Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 141 ... 237 238
kelderfan

'@xistnc
Als ik kijk naar zijn palmares dit seizoen, dan is Benoot zeker niet slecht te noemen en vandaar ook de juiste keuze om hem erbij te hebben. Dat hij 't nog niet helemaal heeft is duidelijk, maar ja bij de sterke ploeg van UAE zijn Majka en Soler wat minder dan normaal.
Vingegaard en Pocagar moeten elke dag aan de bak, maar de ondersteunende renners zijn niet elke dag 100%.
Bij JV is het alleen jammer dat er beter nog een klimmer extra bij had moeten zitten. Roglic wordt toch wel gemist.

Onbekende gebruiker

UAE zal ook moeten gaan werken als Pogi deze lijn doorzet, zij kunnen niet blind op TJV blijven gokken.

T80JZ

'@xistnc
Ik heb hier van de winter gepleit voor het vervangen van Benoot door een vierde klimmer. Enerzijds omdat een vierde klimmer in de ploeg nodig is, anderzijds omdat ik vond dat Benoot in de Tour van vorig jaar niet goed gepresteerd had. Maar de ploegleiding heeft voor hem gekozen en verder kunnen wij er weinig aan doen. Hoe vaak we op dit forum er ook over schrijven. Wij bepalen de selectie niet. Verder was er waarschijnlijk de hoop dat het mee zou vallen, maar het valt niet mee. Hij levert in het geheel niet. Zal hopelijk betekenen dat hij volgend jaar niet meer wordt geselecteerd en dat er wordt gekozen voor een vierde klimmer.

T80JZ

De zorgen over de afloop van de strijd tussen Pogacar en Vingegaard nemen ook bij mij toe. Lijkt wel of Vingegaard niet helemaal top is. Minder dan in de Daupiné bijvoorbeeld, al was de tegenstand daar natuurlijk minder. Maar het is niet zo dat Pogacar nu in absolute topvorm is en toch lijkt Vingegaard niet tegen hem op te kunnen.

Benoot moet volgend jaar vervangen worden door een extra klimmer. Vorig jaar was die er wel met Kruijswijk en Roglic erbij, nu vervangen door Kelderman en Van Baarle. Van Aert was er vorig jaar ook al bij. Een vierde klimmer is noodzakelijk voor de zekerheid. Als Kuss of Kelderman nu wegvalt dan ben je zo goed als kansloos. En als ze allebei wegvallen helemaal. Vorig jaar viel Roglic in een vroeg stadium en Kruijswijk in een laat stadium weg, dat kon door de start met vier klimmers steeds opgevangen worden.
De andere reden is het wedstrijdverloop. Kuss moest misschien al donderdag, maar in ieder geval gisteren te vroeg aan de bak. En ook de komende bergetappes zou Kuss zo lang mogelijk bij Vingegaard moeten kunnen blijven. En dat zou beter gaan lukken als er een extra klimmer bij was geweest.
Volgend jaar tegen Pogacar en Evenepoel zal het nodig zijn om weer met vier klimmers plus de allround kwaliteiten van Van Aert te starten.

T80JZ

'@kelderfan
Een renner die zelf niet wil kan niet gemist worden. Bovendien is Roglic een te grote renner om twee jaar op rij in dienst van te rijden.

Nijmos

Pogaçar niet in topvorm? De nummers 3 en 4 van de Tour zaten gisteren volledig op hun limiet tempo te maken om Hindley verder op afstand te rijden en Pogacar reed erbij weg alsof zij stilstonden. Hoe kom je erbij dat Vingegaart en Pogaçar niet top zijn. Volgens mij rijden zij op een niveau dat nog nooit is vertoond (en dan tel ik Pantani, Armstrong, Ricco en dat soort grappenmakers voor het gemak nog mee ook!)

AWestie

'@xistnc Benoot heeft dit jaar echt wel laten zien dat hij kwaliteit heeft, met ook domme en slechte momenten. Het beeld dat jij schetst door het jaar heen is bijna alleen maar armoe troef en dat is ook een vertekend beeld.

Als in dan door mijn oogharen door de reacties over Benoot heen kijk zie ik inderdaad weinig twijfel bij zijn selectie, al wordt hij wel het snelst ingewisseld voor een andere kracht. Dat zegt wel iets.

Had ik met zijn presteren tot nu toe hem minder moeten verdedigen: ja en nee. Had jij het een onsje minder kunnen doen: ja en nee.

T80JZ

Dat zegt meer over de nummers 3 en 4 van de Tour dan over de vorm van Pogacar. Ik heb het overigens over absolute topvorm en niet over topvorm. Gezien zijn blessure en voorbereiding kan Pogacar nog niet in absolute topvorm zijn. Dat kan nog komen doordat hij nu de wedstrijdkilometers rijdt die daarvoor nodig zijn. Vandaar dat mijn zorgen over de uitkomst van deze Tour toenemen.

madeinstars

Benoot valt nog niet mee, maar we hebben ook pas een week gehad. Vorig jaar heeft hij best nog een paar keer mooi werk opgeknapt in de laatste week, hoewel hij toen ook al een keer goed op zijn kokosnoot was gegaan. Uiteindelijk pas na 3 weken afrekenen, zou ik zeggen.

Wat betreft Vingegaard en Pogacar: die zijn op dit moment beide echt in topvorm, waarbij Pogacar op dit moment inderdaad een tikkie frisser oogt. Ik denk dat Col de la Loze uiteindelijk de grote scherprechter gaat zijn. Gaat Pogacar daar beter of gelijk zijn aan Vingegaard, dan gaat het heel moeilijk worden voor Jumbo om de Tour te winnen.

