Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 126 ... 237 238
kelderfan

'@YogiBear
Nog een rijtje
Als opvolgers van Roglic komen in aanmerking Ben Tulett, Staune-Mittet, Valter en misschien Gloag.
Want de kogel is kennelijk door de kerk gevlogen, want Ben Tulett komt naar JV. bron: WF

Glorious

Tulett zou al zekerheid zijn. Heerlijk weer.

kelderfan

Ja dat wordt echt mooi weer met al die bevestigde namen.
Hopelijk wordt de norm 30 renners, want met al die jongens/talenten moet je toch een groter programma hebben.
Want Wout liet 't toch nog even weten, dat 't wedstrijd-scherp worden toch in wedstrijdverband moet worden gedaan.
Alleen op hoogte trainen is misschien aan Roglic voorbehouden, maar zijn collega's hebben toch wedstrijdritme nodig.
Bij de dames mag Riejanne 't Rood-Wit-Blauw blijven dragen. Nu wel in een andere discipline dat wel.
'T tijdrijden is binnen voor Markus.

Laatst gewijzigd
peerduell

Uitstekende filosofie achter het beleid van JV.Grote potentie bij “the next generation” en……de meesten groeien nog binnen de huidige entourage en specifieke kennis over training/voeding/aerodynamica/materiaal en periodisering.Topsportklimaat.Resultaten liegen niet.Super gedaan.En Arensman?? Wie niet wil, niet binnen halen.Er blijven altijd renners die een (eerst Rabo) daarna JV antipathie blijven houden om wat voor reden dan ook.Gelukkig blijkt het omgekeerde meer het geval.Zie nu Ben Tullet.

Moreno Ventura

Ik ben erg blij met de verlenging van Kooij, ik begrijp ook de termijn van twee jaar waarin team en rijder realistische doelen zullen stellen en zullen proberen Olav voldoende ondersteuning te geven.
Een pure sprinter is nodig in een ploeg als de TJV, en Kooij is een heel belangrijk kweekproduct.
Ze hebben het al een tijdje geleden aangekondigd, de evolutieploeg zal een grote pool van renners moeten leveren voor de hoofdploeg en het lijkt een juiste weg.
Ik hoop, niet alleen als Italiaan, op een vernieuwing voor Affini, een waardevolle knecht in etappekoersen en in de klassiekers, voor de rest zal de ploeg moeten evalueren welke klimmers te houden tussen Oomen en Leemreize, de belangrijkste kwestie voor 2024 denk ik, en op zoek gaan naar mogelijke vervangers van een adequaat niveau.
Voor Roosen denk ik niet dat er een toekomst is (ook gezien de verlenging voor slechts één jaar), we zullen zien wat ze besluiten te doen, de stukken die op hun plek moeten komen zijn niet zo veel.
Groeten uit Italië!

wieler4live

Van Emden NL kampioen itt toch weer een keer een goede tt

Glorious

Zege 38 binnen en zo echt een topdag vandaag alles bij elkaar!

T80JZ

Zo ontzettend gaaf dat Van Emden in zijn laatste seizoen de tijdrittitel nog een keer weet te winnen. Lekker om je wielerleven op deze manier af te sluiten.

kelderfan

'@Moreno Ventura
Ik denk dat 't wel goed komt met Affini, want als de NK Jos van Emden (proficiat en welverdien) afscheid gaat nemen, dan lijkt mij Affini zijn plaats gaat innemen met Hessmann

ON:
Ja die Jos doet 't weer en dat is toch een daverende verrassing te noemen.

goldone123

prachtige dag vandaag tullet komt naar jumbo, en ook met kooji en van emden :)

Lance Beenstrong

Mindere presteren van Wilco vind ik wel opvallend na een degelijke tijdrit in Zwitserland. Mag de pret vandaag niet drukken, maar had er meer van verwacht!

horsm

Zullen we een handtekeningenactie beginnen, zodat Jos nog een jaartje bijtekent?

