Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 133 ... 237 238
T80JZ

Zowaar een goed stuk van Kerckhoffs over de negatieve energie van dit resultaat en de positieve energie van een overwinning voor JV.

Hoewel het in de Tour anders ligt, is Van Aert een van de kopmannen van de ploeg die desondanks vaak in dienst van de ploeg rijdt. Deze etappe was een grote kans voor hem om te winnen. Terecht dat daarop werd ingezet. En als Vingegaard even meerijdt dan wint Van Aert de etappe. Terechte kritiek op Vingegaard voor wie die relatief geringe inspanning echt niets had uitgemaakt in het verdere verloop van de Tour. Van Aert nu zwaar teleurgesteld en dat was niet nodig geweest.

goldone123

ach joh, ze moeten het gwn uit praten het zijn geen kinderen.

T80JZ

Extra factor is dat Van Aert een moeizaam seizoen draait en pas twee overwinningen heeft behaald.

Slap excuus van Vingegaard. De belangrijkste reden waarom hij niet doorrijdt met Pogacar is natuurlijk omdat hij weet dat Pogacar dan de etappe wint.

luca77

Zeker. Deze frustratie is opgebouwd in het afgelopen halve jaar.

AWestie

Of Jonas mee had moeten fietsen maal ik ondertussen niet echt over, het voelt ook als een wat simpele zondebok soms.

Hopelijk wordt de frustratie nu vooral omgezet naar extra honger om te winnen en nog iets scherpere keuzes te maken. Normaal gesproken kan Niermann en co dat er wel uit masseren.

goldone123

ja dat komt wel goed vingegaard en van aert praten dit echt wel uit, ik weet niet eens of hij gefrusteerd was op vingegaard. komt wel goed mensen, vingegaard is in iedergeval goed!

goldone123

wout van aert is ook niet zo'n persoon, vingegaard ook niet het word allemaal een beetje heel erg overdreven, en wat pogi deed helpt alleen maar (wva na doen)

BraboCycling

Dit opgeklopte gedrag komt ook door de Netflix serie waarin dit ook al als ding werd uitgelicht en waarvan WvA en Jonas zelf ook al zeiden dat daar niets aan de hand was.
Dat is de reden dat Pogi dat ook nog doet met olie op het vuur.

Dus storm in glas water en media hype, volgens mij hebben ze alles intern prima in orde bij TJV.

goldone123

ja, ik ben er eigelijk al wel zeker van dat ze hebben gepraat, wout van aert weet ook echt dat vingegaard het niet zo bedoelt was.

Maillot à Pois

Ik vond de analyse van Rune Herregodts eigenlijk wel een goede: een mooie tactiek was geweest om Vingegaard wel te laten meerijden met Pogacar, tot op zo'n 4 km van de meet, en dan de benen stilhouden.
In de achtergrond hadden andere ploegen dan JV het werk moeten doen. Groep was dan wellicht toch teruggekomen in de laatste kilometers, maar het zou voor Van Aert veel makkelijker te controleren geweest zijn.
Indien niet, maakt Vingegaard kans tegen Pogacar als hij de laatste 4 km in de wielen zit.

Glorious

We zijn gewoon heel erg benieuwd naar de reactie van Wout. Belangrijkste is dat er geen schade is in de verstandhoudingen, daar ben ik altijd het meest bang voor.

AWestie

Volgens mij is bij de ploeg ook wel duidelijk dat er gisteren nog talloze andere scenario’s zoals die van Rune mogelijk waren met mogelijk een betere uitkomst. Wel een beetje vergezocht die. Maar gegokt en verloren, jammer.

Als ik iets storend zou blijven vinden is als er m.n. in België het sentiment blijft hangen dat Wout de ultieme teamplayer is en Jonas niet hetzelfde terugdoet. Dat is zo niet grenzend aan de waarheid.

Cycling

'@Awestie er wordt alleen gesproken over wat het team niet voor Van Aert doet. Helaas wordt er niet bijgezegd dat Van Aert bij elk ander team niet eens in de buurt van een overwinning was gekomen.

madeinstars

Ook de analye van Herregodts is gebaseerd op winstkansmaximalisatie van Van Aert, terwijl Vingegaard terecht alleen bezig moet zijn met winstkansmaximalisatie voor zijn algemeen klassement.

