Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 140 ... 237 238
Nijmos

Vandaag is het aan uae. Als het aan jumbo ligt rijden ze in een gezapig tempo naar de voet, zijn de bonis weg en heeft jonas steun tot 2 of 3km van de finish. Dit lijkt me niet het type inspanning waar jonas pogacar op kan verslaan

Laatst gewijzigd
Glorious

Zo is het, etappes zoals dit liggen Pogacar beter, Jumbo zal niets moeten doen behalve als er een top 8 renner ofzo misspringt. Misschien een mannetje mee in de ontsnapping etc. Boni's zijn Pogacar zijn specialiteit..

Wildebert

Misschien rekening houden met vorm van de dag, koersverloop en niet zo strak vasthouden aan een plan zoals afgelopen week. Ofwel een stuk flexibeler omgaan met mogelijke kansen, eigen kracht en het wedstrijdverloop.

Jopie

Optie is wellicht ook om, mochten de klassementsrenners het uit gaan maken, Kuss te laten demarreren en voor de rit te laten gaan en daarachter Vingegaard bij Pogi in het wiel gaan zitten. Dat ipv Kuss op kop te laten rijden, en Pogi gratis mee te laten liften en wellicht naar boni’s laten sprinten.

kelderfan

Dat zou ook mijn insteek zijn. Kuss in de aanval sturen en Jonas Vingegaard met Kelderman in het wiel van Pogi.

kelderfan

Van Empel is mooi 11e. geworden in 't Algemeen klassement en ook nog 2e. in 't jongeren-klassement.
Madame Vos kwam helaas net te kort voor de zege in de laatste rit met Van Empel als 12e. in de daguitslag..

Yeez

Moet wel eerlijk zeggen: benoot de enige jv’er die zijn topniveau niet lijkt te halen. Derest uitstekend

ForzAZ67

Al eerder gesignaleerd dat Benoot achter blijft bij zijn teamgenoten. Hopelijk verbetert hij nog na de rustdag. Maar verbeteren in een grote ronde is lastig. Zeker na deze zware eerste week.
Tot vrijdag zie ik in het Algemeen Klassement weinig veranderen. Maar vanaf dan 3 zware dagen in de Alpen. Te hopen is dat Jonas Vingegaard dan zijn beste vorm te pakken heeft. Pogacar is een lastige klant.
By the way goeie renner die Matteo Jorgenson. Helaas hield ie net niet stand tot het eind. Maar een welkome versterking voor TJV 2024.

Glorious

Pogacar en zijn ploeg UAE zijn vreemd in uitspraken en vreemd in deze wederopstanding gezien de rit waar Vingegaard hem loste, dit zie je nooit op deze manier...
Maargoed, nu rust en daarna 3 dagen waarin Wout toch echt 1 rit minimaal moet kunnen pakken......maar het is geen playstation heb ik me laten vertellen.......

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als je zo naar de selectie kijkt zou je in principe Olav Kooij in de komende jaren best kunnen inpassen. Als je Tiesj inruilt voor Olav heb je in de sprints gewoon een extra wapen. In dat opzicht zou er geen probleem hoeven te zijn, alleen hoe zou Wout daar naar kijken.

xistnc

Zou natuurlijk kunnen dat Tiesj vooral de opdracht heeft om zich te sparen voor de laatste week, vanwege de kans dat Wout het na de tijdrit op de tweede rustdag voor gezien houdt. Maar dat klopt niet helemaal met de momenten dat het toch echt de bedoeling lijkt dat Tiesj overneemt of een andere taak invult, wat er helaas niet in blijkt te zitten. Of hij zijn niveau niet haalt? Ik denk dat dit zijn niveau is, in dit geweld. Anyway, er gaan kennelijk inmiddels wat oogjes open. Prima.

ForzAZ67

Dat zou voor Wout niet zoveel veranderen. Vaak kiest hij toch zelf zijn etappes uit en ook zijn weg naar de sprint. Met alleen Laporte als lead-out is dat bijna voorspelbaar.
Maar als Kooij mee gaat wie gaat hem dan door het peloton loodsen? Idealiter worden Laporte en Wout dan zijn lead-out. Wout en Kooij tegen Van der Poel en Phlipsen. Dat wordt knallen.

ForzAZ67

Volgend seizoen kun je Benoot vervangen in de tourploeg door Valter mee te nemen. Prachtige veelzijdige renner. Of Matteo Jorgenson. En als Roglic dan de tour nog een keer wilt rijden dan met zijn land- en ploeggenoot Tratnik aan zijn zijde. Keuze zat dus.

madeinstars

Begin me toch goed zorgen te maken. Moet een konijn uit de hoed getoverd worden om van deze Pogacar te winnen, denk ik.

Jopie

Het is hier al weleens eerder over gegaan, maar ik vind Benoot niet echt een renner/knecht voor een grote ronde van een potentiële Tour-winnaar. Niet geschikt voor het hooggebergte en ook geen tempobeul/goede positioneerder op het vlakke. Beetje van alles wat, maar ook heel veel net niet.

Verder is nu denk ik wel het moment gekomen dat ze bij Jumbo iets zuiniger moeten gaan rijden en het initiatief ook weer meer bij UAE moeten gaan leggen. Op deze wijze zitten Pogacar en UAE heerlijk op de bagagedrager.

Laatst gewijzigd
xistnc

Wat een zieners opeens allemaal, qua Benoot. Genant, eigenlijk.

