Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 135 ... 237 238
Mazzel1986

Het is honderd procent waar dat je Philipsen niet de schuld kan geven dat hij hier niet recht sprint. Zeker met die gekke strepen op de weg kun je hier onmogelijk een normale lijn aanhouden. Maar als je puur naar de regels kijkt hadden ze hem kunnen diskwalificeren: in de regelgeving staat dat je in je 'line' of 'lane' moet blijven. Vertaald naar het Nederlands is dat sprinten in een rechte lijn, of in je eigen baan blijven. Als de bocht naar rechts loopt en je sprint in een rechte lijn zou je steeds verder van de boarding vandaan rijden als t goed is (kijkend naar de lijn zoals Philipsen start met sprinten). Als je in je eigen baan sprint blijf je op dezelfde afstand van de boarding. Het kan dus nooit zo zijn dat je gedurende de bocht steeds dichter bij de boarding komt. Hij stuurt duidelijk harder naar rechts dan dat de bocht naar rechts loopt. Maar de VAR zal de software niet hebben om daar keihard bewijs voor te leveren en dus kun je hier niks doen.

AWestie

De boarding en de lijnen op de weg zorgen eerder voor gezichtsbedrog dan dat ze betrouwbaar zijn omdat ze niet volledig met de bocht draaien. Zelf VAR spelen heeft wat mij betreft weinig zin dus. Er was vast een case te maken voor declassering, maar in een flauwe bocht is het onvermijdelijk dat je knijpt.

En omdat de regels spreken over laan en lijn is dit in zo’n bocht eigenlijk niet in te passen. Twee verschillende concepten. De regels moeten beterrrr.

Nijmos

De regels moeten beter en het parcours moet beter. Het goede nieuws is dat Wout er goed bij zat en meedeed voor winst

xistnc

Na de discutabele sprint is het Benoot Bulletin van gisteren erbij ingeschoten...

Wie heeft Tiesj gezien, gisteren? Dan had je niet teveel met je ogen moeten knipperen of net even een plasje moeten doen. Met nog iets minder dan 27km meldt Tiesj zich bij Van Baarle op kop van het peloton. Het idee is dat hij overneemt, maar dat gaat niet vanzelf. Van Baarle moet hem er bijkans voorbij trekken. Door deze manoeuvre en omdat Tiesj het tempo onmiddellijk iets lager legt, wordt Jumbo links en rechts overspoeld door andere ploegen. Nog geen kilometer later vindt Van Baarle het al weer welletjes en herstelt hij de orde. Tiesj druipt af richting de buik van het peloton, waar hij zich inderdaad maar beter schuil kan houden .

Maar Tiesj heeft waar het hem om te doen is. Hij kan in een eventueel interview weer verwijzen naar het op kop rijden en met een beetje mazzel heeft er precies op dat moment wel een fotograaf geklikt. Zo niet, dan is hij aangewezen op een screenshot uit 'Sporza Gemist'. Tiesj, het was weer een fan-tas-ties-je kilometer!

Nog meer glorieuze Tiesj-momenten? Let me know!

madeinstars

Dit is echt een beetje triest xistnc

AWestie

Je maakt nu wel echt een mooie karikatuur van jezelf @xistnc, kan ik waarderen. Kom je ook een keer langs als je denkt: nou, die Gentse jongen heeft een puike prestatie geleverd vandaag?

Yeez

Ahjoh beetje stoken en uitlokken. Niet op reageren. Het forum is al aan het afglijden…

AWestie

Nu ben ik ook weer benieuwd waarom je het forum naar jouw idee ziet afglijden, @Yeez. In vergelijk met voorgaande jaren vind ik het eigenlijk veel minder een trollforum geworden.

skylimit

Denk dat Wout van Aert stiekum toch voor de groene trui gaat, zeker als het hem niet lukt een etappe te winnen. Al zal voor het groen zijn vrouw geen roet in het eten mogen gooien. Gaat Laporte vandaag een kans krijgen om mee te sprinten of is hij uitsluitend als knecht mee in dienst van ?

Laatst gewijzigd
tdola

Benoot was etappe 2 op de afspraak, daar ligt veel meer zijn taak denk ik in deze tour dan in de vlakke etappes.
Net als Kuss en Kelderman mocht hij denk ik dus bewust gi soort van vrijaf nemen.

Dave87

Het negatieve sentiment wat er op dit moment heerst jegens TJV zorgt er m.i. voor dat er amper wordt gesproken over het feit dat Vingegaard echt super oogt en schijnbaar moeiteloos bij Pogacar kan blijven (op het terrein van Pogacar).

Ik denk dat Vingegaard in de Pyreneeën ritten en de rit naar Puy de Dome al een grote slag gaat slaan.

P.S. erg jammer dat Sam Oomen de ploeg gaat verlaten. Begrijp niet zo goed dat Hofstede 2 jaar contract kreeg vorig jaar en er nu veel betere Nederlanders moeten vertrekken vanwege gebrek aan plekken.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@dave87 oomen kan natuurlijk ook zelf voor een vertrek kiezen.

