Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 138 ... 237 238
T80JZ

Van Aert rijdt deze Tour met een dubbele agenda. Enerzijds presteren in de Tour zelf, anderzijds in topvorm komen/blijven voor het WK. Misschien waren zijn inspanningen van gisteren mede daarop gericht.

@Alcala Het is niet zo dat Roglic de Tour niet mag doen, hij heeft zelf voor de Giro gekozen. Gezien de tegenstand in de Tour volgend jaar zal de ploegleiding er waarschijnlijk de voorkeur aan geven om met Vingegaard en Roglic naar de Tour te gaan.

kelderfan

'@madeinstars
Ja daarom zeg ik ook, dat Bram een beetje gelijk heeft om te zeggen, dat Wout ietsje zuiniger had kunnen rijden.
Dat hij 't rijden van Wout niet begrijpt is niet mijn insteek, want wat dat betreft ben ik 't ook niet eens met hem.
@Raul Alcala
Ik speculeer ook graag en waarom voorbarig. Want de slogan was toch met elkaar er voor gaan.
Dus het gunnen mag zeker benadrukt worden.

madeinstars

Weer een perfecte situatie voor Jumbo. Ze krijgen het toch elke keer weer voor elkaar. Helpt natuurlijk als je een beest als Wout hebt, die gewoon kan beslissen in de ontsnapping te zitten en dan zit ie er ook in.

Raul Alcala

T80JZ. Roglic wenst dan een ploeg volledig op hem afgestemd

Jopie

Kan iemand Renaat en José uitleggen dat Van Aert op kop van de kopgroep rijdt om nog mee over de Tourmalet te komen…. Wat een kenners daar bij Sporza.

Glorious

Op explosiviteit verloren, niks aan de hand

AWestie

Gisteren: de tussenstappen mislukten en het eindschot lukte
Vandaag: de tussenstappen werkten en het eindschot mist

Ik denk dat de hoop was om op de Tourmalet al los te rijden. Jammer voor het plannetje, maar de Tour is weer helemaal spannend geworden!

kelderfan

Wauw die Van Aert chapeau is echt uitzonderlijk goed. De hele dag op kop van 't peloton.🤔
Jammer dat Jonas de bal niet kon inkoppen. En jammer, jammer dat Benoot en Van Baarle geen bijdrage hebben kunnen geven. Van Hooydonck en Laporte hebben zich echt kunnen onderscheiden vandaag.

skylimit

'@glorious inderdaad :):) nog niks aan de hand, gele trui en 25 seconden voorsprong, maar vandaag is wel een harde waarschuwing. Vandaag verliest Vingegaard wel op zijn terrein bergop!!

AWestie

Van Baarle heeft ook lang lopen beunen op kop, alleen Benoot deed niet mee vandaag (nou ja zeg!)
Dat de focus op de Tourmalet lag is wel te zien aan de klimtijden: Hindley en Yates waren sneller dan Jonas op de slotklim.

Glorious

Natuurlijk dacht iedereen plus jumbo dat pogacar zou lossen op de tourmalet. Dit heeft veel krachten gekost en pogacar kon volgen, explosiviteit is natuurlijk een handje naar pogacar. Volgende aankomst bergop moet vingegaard alle krachten sparen en dan aanvallen. Kijk naar vorig jaar.

Laatst gewijzigd
AWestie

Het belangrijkste van allemaal trouwens ook nog mooi een klein stukje uitgebouwd: TJV nog fier bovenaan het ploegenklassement.

kelderfan

'@AWestie
In de aanloop zeker, want op de Tourmalet heb ik Van Baarle niet meer gezien. Het waren Laporte en Van Hooydonck, die echt het Leeuwendeel op zich hebben genomen. Toen is even Kelderman en daarna Seppie, die 't peloton uit elkaar hebben gereden.
Wat Jonas betreft, dan moet hij vergeten zijn te eten, want anders is hij toch vele malen sneller bergop dan Hindley en/of Yates.

Glorious

Ineos gaat het ploegenklassement winnen, geen twijfel mogelijk.

AWestie

'@kelderfan Dan heb je echt niet opgelet, want Van Baarle is na Van Hooydonck nog wezen rijden. @Glorious Die kans zit er in, maar ze moeten er eerst maar eens boven komen hé ;)

T80JZ

Overmoed? Onderschatting? Ik was bepaald niet blij dat Vingegaard Kuss op de Tourmalet achterliet en vanaf dat moment overheerste de twijfels. Misschien kreeg Vingegaard daar ook last van toen hij merkte dat hij Pogacar niet had gelost en sloeg dat een beetje op zijn benen waardoor hij op de Cauterets minder werd.