(zal je zien dat één van de twee op Grand Colombier al een gat slaat)

Mister Nice Guy

'@madeinstars Pogacar kan toch niet in topvorm zijn met zo’n voorbereiding? Je hebt wat koershardheid nodig om die vorm te hebben. Denk dat we dat ook afgelopen woensdag zagen (en Jonas had een absolute topdag natuurlijk).

Ik ben bang voor Jumbo dat Pogacar nog in de Tour groeit en erop rekent dat hij in z’n 3e week top gaat zijn. Maar ze zullen moeten aanvallen en dat gaat mooie koers opleveren. Heerlijk!

Nijmos

Maar waar baseer je op dat het niet kan dat pogacar al de absolute topvorm heeft? En waarop dat vingegart die niet heeft? Het is gemakkelijk om yates en co af te zeiken, maar het verschil is bijvoorbeeld niet kleiner dan tussen vingegard en adam/oconnor in de dauphine. Ik zou niet weten waarop je baseert dat Vingegart niet zijn beste nivo haalt (behalve dan op pogacar die volgens jou geen topvorm kan hebben). Sterker nog, de tijden en waardes op met name dag 5 en op de tourmalet bewijzen toch juist hun absolute topvorm? Ook de verhouding van pogacar ten opzichte van Van Aert in sprints laat zien dat hij zeker niet minder is dan eerder.

Het zal best "niet kunnen" dat Pogacar in absolute topvorm is, en toch is het zo. Het scheelt dat hij niet trapt met zijn pols.

Laatst gewijzigd
Mister Nice Guy

'@nijmos Ik zeg toch niet dat Vingegaard niet de absolute topvorm heeft ;) Ik denk dat Jumbo eerder bang moet zijn dat Vingegaard nu piekt en een ‘slechtere’ 3e week krijgt ivm met rekken van z’n piek (In de Dauphine was die al absurd goed) dan dat hij nu niet in vorm is. Dat zagen we woensdag wel.

Denk dat Pogacar in het Baskenland en zeker woensdag liet zien dat hij nog geen koershardheid had (z’n versnellingen in het Baskenland waren niet des Pogacars als je zag hoe makkelijk Vingegaard kon volgen/tov tempo van Yates). Ik zou als Jumbo zijnde bang zijn dat je een scenario a la Froome in 2018 krijgt qua groeicurve. En Pogacar is zeker in vorm alleen denk ik dat er nog ruimte is voor verbetering gezien z’n voorbereiding. Heeft Vingegaard die ook nog?

AWestie

Je groeit niet in topvorm, je bot minder af in een grote ronde.

Yeez

Volgensmij kun je iemand die kuurne wint, 3 wordt in de strade, 7 in wp en 7 in luik wordt onmogelijk afdoen als iemand die niet in vorm is dit jaar. Ik denk dat we vooral niet moeten vergeten waar hij vandaan komt na zijn val van vorig jaar. Reed toen trouwens een uitstekende tour bij de 20 beste bergop.

goldone123

'@mister nice guy enige wat ik lees is speculatie, dit gaat dus echt nergens om, ik lees vooral veel onzin.

Laatst gewijzigd
Mister Nice Guy

'@goldone123 Beweer ik ergens wat anders dan speculatie. Dat is wat we allemaal doen, want we weten niet wat er gaat gebeuren. Vandaar ook de woorden ik denk/als jumbo zijnde en ik zou.

Inhoudelijk zou ik best willen reageren, maar dat wordt moeilijk voor de rest met zo’n reactie…

kelderfan

'@T80JZ
Ik denk niet, dat 't gaat om niet willen van Roglic. Hij komt van een blessure terug en dan zijn 2 GT's te zwaar en begrijpelijk, dat hij de Giro met de Vuelta combineert en dat wordt weer een leuke strijd met Evenepoel, die als 't gped gaat ook de Vuelta gaat rijden.
Wat betreft de 4e. klimknecht heb ik al eens eerder aangegeven, dat ik De Plus een goeie vind om die rol in te vullen.
Maar ja dat is dan voor volgend seizoen.
@goldone123
Dat is 't leuke van dit forum om lekker te speculeren, want 't weten doet de ploeg zelf.

Loek de Rooij

Op alle cols rijden de 2 rivalen records uit de boeken en dan twijfelt men of Pogacar en Vingegaard in topvorm zijn. Dat is lachwekkend. Nog harder gaan is fysiek nauwelijks mogelijk zonder doping. Deze snelheden zijn al twijfelachtig te noemen volgens enkelen die er meer verstand van hebben dan ik. We geven ze vooralsnog maar het voordeel van de twijfel.

Yeez

Vingegaard niet in vorm? Rijdt het hele veld op een hoop behalve de beste renner ter wereld. Die was er niet in de dauphine, dus dat vertekend natuurlijk behoorlijk, maar dat kan nice guy ook wel bedenken

Mister Nice Guy

'@yeez Nogmaals, ik zeg niet dat Vingegaard niet in vorm is… Is lezen nu echt zo moeilijk.

Yeez

Topvorm idem

Mister Nice Guy

'@yeez Ook dat zeg ik niet…

Zwarte Wout

'@m.n.g.
Pas op voor de teentjes...

Yeez

'@misterniceguy ik geloof niet dat je in een grote ronde naar topvorm kan groeien. Het gevoel kan wat beteren en misschien bot je minder snel af dan derest, maar beter worden in een grote ronde is een utopie, minder slecht worden niet.

Verder is het inderdaad afwachten of vingegaard deze vorm kan vasthouden, maar dat geldt net zo goed voor pogacar.

Overigens won froome op een haar na nog de tijdrit in 2018, dus zoveel minder werd die niet. En die reed de giro/tour dubbel, net als dumoulin

Nijmos

Het ging helemaal niet over jouw post nice guy maar over die van tjz80zx voor jou

1 2 ... 141 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.