Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 128 ... 237 238
AWestie

Maar op welke ritten doel je dan? De pure sprintritten laat hij denk ik - op de laatste week na ofzo - inderdaad aan zich voorbij gaan. En om heel eerlijk te zijn kan TJV een van de beste sprinttreinen klaarzetten volgens mij.

Baskische start vind ik moeilijk te voorspellen, maar ik denk dat bijvoorbeeld rit 8 echt Van Aert al in potlood heeft staan. Als Vingegaard in de vorm is van de ITT vorig jaar toen hij zelfs ging chillen voor een overwinning van Wout gaat de krachtsverhouding in rit 16 ook rete-interessant zijn.

TJV94

Dan doel ik vooral op de zwaardere sprintritten, zoals etappe 3 en etappe 8. Maar ook hier zijn Pedersen en Philipsen er waarschijnlijk ook nog bij.
En zoals je aangeeft, de tijdrit inderdaad ook, maar ik acht Pogacar (mits in goede doen natuurlijk) toch sterker op dit parcours.

KissMyAce2.0

'@TJV
Kelderman idd goeie rittenkaper

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/mvp-titel-is-voor-gesink-aldus-de-publieke-opinie-na-nk-mag-ik-mijn-respect-voor-je-uitspreken-robert
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/interview-jumbo-visma-met-vertrouwen-naar-tour-na-machtige-nk-winst-alle-renners-zijn-tiptop-in-orde
Wat mij ook is bijgebleven, dat Robert Gesink echt een dikke pluim heeft verdiend voor zijn bijdrage NK.
Zijn bijdrage is cruciaal gebleken.
Wat de TdF betreft. Ik denk ook dat JV met Van Aert en Vingegaard minder ritten naar zich toe gaan trekken.
Alle ballen nu op 'veroveren van de gele trui. De bijtjes zijn er gek op.
UAE heeft ook een ijzersterk team ter beschikking; dus het is zaak om bij de les te blijven.

AWestie

We kunnen H2H gaan. Omdat de echte hiërarchie niet helemaal tegenover elkaar aan het zetten is heb ik maar een verdeling gemaakt als een soort spitsen-middenveld-verdediging en keeper.
Pogacar vs Vingegaard
Yates/Majka vs Kelderman/Kuss
Bjerg/Soler/Grossschartner vs Benoot/Van Aert/Van Baarle
Trentin/Laengen vs Laporte/Van Hooydonck

Onder de streep helt het voor mij intrinsiek voorlopig naar UAE om heel eerlijk te zijn, vooral als ik rekening hou met de grote hoeveelheid klimkilometers.

madeinstars

Op het vlakke/heuvels is Jumbo 100% beter. Van Hooydonck, Laporte en Van Baarle zijn daarin gewoon wereldklasse. Van Aert is ongeveer 3 gemiddelde ploeggenoten waard.

Bergop zal het inderdaad close zijn. Hoewel een goede Kuss natuurlijk de beste klimknecht ter wereld is.

Veel zal dan afhangen van Soler. Die kan heel wisselvallig zijn bergop. Met een goede Soler is UAE bergop wellicht iets sterker.

BraboCycling

Denken jullie niet dat Van Aert in het openingsweekend al voor het geel zal gaan? Ik vind dat best een realistisch scenario, zeker omdat je al vanaf het begin Pogi moet gaan testen, zodat hij in de bergen gaat kraken.

En dan de echte sprinters ritten overlaten aan Laporte

madeinstars

Hij zal zeker voor geel gaan, als die mogelijkheid er ligt. Of het lukt is een tweede. Ik zie hem niet de sprints overlaten aan Laporte.

Ik denk eigelijk aan een P-N 2022 of cap de blanc nez scenario voor die Cote de Pike in etappe 1. Heel hard met Van Hooydonck en Van Baarle richting die klim, dan vol Benoot en dan Van Aert met Vingegaard in het wiel samen door.

AWestie

Laporte mist daar toch echt wel het laatste beetje snelheid voor, toch? Volgens mij laten ze het van de finale afhangen of Wout meesprint, ik weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen. Is de finale niet al te gevaarlijk en is Jonas mee in de buik, plus de benen voelen goed doet hij het, maar als er ook maar enige twijfel is trekt hij zich terug.

