Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 157 ... 237 238
madeinstars

Oh ja, Tratnik. Godsamme ik blijf aan de gang. Dan denk ik dat Kelderman afvalt.

Vingegaard
Roglic
Kuss
Valter
Tratnik
Van Baarle
Affini
Gesink

kelderfan

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230725_95134654
Bovenstaand Jonas in een bekend pretpark.
Maar shit moet mijn favo erdan aan geloven. Je hebt met Trat, Baarle en Gesink al genoeg trekpaarden.
Je hebt dan meer aan Kelderman en Valter voor de voorfinale, dan kan Seppie bij die twee kanonnen blijven om eventuele aanvallen in de finale te neutraliseren.

tdola

Volgens wielerflits werden verwacht roglic, vingegaard, kuss, tratnik, gesink en valter. Met nu van baarle erbij zou 7 zijn.
Heb je nog 1 plekje als alles klopt. Voor bouwman, affini of kelderman lijkt me.

Van baarle toch wel opvallend gezien ook wk rijden, maar natuurlijk wel sterke motor. En kon deze tour ook lang mee bergop.
Voor affini spreekt sterke motor, lang op kop.
Kelderman de sterkste bergop, maar gaat misschien dan als kuss niet gaat?
Bouwman kan bergop eindje mee en heeft meest vergelijkbare fietsmaat van roglic/vingegaard.
Voor alledrie wat te zeggen, en misschien klopt 1e zes wel niet of komt er nog verrassing uit de hoge hoed.

madeinstars

Ik denk dat Affini, in de Van Hooydonck rol (ook heel belangrijk om Jonas en Primoz naar de laatste 3km te brengen) het meest waarschijnlijk is.

kelderfan

'@maideinstars
Als je de profielen bekijkt, dan zijn Van Baarle en Tratnik veel meer van nut dan Affini, die in de Giro veel beter zijn ding kan doen. Van Hooydonck zou veel beter op zijn plaats zijn, want die kan 't heuvelwerk goed verteren.
Ik denk dat Gesink graag die rol op zich neemt met ondersteuning van Tratnik en Van Baarle.
Volgend seizoen wil Kuss een keer de kopmanrol op zich nemen met Kooij voor de sprint. Dan wordt de rol van Affini van toegevoegde waarde.

madeinstars

Wat Jumbo eventueel volgend jaar gaat doen in de Giro, heeft natuurlijk niks te maken met wat ze dit jaar gaan doen in de Vuelta. Als je de Tourselectie een beetje ontleed, zie je dat Jumbo veel waarde hecht aan ondersteuning op het vlakke, niet alleen om 'dom' op kop te rijden, maar ook om in vlakke finales uit het gedrang te blijven. Affini is daar zeer goed in (vergelijkbaar met Van Hooydonck/Laporte in de tour). Van Baarle en Tratnik hebben veel meer waarde op geaccidenteerd terrein enzelfs op de langere cols en worden (mijns inziens) niet opgesteld om puur op het vlakke te beuken. Vandaar dat ik denk een type Affini waarschijnlijker is dan een extra klimmer naast Valter en Kuss.

kelderfan

Maar dat is precies waarom Tratnik en Van Baarle veel belangrijker zijn in de Vuelta, want vlak is 't bij de TTT en ITT. Ja dan nog in etappes 19 en 21. Er zijn veel meer ritten, die bergop eindigen en etappes waar 't vaak bergop gaat.
Derhalve denk ik dat er gekozen is voor Van Baarle en Tratnik.
Je hebt daarbij ook twee kopmannen, die toch ieder een klimmer bij zich willen hebben.
Roglic met Kelderman en Vingegaard met Valter. Dan heeft Kuss meer vrijheid om juist in de finale mee te doen.

ti-raleigh

Gaan Roglic en Vingegaard allebei als kopman ? Ik vraag het me af. Als puntje bij paaltje komt, denk ik dat Roglic voorrang krijgt. Roglic wil de Tour nog een keer winnen. Maar deelname dit jaar heeft Zeeman hem uit het hoofd gepraat. Als wisselgeld gaat Vingegaard voor hem knechten in de Vuelta.

goldone123

'@ti-raleigh nou als vingegaard gwn beter is dan is het een nee.

Poeksel

Of: Roglic mocht voor eigen kans gaan in de Giro in plaats van te moeten knechten in de Tour. Als wisselgeld gaat hij wel knechten in de Vuelta voor Vingegaard.

ForzAZ67

Ja ze starten beiden als kopman is gezegd door Zeeman. Maar tijdens de Vuelta zal er waarschijnlijk wel blijken dat één van beiden de beste benen heeft. Dan zal die dus de absolute kopman worden.
Vooraf worden er 5 etappes als vlak aangeduid. Maar liefst 7 etappes als heuvels en ook 7 als bergetappe met alle 7 finish bergop. Daarnaast een ploegentijdrit en een individuele tijdrit. Vrij logisch dan om net als in de tour een ploeg samen te stellen uit renners die minimaal de heuvels aan kunnen en op klimgeit Kuss na hardrijders zijn.
Ideaal zou dan de selectie bestaan uit Vingegaard, Roglic, Kuss, Kelderman, Valter, Van Baarle, Tratnik en Gesink. De laatste twee zijn dan de tempobeulen op het vlakke en de heuvels.
Doordat Roglic er bij is lijkt dit team nog sterker dan de tourploeg op papier.
Over een maand is de start en ik kijk er al naar uit.

tdola

Affini in vorm ging in de giro ook best goed aan kop peloton in de bergen. Zeg maar als van hooijdonk in de tour.
Dus wat dat betreft is ie zeker een kandidaat, aan de andere kant kunnen gesink en van baarle dat werk ook doen, keuzes, keuzes.
Maar als je naar tour selectie kijkt en wilt kopieren dan zou je affini erbij moeten nemen. (Roglic, vingegaard, kuss =kelderman, vingegaard, kuss. valter, tratnik, van baarle = van aert, benoot, van baarle. Gesink en affini= laporte en van hooijdonk).

