Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 124 ... 237 238
Cycling

'@Glorious Vanochtend heb ik ook op PCS gekeken en volgens mij stond toen dat zijn contract t/m 2024 was. Vandaar dat ik het zo vreemd vond dat Tulett een optie was.

Robertje

Vanochtend stond op PCS nog contract t/m 2024, dus zij zullen ook wel in de war zijn (geweest).

Raul Alcala

idem dito hier

AWestie

Over rustige transferperiodes gesproken, Huising ook al voor 2025 er bij. Zijn dus al 17 renners vastgelegd voor de komende twee jaar! Geen ploeg doet ze dat na, by far: UAE en Ineos hebben voor 2025 bijvoorbeeld nu maar net twee handen vol aan renners onder contract.

Laatst gewijzigd
Yeez

Het is ook geen sport om zo vroeg mogelijk zoveel mogelijk renners onder contract te hebben, maar ze bouwen duidelijk aan de toekomst

Cycling

'@Yeez Er vindt bij Jumbo-visma steeds meer een verschuiving van 'koopploeg' naar opleidingsploeg plaats. Ik vind dit alleen maar een goede zaak. Dit zorgt ook voor een hecht collectief. Het kopen van renners bij andere WT viel sowieso al mee bij Jumbo-visma ook al is het beeld van de buitenwacht anders. In iedergeval goed nieuws dat weer een Nederlandse belofte op termijn de WT ploeg gaat versterken.

Glorious

Ja ze hebben het dus snel aangepast bij pcs. Foss en Dennis weg dus een extra tijdrijder is wel zo fijn.

kelderfan

Prima nieuws dat Huising erbij komt en ja. Is dat de verrassing, dat die Ben Tulett de overstap gaat maken naar de gele bijtjes. Want die Ben is niet mis.

Poeksel

In 2025 is waarschijnlijk ruim 1/3e van het WT-team uit de eigen opleidingsploeg. Dat is best wel een succes.

baukeingeel

Ik vraag me af wat Jumbo gaat doen met Archie Ryan en Lars Boven. Ze zijn volgens mij allebei laatste jaars belofte en hebben toch redelijke prestaties staan. Echter lijkt er niet heel veel ruimte meer over bij de profploeg.

AWestie

'@Yeez Ik benoem het ook niet als wedstrijdje, het is vooral heel bijzonder als je bedenkt dat andere topteams niet eens in de buurt komen van die cijfers op dit moment. Dit voorjaar zei de oprichter van SEG nog bij een interessante podcast (weet niet meer welke) hoe het eigenlijk op bijna geen enkele manier profijt heeft om te investeren in development en lange termijn voor wielerteams. Nou, dan voelt dit toch anders.

Tulett is nog niks van zeker @kelderfan, is vooral een gerucht.

kelderfan

Ja @AWestie
De bron is dezelfde persoon die met Jorgenson kwam aanzetten.
Dan is in jouw ogen Jorgenson ook een gerucht.
Ik denk dat de ploeg goed bezig is met het halen van jonge talenten voor de toekomst.
Uit eigen kweek komen toch wel een paar raspaardjes aankloppen en dat zij ook buiten de deur kijken lijkt mij ook een goede zaak. Dus laat maar komen Staune-Mittet, Hagenes, Graat, Huising, Van Belle en dan ook nog Nordhagen uit eigen kweek. Jorgenson en Tulett van andere WT-ploegen.
Je hebt denk ik gelijk, dat het bij twee blijft, wat betreft het halen bij andere ploegen.
Jammer is dan, dat de klim-ondersteuning niet wordt versterkt, maar dat wordt met Gesink opgelost.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/jumbo-visma-dingt-mee-naar-handtekening-felbegeerd-toptalent-tulett-ineos

Laatst gewijzigd
AWestie

Oorspronkelijk ja, maar HLN heeft Matteo daarna ook nog bevestigd. Voorlopig is Jorgenson voor mij ook een gerucht inderdaad, maar iets betrouwbaarder dan Tulett. Ik ben te weinig insider om daar iets van een verder oordeel over te geven.

Hoe zou met de mogelijke en al bevestigde namen niet de klim-ondersteuning versterkt worden? Of naar wat voor klim-ondersteuning zoek je, @kelderfan?

