Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 155 ... 237 238
madeinstars

Gefeliciteerd allemaal. Trots op ons. Onze bijdrage op dit forum aan de tourwinst moet niet onderschat worden.

YogiBear

Delen we mee in de prijzenpot?

Glorious

Ik weet zeker dat bepaalde fouten die hier bespoken worden opgepikt worden door het team, net als tactieken, selecties etc.. wij hebben gewonnen.. samenwinnen!! Op naar de Vuelta! En de andere koersjes natuurlijk, om te beginnen Tsjechië...genieten!

madeinstars

Dat neem ik aan Yogibear. Heb mijn rekeninggegevens alvast gemaild aan [email protected]

T80JZ

Ook gefeliciteerd allemaal. Maar als onze inbreng zo belangrijk is waarom is het dan misgegaan in de monumenten of is dat niet onze specialiteit.

T80JZ

Met de mededeling dat Jonas ook de Vuelta gaat rijden en dat het eind vorig jaar al beslist is, is Primoz in de Giro beter te begrijpen met dat hij een grote ronde met in zijn ploeg wilde rijden en wat Zeeman van de week bedoelde met strategische overwegingen om dat te doen.

Val van Kuss gisteren toont maar weer aan waarom het belangrijk is met vier echte klimmers naar de Tour te gaan.

ForzAZ67

'@T80JZ Dat gezegd hebbende moet er niet een hele goede klimknecht bijkomen nog? Jorgenson en Turner komen er bij. Vooral de eerste vind ik erg veelbelovend na vorig seizoen al. Maar stel dat Kuss iets voor de tour overkomt hebben we voor de laatste klim eigenlijk nog iemand nodig om de kopman tot het eind bij te kunnen staan. Of is één van onze jonge talenten volgend seizoen daar al klaar voor?

goldone123

'@forzaAZ67 ik denk eerlijk gezegd dat er weinig renners zijn die dat kunnen, qua klimmer zit het nu wel goed, al is een top klimmer altijd welkom.

ForzAZ67

Kuss vervangen zal inderdaad lastig zo niet onmogelijk zijn. Goed als volgend jaar Roglic samen met Vingegaard de tour weer gaat rijden zal de koers weer anders zijn. Zelf zie ik Valter wel in een superrol. Dat heeft ie in kleinere rondes al laten zien. Ik hoop dat ie mee gaat naar de Vuelta en die dan uit rijdt. Kan ie alleen maar sterker van worden en dan hebben we volgend jaar een superknecht er bij.

kelderfan

Dank @madeinstars en ja hopelijk worden onze bijdrages in dank ontvangen bij JV
@ForzAZ67
Je hebt een goed punt, dat zo'n type renner welkom zou zijn, want ja ook Sepp Kuss is deze tour 2x gevallen.
Hij is niet 1 op 1 te vervangen, maar toch.
Volgend jaar komt Pogacar terug met nog een sterker klimteam, want Sivakov gaat die kant op.
Valter zou een optie kunnen zijn voor die rol, maar het is te vroeg om nu al vast te stellen.

tdola

Als we de wielerflits update kunnen vertrouwen lijken voor vuelta dan nu roglic, vingegaard, kuss, valter, tratnik en gesink soort van zeker.

Nog 2 plekken over dan. Kelderman, affini, bouwman (ik denk persoonlijk 2 van deze 3), dennis en leemreize lijken me meest voor de hand liggende kandidaten voor laatste 2 plekken.
Foss en vader te weinig gereden/onzeker hoe 3 weken verteren lijkt me, kruijswijk nog geblesseerd, van emden heeft ander programma lijkt t, van baarle rijdt ook nog wk, wordt mogelijk wat veel.

madeinstars

Ook een Sivakov is in de verste verte geen Kuss.

Zoals Goldone zegt: een Kuss vervangen is onmogelijk. Wellicht dat er uit de eigen opleiding wel een vervanger komt. Gloag en Staune-Mittet hebben al potentie bergop getoond. Over een paar jaar komt Nordhagen erbij.

Maar dan nog.... Kuss is denk ik de beste klimknecht sinds Roberto Heras. Die ga je echt niet zomaar vervangen.

