Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 130 ... 237 238
Glorious

Ff stukje sfeer en beleving... lijkt gvd wel het Songfestival.
Wel zin in de tour..

goldone123

Ik heb er ook zin in, hopelijk meer fun en hopelijk valt nienand.

xistnc

Volgens Indeleiderstrui zou Van Aert mogelijk zwanger zijn, is iemand daar iets van bekend?

AWestie

Haha @xistnc scherp! Vooral ook oerstom van IDL omdat Sarah nog gewoon haar meisjesnaam lijkt te gebruiken.

Maillot à Pois

'@awestie
In België blijven zowat alle vrouwen hun meisjesnaam gebruiken na een huwelijk. Ik ken eigenlijk niemand die dat niet deed.

AWestie

Kijk en zo leer je ook nog eens wat feitjes over de grens op de vroege morgen

Jopie

Benieuwd wat de tactiek van Jumbo gaat zijn die eerste Tourweek. In principe een parcours meer op maat van Pogacar, maar natuurlijk onduidelijk hoe het met zijn vorm staat. Ik verwacht dat ze in de rit naar Cauterets over de Tourmalet in ieder geval wel vol het initiatief gaan nemen. Zou wat mij betreft ook verstandig zijn om daar Pogi echt te testen. Morgen verwacht ik niet meteen dat Jumbo al oorlog gaat maken. Wellicht dat Vingegaard een keer doortrekt op die laatste klim en daarna kijkt wat de schade is, maar verwacht niet dat je daar Pogi kan kraken.

Yeez

Voor morgen is het vooral zaak om uit de problemen te blijven en van voren op te draaien. Het zal hypernerveus zijn met die smalle wegen en het constante draaien, dus ik hoop vooral op geen valpartijen (wat wel gaat gebeuren) en dat wout kan overleven voor de rit

luca77

Is er nog een tjvsupporters groep op Scorito?

Guido Maltempi

Interessant interview met Wout:
https://www.knack.be/sport/wielrennen/wout-van-aert-ik-ga-mijn-huidige-doelen-niet-van-tafel-vegen-voor-een-ereplaats-in-de-tour/

"Dat ik explosief genoeg ben om een massasprint te winnen, heeft vaak te maken met mijn staat van frisheid. Na een rit met enkele klimmetjes of met waaiervorming heb ik meer overschot dan de intrinsiek snellere sprinters. Die ga ik na een vlakke etappe, zeker in het begin van een ronde, nooit kloppen."

Wat zijn jullie verwachtingen voor het al dan niet meesprinten van Wout? De quote hierboven gaat niet expliciet over deze Tour, maar het klinkt wel alsof hij het op dezelfde manier wil aanpakken als in de TdF's van '20 en '21: meedoen in de gereduceerde sprints, en de massasprints laten lopen.

(Pro tip: interview zit achter een betaalmuur, maar als je snel genoeg ctrl+A ctrl+C doet dan kun je de tekst copypasten.)

Laatst gewijzigd
madeinstars

Heb het al eerder gezegd, maar ik verwacht morgen wel een scenario zoals op Cap de Blanc Nez vorig jaar. Vol naar de voet van de Pike rijden met Van Hooydonck, dan Van Baarle en Benoot die vol doortrekken en voor de laatste kilometer Wout en Vingegaard. Als je Pogacar daar (al is het maar door positionering, zie Cap de Blanc Nez vorig jaar) op een paar meter kan zetten kan je vol doorrijden, mocht Pogacar volgen kan Vingegaard gewoon de benen stil houden en kan Van Aert en een Kelderman/Kuss terugkeren.

Aan de andere kant, kan het misschien ook waardevol zijn om het al eerder hard te maken om het peloton wat uit te dunnen voor de veiligheid, maar dan moet je wel oppassen dat je zelf genoeg man over houdt (lijkt mij het niet waard om piloten Van Hooydonck en Van Baarle al kwijt te spelen voor de finale). Dan is een bovengenoemd scenario minder waarschijnlijk en denk ik dat je de laatste klim conservatiever moet aanpakken.

Yeez

'@madeinstars dan kom je jezelf tegen. Dit is geen klimmetje van 700 meter aan 6/7 procent. Dit is 2 kilometer, waarvan je de laatste km aan 13 procent rijdt. De sterkere komen dus vanzelf bovendrijven. Plaatsing zal natuurlijk altijd belangrijk zijn, maar hier op die manier opvlammen lijkt mij niet te doen.

madeinstars

Nee, uiteraard zal het iets gecontroleerder moeten, maar Jonas lanceren op een soortgelijke manier kan misschien wel. Weet niet precies hoe smal de klim is en dus hoe belangrijk de positionering zal zijn, maar als je daar al een voordeel kan pakken, kan er iets mogelijk zijn.

