Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 134 ... 237 238
Maillot à Pois

Ik ben het, als Belg, helemaal niet eens met de kritiek als zou Vingegaard egoïstisch zijn, vele Belgen met mij trouwens.
Met de aankomst van zaterdag was het idee om Vingegaard mee te laten rijden helemaal van de pot gerukt, gisteren had het eventueel gekund zonder invloed op zijn kansen voor het klassement, maar dan nog had je in een fractie van seconden moeten afwijken van de vooraf bepaalde ploegtactiek en zo evident is dat allemaal niet.
Ik vond de insteek van Herregodts een interessante omdat die volgens mij ook winstmaximalisatie voor Vingegaard inhield. Fietst Vingegaard mee tot op een aantal km voor de streep en blijven de twee voorop, dan verliest Vingegaard maximaal 4 seconden op Pogacar. Mogelijk kan hij hem zelfs verslaan als hij de laatste 3 km in het wiel hing. Sowieso wint hij tijd op de rest, wat ook niet geheel onbelangrijk is.
Komt de rest terug, zat Van Aert gebeiteld én was de kans groter dat Pogacar geen top-3 sprint en in de boni's pakt.

Jopie

Het kan natuurlijk ook positief uitwerken allemaal. De kritiek vanuit Belgie en het plagerijtje van Pogacar kunnen ook het wij-gevoel juist versterken. Een en ander wel afhankelijk van de gemoedstoestand van Van Aert....

Verder dit weekend (en na vorig jaar) toch ook geconcludeerd (eigenlijk meer een hypothese) dat Pogacar misschien wel de ideale tegenstander is voor Vingegaard. Die maakt de koers en de Tour zo hard constant, hetgeen in het voordeel speelt van Vingegaard (en zijn herstelvermogen), en waarmee Pogacar eigenlijk zijn eigen klimbenen voor het echte hooggebergte af aan het snijden is. En dat allemaal voor 11 seconden tot op heden.

En volgend jaar met Evenepoel erbij zal dat wellicht nog meer het geval zijn.

lo squalo dello Stretto

Kan zijn. Pogacar zal echter grootser herinnerd worden dan zo'n Vingegaard

madeinstars

Dat kan zijn, maar als Vingegaard straks 4 keer (uiteraard pure speculatie) de tour heeft gewonnen zal hij daar maling aan hebben. Sowieso vind ik het wat flauw dat Vingegaard kritiek krijgt voor het koersen op de manier die hem het beste past.

Bovendien is het een renner die best aggressief en aantrekkelijk koerst op parcoursen die hem passen, zie Dauphine, Baskenland en Tour vorig jaar.

Imbatido

@Kelderfan Christophe Laporte die een etappe over de Tourmalet wint, ben je serieus? Rit 5 en 6 zijn gewoon bergritten en net de etappes waarin Wout in principe zijn krachten wil sparen dit jaar.

AWestie

Maar daar kan Vingegaard niks aan doen behalve nog iets vaker de Tour winnen, Pogacar heeft namelijk simpelweg een aansprekender profiel.

Glorious

Waarom ging hij met de auto??

JoostEmpty

'@lo squalo dello Stretto
Ik denk inderdaad niet dat Vingegaard rijdt om later herinnerd te worden, maar hij rijdt om nu de tour te winnen. Ik geef hem geen ongelijk.

Nijmos

Ik vind het wat onervaren in dit werk van Kelderman (en Benoot) dat ze Bilbao zo snel terughalen. Die inspanning had beter verdeeld kunnen worden waardoor je hem laat zwemmen tot kort bij de finish. Nu moest achter in totaal 4 (bilbao skjelmose pidcock lafay) aangereden worden en dat was er dus eentje te veel.

SprintMaster

De beelden nog even terug gekeken: de positionering voor de sprint ging ook niet lekker. Dat Kelderman met WVA in tweede positie niet de sprintaantrekker ging zijn was wel duidelijk. Benoot komt op 15 sec. voor de finish nog naar voren en WVA doet daar al een extra inspanning. Vervolgens rijd WVA een eindsprint van 7 secondes. Veel te kort dus. Gaat hij 2 seconden eerder aan dan pakt hij hem.

Zie https://www.npostart.nl/nos-tour-de-france/02-07-2023/POW_05647755 vanaf 4:05:36 demarrage Lafay.

