Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 137 ... 237 238
goldone123

'@madeinstars het zelfde xd, nu staat het 1-10, en morgen misschien 20-10, als vingegaard niet valt ofzo/.

Maillot à Pois

'@goldone
morgen misschien 1-20 bedoel je waarschijnlijk
20-10 betekenen dat Pogacar weer de bovenhand heeft...

goldone123

ja dat weet ik wil niet vingegaard niet jynxen, puur valpartijen natuurlijk het gaat morgen ook regenen.

madeinstars

Is natuurlijk al vaak gezegd, maar toch nog maar eens omdat hij het verdient: Sepp Kuss is zo'n ongelooflijk monster. Met afstand mijn favoriete 'knecht' die ik ooit heb mogen zien.

Cycling

Het is Kuss zijn 6e jaar al bij Jumbo-visma. Hopelijk wordt zijn contract snel opengebroken en verlengd. Toch bewonderenswaardig hoeveel renners Jumbo-visma van de huidige ploeg zelf opgeleid hebben.

josi

Helmaal waar. Kuss is zijn gewicht in goud waard. Eerst speelt hij een sleutelrol in de Girowinst van Roglic en een dikke maand later laat hij in de Tour de concurrentie kraken en vormt hij het ideale lanceerplatform voor Vingegaard. Als meesterbergknecht kent hij in het huidige wielrennen zijn gelijke niet.

mitchel_91

Affini +3 jaar. Prima lijkt me.

AWestie

Mooi dat Affini blijft, hij hoort bij het meubilair en presteert op zijn manier. Jammer dat hij bijvoorbeeld vorig jaar net verloor tegen De Bondt.

Hopelijk schuiven deze Tour de schaakstukken ook een keer helemaal zoals het team wil, vond ik vorig jaar eigenlijk een van de mooiste dingen om te zien. Jammer dat Benoot bijvoorbeeld niet mee kon over de top van de Marie Blanque, maar als je als Jonas ook gewoon anderhalve minuut van het klimrecord aftikt is dat ook wel te begrijpen.

Ik snap achteraf wel weinig van Wouts rol, voor mijn gevoel is hij nog minder zuinig aan het rijden dan vorig jaar. Hebben anderen dat ook? Gelukkig reed UAE nog minder zuinig...

josi

Ja, sterke vent die zijn werk goed doet.

YogiBear

En toen waren er (waarschijnlijk) nog maar twee plekjes over voor volgend jaar.

josi

'@Westie, Dat Van Aert meezat was logisch en dat hij vervolgens zich probeerde met een kleiner groepje af te splitsen was ook nog wel te begrijpen. Het was echter al snel duidelijk dat hij nooit veel vrijheid zou krijgen, met te veel ploegen met belangen in de vluchtgroep. Het blijven smijten met zijn krachten vond ik dan ook niet zo slim, want de kans op succes was eigenlijk nihil. Als hij zuiniger had gereden, was er wellicht een kansje geweest dat Vingegaard hem pas op de top van de Marie Blanque had bijgehaald. Dat zou natuurlijk een enorme bonus zijn geweest in de slotkilometers.

madeinstars

Van Aert was altijd bijgehaald door Vingegaard op de Marie Blanque. Als hij zuiniger had gereden had hij nog steeds niet bij Gall/Ciccone enzo gezeten en de kans dat het gat dan kleiner was geweest aan het begin van de Marie Blanque is ook vrij groot. Denk dat Van Aert het op zich goed deed, maar de koerssituatie was net niet perfect voor het scenario wachten op de top van de Marie Blanque.

Achteraf had hij denk ik wel iets conservatiever kunnen zijn, maar ik maak me persoonlijk niet meer zo druk over of Wout te veel met zijn krachten smijt. Dat dachten we vorig jaar ook elke dag en toen bleek hij ook alleen maar sterker te worden.

Ik zie hem vandaag wel weer in de vlucht gaan.

