Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 123 ... 237 238
kelderfan

Zijn trainer legt uit dat je tot 2800 meter goed zit voor een hoogtestage.
Ik denk dat die laatste hoogtestage ook mede door 't weer niet goed hebben uitgepakt. Je ziet ook dat Kelderman niet echt goed meer is in de discipline van het tijdrijden.
Daar staat t.o. dat hij wel uiteinde;lijk 4e. wordt in 't Alegemeen klassement.
Die is klaar voor de TdF. Go, go Wilco Kelderman.

Laatst gewijzigd
goldone123

harstikke netjes gwn.

I Langof

Ik gun Wilco van harte, maar ik ben bang, dat het veld in TdS niet echt sterk was. Van UCI top 10 alleen Wout en Remco. (WvA is geen Ak renner) Van top 30 klimmers zijn er gebleven op het einde maar 1 of 4.

Drie ploegen zijn na ongeluk van Gino vertrokken. Sheffield is uitgestapt. Ook daardoor is Kelderman op plek 4.
Primož had deze met 2 fingers in het neus kunnen winnen.

madeinstars

Als je het bekijkt met de bril van 'gaat Wilco een goed klassement rijden in de tour', dan ben ik het op zich met je bezwaren eens, maar dat is natuurlijk niet het geval.

Als je het bekijkt uit het oogpunt van de rol van Kelderman, namelijk in bergetappes bij de beste 15-20 overblijven, dan is het gewoon een heel bemoedigende en goede week voor hem en Jumbo.

I Langof

'@madeinstars

Het was antwoord op iemand die eerder verwees naar een vermoedelijk zeer sterk deelnemersveld.

Wilco heeft al in Tireno goed gereden, maar hij is normaal gesproken nog ver van een AK win (een ook ver van podium waneer groote jongens meedoen).

tdola

Kelderman als 2e luitenant (na kuss?) In de tour voor vingegaard en daarna 1e luitenant voor roglic in vuelta kan zomaar.

Landeirovic

Zijn er van jullie die weten welke renners aan dd kampioenschappen gaan deelnemen?

Robertje

Volgens Youri maakt JV dinsdag de selectie bekend voor het NK. Tijdrit lijken van Emden, Tim van Dijke, Kelderman en Oomen te zijn volgens de voorlopige deelnemerslijst.

Buitenlandse selecties voor tijdrijden heb ik niet kunnen vinden.

AWestie

Drie weken terug had ik alvast dit hier beschreven.

NK teamcontouren, op basis van openbaar bekende programma’s
12 KOOIJ Olav – heeft in principe tijd
13 VAN DIJKE Mick – heeft in principe tijd
14 HOFSTEDE Lennard – heeft in principe tijd
15 LEEMREIZE Gijs – heeft in principe tijd
16 VAN EMDEN Jos – heeft in principe tijd
17 VAN BAARLE Dylan – hoogtestage
18 OOMEN Sam – heeft in principe tijd
19 BOUWMAN Koen – heeft er naar eigen zeggen een doel van gemaakt
20 VAN DIJKE Tim – heeft in principe tijd
21 ROOSEN Timo – heeft in principe tijd
22 GESINK Robert – keert terug van blessure maar heeft in principe tijd
23 VADER Milan – Is net klaar met WB mountainbike Zwitserland/Oostenrijk
24 KRUIJSWIJK Steven – hoogtestage
25 KELDERMAN Wilco – reserve TdF

Tien renners aan de start? Het wordt sowieso lastig tegen Matje, maar de ploeg is meestal nog een paar man breder.

Kelderman wordt door WF bij de tijdritselectie opgeschreven: gaat hij niet meer op hoogte? Dan zou de wegrit mogelijk 11 man zijn.

De rest:
- Benoot, Van Aert, Van Hooydonck, Van der Sande horen volgens de bondsregels volgens mij het Belgisch kampioenschap te rijden. Tijdrit doet alleen Van Aert. Volgens mij is dat in Frankrijk ook zo, dus Laporte moet ook opdraven.
- Verder altijd de vraag hoeveel eenlingen verder meedoen: Hessmann, Gloag, Valter, Affini, Foss
- Zou Roglic er al weer zin in hebben? Hij was al bij de finish van Slovenie te vinden gisteren.

Landeirovic

Roglic doet niet mee. Gisteren op de officiele startlijsten was geen Roglic te zien.

Landeirovic

https://kolesarska-zveza.si/wp-content/uploads/profil_dp_itt-scaled.jpg

https://kolesarska-zveza.si/wp-content/uploads/profil_dp_krog-scaled.jpg

1e link is de tijdrit dezelfde als in 2020 die Roglic won.

De 2e link is de zware wegrit waar ze 8 zo een rondes van afwerken. Ik had het een mooie strijd tegen Pogacar gevonden als hij er was.

