Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 131 ... 237 238
AWestie

In de herhaling zag je ook een licht knullige leadout, maar dat krijg je met klimmers voor je neus 😅

Ik bedoel met piepelen dat ze ook niet echt veel te verwijten is maar dat ze uiteindelijk niet de zegenruikers hebben jammer genoeg. Ik zou eerder Brabo zijn bijdrage onzin noemen, @Glorious ;)

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Het is duidelijk dat TJV sterk is, maar dat UAE nog een stuk beter is (op dit moment). Pogi pakt ook nog eens boni's.

goldone123

dat houden we ook allemaal verwacht, dit is echt niks om druk om te maken wat yates lost gewoon als vingegaard aangaat, en hij zegt ook zelf dat ze 100% gaan voor pogi paar keer zelfs.

AWestie

Define stuk beter: dat ze winnen en een groepsspurt pakken maakt ze toch niet meteen een stuk beter? TJV was met vier vooraan, kan je ook definiëren als een stuk beter.

Jopie

Collectief prima prestatie. Zat net niet allemaal mee om voor de winst te gaan, maar geen fouten gemaakt wat mij betreft.

En misschien het belangrijkste…volgens mij zat Vingegaard relatief lachend in het wiel bij Pogi op die klim. Vond Pogacar niet super indrukwekkend.

Wat mij betreft dus een prima dag met een klein smetje omdat ze de ritwinst mislopen.

Cycling

Ik betwijfel of Van Aert Pogacar er in deze finale in de sprint kan verslaan. Achteraf had Vingegaard Yates niet moeten laten wegrijden in de afdaling. Het goede nieuws is dat het team in orde is.

BraboCycling

Ik vond Jonas er niet goed uit zien op de klim, lachend in het wiel van Pogi heb ik niet gezien...

Daarnaast hadden Kuss en Kelderman veel verder vooraan moeten zitten, zodat ze niet achter de breuk zouden komen. Op het moment suprême vond ik TJV onzichtbaar, met alleen Jonas nog bij de voorste 10 renners aan voet van de klim. En UAE heeft laten zien dat Yates zeer in orde is, rijdt zelfs nog fluitend met zn broer weg.

UAE 1-0 TJV is wel de duidelijke conclusie. Nu aan TJV om terug te slaan vanaf morgen.

goldone123

haha dat zie jij dingen die ik niet ziet, jonas was goed vandaag lol, en 1-0? yates pakt 10 seconden weg voor pogi, zo in plaats 10 is het nu 4 seconden,eerder 00000001,-0 :P

Laatst gewijzigd
goldone123

ik zie trouwens echt helemaal niks aan geen idee waar je het vandaan haalt.

Rawolf

Het echte gevaar wat vandaag zichtbaar werd is de sterkte van Adam Yates. Indien hij deze vorm vasthoudt kunnen er 2v1 situaties ontstaan. UAE draait de rollen om tov vorig jaar.

Over Vingegaard vs Pogi kan ik weinig zinnigs zeggen. Heb Pogacar geen aanval zien plaatsen. En Vingegaard ook niet. En beide niet in de problemen geweest.

kelderfan

Ik heb een goed JV gezien met vooral Van Baarle, die heel goed in vorm is al..
Jammer dat Kelderman en Kuss te laat zijn aangesloten op de laatste klim, want ja toen de Yates-broers onbereikbaar.
Het is pas de 1e. rit en JV moet er nog een schepje bovenop doen.
Maar goed UAE moet nu aan 't werk met wel een sterk collectief.

goldone123

het is simpel vingegaard moet aanvallen, dan pakt hij ook tijd op yates, het echte gevaar valt best nog mee.

goldone123

'@kelderfan idd zo'n groot probleem is het niet enige wat ik zag is dat vingegaard makkelijk mee ging.

NCK17

Pogacar heeft het wel degelijk geprobeerd hij kon gewoon niet veel harder dan Yates. Dat kon je ook zien aan zijn gezicht terwijl Vingegaard juist geen krimp gaf.
In de breedte een sterk Jumbo gezien met Kuss en Kelderman die ook uitstekend waren. Die kun je ook beter hoog houden in het klassement en in ieder geval niet onnodig laten lopen.
Van Baarle was ook goed, alleen Benoot vandaag niet heel veel gezien.

kelderfan

Bij de Dames heeft Fem Van Empel zich goed geweerd en dat in haar 1e. GT.
Net buiten de top-tien komt zij binnen.

goldone123

ik ben tevreden met etappe 1 maar 4 seconden voor pogi dat is gwn goed.

madeinstars

Helemaal geen verkeerd scenario voor Jumbo. Geel bij UAE. In de breedte duidelijk heel sterk. Pogacar maar 4 bonis. Dat Yates de eerste week goed ging zijn was wel ingecalculeerd, denk niet dat ze daar van in paniek raken.

Alleen Wout zal teleurgesteld zijn, maar dat hij er als enige van de klaasiekermannen nog bij zat is toch gewoon een uitstekend voorteken.

goldone123

'@madeinstars dit is idd gwn prima.

Glorious

Ik begin me echt dood te ergeren aan die Belgen zoals José, Wuyts etc, Jumbo met minder budget is 1 van de beste ploegen en winnen veel...maar kijk wat voor onzin ze iedere dag uitkramen!

goldone123

sporza in het algemeen.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/jumbo-vismas-arthur-van-dongen-geen-verwijt-naar-yates-maar-motoren-hebben-ook-een-rol-gespeeld.
Dit vind ik vele malen erger dan wat Wuyts wel of niet zegt.
Dat de motoren zoveel verschil kunnen maken in de finale is niet goed te praten.

kelderfan

Jammer dat Sam Oomen de ploeg gaat verlaten.

tdola

Dan ligt t meer voor de hand dat leemreize als ie wil verlengt, of dat er nog klimmende renner aangetrokken gaat worden.

samuello

Als Tulett en Jorgenson daadwerkelijk komen en Gesink en Kruijswijk blijven zijn er weinig plekken over in de grote rondes, ook omdat ze Kooij wel twee sprintaantrekkers zullen willen meegeven.

Lijkt mij dus eerder dat Jumbo renners nodig heeft die niet per se grote rondes willen rijden. Wat dat betreft logischer om Roosen, Affini of eventueel zelfs Van Emden te behouden. Of vergelijkbare vervangers te halen.

AWestie

Ik weet niet of het handig is Wout in deze Baskische etappes mee te nemen, je geeft gratis seconden aan Pogacar…

1 2 ... 131 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.