Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 120 ... 237 238
Cycling

@Madeinstars ik verwacht dat Jumbo-Visma een doel gaat maken van Lombardije. Het zou mij niks verbazen dat Roglic nu tot de Vuelta bijna geen wedstrijden meer rijdt.

AWestie

Ik hoop ook dat Roglic dit najaar voor eendagskoersen gaat, betekent iets meer een vrijbuitersploeg in de Vuelta.
Na zo'n indrukwekkend palmares aan rittenkoersen dit seizoen mag het ook wel de andere kant op hellen wat mij betreft.

Yeez

Ik zou zeggen: san sebastian, waalse pijl en lombardije. Heeft lbl al en alle andere eendagskoersen in Italië

madeinstars

Aan de andere kant, stel je wint de tour: dan is de verleiding om alle grote rondes in een jaar te winnen ook wel groot natuurlijk. Zeker in het hypothetische geval dat Remco de Vuelta dan niet rijdt.

AWestie

Het waren andere wielerkalenders toen, en Jumbo rijdt denk ik een slag minder koersen, maar ze houden nu gelijke tred met de recordteams van HTC en Quick Step in hun gloriejaren qua overwinningen. En ze zitten er 17 af van hun 400e sinds Blanco.

Waalse Pijl kan hij dit najaar natuurlijk niet meer rijden, maar wat voor programma moeten we dan aan denken? Ik kan nog niet zoveel met de wedstrijden die nu op planning staan van TJV an sich.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dit is trouwens wat Wout zelf zegt over die docu van Netflix:

[Quote=Wout van Aert]
"Het is best storend dat er verhaaltjes in de docu werden geschreven, die er niet waren. Voor mij is de serie gericht op commotie."

"Jonas en ik zijn beste maten. Er wordt gefocust op momenten waarin het moeilijk is om de juiste keuze te maken, maar er zijn ook zoveel momenten waarin we elkaar versterkt hebben en hebben samengewerkt. Het is jammer dat dat er uitgehaald is."[/Quote]

YogiBear

'@Rahim kan me deze quote heel goed voorstellen. Als je gedurende drie weken op een rij zet waar mijn collega’s en ik het initieel niet over eens zijn en in overleg/discussie gaan, krijg je ook het beeld dat we het nooit eens zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Yogibear het ergste is dat Netflix erom bekend staat om beelden te gebruiken bij andere situaties. Chronologisch kloppen de videobeelden zeker niet altijd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

https://wielerrevue.nl/artikel/574717/interview-tiesj-benoot-maak-pas-bij-jumbo-visma-mee-hoe-ik-dacht-dat-het-bij-de-profs-zou-zijn/
Tiesj Benoot geeft aan wat de verschillen zijn in topsportbenadering t.o.v. zijn oude teams als Lotto en DSM.

madeinstars

Ik kan me haast niet voorstellen dat Roglic de Vuelta niet rijdt. Dan is het alternatief om via uitsluitend eendaagse wedstrijden naar Lombardije toe te werken, maar om je (op een na) beste ronderenner dan niet meer op te stellen in een ronde is wel erg zonde.

Je kan na de Vuelta natuurlijk altijd nog Lombardije doen, maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat Vingegaard speerpunt gaat zijn in Lombardije, met hoe hij verbeterd is op kortere klimmetjes dit jaar.

AWestie

Ik zou het ook onverwacht vinden, maar volgens mij had Zeeman het kort na de Giro over met potlood opgeschreven. Kan je precies niks mee natuurlijk, maar het laat de keus open. Zou het team misschien ook afwachten hoe uitgerookt Vingegaard uit de Tour komt? Ik heb des Rode Lantaarns eens even wat geprobeerd: welke keus zou je maken met je hart en welke met je hoofd?

Hart:
VINGEGAARD/ROGLIC
LEEMREIZE Gijs
BOUWMAN Koen
VALTER Attila
GESINK Robert
KOOIJ Olav
VAN DIJKE Mick
VAN DIJKE Tim

Hoofd:
FOSS Tobias
LEEMREIZE Gijs
BOUWMAN Koen
VALTER Attila
ROGLIČ Primož
GESINK Robert
TRATNIK Jan
AFFINI Edoardo

Jopie

Ik denk dat Kooij altijd de Vuelta moet rijden, mocht een contractverlenging nog aan de orde aan. Daar ontkom je wat mij betreft niet aan. Met Affini en Tratnik heb je dan misschien niet echt een lead out maar in ieder geval twee oersterke mannen die hem in een goede positie in de laatste kilometer moeten kunnen afzetten.