Van Aert geweldig, Kuss ook. Van Hooydonck prima, Laporte degelijk want zijn tempo had hoger gemogen, Bennoot helemaal niets, Van Baarle niet meer zo goed in de bergen als een paar jaar geleden met korte beurt op kop op de Tourmalet, Kelderman heel goede versnelling maar graag gezien dat hij wat langer had kunnen doortrekken.

Helaas is de Tour weer spannend. Ik geef de voorkeur aan een saaie Vingegaard overwinning met na zondag al een ruime voorsprong.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dat Kelderman alle klassementsmannen behalve Pogacar kan lossen is toch al waanzinnig sterk. Dat is echt een topprestatie om daar überhaupt nog te zitten laat staan op kop te rijden.

Ook in de interviews vind ik kelderman zeer sterk. Rust. Realistisch. Ambitieus.

Achteraf is het een slechte dag maar een beetje initiatief is altijd leuk. Wel vraag ik me af hoe slim het is nu al al je kaarten op tafel te gooien. We zijn verdorie op dag 6 en er is al meer klassementsactie geweest als sommige andere edities. Je staat een minuut voor. Dan moet je normaal het Froomerecept volgen. Eten. Drinken. Sparen. Alles door je ploeggenoten laten opknappen. Dat werkt bewezen.

ForzAZ67

Achteraf mee eens @Rawolf. Maar vandaag niet aangevallen en over twee weken Pogi in het geel zou je dan zeggen ze hadden Pogi af moeten maken in etappe 6 na zijn verlies in 5?
Vanaf nu controleren en defensief rijden met de ploeg. Wachten op een zwak moment van UAE en Pogi en dan toeslaan. Laat anderen maar de boni's wegsnoepen. In de tijdrit en de rit naar Col de la Loze proberen weer seconden te pakken.
Ik blijf het wel een hele bijzondere opstanding vinden van de zgn. slecht voorbereide Pogi!

skylimit

Ik blijf het wel een hele bijzondere inzinking vinden van de zgn. super voorbereide Vinnie ! :):)
Er gaat nog heel veel gebeuren deze Tour, na de Puy de Dome en de rustdag staan er een 3-tal heuvel/overgangsetappes op het programma en daarna weer een 3-tal bergetappes. Hopelijk blijft het zo spannend en ook attractief.

AWestie

Waarom is het bijzonder? Ik zou het niet eens een inzinking noemen. Qua etappe en profiel van de renners is het best goed te verklaren toch?

skylimit

'@Awestie die opmerking was meer een knipoog naar @ForzAZ67. Alles is te verklaren bij Jumbo Visa toch ? Nee. denk niet dat we teveel moeten zoeken naar verklaringen, het zijn in ieder geval niet altijd perfecte "robots" op de fiets, ze hebben ook nog wat menselijke trekjes. Blijkbaar had Vingegaard minder energie in de tank dan gedacht of zijn wattage-meter op de fiets werkte niet goed.

xistnc

Goed om te lezen dat een aantal nu hier uit zichzelf (okee, in verdekte termen) durven uit te spreken dat Tiesj er nietsj van bakt. Al dacht ik serieus in eerste instantie dat hij gewoon even wat bij de auto ging afgeven of ophalen.

Misschien lag het vooral aan de enorme beurt van Nathan, die vermoedelijk hetzelfde ontbijt had opgeschept als Wout. Daardoor was het nogal wat passen en meten om de kopgroep de juiste voorsprong te laten houden, met het oog op het (mislukte) plannetje Wout/Jonas.

Yeez

Volgensmij voert jv een goed plan perfect uit, wat ook totaal logisch is na de inzinking van pogacar gisteren en het daarbij behorende verschil. Pogacar doet alleen niet aan wielerwetten en heeft een mooie herrijzenis die totaal niet in de lijn der verwachting lag. Als vingegaard net als de dag ervoor weer pogacar lost rijdt wout hem op 2 minuten naar de voet.

Derest is achteraf gelul

skylimit

'@Yeez het lag ook totaal niet in de lijn der verwachting dat Vingegaard zou moeten lossen, toch ?

Yeez

'@skylimit na woensdag niet nee. Daarom zeg ik ook dat het achteraf gelul is als je nu zegt dat de tactiek niet goed was

1 2 ... 138 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.