Yeez

Starters jv in tijdritten volgens eigen site:
Nederland: (woensdag)
Kelderman
Tim van Dijke
Van Emden

België: (donderdag)
Van Aert

Hongarije: (donderdag)
Valter

Italië: (vrijdag)
Affini

Geen Foss. Zal nog niet fit zijn gok ik

Poeksel

Lars Boven zal toch wel een contract krijgen? Nederlands en presteert goed. Tenzij hij zelf liever naar een ploeg gaat waar hij meer voor eigen kans zal kunnen gaan.

Bij Ryan wachten ze misschien af of hij echt volledig hersteld is van zijn blessure? Maar er zijn ongetwijfeld kapers op de kust.

lo squalo dello Stretto

Nederlands op het paspoort maakt niet uit, als Nederlander kan je elders meer kansen krijgen helaas. Zoals je zelf ook zegt.

kelderfan

'@Poeksel
Lars Boven is toch geen kandidaat, want dan lijkt Kramer toch een betere renner voor de toekomst. Ook Ryan is nog steeds niet inzetbaar, dan is misschien die Rafferty een optie.
@AWestie
Sepp Kuss is een onmisbare schakel voor de toppers Vingegaard, Roglic en Kelderman, die ik eigenlijk ook bij die toppers schaar. Maar Sepp kun je niet in drie GT's opstellen. Derhalve zie ik zo'n type erbij komen om Sepp te ontlasten.

Cycling

@le squalo dello Stretto Jumbo-visma biedt Nederlandse en Noorse renners langdurige contracten aan. Toevallig de 2 hoofdsponsors. Binnen Jumbo-visma krijgen Nederlandse renners wel degelijk kansen om zich te ontwikkelen, alleen terecht krijgen ze geen voorkeursbehandeling.

De Zeboe van de Zoncolan

Ja, een type Kuss erbij zou goed zijn. Aan wie denk je dan concreet?

De Zeboe van de Zoncolan

Overigens is momenteel de helft van de renners zelf opgeleid, als we het oude Rabo Development mee tellen.

veld

Met Gesink het klimmerstekort opgelost? Vijf jaren geleden misschien, maar nu niet meer m.i. Kelderman bij de toppers scharen, denk het niet meer; wel een topknecht. Ik denk dat Jorgenson en ook Tullet prima aanwinsten zouden zijn. Uit dev. team zou ik StauneM, StrandH, Van Belle en Ryan overhevelen.Plek 30 voorlopig nog even openlaten om eventueel een tweede Kuss-achtige te vangen. Alles doen om Kooy binnen te houden, bv plek in Vuelta -ploeg geven

kelderfan

'@De Zeboe van de Zoncolan
Een type Kuss is uniek, maar toch zou ik denken aan Laurens De Plus die 't dichts in de buurt komt.
Ik ben echter bang dat Ineos, die niet zomaar laat gaan.
@veld
Kelderman is toch goed bezig en ja hij is geen Vingegaard.
Ryan heeft helaas dit seizoen nog geen koers gereden. Dus of die nog de stap kan zetten is de vraag.
Bovendien zijn drie neo's wel genoeg om in te passen en volgend seizoen komen er ook weer drie bij met Graat, Huising en Nordhagen.

peerduell

Tullet is einde contract dus er hoeft niets gerespecteerd te worden.JV staat hoog aangeschreven als het gaat om de juiste entourage en trainingsaanpak om de mogelijkheden van een renner optmaal te benutten.Veel voorbeelden.Daar kiezen renners ook voor.

Robertje

Misschien zijn Gloag en Tulett wel beste vrienden en heeft Gloag veel goede verhalen vertelt over JV tegen Tulett en over Tulett tegen JV.

Cycling

Als een ploeg goed presteert en renners zichtbaar beter maakt, is het een stuk eenvoudiger om potentiele toppers aan te trekken. Dit 'geluk' heeft JV op dit moment. Het verbaast mij dan ook niet dat renners als Jorgenson en Tulett naar JV overwegen. In het verleden waren er andere ploegen die hierdoor toppers konden aantrekken. Ook het Development Team van Jumbo-visma staat door de doorstroming van beloften naar de WT er prima voor. Oftewel ook beloften willen hier graag naar toe. Het is echt niet alleen een kwestie van geld

Laatst gewijzigd
1 2 ... 124 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.