Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 156 ... 237 238
ghostwriter

'@kelderfan
De broertjes Yates en Landa zijn geen pure klimknechten maar willen ook voor hun eigen kansen rijden en De Plus en Majka komen niet in de buurt van het niveau wat Kuss heeft.

Fanny

En dan moet De Plus niet ziek, zwak en misselijk zijn. Lekker laten zitten waar die zit tw Ineos.
Zal mij benieuwen of hij daar nog contractverlenging krijgt tegen een minder salaris als waarvoor hij gehaald is.
Misschien iets voor iets voor SQS vanaf 2024 maar hopelijk niet voor JV.

Poeksel

Met Valter, Graat, Huising, Gloag en Staune-Mittet heeft TJV toch al behoorlijk wat klimtalenten voor 2025 onder contract (en dan ook nog Nordhagen, die kan vast alles, en de nog niet officieel bevestigde aanwinsten).

luca77

Ik denk dat de laatste Vuelta plek ingevuld wordt door Kuss of Kelderman. Afhankelijk van de fitheid van beide.

Roglic, Vingegaard, Valter, Bouwman, Gesink, Tratnik en Affini vullen denk ik de andere 7 plekken.

Leemreize, Foss, Oomen en Dennis vertrekken allen. In lijn met afgelopen jaren worden zij dan waarschijnlijk ook niet opgesteld. En Vader komt nog wat tekort / heeft geen ervaringen een drieweekse ronde.

In ieder geval alweer zin in. Hopelijk leidt de aanwezigheid van twee kopmannen tot de nodige aanvallende intenties.

AWestie

Vorig jaar reden Teunissen en Harper mee, de jaren er voor deed er inderdaad meestal geen vertrekker mee maar of dat nou duidelijk beleid is durf ik te betwijfelen. Harper was deze Tour trouwens een welkome verrassing, leuk dat hij zijn niveau zelfs soort van uitbouwt.

Toev.:We bomen nu wel halfslachtig over een evenknie van Kuss, maar die is er echt niet: een jongeman die al enige tijd behoort bij de tien beste klimmers van het peloton en maar beperkte persoonlijke ambities heeft (vooruit, een Giro onder de hoede van een sprinter), plus een versnelling bergop zonder zichzelf af te pieren en zwalkend te finishen. Majka heeft bijvoorbeeld een straf tempo maar gaat met zijn berenversnelling echt niet nog eventjes uitzonderlijk versnellen. Yates heeft die versnelling dan weer wel, maar wil eigenlijk ook wel weer solo kopman zijn. Landa idem, de laatste keer dat ik die zelfs heb zien knechten...

En een heel rits anderen hebben zich dan weer niet al langere tijd bewezen, maar hebben vast potentie. Kuss is one of a kind.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Wat is jouw probleem met De Plus, want zijn teamgenoot G. Thomas was heel blij met zijn klimbijdrage.
Die blijft zeker bij Ineos. SQS heeft geprobeerd maar is nu naar Landa overgestapt volgens de media.
@ghostwriter
Landa wordt juist begeerd door SQS en bevestigt zelf, dat hij in dienst wil rijden van Evenepoel.
De Plus en Majka zijn zeker niet de evenknie van Sepp Kuss, maar die gebroeders Yates komen echt wel in de buurt en kunnen ook nog voor zich zelf rijden.
En @Poeksel wachten tot 2025 lijkt mij niet de issue, want Jonas wil ook 2024 voor de TdF gaan.
Maar goed bovenstaande namen kunnen wij snel vergeten, want die gaan niet komen.
SQS haalt Landa; UAE neemt echt geen afscheid van Majka en Ineos gaat zeker verlengen met Thomas en De PLus.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/koersdirecteur-vuelta-pogacar-en-rodrguez-starten-niet-buitengewoon-verrast-door-vingegaard
In Spanje zijn zij blij met de komst van Jonas Vingegaard. Dat wordt nog een leuk potje om te volgen.
Go, go Jonas Vingegaard en natuurlijk ook Primoz Roglic.

AWestie

Een soms frustrerend slecht opiniestuk over Jumbo en Vingegaard, niet alleen Ray doet daar aan hoor ;) https://www.rouleur.cc/blogs/the-rouleur-journal/the-tour-s-culture-war

T80JZ

Merijn Zeeman over met Roglic en Vingegaard samen naar een grote ronde gaan. "Als je twee kopmannen naar een wedstrijd meeneemt, betekent dit ook dat er maar één kan winnen. Uiteindelijk heb je dus altijd maar één kopman." Wat zal dit gaan betekenen voor de Vuelta? Met het oog op de Tour van volgend jaar lijkt het me het beste dan Jonas Primoz aan de overwinning helpt. Op voorwaarde natuurlijk dat Roglic daar de vorm voor heeft. En ervan uitgaande dat Vingegaard niet helemaal top zal zijn.