Verder denk ik dat Van Baarle de dubbel Tour/Vuelta doet en Kelderman wellicht ook nu Kuss de Giro al heeft gedaan en Kruijswijk in de lappenmand ligt.

Nijmos

Hart zonder Gesink en hoofd met? Als ik met mijn hart moet kiezen kies ik @Rgupdate twee keer

AWestie

Heb ik ook gedaan

Eenkhoorn denkt in interview vandaag met WF dat Kooij en Bouwman de kopmannen zijn op het NK. Lijkt me ook, maar dan moeten ze voor allebei wel met een goed plan komen want voor beiden is het een suboptimaal parcours.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Er komt beweging in de plannen voor het verdere verloop van het seizoen volgens PCS dan.
Ik zie Kooij en Van Der Sande in de Tour de Pologne en de Renewi koersen. Bovendien gaat Van Der Sande ook de Tour of Britain rijden.
Trainingscamp Tignes komt er aan. Zie emailaccount van Merijn Zeeman

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik wil geen Hart/Hoofd onderscheid maken, maar wel een (zoals Jopie al zegt) contract/geen contract Kooij onderscheid.

Met Kooij:
Roglic
Kuss (ik denk dat ie voor de triple gaat) anders Bouwman
Tratnik
Gesink
Leemreize
Kooij
Affini
M. van Dijke

Zonder Kooij:
Roglic
Tratnik
Kuss/Bouwman
Gesink
Oomen
Van Baarle
Leemreize
Affini

skylimit

Hopelijk gooit Vanaerts vrouw geen roet in het eten voor de 2de Touroverwinning van Team Jumbo Visma en stelt ze haar bevalling uit tot naar de Tour de France anders gaat Vanaert in de Tour al naar huis.

Wat gaat de teamleiding met dit verhaal doen ? Vanaert thuislaten op voorhand zal wel niet gebeuren.

madeinstars

Het schijnt dat ze uitgerekend is na de tour. Dus hopen dat het kind blijft zitten en anders hopen dat het geel al min of meer binnen is. Voordeel is dat er na de laatste woensdag nog maar één gevaarlijke etappe in zit. Dus mocht het dan toch een weekje te vroeg zijn, hoeft het geen ramp te zijn.

ps: wel onprofessioneel dat Wout zijn handjes (en andere lichaamsdelen) niet in oktober even thuis heeft gehouden

Laatst gewijzigd
AWestie

Wout te vroeg op kop gedrongen, jammer!

Yeez

Goed werk van mick van dijke. Wout net iets te vroeg en girmay indrukwekkend.

Loek de Rooij

De reacties van madeinstars en AWestie na elkaar zijn hilarisch!

Edit: ik las de laatste reactie net iets anders zie ik nu, haha.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja dat was zeker jammer te noemen.
Kelderman lijkt dik in orde na zijn beurt om de boel op scherp te zetten op 't heuveltje in de finale.
Ook Sam Oomen heeft de gashendel goed open gedraaid.
Alleen jammer dat Koen Bouwman hard is gevallen @Fanny.
Hopelijk kan hij door.

madeinstars

Weet je wat ik eigenlijk met meest jammere vind aan die Netflix-serie? Dat we daardoor een documentaire van Jumbo zelf over die tour door de neus geboord krijgen. Had veel liever een vergelijkbare film als Plan B gezien over deze tour, dan die hele Netflix-show.

kelderfan

Mooi dat Wout Van Aert nu Wilco gaat bijstaan voor een goed resultaat.
Zeker nu Koen in de lappenmand zit is de bijdrage van Wout heel belangrijk.
Ik hoop dat Gesink belangrijk gaat worden in deze aflevering van de TdF.

Robert

'@madeinstars in de documentaire “all-in” van jumbo visma komt uitgebreid aan bod.

1 2 ... 120 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.