Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 132 ... 237 238
BraboCycling

Ongelooflijk dit.... En ook nog mega veel boni's voor Pogi, pfff......

Glorious

WAAROM RIJDT JONAS NIET MEE VERDOMME!!! Zat gister nog alles te verdedigen maar dit kan niet vandaag

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Jonas zat al veel te ver bij de aanval van Lafay, die had niets meer kunnen doen.

Jonas wordt ook 18e in het groepssprintje

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat is de foto van 't jaar met Wout die op z'n stuur ramt en Clement die de rol van Wuyts overneemt.
Maar chapeau Wout Van Aert, dat hij er gewoon bij zit.

AWestie

Het team geeft een supersterke indruk, ook vandaag met Wilco en Tiesj die dikke beurten doen, maar deze etappes zijn onder de streep vooral jammer en weinig efficiënt gebleken.

madeinstars

Goed gereden. Nu wreekt het zich dat Van Aert per se moet winnen. Als je Benoot of Kelderman laat aanvallen en Wout pareert daar achter alles, kan je het overtal veel beter uitspelen. Nu moet je 2 klimmers 10 km vlak laten controleren, dat is vragen om moeilijkheden.

Om die paar bonis voor Pogacar zou ik me niet druk maken. Dat had al bijna 2x zo veel kunnen zijn ook.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Benoot had hier inderdaad misschien de etappe wel kunnen pakken, met n demarrage.

AWestie

Dat België al bijna in brand staat omdat Jonas niet meerijdt is wel echt hun wielercultuur bij uitstek. Ik ben benieuwd hoe Wout daar op gaat reageren. 😅

kelderfan

'@AWestie
Dat heb je kunnen zien, want 't stuur is doormidden.
Maar JV heeft wederom goed gereden met vooral. Benoot, Kelderman.en Van Aert.
Van Hooydonck heeft zich ook goed laten zien met ook Laporte.
Kelderman liet 't ook wel goed weten, dat zij 1 man te kort zijn gekomen in de finale.

Laatst gewijzigd
TourdeTour

Wat heeft het grote Jumbo zich ontzettend laten foppen vandaag door 1 renner van Cofidis. Dit wordt niet de tour van Jumbo. Let maar op, die gaan dit jaar niet de Tour winnen. En zeker niet van deze Pogacar, die elk duel wint van Vingegaard. En als je laf fietst dan verdien je het ook niet om te winnen. UAE is gewoon veel te sterk voor Jumbo (die zichzelf het beste team van de wereld noemen) Aldus Zeeman. Pogacar wint de Tour van 2023

xistnc

Tja, dit is nu precies het probleem met Benoot. Goed dat hij er nog bij zit, maar dat mag ook wel aangezien hij verder in de etappe geen werk hoeft op te knappen. Maar dan wil hij zich eerst te graag laten zien door Bilbao véél te vroeg terug te halen. En in de laatste meters wil hij even laten zien dat hij er desondanks nog is, waardoor hij echter Van Aert in de weg rijdt. Een Valter zou zo'n rol veel efficiënter kunnen invullen.

Anyway, vorig jaar greep Jumbo in de eerste dagen ook steeds mis. Parijs is nog ver.

NCK17

De fout ligt niet in het niet meerijden van Vingegaard, maar in het feit dat ze vol voor Van Aert reden. Het is de enige ploeg die nog 4 man had. Het is veel slimmer als Benoot en Kelderman aanvallen. Er was geen enkele renner die hun had teruggehaald.

Laatst gewijzigd
Glorious

1 km vingegaard vol rijden en je wint.
Ik kan er echt niet bij heren... gvd teleurgesteld

goldone123

ben ik de enige die vond dat vingegaard meer explosief is dan vorig jaar, dat was me geen goeie sprint, vergeleken met 2022.

Rawolf

Zou Tiesj een keer op Xistnc z'n grote teen zijn gaan staan?

Heb t onder t nieuwsbericht ook gezegd. Benoot en Kelderman zat op t einde niet genoeg op om die meute te controleren. Vingegaard had best een beurtje mogen doen.

Of nog ander scenario, WvA had zelf ten aanval moeten trekken. Altijd maar dat vertrouwen op die sprint.... is al vaak foutgelopen ondertussen. En zoveel sneller dan Pogacar en Pidcock is hij niet, zeker na een zware wedstrijd.

Maar we praten heel veel over Jumbo hier natuurlijk, zaten nog wel meer ploegen die juist in de aanval hadden kunnen trekken of die aanval van Lafay hadden moeten neutraliseren, en dan denk ik eerst aan de rol van Ineos.