Anyway, eens met Goldone. Het zijn volwassen topsporters en geen kinderen. Een goed gesprek en de lucht zou geklaard moeten zijn. Pogacars grapje kan dan ook mooi dienen om de saamhorigheid in de vorm van een gemeenschappelijke vijand te verbeteren.

En duimen dat Van Aert vandaag kan winnen. Dat zou ook al schelen.

Cycling

'@Madeinstars Het idee van Herregodts waa een optie, alleen dan was ook Bilbao in zijn eentje bij Vingegaard en Pogacar gekomen. Ik verwacht namelijk niet dat een andere renner in staat is om Bilbao bergaf te volgen. Ineos was dan de enige ploeg om Van Aert in een zetel terug te brengen. Ik denk niet dat Bernal en Rodriguez dit voor Pidcock gedaan hadden. De klassementsrenners in de groep strijden al voor plek 3 in AK. Ze hebben al gezien dat Pogacar en Vingegaard te goed zijn

Jopie

Nieuwe dag nieuwe kansen. Ritten als vandaag zijn toch wel de sprintetappes die Van Aert (en de ploeg) zou moeten liggen. Relatief veel hoogtemeters, vooral in het begin van de rit, maar ook in de laatste 20 km nog wat kleine knikjes en de laatste 500 meter nog heel licht oplopend.

Heel benieuwd naar de interviews vooraf en wie er gaat sprinten vandaag. Zou normaal gesproken toch Van Aert gewoon moeten zijn lijkt me.

madeinstars

100% dat Van Aert gaat meesprinten tot hij minstens een etappe heeft gewonnen.

goldone123

ik hoop het hopelijk geen val partijen.

skylimit

Vanaert gaat de sprint moeten aantrekken voor de frissere Laporte, dan zullen de rapen in Belgie helemaal gaar zijn :):)

TJV94

Gaat dit nog gevolgen hebben voor de kansen van Van Aert de rest van de Tour?
Oftewel: Gaat Jumbo nu meer werken voor Van Aert om hem tevreden te houden?

AWestie

Ploegleider Arthur van Dongen laat alvast weten dat dat het plan is. “Als hij zich goed voelt, dan gaat Wout meesprinten” https://www.demorgen.be/sport/had-vingegaard-meer-kunnen-doen-voor-van-aert-ploegleider-grischa-niermann-neemt-de-fout-op-zich~b38c1786/

@TJV94 Als je het zo schrijft komt Wout wel erg over 'like a child' ;) Ik denk dat het team nog meer gedreven is voor een etappe-overwinning, maar overcompenseren lijkt me weinig zinvol.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@TJV94 volgens mij heeft Jumbo-visma gewerkt voor Van Aert. Of rijden Benoot en Kelderman niet bij JV. Ik heb niet het idee dat deze renners nog meer voor Van Aert kunnen werken als gisteren in de slotfase.

TJV94

'@AWestie en @Cycling
Ik volg jullie meningen hoor en ik vind ook niet dat Wuyts/De Cauwer en de rest van België gelijk hebben.
Echter zagen we wel de woede bij Van Aert en de druk vanuit België is natuurlijk gigantisch nu. Iedereen kijkt met haviksogen naar wat er gaat gebeuren de komende weken. Dit kan van invloed zijn, en daar ben ik heel benieuwd naar.

kelderfan

Ik denk dat er nog kansen komen in de rest van de week.
Bijvoorbeeld rit 6 Cauterets-Cambasque dan kan Wout met Christoph Laporte er een gooi naar doen.
Of die rit 5 naar Laruns, maar dan moet hij op tijd weg zijn, want de laatste 4 km van de laatste klim zijn10,5 % en daar gaat Pogi met Vinnie in zijn wiel er aan trekken.

Laatst gewijzigd
skylimit

De vraag voor de komende ritten zal zijn hoe WVA met zijn frustatie zal omgaan. Hoe langer die eerste etappe-zege uitblijft des te meer dit gaat knagen. Hij had een echt doel gemaakt van deze eerste 2 etappes, en gisteren was gewoon een 100% kans. Dat lukt dan niet en de komende ritten wordt het niet makkelijker...

1 2 ... 133 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.