Yeez

En als hij 2 sec eerder gaat komt pogi eroverheen vanuit zijn wiel. Langere sprint betekent ook sneller stilvallen en degene in je slipstream profiteert

TJV94

Door al het gedoe gisteren is natuurlijk het vertrek van Oomen een beetje aan ons voorbij gegaan.
Wat betekent dit voor de ploeg? Gaan er versterkingen komen? Nog 2 plekjes vrij toch?
Overigens een leuke ploeg voor hem. Soms voor eigen kansen, maar met Skjelmose ook soms in een knechtenrol de komende jaren.

Hommeles

'@Yeez, daar ben ik het helemaal mee eens. Een groot deel van de reacties zijn: als Vingegaard iets meer had gedaan, had van Aert gewonnen. Dat is niet het beeld dat ik kreeg bij het zien van de strijd om de 2e plek. Pogacar leek eigenlijk wat sterker te sprinten. Als Vingegaard meer werk had gedaan en uiteindelijk wint Pogacar nog de sprint, dan hadden ze zichzelf volledig belachelijk gemaakt.

madeinstars

En dat is ook waarom ze met hun overtal natuurlijk hadden moeten aanvallen. Idealiter eerst met Kelderman om wat klassementsmannen nerveus te maken en dan met Benoot er overheen.

Cycling

'@TJV94 JV heeft 25 runners bevestigd voor 2024. Tulett en Jorgenson komen JV volgens de pers ook versterken. Er zijn dan nog maximaal 3 plekken over. Dit kan van de huidige ploeg ingevuld worden met Roosen, Affini, Van Emden en/of Leemreize. Natuurlijk kan er ook nog een renner van buitenaf komen. Persoonlijk zou ik de laatste plekje(s) niet te snel invullen

Laatst gewijzigd
kelderfan

https://wielerrevue.nl/artikel/563986/sepp-kuss-neilson-powless-in-amerika-interessert-men-het-alleen-als-ik-de-tour-de-france-zou-winnen/
Even wat leesvoer tussendoor over Sepp Kuss en Neilson Powless.
@TJV94
Ik heb 't wel benoemd en 't broertje, nou ja broertje van Colby Simmons (talentje) is vrij en kent Wout vrij goed na die rit vorig jaar.

SprintMaster

'@Yeez: daarom zei ik ook dat de positionering niet goed ging. Doordat Benoot niet op tijd naar voren schoof moest WVA al een extra inspanning doen om om Kelderman heen te komen. Gaat het volgens het boekje dan is Pogacar echt wel kansloos.

Glorious

Reacties binnen, ik ben een blij man.

Hommeles

JV heeft ook een beetje last van haar eigen status in de Tour de France vanwege die beestachtige TDF in 2022. Gewoon objectief beschouwd:
1. In beide etappes heeft het team nog zo'n beetje de helft van de renners over in de finale terwijl menig B-klassementsman al is gelost.
2. Kopman is niet gevallen, kan aantoonbaar mee met de grootste rivaal en heeft enkel een paar luttele secondes verloren terwijl zijn kansen vooral in het hooggebergte liggen.
3. Van Aert is dik in orde, eindigt 11e in een hele pittige rit en 2e in een heuvelrit. Krijgt nog genoeg kansen. In die 2e rit heeft hij enorm kunnen profiteren van een paar knechten maar heeft hij gewoon pech dat niemand met hem naar de meet wil.

Geen vuiltje aan de lucht. En toch krijg je door al die verhalen de indruk dat het mis gaat in dat team.

kelderfan

'@imbatido
Je hebt gelijk met die Tourmalet-rit. Dat is zeker een maatje te groot voor Laporte; maar Wout kan zeker mee in rit 5
Ja @Glorius
Na de uitleg van Nathan Van Hooydonck is de rust weergekeerd. Pogacar heeft wel 't harst gelachen.

kelderfan

Jammer maar Wout heeft niet kunnen sprinten, maar wordt wel keurig 5e.

madeinstars

Die parcoursbouwers leren het ook nooit. Hoewel ik lichtelijk van mening ben dat Philipsen meer afwijkt dan strict dankzij de bocjt noodzakelijk, maar het feit dat die bocht er is maakt dat je er als jury niks van kan zeggen.

En aan deklassering hadden Jumbo en Wout ook niks gehad.

goldone123

ik zit met hartslag 150 naar die sprint etappes te kijken, tot nu toe goed van jumbo morgen weer billen knijpen.

Laatste man

Pogi vandaag tegen Philipsen op tv, hij kon gewoon niet meer, over Van Aert toen die stopte met sprinten. Hij zoekt hem wel een beetje.

goldone123

bij wout van aert gaat het wss gwn de andere oor in en de andere oor uit, kan hem wat schelen joh xd

1 2 ... 134 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.