Yeez

'@glorious ik denk dat je dit forum toch overschat als je denkt dat de ploeg bepaalde kritieken hier meeneemt 😅

japio

Zou Gall op termijn een aanvulling kunnen zijn? Een uitstekende klimmer, niet zo'n goede tijdrijder. Dus zelf klassementsambities hebben zit er wellicht niet in.

AWestie

Gall ligt nog 2,5 jaar vast en als hij zo door blijft fietsen wordt het een dure klant na 2025.

madeinstars

Gall heeft onlangs tot 2025 verlengd, dus dat denk ik niet. Bovendien is het toch niet echt de stijl van Jumbo om in de absolute top van de markt te shoppen (ondanks wat veel mensen denken - Dylan van Baarle wellicht daargelaten).

Tullett zou natuurlijk ook wel zo iemand kunnen worden. Pas 21 en 56 kilo volgens PCS.

AWestie

Komende week TJV in Tsjechië, Polen en San Sebastian:
- Donderdag tot zondag - In Tsjechië kan het echt alle kanten op gaan, de concurrentie is niet van harte en hoe de intrinsiek beste renners van de ploeg er voor staan is onduidelijk. Kansen voor iedereen!
- Zaterdag en verder - In Polen drie sprintkansen voor Kooij, al is een trein met Jos en Tosh niet heel luxe. AK-kansen lijken me stug.
- Zaterdag - San Sebastián is een ereplaats al mooi.

Hopen in de tussentijd dat Markus beter blijft aanhaken en dat een snelle vrouw misschien nog wint.

Yeez

Ik vtaag mij af of Kooij Polen doet nu hij voor het wk geselecteerd is. Dan moet hij eerder uitstappen

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/gretige-tratnik-denkt-aan-vuelta-na-snel-herstel-twee-soms-zelfs-drie-keer-per-dag-getraind.
Jan Tratnik heeft er zin in. Het trainingskamp Tignes zal uitsluitsel moeten geven over de bezetting Vuelta.

madeinstars

Goed punt, Yeez. Lijkt mij eigenlijk sterk. Polen ook al niet de meest veilige plaats om te koersen.

AWestie

Weer een reden minder om Polen te volgen, ik vergeet dat rondje bijna consequent. Het is dat Roglic de komende drie weken op Tignes zit, anders had hij even een hiaat op zijn palmares kunnen vullen ;)

ghostwriter

Als Jumbo wordt opgevolgd door een buitenlandse sponsor blijft er weinig over van het Nederlandse imago van de ploeg. Zeker als straks Gesink en Kruijswijk met wielerpensioen gaan als laatste grote Nederlandse klassementsrijders voor Jumbo-Visma. Kooij moet in de toekomst bijna single-handedly de Nederlandse eer bij de ploeg redden.

Kuss is een van de drie beste klimmers ter wereld. Het is onmogelijk om een tweede 'Kuss' te vinden aangezien elke andere 'Kuss' zelf voor het algemeen klassement zou willen rijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Dat Sepp Kuss op eenzame hoogte staat bij de klimgeiten is een feit, maar dat neemt niet weg, dat er nog meer jongens rondfietsen met zijn kwaliteiten. Gebroeders Yates komen aardig in de buurt en jongens als Laurens De Plus, Rafał Majka en Mikel Landa mag je toch niet vergeten in dat rijtje.
Dat JV die jongens niet kan halen, vanwege waarschijnlijk 't budget is ook een ding.
JV heeft met Valter wel een jongen, die kan groeien in die richting.

Rawolf

'@madeinstars wat zever jij nu weer. Gall al te goed...? Jorgenson en Tulett hebben beide toch echt al een groter palmares. Valter, Tratnik, Dennis, Benoot. Geldt allemaal precies hetzelfde voor. Jumbo Visma is nu een ploeg van het grote geld en hoeft weinig gokjes meer te nemen. Dat is de nieuwe realiteit.

Kuss doet me vooral denken aan Wout Poels in zijn hoogtijdagen. En A. Yates deed als superknecht ook niks onder deze Tour. Daarvoor hoef je niet terug naar Heras.

madeinstars

Sorry dat ik zever, grote Rawolf.

Overigens zou ik nog wel wat willen zeveren: namelijk dat er een verschil is tussen Yates als klassementsrenner of tweede kopman (inderdaad uitstekend) ten opzicht van Yates als superknecht (zeker niet de adelbrieven die Kuss kan overleggen).

Laatst gewijzigd
1 2 ... 155 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.