Cycling

'@Landeirovic Roglic is in een rustperiode en Pogacar volledig afgetraind voor de Tour. Dit kan toch nooit een mooie strijd opleveren op de Nationale Kampioenschappen van Slovenië.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/johannes-staune-mittet-bevestigt-als-volgende-jumbo-parel-met-eindzege-giro-next-gen-smaakt-naar-meer.
Over Staune-Mittet gesproken. Een pareltje voor de nabije toekomst met in zijn spoor Tijmen Graat, Per Hagenes en Loe van Belle. Bovendien wat te denken van de jonge Menno Huising, die zich toch ook in de kijker heeft gereden.
En ja op naar de volgende doelen met o.a. de Tour de L'Avenir. Die koers staat toch heel hoog aangemerkt.
Ik hoop dat die jongens ook de kans krijgen om te acteren in de Ronde d'Isard e/o Il Piccolo Lombardia.

kelderfan

https://www.teamjumbovisma.com/longread/news/gloag-and-hessmanns-pink-adventure-an-unrealistic-but-unforgettable-movie-scenario/
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/hessmann-kan-giro-avontuur-jumbo-visma-nog-niet-geloven-wilde-eigenlijk-direct-nog-een-grote-ronde-rijden.
Die Michel Hessmann is ook uit 't Dev.plan gekomen en heeft zich ook snel ontwikkeld in de goede richting dan.
In de Giro heeft hij zeker indruk gemaakt.

Laatst gewijzigd
tdola

Hessman supersterk ja, misschien wel boven verwachting. Die mag neem ik aan volgend jaar weer een gt rijden.
Benieuwd wat programma voor beide gasten na de tour gaat zijn.

tdola

Zoals we eigenlijk allemaal al wisten roglic naar vuelta (en niet tour). Nu al benieuwd naar de opstelling daarvan. Laten we maar uitgaan van geen kooij daar!?

Roglic, kelderman, gesink

Mogelijk: bouwman, kruijswijk (als fit) tratnik (als fit), affini of van emden (geen jos denk ik), valter, foss (ik denk van niet), leemreize, van baarle, vader (geloof ik niet), evt mick/Tim van dijke, Dennis.

Als ik nu zou moeten gokken denk ik roglic, kelderman, gesink, tratnik, affini, valter, van baarle en bouwman.

Dave87

Vuelta 2023:

Roglic
Kelderman
Gesink
Tratnik
Kruijswijk / Valter
Bouwman / van Baarle
M. van Dijke
Kooij

Goed ploegje voor de TTT en flink wat sprint ritten.

Laatst gewijzigd
goldone123

ben tullett mogelijk naar jumbo check de tweet, jumbo is een mogelijkheid staat er! https://twitter.com/cirogazzetta/status/1670911332307161088?s=20

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

Kooij zal wel gewoon naar het Benelux-rondje gestuurd worden.

Sijbrands

'@Dave87 Valter zou dit jaar geen grote ronde rijden werd aan het begin van het seizoen meegedeeld.
Kan natuurlijk altijd veranderen...als er nog meer renners omvallen

AWestie

Valter stond wel op de longlist maar dat hoeft niks te zeggen.
De geruchten voor Jumbo tot nu dus Tullett en Jorgensen. Zo veel breder gaat dat lijstje denk ik niet worden als ik naar het aanbod en de huidige selectie kijk.

Laatst gewijzigd
Robertje

Nu al 24 renners 100% bevestigd voor volgend jaar. Ik hoop dat Kooij, Affini en Oomen nog verlengen. Dan heb je nog 2/3 plekken over voor nieuwe renners, zal dus een redelijk rustige transferperiode worden voor JV.

Tullet en Jorgensen goede versterkingen, als 3e renner nog een sterke en ervaren knecht die veel op kop kan rijden en dan heb je de selectie wel rond.

Misschien als Kooij niet wil verlengen gaan voor Lamperti? Las dat hij al dichtbij akkoord was met QS, maar wellicht dat JV er nog tussen kan komen als er snel duidelijkheid is over Olav.

Laatst gewijzigd
Cycling

Persoonlijk hoop ik niet dat Ben Tulett volgend seizoen al bij JV rijdt. Hij heeft nog een contract voor een jaar bij Ineos en het zou goed zijn dat de contracten in het wielrennen wel gerespecteerd worden.

Laatst gewijzigd
tdola

Dat tulett verhaal wel bijzonder, waarom zou hij weg gaan/willen bij Ineos gezien nog doorlopend contract tm 2024?
Interessante renner met potentie, dat dan weer wel.

Glorious

Einde contract toch?

https://www.procyclingstats.com/rider/ben-tulett

1 2 ... 123 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.