Raul Alcala

Affini mag wel een keer mee naar de TDF. Vingegaard wint voor tweede keer TDF en wil de Giro rijden volgend jaar. Primoz gaat nog 1 keer vol voor een Tour winst

Glorious

Wout zal zaterdag moeten toeslaan lijkt me en heeft zelf aangegeven de 3e week sterker te zijn dan menig ander.

kelderfan

Dat is echt aardig @Raul Alcala. maar je hebt ook nog Hessmann, die 't niet onaardig doet.
Maar goed nieuws dat Affini blijft bij JV.

madeinstars

Goh, het zal toch al een knappe hardrijder moeten zijn die een plekje in de Tour van Nathan, Dylan of Christophe kan afpakken.

tdola

Affini bijgetekend goed nieuws idd, nog 1 of 2 plekjes in te vullen voor komend seizoen en voor 2025 wrs al 21 plekken gevuld, dan zijn de plekken ook echt duur, want dan staan krachten bouwman, hessman, kuss, tratnik, 2x van dijke en van hooijdonk nog niet eens onder contract, terwijl je die wrs merendeels wel wilt behouden.

Yeez

'@raul allemaal voorbarig natuurlijk. Ik kan mezelf voorstellen dat jv met vingegaard naar de tour blijft gaan om te winnen, maar de giro zal hij zeker ooit willen winnen.

Over Roglic: als we eerlijk zijn is dit nog wel een niveau hoger dan wat Roglic laat zien. Ik vrees dat zijn kans op de tour voorbij is met een opkomende Ayuso, Evenepoel en een Pogacar die volgend jaar sterker gaat zijn

T80JZ

Volgend jaar een Tour met Pogacar, Evenepoel en misschien Ayuso. Die strijd zal Vingegaard niet willen missen, temeer daar hij een grote kans heeft de beste zijn. Daar kan voorlopig geen Giro tegen op.
Bovendien een nieuwe hoofdsponsor, die zal willen dat zijn beste renner naar de Tour gaat.

Eens dat Roglic zijn kansen op de Tour voorbij lijken te zijn. Maar hij wil volgend jaar graag naar de Tour, zou ook mooi zijn als hij er dan bij is, maar waarschijnlijk dan wel met een ploeg in zijn dienst. En hij weet dat hij bij TJV in dienst van Vingegaard zal moeten rijden.

T80JZ

Wat wordt het vandaag? Ploeg wil natuurlijk meer afstand nemen van Pogacar, want je weet maar nooit wat er verder gaat gebeuren in de Tour. Tourmalet is het soort van klim, boven de 2000 meter, waar Vingegaard het verschil kan maken, maar het is op de top daarvan nog 55 km. tot de finish en volgens Gouvenou is de wind dikwijls tegen in de vallei richting de Cauterets. Vingegaard heeft gisteren laten zien op dit moment ook op een minder hoge berg het verschil te kunnen maken en de laatste 5 km. van de Cauterets zijn daar stijl genoeg voor.

Maar de ploeg zal een oplossing moeten vinden tussen renners mee sturen in een kopgroep die voldoende voorsprong krijgt om met voorsprong over de Tourmalet te komen en een harde koers die Pogacar voldoende afmat. Ben benieuwd waar ze voor kiezen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@madeinstars
Eens met je analyse over Wout Van Aert. Ook Bram Tankink ziet 't goed, dat Wout ietsje zuiniger moet rijden.
Hij of eigenlijk nog liever Benoot hadden in 't wiel van Hindley moeten gaan zitten, want die was de grootste belager.

Raul Alcala

Zeker voorbarig Yeez, dat is speculeren altijd. Vingegaard heeft zelf al eens aangegeven graag ook de Giro te willen rijden. Kan Roglic mooi de TDF doen. Tis ook een beetje gunnen nu ze alle 3 de grote rondes al eens hebben gewonnen.

Laatst gewijzigd
madeinstars

'@kelderfan zo bedoelde ik het niet, want ik ben het juist niet eens met Tankink. Ik snap heel goed wat Van Aert deed. Ik zeg alleen dat je achteraf kan zeggen dat het misschien beter was geweest iets conservatiever te rijden.

Poeksel

Van Aert had toch voor de tour gezegd dat hij wat zuiniger met zijn krachten zou omgaan? Ik heb het nog niet heel erg gemerkt (behalve dat hij geen tussensprints doet).

madeinstars

Ik denk vooral geen Hautacam trucjes in de derde week meer. Dagen zoals gisteren zijn voor hem goede training joh.

1 2 ... 137 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.