Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 162 ... 237 238
baukeingeel

Aangezien de transfermarkt morgen opengaat ben ik wel benieuwd wat jullie verwachten voor transfers bij Jumbo. Na Jorgenson en Tulett zijn er nog twee plekken over. Ik verwacht eigenlijk nog een lead-out voor Kooij, aangezien ze echt een project van hem maken volgens mij en de renners van Jumbo die dat echt goed kunnen (Van Aert/Laporte/Affini) vaak ook andere taken hebben waardoor ik niet verwacht dat zij elke race met hem rijden. Dan alleen de vraag wie zou dat moeten zijn? Ik kan er op het moment niet zo snel eentje bedenken die vrij is deze winter (ik vind Morkov echt geen Jumbo transfer). Maar de vraag wie dan wel?

Dan nog de laatste plek die dit jaar niet gevuld was. Er zijn best veel jonge renners volgend jaar dus ik verwacht dat ze iets meer kleine koersen gaan rijden om hen kansen te geven. Dan lijkt het me niet overbodig om de laatste plek op te vullen. Mij lijkt kijkend naar de selectie een iets meer ervaren renner die de jonge gasten kan begeleiden en veel kan werken niet overbodig na het vertrek van Roossen en Van Emden. Deze categorie is wel weer zo breed dat je hier heel veel kanten mee opkan.
Of toch nog iemand voor de heuvelklassiekers? Van de grote doelen lijken deze het zwakst bezet, maar met Roglic, Benoot, Tratnik en een mogelijke doorontwikkeling bij gasten als Valter, Jorgenson en Tulett kunnen ze daat stiekem ook best wel een sterk team opstellen.

Yeez

Ze werken niet met plekken en een vast aantal. Dus wellichf is het na Tulett en Jorgenson gewoon klaar met 28 renners. Van Emden kan ook nog verlengen of idd misschien toch nog 1 of 2 nieuwe renners. Om te stellen dat die 2 plekken sws gevuld worden is natuurlijk een aanname

Aerts

Ik verwacht niemand. Maar Lafay, Cavagna of Senechal is misschien wel leuk voor Laporte.
Ik zie dat Bennet, de Plus en a.g. Janssen ook weer vrij zijn :).

AWestie

Ik denk dat er alleen nog een 'nieuwe' naam op de proppen komt als Van Emden besluit te stoppen inderdaad, of het gebruikelijke buitenkansje maar die kan je niet voorspellen en lijkt me ook niet echt op tafel te komen.

@baukeingeel: als er een sprintaantrekker bij zou moeten zou ik als Nederlandse ploeg direct Welten polsen.

kelderfan

'@Yeez
Met alleen jonge talenten loop je weer achter de feiten aan. Jonge talenten moeten groeien.
Wat dat betreft zegt @Baukeingeel 't heel goed met iets meer kleine koersen erbij.
Of dat er 1 of 2 plekken zullen zijn is aan de ploeg natuurlijk.

AWestie

Jumbo Visma is een van de gemiddeld oudste teams van de World Tour al ontloopt dat elkaar weinig.

kelderfan

Oh, ja
Mick is mee met de ontsnapping van de dag. Met 5 min. voorsprong en een sterk groepje met Mosca en Kron.

Robertje

Jumbo Visma is na Astana het oudste team in de WT, maar gemiddeld maar een jaar ouder dan Bora en die staan op nummer 6 van jong naar oud. Zo'n "oude" ploeg hebben ze dus ook weer niet.

Yeez

Er komen volgend jaar bovendien 5 jonge renners bij. Selectie is prima in evenwicht

De Zeboe van de Zoncolan

'@aerts

Cavagna gaat naar Movistar, Senechal naar Israël. De Plus blijft bij Ineos, Lafay daar ook zeer waarschijnlijk naar toe.

Bennett en Jansen zijn inderdaad weer vrij, maar Bennett wordt intussen wel op leeftijd, en lijkt wat minder te worden, ik weet niet of je daar nog aan moet beginnen.

Jansen heeft al bijna een jaar niet gekoerst, ik weet niet wat de status van zijn gezondheid is?

AWestie

Sammeke Boterhammeke denk ik de eerstgeplaatste renner als ik het goed zag in Polen.

goldone123

'@de Zeboe van de zoncolan niet naar ineos blijkbaar vroeg hij te veel geld.

