Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 161 ... 237 238
kelderfan

Wat dat betreft @Fanny zou er nog goede sprintaantrekker bij moeten komen; alhoewel misschien zit er bij die jonkies nog goede sprintaantrekker.
Ik heb 't niet gezien, maar gelukkig hebben Foss en Bouwman geen tijdsverschil aangemeten.
Ik hoop dat die twee nog wat kunnen laten zien in de heuvels.

kelderfan

https://wielerrevue.nl/artikel/578222/evenepoel-ontkent-transfergeruchten-en-kijkt-uit-naar-duel-met-vingegaard-heb-geen-schrik-van-jumbo-visma/
Dat kan nog leuk worden Roglic/Vingegaard <> Evenepoel.

ghostwriter

Evenepoel vindt het niet leuk wanneer iemand in zijn wiel zit en het niet overneemt en de kans is groot dat er in de Vuelta momenten komen dat Roglic of Vingegaard in de aanval gaat en de ander in het wiel van Evenepoel blijft plakken. Ik denk dat Evenepoel daar vooral mentaal maar ook tactisch veel van kan leren de komende Vuelta.

mitchel_91

Zou Vingegaard niet naar de Vuelta gaan om een soort van terugbetaling te doen aan Roglic voor de Tour van 2022 en wellicht alvast vooruitlopend op de Tour van 2024?

Dat het idee is dat Vingegaard in dienst van Roglic gaat rijden. Maar wanneer blijkt dat Vingegaard ondanks een andere
/mindere voorbereiding duidelijk de betere is en Roglic geen kans heeft om de Vuelta te kunnen winnen, dat Vingegaard dan voor eigen kans gaat?

Nijmos

De prachtigste heuvel eendagskoersen van het jaar heeft Tjv met Benoot als kopman helaas geen schijn van kans mee te doen om de overwinning. Strade, amstel, waalse pijl, luik en nu ook weer Klassikoa. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind die wedstrijden zo mooi en belangrijk dat Tjv daar een sterker team naartoe zou moeten sturen. Als er dan nog gienvesteerd wordt dan liefst niet in de zoveelste knecht voor het hooggebergte, maar in een klasse renner voor de heuvels. Benoot is te zeer net niet.

goldone123

'@nijmos vuelta is gwn belangerijker.

tdola

Zuur, staune mittet ziek opgestaan en start niet meer in Tsjechië, kan 2e plek dus niet verdedigen. Wellicht kans voor de anderen.om wat te proberen, eindoverwinning nu uit zicht.

Link Twitter tjv

kelderfan

Dat is zeker shit om te horen, want ik had die Staune wel zien strijden om de totaalzege.
Graat staat gelukkig ook nog goed. Dus wij gaan 't zien.
@Nijmos
Je hebt een goed punt, want juist in de klimklassiekers komt JV een mannetje tekort.
Benoot was goed, maar niet top en Nathan Van Hooydonck heeft een berenklus gedaan.
Want Jorgenson lijkt mij ook een ronderenner en Tulett gaat volgens mij ook die kant op

Laatst gewijzigd
Poeksel

Jorgenson is goed in klassiekers (top tien in RVV en E3) en kan goed klimmen. Die moet de heuvelklassiekers toch ook goed kunnen rijden?

En Tullett rijdt tegenwoordig zelden eendagskoersen (en helemaal zelden uit) maar in 2021 werd hij 12e in de Waalse Pijl. Als 19-jarige!

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Poeksel
De RVV en E3 zijn heuvelklassiekers toch voor mannen als Wout Van Aert en Dylan van Baarle.
WP/LBL/Clasica ciclista San Sebastian/Il Lombardia zijn duidelijk klimklassiekers. Dat is ander werk.
Derhalve doen jongens als Roglic daar ook goed mee. Als Roglic volgend seizoen wat meer klimklassiekers zou gaan doen, dan is 't natuurlijk opgelost. Maar zo niet dan is Andrea Bagioli misschien wel een optie.

tdola

Roglic kan als t in programma past natuurlijk meedoen om zeges in Waalse pijl en lbl (al eens gewonnen), maar past vaak niet.
Van aert heeft agr al eens gewonnen natuurlijk.
Jorgensen zou t idd zeker moeten kunnen.
Valter heeft er mogelijk ook potentie.
Vingegaard gaat t vast nog wel eens proberen.

Maar alles valt of staat met hoe t in planning past. En de prioriteit ligt gewoon meer op Vlaamse werk en grote ronde (icm sprinten kooij).

Wheely

'@kelderfan Met heuvelklassiekers bedoelen we over het algemeen juist de Ardennen en AGR, het Vlaamse werk en PR noemen we kasseienklassiekers. Dit is om onderscheid te kunnen maken in de voorjaarsklassiekers. Dan heb je ook nog het Italiaanse voorjaar en het Italiaanse najaar.

kelderfan

ja @Wheely de nuance
E3 en RVV zijn toch meer de heuvelklassiekers geworden door de komst van Pogacar.