@awestie als ik puur voor mezelf spreek vind ik de inhoudelijke discussie flink afgenomen de laatste jaren en vooral maanden. Een paar gebruikers kan ik nog wel waarderen, maar veel zijn er vertrokken en veel zijn er teruggekomen die ik letterlijk zie schelden en niet veel verder zie komen dan lol, xd en het constante gissen naar transfers en opstellingen (dat kan best een keer, maar als dat je enige bijdrage is…).

Nogmaals: ik spreek voor mezelf. Het is geen aanval op iemand en iedereen is vrij om te delen wat hij of zij wil natuurlijk, maar ik weet dat ik zeker niet de enige ben die dit vind

madeinstars

Toch hier ook nog heel even de 'sneer' van Pogacar over Van Aert (Hij had de benen niet) aanstippen. Dit lijkt mij toch iets meer dan een onschuldige opmerking, zeker in het licht van zijn 'like a child' reactie na etappe 2.

Ik vind het persoonlijk best opvallend dat Pogacar zich op die manier uitlaat. Veel mensen op social media en hier op de site interpreteren het als kracht en psychologische oorlogsvoering, maar ik vind het veel meer lijke op het 'vroom-vroom' momentje van de Granon etappe. Hte komt op mij juist een beetje zenuwachtig over. Alsf hij zich groot wil houden onder de druk die hij echt wel voelt van de kracht van Jumbo.

goldone123

idd heb ik ook, lijkt me wel of hij erg gestrest is.

Yeez

'@madeinstars ik deel je mening. Het openingsweekend, wat echt Pogacar terrein was, leek Vingegaard niets te doen. Zat op de pike fluitend in het wiel en kon zelfs bij de bonisprint op dag 2 nog wat weerwerk bieden. In dat opzicht lijkt hij hierin nog sterker dan in 2022. Ik denk dan ook dat je pogacar echt niet aan het uitkijken is naar de bergen. Vingegaard zal er dan wel een harde en lange koers van moeten maken en uit moeten gaan van zijn eigen kracht. Ik zie pogi dan moeilijk volgen

Groetjesaandevoetjes

'@Dave87 - Oomen zal wel iets meer aan salaris krijgen dan Hofstede. Hofstede heeft geen kwaliteiten om elders koersen te winnen. Oomen zal, mits zijn oude vorm terugkeert, in staat zijn om koersen/etappes te winnen. Dat speelt ook mee bij contract onderhandelingen. JV heeft namelijk niet onbeperkt budget.

skylimit

Dat Oomen vertrek bij Jumbo is toch geen aderlating, behalve dat hij de Nederlandse nationaliteit heeft ? Snapte zijn transfer toenertijd van DSM naar Jumbo al niet. Oomen heeft toch al jaren niet meer het niveau van weleer kunnen aantikken. Oomen zit een beetje in het rijtje Tolhoek en Bouwman, redelijke knechten maar niet meer dan dat.

M.b.t. de opmerking van Pogacar denk ik dat Wielerflits hier meer uit wil halen dan dat het daadwerkelijk is, een soort vijandige sfeer proberen te creeeren. Denk niet dat Pogacar zich druk maakt, die doet gewoon zijn ding, lukt het dan is het mooi, en lukt niet dan "so be it". Voorlopig ligt de druk bij Jumbo en Vingegaard en heeft UAE ook nog Adam Yates.
De bergetappes deze week zullen misschien al meer duidelijk scheppen, al kan het zijn dat de strijd hier nog niet gaat losbarsten en het aan de vluchters zal zijn.

T80JZ

Pogacar heeft zijn twijfels. Hij weet dat zijn voorbereiding niet optimaal is geweest, heeft nog last van zijn pols, en weet en merkt dat Vingegaard sterker is dan vorig jaar. Eens dat zijn vervelende gedrag richting Van Aert uit onzekerheid komt.

Rawolf

Hebben jullie de Uae video's over deze tour niet gezien? Binnen UAE worden zelfs grappen gemaakt over 'leader' Adam Yates. Die gasten komen meer over als een vriendenteam dan een professionele wielerploeg. Binnen die setting zijn 'grappige' opmerkingen over WvA compleet onschuldig.

Glorious

Wat UAE doet en met name Pogacar is altijd maar blij,grappig zijn wanneer de camera aanwezig is. Van kijk mij eens, ik ben blij ook al heb ik vorig jaar verloren, maakt mij niets uit. Daar horen ook de steken naar Wout bij. Gewoon onzekerheid en best wel triest gedrag.

AWestie

Onzekerheid projecteren op Pogacar zou ik nou ook niet als heel houdbaar zien om heel eerlijk te zijn. Volgens mij halen jullie meer uit Pogi zijn ditjes en datjes dan nodig is.

kelderfan

Die Van Empel is echt een goede aankoop gebleken. Zij is inmiddels de koningin Marianne Vos voorbij gegaan.
Voor volgend seizoen maar weer zo'n talent scoren.

Poeksel

Heb je iemand op het oog kelderfan? Hopelijk kan ze nog een paar plekken in het klassement stijgen, top tien zou mooi zijn.

Yeez

Jammer dat wout laporte zo vroeg kwijtraakte en hem niet meer kon vinden. Laporte die wederom perfect zat. Jammer dat die liet lopen en niet zelf ging sprinten

Glorious

Laporte wil geen eens sprinten... jammer en wout is toch apart, normaal kan hij zich perfect plaatsen. Op naar morgen.. aanval wout?

1 2 ... 135 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.