peerduell

en met Rianne Markus niet te vergeten,@goldone123

peerduell

Riejanne,sorry! Riejanne Markus

AWestie

Van Emden heeft nog niet besloten over zijn toekomst, maar wel bijna https://www.ad.nl/wielrennen/derde-titel-maakt-opa-jos-van-emden-38-emotioneel-dit-is-een-heerlijk-toetje~afa4f6f97/

goldone123

dan gaan er vermoedelijk 5 weg, rohan dennis, tobiass foss, gijs leemreize, sam oomen, en jos van emden vermoed ik dan, jumbo verstrekt zich wel meer in de bergen wat ook nodig was.

tdola

Nog 2 of 3 plekjes open voor 2024 en nog aflopende contracten van affini, leemreize, oomen, roosen en van emden (Dennis stopt, foss weg). Dat zijn 3 vlakke (affini, van emden, roosen) en 4 bergrijders aflopend/weg.
Aangetrokken 2 vlakke (hagenes en van belle) en 3 berg (tulett, jorgenson, staune). Voor zelfde soort verdeling zou je dus nog 1 berg en 1 vlakke moeten aantrekken/verlengen.

Benieuwd wie er nog verlengd worden of aangetrokken. Ik zou affini (als ie wil) altijd verlengen. Belangrijk in klassiekers maar ook in sprinttrein kooij kan en ook in gt.

In 2025 nu al wrs 20 plekken opgevuld (en bijv bouwman, hessmann, kuss, tratnik, 2x van dijke, van hooijdonk nog niet voor 2025 vastgelegd om er paar te noemen). Plekjes zijn duur...

Supermooi dat van emden vandaag won, is m gegund.
Opvallend dat van baarle en kelderman ook nk rijden, ik dacht dat ploeg nog op hoogte ging voor laatste prikkel, of alleen de klimmers?

Waar zitten vingegaard, kuss en co op dit moment?

Yeez

De tourploeg min kelderman v aert en kuss zitten zit in tignes zoals elk jaar

kelderfan

Darren van Bekkum en Colby Simmons blijven een jaar langer bij 'de opleidingsploeg.
Volgens WF is Colby een jongere broer van Quinten Simmons, die met Wout Van Aert op pad was in een etappe.
Het was toen Van Aert tegen 't peloton.

Adrianus en Patrick

Jumbo Visma volged jaar NEOM CITY Visma.

Wat vinden de diehard fans van deze optie?

AWestie

Het komt voorlopig op mij over als een partij die probeert in de openbaarheid zich naar binnen te lullen. Dat is door de jaren heen wel vaker geprobeerd door grote partijen en meestal met weinig succes omdat ze te grote schoenen aantrokken. Je wil als team, zeker een die stabiel is zoals TJV, ook een gezamenlijk project en verhaal voor ogen hebben mét Visma, Cervélo en alwienog.

Laat niet onverlet dat ze bakken met geld hebben, dus dat de sjeik even bij Plugge aan het oor hangt binnenkort is vast een optie.

Als het gebeurt, en voorlopig lijkt het me sterk, dondert mijn sympathie wel echt naar beneden. Dan is het geluk van het team nog dat de kern Nederlands is, maar ik kan ook goed bij andere teams chauvinistisch zijn.

goldone123

Ik acht het weinig kans, en ik denk dat er genoeg sponsoren zijn die er in willen springen.

AWestie

Sportief puntje: heeft Affini niet meer de echte tijdrijdersbenen van 2/3 jaar terug en is met het op kop beuken in de eerste uren zijn kracht daar wat afgebot of hebben net iets meer toppers recent betere tijdritbenen gevonden?

Laatst gewijzigd
BraboCycling

'@AWestie Ik denk dat het deels inderdaad daarmee te maken heeft, daarnaast zie je dat andere teams echt wel geïnvesteerd hebben in tijdrijden (UAE, INEOS, SQS).
En deze tijdrit bij de NC was ook niet op het lijf geschreven van Affini, met de hoogtemeters in het begin. Ganna, Cattaneo, Sobrero wat mij betreft ook een logisch podium.

AWestie

Het Italiaans kampioenschap was voor mij de aanleiding inderdaad, maar ik ging ook even terugbladeren: tot 2 jaar terug scoorde hij bij bijna elke tijdrit wel top-5. Nu is het top-20 of deze keer toptien. Verschillen kunnen in details zitten, maar het viel mij plots op.

1 2 ... 126 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.