Nijmos

Mijn kritiek ziet dus ook deels op die prioritering. Als de combinatie giro/tour-luik/amstel niet goed past, dan zou ik graag iemand zien komen die specifiek amstel/luik/san sebastian tot hoofddoel heeft. Iemand die beter is dan Benoot

Aerts

Benoot rijdt top 10 in die koersen. Dus je wilt iemand halen die top 5 rijdt?

Maar ik zie Roglic ook graag rijden is de Waalse klassiekers en dan naar de Tour.
Benoot dit jaar:
15 omloop
1 kbk
3 strade
13 rvv
15 agr
7 wp
7 lbl
4 bk
10 San Sebas

Als het wereldbeker-klassement nog bestond, dan zou hij die met gemak gewonnen hebben.

kelderfan

Maar @Aerts
Ik ben 't toch eens met @Nijmos, want als er een renner beschikbaar is, die ook mee kan doen om de prijzen in San Sebastian, dan wordt 't voor Tiesj Benoot ook een stuk makkelijker om zich vooraan te tonen.
Als JV voor de GT's gaat dan zijn Roglic, Vingegaard, Kuss, Kelderman, Valter, Van Aert en Kruijswijk de onontbeerlijke pionnen en met de komst van Jorgenson wordt die club nog sterker. Ook Ben Tulettt lijkt mij die kant op te gaan.
Dan kun je Benoot meer inzetten voor de bekende klassiekers. Dan heeft @Nijmos gelijk.

Laatst gewijzigd
kelderfan

https://wielerrevue.nl/artikel/578317/zeeman-over-roglic-die-in-2022-niet-zichzelf-was-hij-zei-letterlijk-op-dit-moment-stop-ik-liever-met-wielrennen/
Leesvoer over het herstel van Roglic 2022.

kelderfan

Jammer dat JV in de Czech Tour zijn beste renner is kwijtgeraakt door ziekte.
Vandaag is 't Milan Vader die JV thuisbrengt met een 8e. plek.
Tijmen Graat heeft zich kranig geweerd en wordt uiteindelijk 5e. in de eind rangschikking.

tdola

Oomen nog in de aanval in Polen. Helaas wat valpartijen van dijke, emden en kooij.
Foss vaak net niet, of althans, zo'n gevoel heb ik bij m.
Vd sande ok, bouwman niet top.

goldone123

jammer dat foss weg gaat maar vind ik het een ramp absoluut niet, jammer dat hij die 9e plaats in de giro niet heeft kunnen doortrekken qua klassement dan.

BraboCycling

Heel blij dat Foss weggaat. Een absolute wanprestatie wederom vandaag en is gewoon echt overal net niet goed genoeg in, terwijl hij zichzelf continue overschat (wil een kans als GC rijder in een grote ronde, laat me niet lachen).
Tijdrit WK was ook een eenmalige opleving, eendagsvlieg.

Aerts

Onzin. Foss is absoluut top in tijdrijden. Echter als hij klassementen wil rijden dan moet hij ook leven als een klassementrijder. Wat ik begreep, is dat hij daar veel moeite mee heeft. Maar blijkbaar wil hij zich niet schikken in een de rol als die van T.Martin, van Emden en Affini.
Ik vind dat JV dan een terechte kosten-baten analyse heeft gemaakt.

Nijmos

Ik had de hoop dat er een Rohan Dennis typerenner in zou zitten. Een supertijdrijder, die ook bergop op zijn beste dagen met de allerbesten omhoog rijdt. Dat zou natuurlijk in een tourploeg waar je maar acht renners mag meenemen waardevol zijn. Maar Foss heeft andere ambities. Prima, maar dan is er geen plek bij JumboVisma

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik kan het zo snel niet terug vinden, maar was al iets duidelijk over wat Lars Boven en Owen Geleijn volgend jaar gaan doen? Heeft de ploeg bij het mogelijke vertrek van Van Emden iemand anders op de korrel of laten ze een van die twee dan promoveren?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AWestie
Het lijkt mij toch niet dat Boven en Geleijn die stap kunnen zetten. Wat dat betreft zou een "Roompotploeg" uitkomst kunnen bieden.
WF geeft aan in hun podcast dat Van Emden er mee stopt. Maar ja er wordt ook geroepen dat Foss weg zal gaan.
Van die jongerengroep lijkt Graat de 1e. die de stap kan nemen. Die laat zich toch goed zien in de Czech Tour en de Giro Next. Ook Jesse Kramer groeit gestadig naar een goed niveau.
Ik denk dat JV nog verder gaat kijken. Een door mij gewenste Laurens De Plus zie ik helaas niet snel komen, maar bijvoorbeeld Quinn Simmons zou 't plaatje compleet maken.
https://sporza.be/nl/2023/07/25/haal-pen-en-papier-boven-op-1-augustus-deze-wielertransfers-wachten-op-bevestiging~1690278717154/
Sporza weet al meer. Foss is in gesprek met Ineos en Uno-X.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 161 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.