Rawolf

Deze tour hadden yates en kuss dezelfde rol. Beide superknecht en in klassement blijven staan. Kuss alleen laatste dag weggevallen.

Maar lijkt erop dat Kuss dit seizoen zo goed is dat hij binnenkort ook wel meer eigen kansen gaat willen.

madeinstars

De beste gaat gewoon winnen. Als dat Jonas is, is dat Jonas, als dat Primoz is, Primoz. Tenzij Remco of Ayuso nog beter is.

Alleen als ze er allebei ver bovenuit steken zou de een de andere misschien iets kunnen gunnen.

AWestie

Met Javalambre, Tourmalet en Angliru elke week een col die tegen de ijle lucht aanschurkt met vieze percentages, dus ze kunnen iedere week even peilen of Jonas nog een beetje fris is.

kelderfan

Eva van Agt heeft 't geprobeerd, maar kwam in de finale ten val. Jammer
Markus wordt vandaag de renster die JV thuisbrengt als 22e.

Nijmos

Ik denk dat Roglic en Vingegaard uitstekend samen gaan werken. De vraag wie mag winnen is alleen aan de orde als ze zoals in de dauphine vorig jaar qua niveau dicht bij elkaar zitten en veel beter zijn dan de rest. Dat lijkt met Thomas Ayuso en Evenepoel niet erg waarschijnlijk.

goldone123

vingegaard aanvallen en roglic in het wiel van evendepoel.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/koster-in-shock-na-zien-crash-van-agt-jumbo-visma-komt-met-verlossend-bericht-eva-is-bij-bewustzijn

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/vingegaard-met-cadeautje-op-kraamvisite-bij-papa-en-meesterknecht-van-aert-gekke-achtbaan-van-emoties
Jonas bij Wout op bezoek.

ForzAZ67

Ik denk na enig speurwerk dat Jumbo met Ben Tulett al een extra klimknecht heeft binnen gehaald. Hij is slechts 1.69m lang en weegt maar 56 kg volgens PCS. Hij is dus kleiner en lichter dan Jonas Vingegaard en Sepp Kuss. Ik vermoed dat TJV van hem een klimgeit gaat maken, die tevens een goede tijdrit kan rijden. Ideaal voor het grote rondewerk. De eerste paar jaar mag ie dan knechten en daarna zal ie kansen kunnen krijgen. Matteo Jorgenson zie ik als een Wilco Kelderman, dus een ideale luitenant en met wat meer slim koersen zie ik hem zelf ook wel wedstrijden winnen.

ghostwriter

'@Nijmos
Inderdaad, de enige afspraak die ze hoeven te maken is dat ze niet achter elkaar aanrijden met een concurrent in het wiel maar beide heren hebben toch al een veel te hoog wieler IQ om dat te doen in plaats van de concurrentie op kop te dwingen. In grote rondes wint uiteindelijk de klassementsrenner met de sterkste benen. Ik heb maar twee grote rondes gezien waarin dat niet het geval was (de Tours die Pereiro en Wiggins wonnen).

Laatst gewijzigd
Mister Nice Guy

'@ghostwriter Tour van 2017 niet gekeken dan ;) Giro van 2016 ook niet gezien dan nu ik zo zit te denken haha. Tour van 2007 en 2010 kun je ook in dit rijtje zetten en dan mis ik er nog wel een paar denk ik.

Poeksel

Als Kuss de Vuelta rijdt gaat hij voor zijn zevende overwinning in een grote ronde! Als knecht dan.

En als hij niet rijdt wordt het een nieuwe uitdaging voorTJV: een grote ronde winnen zonder Kuss.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@Mister Nice Guy
Valpartijen reken ik niet mee, want uiteindelijk lag Kruijswijk veel minder lag op de grond dan dan de tijd die hij daardoor verloor. Het was niet de tijd die hij direct door de valpartij verloor maar de tijd die hij door de klap van die val verloor die hem de kop koste. Valparijen en hoe je lichaam daar op reageert zijn een groot deel van grote rondes. De rest zijn toch dopinggevallen?

Balkie87

Dylan van Baarle rijdt de Vuelta ook. Bron Podcast in koers

madeinstars

Ja hallo, dan moet ik weer een nieuw lijstje neerzetten hier....

Vingegaard
Roglic
Kuss
Kelderman
Valter
Van Baarle
Affini
Gesink

kelderfan

Je vergeet in deze Tratnik, die zich ook heeft aangemeld voor de Vuelta.
Dus ja nieuw lijstje mijnerzijds wordt dan: Roglic, Vingegaard, Kuss, Kelderman, Valter, Van Baarle, Tratnik en Gesink.
Mocht Kuss 't niet halen, dan komt voor mij duidelijk Koen Bouwman in beeld.
Gesink, Van Baarle en Tratnik voor 't vlakke en de heuvels voorafgaande aan de bergaankomsten.
Van Baarle heeft de Vuelta wel vaker gereden en is bergop er ook bij.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 156 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.