino en ZLM). Echt een heel bizar rijtje. Mocht Jonas de Tour winnen, denk ik dat je wel kan spreken van het meest succesvolle jaar ooit op het gebied van etappenkoersen (en wellicht uberhaupt het beste seizoen ooit van een ploeg, maar daarvoor zou er eigenlijk een monument bij moeten).

Nijmos

Jonas en Primoz alleen in Parijs-Nice een rondje "verloren".

1 2 ... 119 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.