Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 163 ... 237 238
ghostwriter

Ik denk dat Jumbo-Visma pas veel gaat investeren in de vrouwenploeg wanneer ze een jonge wereldtopper als kopman hebben waar ze de ploeg omheen kunnen bouwen. Van Empel heeft het potentieel om zich zich tot die kopman te ontwikkelen maar heeft daar waarschijnlijk nog enkele jaren voor nodig.

Ik hoop dat Kuss vertrekt naar een sprintploeg waar hij in de Tour en de andere grote rondes een vrije rol krijgt. Hij is momenteel mijn favoriete wielrenner en ik denk dat hij in een vrije rol meerdere etappes van een Tour kan winnen. Hij hoeft namelijk niet mee in de vroege aanval te gaan om zware bergetappes te kunnen winnen. De kans is groot dat de klassementsrenners niet zullen reageren wanneer Kuss op een slotklim (wanneer het tempo nog niet moordend is) in de aanval gaat (tenzij hij nog zeer kort in het algemeen klassement staat) en als ze hem een substantiele voorsprong geven kunnen alleen een op hol geslagen Vingegaard en Pogacar hem nog terughalen. Sterker nog, de kans is groot dat Kuss uiteindelijk in een groepje met alleen Vingegaard en Pogacar komt te zitten (een Kuss die de gehele Tour niet hoeft te knechten zal in de etappes die hij uitzoekt nog een extra schakel hebben ten opzichte van zijn huidige niveau in grote rondes) en als hij dan in de aanval gaat zullen die twee waarschijnlijk naar elkaar blijven kijken en Kuss laten gaan.

Laatst gewijzigd
AWestie

Waar haal je de info over Molengraaf vandaan? Welk NC bedoel je en wie bedoel je daar mee?

De enige aanleiding om te bedenken dat Welten naar TJV gaat is omdat een leadout althans volgens WF een van de weinige opties is voor nog een extra versterking. Lijkt me logischer als hij voor de neus van Jakobsen gaat fietsen...

luca77

'@ghostwriter
Misschien presteert Kuss wel zo goed omdat de druk nu juist niet op zijn schouders ligt en hij in de luwte kan fietsen.

Ik gun hem ook de mooiste overwinningen, maar meer vrijheid leidt bij hem niet per se tot meer grote overwinningen denk ik.

ghostwriter

'@luca77
In een vrije rol als klimmer in een sprintploeg ligt die druk nog steeds niet op zijn schouders.

kelderfan

'@AWestie
Dat is toch niet zo moeilijk. National Championships Netherlands. De nr. 48 is ene Tom Schellekes.
Molengraaf komt uit de koker van Firstcycling.:
UCI Vrouwen 2024 Parkhotel Valkenburg
MOLENGRAAF Lauren 19 Netherlands

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat heeft Molengraaf te maken met Tom Schellekens. Lauren is 17 jaar, die ga je toch niet bij een vrouwen WT ploeg laten rijden al. En Tom Schellekens hebben ze echt geen contract gegeven op basis van zijn uitslag op het NK u23.

kelderfan

Op basis van @Rahim Vlasbloem en lees voor je reageert. En ja zij is pas 17 jr. Foutje van Firstcycling.

Laatst gewijzigd
AWestie

Gewoon direct linken, want je bericht was een rommeltje om te lezen.

Niemand op de foto bij Kooij, heel lekker.

Cycling

Welten heeft al laten zien dat hij de sprint voor Kooij perfect kan aantrekken

tdola

Ja, die lead out was lekker, terwijl ie niet van tjv was, lol

josi

Welten is welkom!

kelderfan

Nou toch nog goed nieuws met de zege van Kooij en de lead-out door Bram Welten. 1+1 =2
Is dat duidelijk genoeg @AWestie. Maar jij wil dat die Bram naar DSM gaat.
JV heeft niet gezegd dat de transfers voor hun klaar zijn. Waarschijnlijk is 't verhaal van WF toch en zij denken ja, dat 't dan om lead-out voor Kooij zou kunnen gaan.
@Cycling
Die perfecte sprintaantrekker mist JV nog.

ghostwriter

T. van Dijke als laatste hardrijder en M. van Dijke als sprintaatrekker lijkt mij een goed duo om de komende 10+ jaar aan Kooij te koppelen en met Kooij mee te laten groeien tot de absolute wereldtop.

Laatst gewijzigd
AWestie

Wielerflits gaat geen artikel over transfers vullen met aannames, al weet je pas achteraf of het echt zo is.

Ik verwacht dat Welten daar heen gaat, maar nergens op gebaseerd.

