Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 158 ... 237 238
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

volgens mij niet... wellicht op een lokaal Tsjechische zender

AWestie

Mountainbiken is niet echt de hobby van Vader hé

goldone123

was het een jaar geleden niet op eurosport of was dat een andere wedstrijd?

Yeez

Ik denk dat je de cro race bedoelt

AWestie

De WF-redactie gebruikt Kooij nog in hun Poolse voorbeschouwing, wat onder de streep natuurlijk ook best kan met een dag tussen de laatste etappe in Polen en de WK wegrit op zondag. Stopt hij misschien nog een dagje eerder om wat langer in Glasgow rond te neuzen?

Yeez

'@awestie hij staat ook nog op de nieuwe startlijst, die gisteren is vrijgegeven. Ga er dus vanuit dat die rijdt en wellicht na rit 5 uitstapt. Dan mist hij 1 sprintkans in rit 7. Kan mij niet voorstellen dat hij op vrijdagmiddag gaat finishen, om zaterdag in glasgow aan te komen en zondag nog eens 270 km weg te trappen. Bovendien zal het wk toch wel een klein doel voor hem zijn

kelderfan

Het Dev. Team 1) met Kramer, Boven en Belletta zijn derde geworden in de proloog Tour Alsace.

AWestie

Hij zou zelfs vrijdagavond laat in Glasgow aan kunnen komen met een rechtstreekse vlucht als ik het goed zie. Als hij nog niet heeft gewonnen in Polen denk ik dat hij stiekem nog wel zou willen gaan voor de laatste kans? Of zit hij niet zo in elkaar? Ik kan het me wel enigszins voorstellen, maar kan niet in zijn koppie kruipen.

Cornelius

@Kelderfan Jammer dat die jonkies hun goede prestaties van vorig jaar niet kunnen ‘verdedigen’ in de Ronde de l’Isard, die dit jaar moet wijken voor het WK.

ghostwriter

Als je ziet hoe groot Vingegaard in Denemarken is geworden zou het me niet verbazen als Jumbo-Visma er binnenkort een Deense sponsor bij krijgt.

kelderfan

'@Cornelius
Ja dat is zeker jammer, maar die koers gaat ook niet door lees ik bij PCS.
Dan maar de Il Piccolo Lombardia die gepland staat voor 1 oktober.
@ghostwriter
Dat zou zeker mooi zijn.

Laatst gewijzigd
AWestie

Aangezien het mannenteam niet meer zo spannend is qua transfers ook maar even gekeken naar de Jumbodames:
Einde contract:
ACHTEREEKTE Carlijn
BEEKHUIS Teuntje
LABECKI Coryn
RIEDMANN Linda
RÜEGG Noemi
SWINKELS Karlijn
VAN AGT Eva

Ieder jaar is wat zij ondernemen op de transfermarkt weer een complete black box voor me: waar denken jullie dat ze zich op gaan richten? Weer nieuw talent? Nog iets meer Hollandse inbreng? Of een ervaren puntenpakker? Al is die laatste categorie niet heel breed.

Cornelius

@AWestie Ervaren puntenpakkers zijn te duur. Contract Rivera zal vermoedelijk niet verlengd worden. Van Agt zal misschien weggekocht worden (UAE?).

Laatst gewijzigd
Nijmos

Gezien de idiote kracht van de mannenploeg (veel te sterk in vergelijking met de andere wt-ploegen), mogen ze dat geld van Jorgenson voor mij steken in een Sd worx topper. Dan toch het liefst een Nederlandse en omdat Tjv zich meer richt op ak dan op sprints kom ik bij Vollering uit.

AWestie

'@Nijmos maar ja, er zijn dit jaar bij SD/Worx alleen twee buitenlandse (kruisje 1) knechten (kruisje 2) einde contract, plus dat de focus van de Jumbovrouwen wat anders ligt dan bij de heren (kruisje 3), maakt je verzoek niet heel aannemelijk, logisch en haalbaar.

@Cornelius Onderbuik of hebben je vermoedens een aanleiding?

Nijmos

Oh ik had het ook niet over logisch. Ik vind de dominantie van tjv op de transfermarkt bij de mannen alleen een doorn in t oog. Sd worx idem

Yeez

'@aweste nog wat over markus: die heeft ook vaak moeite met plaatsing. Zit bij die korte steile klimmetjes ook vaak veel te ver bij het opdraaien

kelderfan

'@Nijmos
Jorgenson is toch van toegevoegde waarde zeker nu Foss en Dennis afscheid nemen.
@AWestie
Het lijkt mij 't nog spannend wordt met de transfers bij de mannen, want het wel niet aanblijven van Jos van Emden lijkt te eindigen met stoppen volgens WF.
Met Jorgenson, Tulett en de jonge talenten Van Belle, Hagenes en Staune-Mittet kom je er niet, want Dennis, Foss, Oomen, Leemreize, Roosen en Van Emden verlies je toch wel wat kwaliteit of misschien beter kwantiteit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Tim van Dijke wordt 7e. in de 1e. rit van de Czech Tour.

Nijmos

Zeker van toegevoegde waarde, maar nooit wat hij voor movistar waard is. Ik zou er voor zijn dat je per ploeg maximaal 5 renners uit de top 30 van de wereld mag hebben, geen 15.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Qua vrouwen, Nederlands, jong en einde contract:

Amber van der Hulst
Ton Quinty
Raaijmakers Marit
Smulders Silke
Uijen Elise
van der Heijden Inge

Iets ouder nog Korevaar, Smulders en De Jong. Op zich aardig wat keuze, maar niet vergelijkbaar met het niveau Jorgenson zover ik kan inschatten.

Zie https://www.procyclingstats.com/teams.php?year=2023&teamlevel=women&nation=&team=&sort=career_pnts&younger_then=&pyounger_then=smallerorequal&offset=0&filter=Filter&s=no-team-next-year

kelderfan

Markus wordt vandaag 6e. in de vrouwenkoers van TDF.
@Poeksel
Je ziet dat de jeugd 't doet in het wielrennen en nu ook bij de vrouwen en ik denk (zie ook bij de mannen) dat JV niet alleen voor Nederlandse rensters gaat
Voor volgende seizoen zie ik de volgende jonge talenten Silje Bader, Lauren Molengraaf en Izzy Sharp komen.
En voor de nodige doorstroming Ally Wollaston.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Maar Peperkamp is niet einde con... o wacht, dsm.

kelderfan

Je hebt gelijk, want vorige week nog t/m 2023 en nu t/m 2024. Maar als er bonje na die rit van vandaag, dan is er misschien wel wat te doen om Esme binnen te halen.

Glorious

Is het niet mogelijk om voor de vrouwentak een eigen forum te starten....manmanman

1 2 ... 158 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.