Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 139 ... 237 238
Glorious

Vingegaard heeft veel meer gegeven op de Tourmalet en ook daarna, dat is volgens mij het enige probleem geweest. (achteraf)
Sparen tot de laatste kilometers lijkt nu het advies. Laat de boni's ook maar aan de aanvallers... als dat kan of UAE moet wel gaan rijden in de bergen..
Met van Aert een echte joker!

YogiBear

Blijf het toch verbazingwekkend vinden hoeveel mensen voor een renner zijn die in een buitenlandse ploeg zit die gesponsord wordt door een twijfelachtig regime en werkelijk niets met Nederland of Belgie heeft (Pogacar). Terwijl diezelfde mensen antipathie hebben tegen een Nederlandse ploeg die de afgelopen twee jaar alle drie de grote rondes wint en grote bedragen investeert in alle geledingen van de Nederlandse wielersport.

kelderfan

'Het hele peloton weet ondertussen: zolang je kan volgen, zit je nergens beter dan in het wiel van Van Aert.'
Dit is de uitspraak van 't jaar.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/wielerwereld-bespreekt-fenomenale-van-aert-hij-is-het-voorbeeld-van-de-totaalwielrenner
Wout was gisteren top en jammer dat Jonas Vingegaard de bal niet kon inkoppen.
Het kan zijn dat Jonas last kreeg van een hongerklop, want anders verlies in de laatste km geen ca.10 sec of
was de inspanning op de Tourmalet te veel van 't goede door de inspanning van de dag daarvoor.
Toen heeft Jonas echt moeten vechten voor elke seconde met een een groep profiteurs in zijn wiel, terwijl Pogi wel hulp kreeg in de achtervolging.
Dus Jonas in 't wiel van Pogi blijven a.s. zondag en in de laatste km uithalen met hulp van topper Sepp Kuss.
Heeft hij al bijgetekend.

AWestie

Bij een hongerklop verlies je meer dan 10 seconden, dan sta je doorgaans stil.

Glorious

Als je alle etappes bekijkt die moeten komen dan moet wout toch op halve kracht dat groen kunnen pakken?
Kijk tevens zondag waar de tussensprint ligt......

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AWestie
Als je hebt gekeken, dan stond Jonas bijna stil, want zoals ik al heb gezegd, dat Hindley sneller de laatste berg heeft beklommen dan Jonas. Dus is 't toch duidelijk dat hij iets is tegengekomen.
@Glorius
Wout gaat niet mee doen voor de sprint vandaag. Die heeft andere doelen.

AWestie

'@kelderfan Hij zal zich vast niet fris meer achter de oren gevoeld hebben, dat geef ik ook al de hele tijd aan: initiële doel was waarschijnlijk de Tourmalet hard aanvallen en hopelijk alleen overblijven en dan de slotklim op goed tempo met Van Aert als leadout. Ze zouden dan waarschijnlijk nog een beetje terugvallen qua voorsprong maar niet alles.

En als je goed had gekeken zag je dat ze allebei net uit de bocht een laag tempo aanhielden en dat Tadej zich lanceerde door eerst wat afstand te nemen. Dan LIJKT het alsof Jonas stilstond, maar dat deed hij niet. Hij kwam alleen later op gang. Je maakt het verhaal meteen weer zo simpel.

KissMyAce2.0

Hallo kenners,

Waar waren van Aert en Laporte? Waarom deden ze niet mee?

YogiBear

Beide gisteren (Van Aert) en gisteren en vandaag (Laporte) volop gewerkt. Sowieso te veel een echte sprintaankomst die beide minder ligt. Morgen is veel meer een Van Aert dag.

ForzAZ67

Vermeden het risico voor een valpartij vandaag.

Glorious

Laporte en van Aert zijn niet echt op elkaar ingespeeld deze tour......manmanman. jammer

YogiBear

Dit was pure pech. Laporte stopt op het moment dat MvdP en Pedersen half naast hem zitten. Hij kon het niet zien en Van Aert kon geen kant meer op.

ForzAZ67

IK vind dat Wout te lang wacht. Je voelde dat ie ingesloten zou raken als ie zelf niet zou aangaan. Toen Pedersen ging had ie direct in zijn wiel moeten springen. Nu bleef ie hangen achter Laporte, moest remmen en zich daarna weer op gang trekken. Tegenstanders profiteren volop van het werk van Jumbo. Dit moet niet te lang zo doorgaan het wedden op twee paarden.

ForzAZ67

Voorlopig alles met de ploeg maar op het geel zetten. Later komen er dan wel weer kansen voor Van Aert, die zelf voor de camera ook toe gaf te lang gewacht te hebben met aanzetten. Morgen blijft hopelijk Vingegaard Pogi voor op de Puy de Dome.

Raul Alcala

Ben benieuwd hoe ze t gaan aanpakken voor de rit naar morgen. Mensen mee in de vlucht zal mss lastig zijn als ploeg in t geel. Sowieso hardmaken denk ik. Als wij t niet doen doet een andere ploeg t wel. Hopelijk zijn Kuss en Kelderman ook weer bepalend

ForzAZ67

Morgen een lastige etappe op en af met hoge temperaturen boven de 30 graden met de Puy-de-Dome als slotstuk. Slopend dus. Vingegaard houdt daar normaliter wel van. Pogi iets minder geloof ik. Maar ik denk dat ze beter compact kunnen gaan controleren. Geen renners vooruit. De beste klimmers bewaren voor de beklimming van de Puy-de-Dome.

Raul Alcala

Check. Ja, Pogi kan niet altijd even goed tegen echte hitte. En mss niet zoals op de Tourmalet eergister al té hard en diep doortrekken. Maar idd alle ballen eraf draaien op Puy de Dome.

Laatst gewijzigd
ForzAZ67

Vingegaard moet defensief rijden morgen. De Puy-de-Dome is een klim van 13 km met een deel van ruim 7% en de laatste 4 km boven de 11 en 12%. Laat Pogi desnoods het initiatief maar nemen en gewoon volgen. In het wiel blijven. Tenzij Pogi weer een moment van verzwakking heeft. Vluchtersgroep de boni's maar pakken.

Rawolf

Laatste 4km kan je morgen gerust aanvallen, Pogacar heeft daar eigenlijk geen profijt met in het wiel zitten. Wel oppassen niet over je toeren te gaan en zo op een counter te lopen. Verwacht dat Vingegaard of Pogacar daar sowieso wel het heft in handen gaat nemen. Al geloof ik ook wel in een hele sterke vroege vlucht met mannen als Gall, Skjelmose, Bardet, Ciccone, Pinot enz.

AWestie

Zagen jullie Jonas vandaag ook zuchten en steunen op de laatste gecategoriseerde klim van de dag? Bijzonder om te zien

Rawolf

Viel mij ook op ja. En in de finale had hij de grootste moeite bij de voorste helft van t peloton te blijven. Al had dat meer te maken met chaotisch gedrum dan power misschien.

goldone123

Zegt nier heel veel maar dat gaan we morgen zien.

AWestie

UAE gaat het vast nog even uitlichten in de voorbespreking. Het is toch wel gewoonweg gek, toch?

goldone123

Mwa, en wat als jet express is ik weet niet waarom je daar druk om maakt want we gaan het morgen zien.

AWestie

Expres moeilijk doen is wel heel vergezocht. Het blijft alsnog gek om te zien omdat je die mate van inspanning niet op dat moment verwacht

1 2 ... 139 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.