In geval van vingegaard, kuss, kelderman en van baarle zou je 4 renners tour-vuelta laten dubbelen, wat imo toch best risico is.

AWestie

Kelderman de dubbel laten doen lijkt me stug, hij vond de Tour rijden al een hele omschakeling (echt ieder interview voor- en achteraf had hij het daar over). Het zal me benieuwen. Van Baarle zit dan weer aan de andere kant van het spectrum: die fietst het liefst zoveel mogelijk en heeft blijkbaar weinig moeite met vorm doortrekken.

Heel benieuwd naar het experiment Vingegaard, volgens mij gaan hij en Primoz er redelijk nuchter in. Ik lees al op diverse plekken dat Roglic een beetje mokkend dit maar toelaat en/of dat hij stiekem gewoon de enige kopman is maar ik geloof daar echt geen snars van. De beste man heeft al een grote ronde gewonnen dit jaar en heeft volgens mij gewoon een goeie klik met Jonas. Wat dat betekent qua koersaanpak, geen idee. Gelukkig gaat het in Spanje toch vooral om een geitenpaadje op het eind zo snel mogelijk op fietsen en tussendoor een beetje opletten in de heuvels. Weinig schaakmogelijkheden. De verhouding gaat vooral duidelijk zijn als Remco voor het eerst achtervolgd moet worden: wie gaat er achtervolgen?

kelderfan

Ja leuk weer, want Kuss is 2x gevallen met bloedende kop en kan zonder problemen de Vuelta erbij nemen.
Ik denk dat 't trainingskamp uitsluitsel gaat geven, want er zijn wat vraagtekens.
Bijvoorbeeld Jan Tratnik, die na een blessure een zware ronde moet rijden,
Maar eerst volgt Donostia San Sebastian Klasikoa 29 juli a.s.
Dan mag Benoot zonder ondersteuning 't karwei afmaken.
Benoot @xistnc krijgt wouw Affini, Roosen, Leemreize en Hofstede mee voor 't 1e. stuk en Van Hooydonck en Gloag? voor in de finale.

Laatst gewijzigd
xistnc

Prima om Benoot in te zetten als kopman in dit 'moetje'. Volgen-volgen-volgen en net als vorig jaar op een diefje een ereplaats behalen. Al zou het zo maar kunnen dat er met Gloag een zelfde situatie ontstaat als met Valter in de Strade.

goldone123

vingegaard is totaal niet populair in denemarken xd

AWestie

Even een statistiekje n.a.v. de podcast van DvB en Poels: De afgelopen drie nummers twee bij het WK fietsen nu bij TJV. Dat kan alleen maar betekenen dat er een nieuwe teleurstelling zich gaat aandienen. Welke renner gaat nu tweede worden? Van Baarle tipt Laporte trouwens (voor winst)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik hoop toch dat Wout Van Aert de nummer 1 wordt, want Laporte is een verrassende winnaar lijkt mij.
Belgie heeft de sterkste ploeg en Nederland met Van Baarle, Van der Poel en Kooij doen ook goed mee om de zege.
Maar ja Frankrijk is ook niet uit te vlakken met Allaphilippe, Cosnefroy en onze Christoffer Laporte.

AWestie

Ik weet niet wat ik van de prestaties van Markus tot nu toe moet zeggen. Komen de etappes die haar beter passen er nog aan?

xistnc

Het is haar allemaal wat te explosief, zegt ze.

Verder vermoed ik dat ze heel erg met de afsluitende tijdrit in haar hoofd zit. Als ze dagelijks hooguit wat secondjes prijsgeeft, zou ze dan nog gerust flink wat plaatsen goed moeten kunnen maken.

kelderfan

'T lijkt mij dat 't hele dames-team niet echt mee kan doen. Jammer dat Eva moest afstappen vanwege de crash.
Zonder Van Empel, die de troon moet overnemen is 't niet echt goed te noemen.

xistnc

Vandaag viel het eigenlijk best mee. Behalve Markus kon ook Kraak lang mee in de groep der favorieten. En Labecki hield het onverwacht lang vol in de kopgroep achter Kastelijn.

Yeez

Markus heeft haar mindere ritten gehad en kan via een goede berg- en tijdrit nog goed de top 10 binnen, al lijkt het overigens wel dat ze niet haar hoogvorm van luik en de vuelta heeft

kelderfan

Milan Vader keert eventjes terug op de weg. Ik denk, dat hij beter bij zijn hobby kan blijven, want ik verwacht niet veel van hem in de Czech Tour. Ik verwacht wel wat van Staune, Graat en Tim van Dijke. Ook Hessmann en natuurlijk Hagenes kunnen lekker mee doen. Owen Geleijn mag tonen wat hij waard is. Ik mis eigenlijk Loe van Belle?

wieler4live

Wordt de Czech tour ergens live uitgezonden?

1 2 ... 157 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.