Over finales gesproken: Matje zei al dat hij verwacht dat de eerste dag te zwaar voor hem is, als de AK-mannen ook maar een beetje gaan springen is Van Aert ook weg hoor.

TJV94

Vergeet niet dat er dit jaar veel meer topsprinters meedoen dan anders waardoor er ook veel meer gedrang ontstaat. Ook nog eens allemaal met hun eigen treintjes. Risico op valpartijen voor Van Aert wordt daardoor alleen maar groter.

pirazzi

Jumbo - Visma wil heus wel etappes winnen met Van Aert of Laporte. Anders hadden ze die wel thuis gelaten en Gesink plus nog iemand meegenomen.

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Ik denk dat ze met van Hooydonk ook wel een etappe willen winnen

pirazzi

Ja, maar die kans is kleiner. Hij heet overigens van Hooydonck met ck.

Laatst gewijzigd
Yeez

Laporte is mijn inziens sneller dan v aert

AWestie

Waar stoel je dat op, @Yeez?

kelderfan

ttps://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/favorieten-groene-trui-tour-de-france-2023-als-van-aert-inderdaad-geen-punten-steelt-komen-anderen-in-beeld
Deze is speciaal voor @Yeez

kelderfan

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230626_94624708
De damesafdeling laat ook wat van zich horen. Zij doen mee aan de Baloise Ladies Tour.

Glorious

Laporte is helemaal niet sneller dan v aert en ze zijn beide superknechten..

AWestie

Ik lees eigenlijk nauwelijks boeken, maar deze ga ik kopen denk ik https://www.ad.nl/tour-de-france/hoe-jumbo-visma-de-macht-greep-in-tour-de-france-van-2022-het-woord-zelfmoordpoging-viel-bij-voorstel-aan-roglic~a30990a9/

Wat een cijfers volgens Heemskerk ook in dat stuk uit het boek: Tim Heemskerk, zijn trainer, had uitgerekend dat Vingegaard tussen de 23-25 minuten omhoog kon rijden met een kracht van 5,6-6,1 w/kg. Daarna kon hij nog 5 à 6 minuten een versnelling plaatsen en opschakelen naar 7 w/kg. Vervolgens kon hij met een kracht van 6,3-6,5 w/kg naar de finish rijden. ‘Uniek’, zou Zeeman later over die cijfers zeggen.

kelderfan

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230626_95513995.
Ik ga met Zeeman mee, dat 't een kans verdiend om met Van Aert de TdF aan te pakken.
Go, go Wout Van Aert.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik ben het met Lamberts eens dat het een ongelofelijk groot risico met zich mee draagt. Soms moet je ook accepteren dat er grenzen zijn aan de mogelijkheden voor een renner. Echt alles zou moeten kloppen dan, minder gewicht een perfect parcours en in topvorm zijn. Maar voor nu denk ik dat de komende jaren nog de focus zal liggen op de klassiekers. Ik zie meer in de optie om alle monumenten proberen te winnen, dat zal meer in zijn straatje liggen.

xistnc

Laat hij eerst eens proberen een tweede monument te winnen, eventueel?

Yeez

Laten we inderdaad eerst eens beginnen met rvv en/of pr. Tot nu toe zit hij op 1 monument. De discussie dat hij ze alle 5 kan winnen gaat al langer op, maar tot nu toe staan mvdp en pogi op 3 verschillende monumenten

Cornelius

Dit lijkt me vooral een charmeoffensief richting Vlaanderen. Het zal José er niet van weerhouden iedereen die maar op enige wijze met JV verbonden kan worden, te blijven neersabelen. ;)

kelderfan

Gelukkig is Jonas realistisch en attent. Hij gaat zeker Roglic missen in de komende TdF.
Hopelijk is Kuss in goede doen bij de door Jonas al aangestreepte ritten met lange klimmen.
Heel belangrijk is ook de vorm van mijn favo Kelderman, Benoot en Van Aert..

1 2 ... 128 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.