Maillot à Pois

Firstcycling zegt toch helemaal nergens dat Molengraaf geen 17 is?
Ze is geboortejaar 2005, en dus 2de jaars juniore, en een goeie ook. Aangezien er nog steeds heel weinig U23 wedstrijden en teams zijn bij de vrouwen, is dat wel degelijk de leeftijd waarop heel wat meiden hun debuut maken in een World Tour team. Zie naar Veenhoven en Reijnhout (geboortejaar 2004) dit jaar, en Riedmann (°2003) die al aan haar 2de jaar bij Jumbo Visma bezig is.
Molengraaf had dus wel degelijk een mooi target kunnen zijn voor JV. Even afwachten of het contract bij Parkhotel bevestigd wordt, want dat heb ik voorlopig nog nergens anders dan bij FirstCycling gelezen.

Wat betreft Schellekens heeft Rahim natuurlijk groot gelijk dat die niet op basis van zijn prestaties op de weg gehaald is en dat die 48ste plek op het NC weinig relevant is. Zijn uitslagen in het MTB vind je ook terug bij FirstCycling ;-)

kelderfan

Ja die Schellekes heb ik teruggevonden bij First. Dank @Maillot a Pois ik zag eerst alleen maar 't NC bij zijn naam verschijnen.
Dus heb ik niet goed gekeken en daarvoor excuus.
En je hebt gelijk met Lauren Molengraaf, dat die niet of nog niet vermeld staat bij Parkhotel Valkenburg volgens PCS.
Dat talent had ik graag zien komen bij 't dameselftal van JV.

Laatst gewijzigd
AWestie

Voor wie smachtend wacht op bekendmaking van inkomende transfers bij Jumbo-Visma: de afgelopen paar jaar kwamen de eerste nieuwtjes pas in de tweede helft van augustus.

Add: Met de dag raak ik er meer van overtuigd dat de grootste kans op een JV-regenboogtrui Laporte is. Daarna Dylan omdat de boel eigenlijk nauwelijks te controleren is en daarna pas Wout. Kooij gaat een bliksemafleider zijn in het begin van de wedstrijd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Die inkomende deals zijn toch al maanden bekend. Dus smachten lijkt mij niet van toepassing.
Ook zijn de renners die niet langer blijven ook meermaals door o.a. WF genoemd.
Dat JV dan achter de feiten wil aanlopen is leuk voor de volgers, dan kunnen die langer hun verlangens in 't diepe gooien.

AWestie

Ik heb het ook over de bekendmakingen vanuit het team. Is niet een kwestie van achter de feiten aanlopen maar eerder een gewogen moment prikken om de boel bekend te maken.

kelderfan

Ja dat begrijp ik ook wel @AWestie. Ik reageerde om 't smachten. Want ik smacht echt naar de officiële bekendmakingen.
Alleen zie ik dat UAE niet zit te wachten op dat gewogen moment.
Zij proberen JV te overrulen met wederom een top-aankoop met die Sivakov. Dat wordt een serieuze ploeg zo. Ook bij Ineos verwacht ik een topper van het niveau Vingegaard, want QS moet kennelijk een stapje terugdoen.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@kelderfan “Ook bij Ineos verwacht ik een topper van het niveau Vingegaard, want QS moet kennelijk een stapje terugdoen.” Wil je de logica van deze zin en de zinsbouw uitleggen? Ik snap hem in ieder geval niet.

Adrianus en Patrick

Welke topper van het niveau Vingegaard is er in de markt beschikbaar op dit moment?

Al hoewel Hartthijs de Vries begint zich wel aan het venster te tonen de laatste week!

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Ik verwacht juist dat Evenepoel blijft, juist omdat ze een stapje terug doen.

Als het daadwerkelijk waarschijnlijk was dat het salaris van Evenepoel vrij komt, plus vele miljoenen vanwege het afkopen van het contract, dan zouden ze echt wel actiever zijn op de transfermarkt, en ook een renner als Schmid niet zomaar hebben laten gaan.

AWestie

Hopelijk vindt @Glorious het goed als ik hier meld dat Beekhuis naar de vrouwentak van UNO-X gaat, zojuist op hun Social media bevestigd. Wat een gemêleerd gezelschap is dat ten opzicht van de Scandinavische heren zeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dus toch eerder, oh nee niet officieel. Ja er komt heerlijk wat roering bij JV. De 2e. renster naar Uno-X .
Ja AenP die Hartthijs de Vries is echt toppertje. Jammer dat hij door perikelen wat laat aan de deur kan timmeren.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 163 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.