ForzAZ67

Jij heb je eerder duidelijk uitgesproken over Benoot en nogal wat over je heen gekregen. Ik heb ook eerder al mijn bedenkingen geuit over de rol van Benoot. Niet alleen gebaseerd op deze tour. Maar nu vrijwel elke rit die een beetje oploopt Benoot snel terug zakt wordt het opzichtiger dat hij niet brengt wat je zou mogen verwachten. Logisch dat je dan medestanders krijgt. Het lijkt ook net of ie zit te zwoegen op zijn fiets itt bijvoorbeeld Van Baarle. Ik kan mij nog wel van de vorige tour herinneren dat ie op het eind toch nog wel goed zijn werk deed. Dus misschien heeft ie wat aanloopproblemen en piekt ie vooral volgend weekend en de 3e week.

kelderfan

Lijkt mij een beetje vroeg om Benoot nu al af te schrijven. Genant lijkt mij niet 't juiste woord.
Je hebt volgers en volgers van.
Vandaag waren Van Hooydonck en Laporte goed bezig. Kelderman lwas ook goed bezig.
Alleen de klassiekermannen Van Aert, Van Baarle en Benoot waren iets minder als normaal.
En ja ook Kuss had 't vandaag wat minder, maar deze zware week ook wel begrijpelijk.
Kijken wat de rustdag kan betekenen. Vingegaard is nog niet klaar.

AWestie

Dat Benoot nog niet lijkt te leveren sijpelde al snel door hoor, @xistnc maakt er alleen ook een trolletje van en dat is nergens voor nodig. Ik vind het wel vermakelijk, maar anderen simpelweg irritant wat ik ook begrijp.

Nijmos

Ik vond uae ook niet echt onder doen voor tjv helaas. Kuss en yates ontlopen elkaar niet veel. Kelderman is ietsje beter dan Majka. Maar bij Van Aert hingen er ook nog 4 of 5 uae'ers in het wiel. Het zal de tour niet beslissen, maar ik constateer wel dat uae zich heel fors heeft versterkt in de breedte met yates en grossschartner.

Onbekende gebruiker

Dat ben ik niet helemaal met je eens Nijmos. Op het vlakke en de aanloop van de Dome was Pogacar goed omringd. Toen Wout de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok gooide vielen de UAEs als rijpe appelen. Stake Laengen, Bjerg, Soler en Grossschartner waren eigenlijk meteen weg. Beseffende de intrinsieke kwaliteiten van bijvoorbeeld Soler is dat des te opvallender.
Yates mag je ook niet direct met Kuss vergelijken. De rol van Yates is relatief vrij met als doel als bliksemafleider te fungeren zoals Roglic dat vorig jaar voor Vingegaard deed. Kuss daarentegen is 110% domestique.
Majka beter dan Kelderman valt ook nog te bezien, ook Majka heb ik betere grote rondes zien afwerken.

Dat UAE als ploeg verbetert in het rondewerk ben ik met je eens, maar een dominante factor vind ik het allerminst.

Yeez

Uae komt deze tour nog niet in de buurt van jv qua ploegenspel. Dat Benoot niet levert buiten rit 2 lijkt me duidelijk, maar zoals @awestie al zegt maakt @xistnc remko er een troll van en dat kun je het beste maar negeren

madeinstars

Ik vind de ploeg juist echt enorm tegenvallen van UAE. Vooraf was het grote verhaal dat UAE sterker dan ooit zou zijn, maar tot nu toe hebben ze nog geen moment kunnen laten zien dat ze Jumbo de baas kunnen op dat vlak.

Yates qua niveau nog wel ok, maar die kan eigenlijk niets voor Pogacar betekenen en kan ook simpelweg niet wat Kuss kan (namelijk zo hard op kop rijden, dat er maar 3 in het wiel zitten) en heeft dus als knecht weinig waarde.

Majka en Soler vallen qua niveau bergop echt enorm tegen. Majka heeft nog geen trap op kop gedaan en lost eigenlijk steevast als Van Aert of Kelderman hun beurten doen. Over Soler nog maar te zwijgen.

McNulty heeft vorig jaar in ieder geval in een etappe meer betekent voor Pogacar dan zijn hele ploeg tot nu toe. Kan natuurlijk nog komen, maar vooralsnog vind ik het eigenlijk vooral teleurstellend.

xistnc

'@Awestie
Kletskoek. De manier en het niveau van rijden van Benoot is al maandenlang van dittem. Puur beschrijven wat ik zag qua Benoot werd stelselmatig weerlegd, vaak met drogredenen, of belachelijk gemaakt. Niemand had twijfels bij de selectie van Benoot. Nu doen alsof het een troll is, is wel heel zielig.

Maar vooruit, ik ben benieuwd wat voor jou reden is om te stellen dat dit hier 'al snel door sijpelde'. Een halfzachte verwijzing van twee dagen is toch niet 'al snel'?

Nijmos

Men doet hier alsof de ploeg van Pogacar niets kan betekenen, maar dat hoeft toch ook niet zo lang ze in het wiel zitten? Vorig jaar was Jumbo nog met 4 en dan zat Pogacar alleen. Adam is simpelweg bij de beste 5 of 6 mannen in de koers. Dat hij het wiel van Kuss niet houdt als die alles geeft is niet zo gek, omdat Kuss een soort leadout doet. Vorig jaar was het echter zo dat mocht Pogacar 1 lekke band krijgen op een slotklim zijn tour erop zat. Dat is nu allerminst het geval. Majka is ietsje minder dan Kelderman zei ik al, maar ook weer niet zo heel veel. Ik vind Kelderman eigenlijk niet echt meevallen. Het is wat lastig vergelijken omdat hij moet werken, maar ik had hem eigenlijk wel op het niveau van de mannen als Yates verwacht en dat is hij zeker niet.

1 2 ... 140 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.