Het waren andere wielerkalenders toen, en Jumbo rijdt denk ik een slag minder koersen, maar ze houden nu gelijke tred met de recordteams van HTC en Quick Step in hun gloriejaren qua overwinningen. En ze zitten er 17 af van hun 400e sinds Blanco.
Waalse Pijl kan hij dit najaar natuurlijk niet meer rijden, maar wat voor programma moeten we dan aan denken? Ik kan nog niet zoveel met de wedstrijden die nu op planning staan van TJV an sich.
Dit is trouwens wat Wout zelf zegt over die docu van Netflix:
[Quote=Wout van Aert]
"Het is best storend dat er verhaaltjes in de docu werden geschreven, die er niet waren. Voor mij is de serie gericht op commotie."
"Jonas en ik zijn beste maten. Er wordt gefocust op momenten waarin het moeilijk is om de juiste keuze te maken, maar er zijn ook zoveel momenten waarin we elkaar versterkt hebben en hebben samengewerkt. Het is jammer dat dat er uitgehaald is."[/Quote]
Ik kan me haast niet voorstellen dat Roglic de Vuelta niet rijdt. Dan is het alternatief om via uitsluitend eendaagse wedstrijden naar Lombardije toe te werken, maar om je (op een na) beste ronderenner dan niet meer op te stellen in een ronde is wel erg zonde.
Je kan na de Vuelta natuurlijk altijd nog Lombardije doen, maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat Vingegaard speerpunt gaat zijn in Lombardije, met hoe hij verbeterd is op kortere klimmetjes dit jaar.
Ik zou het ook onverwacht vinden, maar volgens mij had Zeeman het kort na de Giro over met potlood opgeschreven. Kan je precies niks mee natuurlijk, maar het laat de keus open. Zou het team misschien ook afwachten hoe uitgerookt Vingegaard uit de Tour komt? Ik heb des Rode Lantaarns eens even wat geprobeerd: welke keus zou je maken met je hart en welke met je hoofd?
Hart:
VINGEGAARD/ROGLIC
LEEMREIZE Gijs
BOUWMAN Koen
VALTER Attila
GESINK Robert
KOOIJ Olav
VAN DIJKE Mick
VAN DIJKE Tim
Hoofd:
FOSS Tobias
LEEMREIZE Gijs
BOUWMAN Koen
VALTER Attila
ROGLIČ Primož
GESINK Robert
TRATNIK Jan
AFFINI Edoardo
Ik denk dat Kooij altijd de Vuelta moet rijden, mocht een contractverlenging nog aan de orde aan. Daar ontkom je wat mij betreft niet aan. Met Affini en Tratnik heb je dan misschien niet echt een lead out maar in ieder geval twee oersterke mannen die hem in een goede positie in de laatste kilometer moeten kunnen afzetten.
Verder denk ik dat Van Baarle de dubbel Tour/Vuelta doet en Kelderman wellicht ook nu Kuss de Giro al heeft gedaan en Kruijswijk in de lappenmand ligt.
Er komt beweging in de plannen voor het verdere verloop van het seizoen volgens PCS dan.
Ik zie Kooij en Van Der Sande in de Tour de Pologne en de Renewi koersen. Bovendien gaat Van Der Sande ook de Tour of Britain rijden.
Trainingscamp Tignes komt er aan. Zie emailaccount van Merijn Zeeman
Ik wil geen Hart/Hoofd onderscheid maken, maar wel een (zoals Jopie al zegt) contract/geen contract Kooij onderscheid.
Met Kooij:
Roglic
Kuss (ik denk dat ie voor de triple gaat) anders Bouwman
Tratnik
Gesink
Leemreize
Kooij
Affini
M. van Dijke
Zonder Kooij:
Roglic
Tratnik
Kuss/Bouwman
Gesink
Oomen
Van Baarle
Leemreize
Affini
Hopelijk gooit Vanaerts vrouw geen roet in het eten voor de 2de Touroverwinning van Team Jumbo Visma en stelt ze haar bevalling uit tot naar de Tour de France anders gaat Vanaert in de Tour al naar huis.
Wat gaat de teamleiding met dit verhaal doen ? Vanaert thuislaten op voorhand zal wel niet gebeuren.
Het schijnt dat ze uitgerekend is na de tour. Dus hopen dat het kind blijft zitten en anders hopen dat het geel al min of meer binnen is. Voordeel is dat er na de laatste woensdag nog maar één gevaarlijke etappe in zit. Dus mocht het dan toch een weekje te vroeg zijn, hoeft het geen ramp te zijn.
ps: wel onprofessioneel dat Wout zijn handjes (en andere lichaamsdelen) niet in oktober even thuis heeft gehouden
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.