Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 125 ... 237 238
Yeez

Tulett is ook in beeld bij bora dus het is zeker allemaal nog niet beklonken

BraboCycling

Kooij tekent bij tot 2025!!! HOPPA!!!

En dat filmpje met Jonas en Christophe, haha wat een aankondiging

Timothy12

Kooij blijft dus toch wel. Heerlijk filmpje overigens.

Glorious

Mooi nieuws!!!

TheTank

Arme jongen! Daar gaan z'n kansen voor de Tour van de komende jaren😓

horsm

Ah, goed nieuws van Kooij, zeg. Volgend jaar gewoon mee naar de Tour, lijkt me. Gezien het filmpje lijkt het me dat dit in overleg met Vingegaard is gebeurd. Vingegaard, Kooij, Laporte en Van Art mee naar de tour - dan kan je een stuk of negen etappes winnen.

tdola

Lijkt dus geen vuelta dit jaar, maar wel grote ronde volgend jaar.
Afhankelijk van parcours ligt giro, danwel vuelta meest voor de hand lijkt me. Gevoelsmatig lijkt tour me minder wrs, maar je weet t nooit zeker.

Supermooi voor tjv dat hij bijtekent.

Yeez

En de toezegging dat hij dus volgend jaar een grote ronde rijdt. Mooi nieuws. Krijgt door het jaar heen sws Ijn kansen al, dus dat moet verder goedkomen.

@tdola de vuelta lijkt mij iets te worden als:

Roglic
Kelderman
Foss
Gesink
Tratnik
Bouwman
Valter
Affini

Laatst gewijzigd
Cycling

Het aantal inkomende transfers in 2024 is zo wel erg beperkt. Nog maximaal 5 plekjes beschikbaar. Vermoedelijk maar 4. Nog 4 renners met einde contract waarvan nog onduidelijk is of ze gaan verlengen: Oomen, Leemreize, Roosen en Affini.

AWestie

Zeker als er al zoveel renners op dit tempo zo vroeg worden vastgelegd lijkt het me ook op een bepaalde manier logisch dat een of meer van die vier al vroeg te kennen heeft gegeven een andere aanbieding te hebben. Timo is daarin voor mij echt een enigma: zit bij TJV al jaren op zijn plek maar heeft ook al die zelfde jaren bijvoorbeeld geen grote ronde gereden. Wil hij dat? Wat is sowieso zijn doel? Hoe ziet de ploeg hem?

Zeker als een of meer van de Nederlanders vertrekt gaat er vast weer gegild worden om de vaderlandse identiteit. Klaar voor?

Poeksel

Inmiddels bekend wie het NK gaan rijden:

Koen BOUWMAN
Olav KOOIJ
Robert GESINK
Gijs LEEMREIZE
Sam OOMEN
Mick VAN DIJKE
Tim VAN DIJKE
Jos VAN EMDEN
Wilco KELDERMAN
Dylan VAN BAARLE
Timo ROOSEN
Lennard HOFSTEDE

Yeez

'@awestie je zit inmiddels op 26 namen als je jorgenson meerekent (die volgens hln voor 3 jaar heeft getekend). Dan zou er nog voor 3 man plek zijn (als ze weer 29 renners gaan aanhouden). Roosen Oomen Leemreize en Affini zijn de onzekere factoren. Ik kan mij van Affini niet voorstellen dat de ploeg hem kwijt wil, maar het moet natuurlijk van 2 kanten komen. Oomen is denk ik de sjaak als de naan van Tullett ook al begint te vallen en Roosen en/of Leemreize zouden dan eventueel renner 29 en/of 30 kunnen zijn als Affini blijft en Tulett komt.

Dan zitten we natuurlijk niet op 2 versterkingen met Jorgenson en Tulett, maar op 5 met de 3 jonge knaapjes van het dev team erbij

kelderfan

Goed nieuws dat Kooij toch gaat blijven. Die jongen kan zeker meer dan alleen sprinten.
Schrijf die maar op voor de MSR volgend seizoen.
Wat betreft de nog vrije plekkies en beschikbare renners @Cycling
Ik denk dat met die drie neo's JV naar de 30 renners gaat groeien.
Sam Oomen en ook Affini lijken mij de jongens die gaan blijven.

AWestie

Ik zou er bijna een polletje voor gaan starten, want nu al liggen de voorspellingen uit elkaar

Cycling

Verrassend dat alle Nederlandse renners van JV het NK rijden, uitgezonderd natuurlijk de geblesseerde Kruijswijk. Met dit team moeten ze toch het NK kunnen winnen, ook al is Van der Poel sterk

Laatst gewijzigd
AWestie

Daarmee worden ze inderdaad wel echt een duidelijk blok waar iedereen rekening mee moet houden. Ik was eerst bang dat ze met een iets kleiner team net achter de feiten aan zouden gaan lopen, maar nu hebben ze én meer kanshebbers én tactisch overwicht. Matje is alleen moeilijk te temmen hoor. Behalve als hij net zo'n dipje heeft als de vorige keer schat ik hem nog steeds hoger in. Of Dylan moet een meesterlijke dag hebben, want om hem op een goeie dag bij te houden moet er gegroepeerd achtervolgd worden.

veld

Van Emden is toch ook einde contract?

Cornelius

@Cycling En Milan Vader.

AWestie

Vader heeft tot en met 2024 contract

lo squalo dello Stretto

Benieuwd wel hoe het met Van Aert dan zit volgend jaar. Laporte die het erg goed doet en Kooij die zich razendsnel ontwikkelt... Maar goed, wie weet wilt Van Aert wel eens de Giro rijden ipv de Tour (of laten ze Kooij de Giro rijden natuurlijk).

horsm

Ik vind het superleuk nieuws, die verlenging van Kooij. Ik had een vertrek best begrepen vanuit sportief oogpunt, maar als volger vind ik het leuk om te zien hoe de eigen 'kweek' zich binnen het team ontwikkeld. En het verhaal Kooij-Van Dijke-Van-Dijke vind ik één van de leukere verhalen.

Adrianus en Patrick

Jos gaat stoppen,
Althans daar hintte hij zelf op in een podcast laatst.

Adrianus en Patrick

Ik ben benieuwd hoe de keuze van Kooij uit zal pakken.

Eindigt hij in het rijtje:

A. Van Hummel Markus, Stroetinga
B. Van Heeswijk, Blijlevens, Groenewegen
C. Jakobsen, Van Poppel

van de andere kant bekeken kan hij over 2 jaar nog naar zat andere ploegen.

kelderfan

Ik zie Kooij in 't rijtje D want hij is ook heuvelop goed bezig. Dus eerder de kant van Laporte enz.

YogiBear

'@wielervaders Benieuwd waarom jij Groenewegen in een ander rijtje zet als Jakobsen. Voor mij zouden ze in dezelfde groep aan renners vallen. Of is dat omdat Jakobsen toch nog iets meer thuis lijkt te zijn in een aantal Vlaamse koersen?

1 2 ... 125 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.