T80JZ

Kelderman elders op Wielerflist: “Ja, het zijn Baskische klimmen, steil. Het zijn wel brede wegen, maar het gaat zeker een hele lastige finale zijn”, vertelt Kelderman. “Het niveau is hier natuurlijk veel hoger dan in Circuito de Getxo. Misschien dat er één iemand bovenuit steekt en alleen kan wegrijden, maar ik verwacht wel dat nog een groep bij elkaar blijft tot aan de meet.”

T80JZ

Onzekerheden voor de derde week: de eventuele geboorte van het tweede kind van Van Aert; Kelderman die in de derde week minder is dan Kruijswijk; en hoe heeft Kuss de Giro verteert.

Ik hoop niet dat we deze Tour vaak te horen krijgen dat JV Roglic mee hadden moeten nemen. Clement, gisteren bij 'in de leiderstrui' en Kerckhoffs vandaag op Wf komen er ook weer mee aanzetten. Alsof de ploegleiding dat over een renner als Roglic kan beslissen. Dat zal bij een kopman altijd in overleg gaan en Roglic wilde dit jaar een grote ronde met een ploeg in zijn dienst rijden. Dat kan niet in de Tour, vandaar de Giro. En kon JV geen andere keuze maken of beslissing nemen.

AWestie

Kerckhoffs herkauwt de ene na de andere lauwe take weer, Clement heeft altijd wel ergens een minder sterke uitspraak die blijft hangen maar die is nog inhoudelijk.

Het stomme is dat dit ook weer meer bij de gemiddelde Tourvolger (die houdt zich de rest van het jaar stil) blijft hangen. Kreeg daar deze week meerdere keren al de vraag over als ik het over de Tour had. En dan leg je het een beetje uit en dan snapt iedereen het na 1 keer.

madeinstars

Roglic naar de tour is nooit een optie geweest dus het is een vreselijk domme discussie. Kruijswijk is letterlijk uitgevallen en dat Kuss de Giro heeft gereden was ook een noodgreep, dus er is werkelijk niets dat Jumbo anders had kunnen doen.

Hoogstens had je misschien Valter mee kunnen nemen in plaats van een Laporte, om bergop iets sterker te zijn, maar ten eerste is Laporte enorm belangrijk voor de ploeg en voor Van Aert en ten tweede is Valter nou ook weer niet zo'n zekerheid bergop dat hij onmisbaar is.

Als Kuss genoeg rustdagen neemt, zal hij er heus wel staan als het nodig is en het geluk is dat de derde week niet zo enorm zwaar is dat Kuss daar oververmoeid van moet raken. Sterker nog, in de laatste week zijn er maar 2 dagen waarbij hij belangrijk is: Col dela Loze en de vogezenrit en daar zitten ook nog eens twee etappes 'rust' tussen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230630_94669366
Wout Van Aert heeft er zin in. Hij heeft de KOM op de Côte de Pike te pakken en dat is de slotklim van morgen.,

AWestie

Vooral het stuk waar Zeeman over zijn eigen carrière praat vind ik interessant - Merijn Zeeman kwam helemaal kapot uit Tour toen zijn kinderen feestje bouwden: 'Het was ontroerend en bijzonder' https://www.ad.nl/tour-de-france/merijn-zeeman-kwam-helemaal-kapot-uit-tour-toen-zijn-kinderen-feestje-bouwden-het-was-ontroerend-en-bijzonder-br~a0a1cce3/

Glorious

Oke heren... graag uw voorkeur. ES, NOS of Sporza?

kelderfan

Clement NOS? Anders Sporza.

T80JZ

Gezien de Tourstart vandaag vallen de - berg - etappes 14 en 15 ook in de derde week.

Uit de Volkskrant van vandaag: "De momenten waarop Vingegaard Pogacar pijn wil doen, vooral de beklimmingen langer dan een half uur, liggen dit jaar verspreid over de drie weken, in de bergetappes 9, 13 en 17."

BraboCycling

Flinke tik van UAE aan het adres van TJV. Op alle fronten verslagen in deze eerste etappe. Niet slim gekoerst.

AWestie

De achterstand werd groter toen Kuss de kop overnam. Scenario dat er een of enkelen zouden wegspringen van de grote tenoren was goed denkbaar, nu het bij Yates om de schouders hangt hoeft TJV nog iets minder te doen,

Jammer voor Wout, maar er komen nog genoeg kansen.

Geen flinke tik te noemen om heel eerlijk te zijn, maar TJV heeft zich wel een beetje laten piepelen. Was alleen moeilijk te controleren met die laatste klim.

Laatst gewijzigd
Glorious

Onzin dat jumbo zich heeft laten piepelen. Jumbo was gewoon sterk en uae wint met yates die niet kopman is. Van aert kwam tekort maar kijk de groep waar hij inzit... gewoon goed. Ik had verwacht dat misschien Vingegaard nog zou achtervolgen. Maar het is duidelijk dat jumbo sterk is. Uae is meer dan ooit bezig met koude oorlog...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 130 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.