Laatst gewijzigd
Glorious

Laat wout nu maar voor groen gaan, staat al direct 3e..

pirazzi

Van Aert sloeg naast zijn stuur, dat is nog heel.

skylimit

Al het werk voor Jumbo weer voor niets. Jonas is tactisch niet een van de snuggerste renners deze eerste 2 dagen en met zijn laffe manier van rijden maakt hij ook geen vrienden. Jumbo gaat meer problemen krijgen deze Tour dat hun lief zal zijn. Zoals al gezegd WVA is goed, maar niet super en dat gaat zich nog laat gelden later deze Tour.
Vandaag had Jumbo gewoon de etappe moeten winnen, al is het natuurlijk geen playstation. Hier gelden geen excuses en kun je niet met de mantel der liefde bedekken.

YogiBear

Dit is wel echt balen. Als je met zo’n overtal zit, moet je winnen. Of dat dan door aanvallen van Kelderman of Benoot is of een sprint van Van Aert en wat extra werk van Vingegaard, maakt niet uit. Hier moet vanavond nog wel een keer over gesproken worden.

luca77

Helemaal eens met Rawolf. Iedereen rijdt in zo'n situatie op het wiel van Van Aert. En te vaak leidt dat dan tot niets. Bovendien wint hij de sprint vrij minimaal.
Als hij vol demarreert, wie gaat hem dan halen?

Had Vingegaard een beurt moeten doen in deze situatie? Jazeker. Maar dat nu na slechts één etappe (gisteren weinig fout gedaan) vooral de gigachauvinistiche Belgen met Wappie Wuyts voorop doen als Jumbo er totaal niets van bakt, gaat veel te ver. Ze hebben een fout gemaakt that's it. Parijs is nog heel erg ver. Voor Vingegaard EN Van Aert.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Vorig jaar was het 3x2 voor de eerste overwinning. Ik vind het wel grappig om op twitter en hier ook te zien dat er al schamper wordt gelachen om Jumbo, maar ik heb wel een vermoeden wie er het laatst gaat lachen.

De ploeg is echt ijzersterk al gebleken en Jonas zit tot nu toe lachend op het wiel van Pogacar.

Ook wel licht medelijden met het koersverstand van lui die kritiek hebben op het niet mee rijden van Vingegaard met Pogacar. Die weet dondersgoed wanneer zijn dagen gaan komen. Donderdag en zeker zondag gaan we wat beleven, denk ik.

Overigens eens met Goldone over de sprint bergop van Jonas. Wat mij betreft een teken van het overschot waarmee hij bergop rijdt.

goldone123

en eerlijk als het iemand zijn fout is is het een van de ploegleiders wel, als die zegt blijf in pogi zn wiel doet ie dat.

KB

Ik lees hier dingen als:
Pogacar wint ieder duel van vingegaard, dat klopt, maar dat was vorig jaar ook en dan verloor vingegaard nog wel meer dan alleen de boni’s die er te verdienen zijn.
Vind vingegaard zeer sterk over komen en lijkt alsof die vrij makkelijk volgt, zn versnelling/explosiviteit is ook al verbeterd, maar niet gek dat die een sprint van pogi verliest lijkt mij.
Wel zonde dat ze vandaag zo laten liggen, vingegaard had mee kunnen doen, maar ook hadden ze makkelijker nog een andere troef kunnen uitspelen met een benoot bijvoorbeeld.
Ben benieuwd naar de rest van komende week, komen zeer interessante etappes aan.

goldone123

'@KB wat viel mij inderdaad ook op, zag er echt heel makkelijk uit, ben benieuwd naar etappe 5 en 6.

ForzAZ67

Benoot heeft eerder dit jaar Valter nog op zijn falie gegeven. Blijkbaar doet Valter nog niet alle dingen goed in het teamspel.
Vandaag en gisteren vind ik dat in volle finale er niet goed samen gewerkt wordt. Kelderman en Benoot samen bijvoorbeeld geven er elk ieder afzonderlijk een verschrikkelijk harde snoei aan en zijn daarna iig voor een paar minuten uitgepierd en laten zich tot achter in de groep zakken. Dat is toch niet samen tempo rijden!?
Van Aert die zelf de achtervolging deed op Bilbao. Moest springen naar het het wiel van Skjelmose en Pidcock. Als hij de winst moet pakken zou dat toch werk moeten zijn voor knechten als Bennoot en Kelderman.
Daarbij vind ik ook dat knechten na een beurt vrij snel zich laten zakken en in de spaarstand gaan. Echter de koers wordt pas op de meet beslist.
Dus de renners moeten vanuit hun goede inzet beter samenwerken en hun werk beter afstemmen met elkaar. Nu doet dan de één een beurt en dan de ander, maar ik zie geen solide trein!

1 2 ... 132 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.