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Wie, Lafay? Als INEOS hem al te duur vindt, weet ik niet of het wat voor TJV is.

ghostwriter

Jorgenson is een substantiele versterking in de armsrace tussen Jumbo-Visma en UAE zijn. Zo'n type is een ideale knecht in grote rondes doordat er geen etappe is waarin hij (mits in vorm) geen grote rol in de tactiek van de ploeg kan spelen. Jumbo-Visma heeft met Hessmann nog zo'n type met misschien wel een vergelijkbaar potentieel als Jorgenson. Ik verwacht dat die twee in de toekomst een grote rol zullen spelen in de ondersteuning van Vingegaard.

Jorgenson zal ook voor de klassiekers een substantiele versterking zijn. Met Van Baarle, Laporte, Benoot, Van Aert, Jorgenson en Hagenes heeft Jumbo-Visma by far de sterkste ploeg voor de Vlaamse klassiekers. Nu ze twee keer de Tour hebben gewonnen zou een jaar met enkele grote klassiekeroverwinningen misschien wel een prioriteit zijn. Al is het maar om Van Aert aan de prijzenkast die hij verdient te helpen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Je hebt gelijk @ghostwriter
Dat Matteo Jorgenson een prima aanwinst is voor de GT's en de Vlaamse klassiekers E3/RVV.
Wat dat betreft mogen zij er nog zo een proberen te scoren nu Ineos zijn pijlen heeft gericht op Evenepoel, die dan een sterke groep heeft om hem bij te staan.
https://www.cyclingnews.com/features/evenepoel-demare-geoghegan-hart-and-rodriguez-fuel-2024-rider-transfer-market/
Ook wat nieuwtjes over de transfermarket met ook wel een linkje naar JV wbt Evenepoel.

Laatst gewijzigd
Yeez

https://www.wielerflits.nl/nieuws/de-transfermarkt-is-open-hoe-staat-jumbo-visma-ervoor-voor-2024/

Eigenlijk wat we via eerder nieuws op wf al wisten. Inprincipe zijn ze met jorgenson en tulett klaar. Alleen de vraag of jos doorgaat of niet. Dus 28 of 29 renners volgend jaar

YogiBear

In dat artikel op cyclingnews lijkt het wel dat ongeveer elk team aan Evenepoel wordt gelinkt. Daar staat ook nog eens Foss naar UAE. Die wordt ook aan Ineos, Trek en UNO-X gelinkt, dus dat is bijna nog het grootste vraagteken in de markt.

Yeez

Waarschijnlijk weet niemand het nee haha

madeinstars

als je Foss zo sinds het wk tijdrijden vorig jaar ziet rijden, snap je niet dat hij zo populair is.

kelderfan

Tom Schellekens is kennelijk de nieuwe aanwinst om op termijn Jos van Emden op te volgen.

Yeez

Jos van emden? Lol

AWestie

Op termijn, verlenging van Jos tot en met 2027 is nog een formaliteit natuurlijk. De absolute kopmannen lang binnenboord houden he.

Daarover gesproken: gaat het ze ook nog lukken om binnen afzienbare tijd het contract van Sepp open te breken of is dat te veel wensdenken? De grootste naam om volgend jaar binnenboord te houden...

kelderfan

Dat lijkt mij wel de eerste prioriteit van de ploeg om Sepp Kuss nog langer te binden.

Yeez

Kuss zal inderdaad een prioriteit zijn. Verder een enorme luxe met langlopende contracten. Van Hooydonck zal wellicht een formaliteit zijn lijkt me, maar wel interessant om te zien wat de van dijkes en hessmann gaan doen. Groeien goed door. Willen zij misschien meer vrijheid? Iets in mij zegt dat Bouwman gaat vertrekken. Maar goed dit gaat al over 2025.

Overigens hierbij nogmaals de bevestiging dat jv geen Denemarken rijdt, in tegenstelling tot wat pcs zegt: https://postnorddanmarkrundt.dk/nyheder/her-er-ruter-og-teams-til-postnord-danmark-rundt-2023/

kelderfan

Toch nog een kanttekening mijnerzijds. De damesploeg is niet echt top en ook in hun selectiebeleid laten zij steken vallen.
Die Lauren Molengraaf met een prima veldrijdseizoen wordt niet gehaald, wan die gaat Parkhotel Valkenburg; daar en tegen wordt wel de nr. 48 van 't NC overgeheveld naar de opleidingsploeg.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/bram-welten-hint-op-vertrek-bij-groupama-fdj-en-ik-snap-demare-heel-goed/
Iemand riep Bram Welten. Is die Bram de oplossing om Kooij in goede positie te brengen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 162 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.