Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 165 ... 237 238
Fanny

Ja ik zou het ook mooi vinden als Roglic de TdF een keer mocht winnen nadat hij er al een keer heel dicht bij zat.
De grootste grote ronde die bij hem nog ontbreekt op zijn palmares. Zal echter steeds moeilijker worden gezien zijn leeftijd.
Ik hoop dat JV hem dit ook gunt om te starten in de TdF in plaats van met Vingegaard voor de 3e zege te gaan.
Helaas ziet het naar uit dat dit volgend jaar niet op zijn maat zijnde parcours is.

kelderfan

Volgens PCS gaat 't damesteam meedoen aan La Périgord Ladies met Achtereekte, Beekhuis, Kraak, Oudeman, Reijnhout en Veenhoven. Een dag later staat La Picto - Chairentaise op 't programma.
Ook verrassend is dat zij mee gaan doen aan de Ronde van Romandië Féminin.
Moeten er nog punten worden gescoord? Oech, sorry als ik volgers op de tenen trap met de dames op 't herenforum.
@Fanny
Ik denk dat Roglic geen moeite heeft met het programma TdF 2024. Die kan goed uit de voeten op hoogte.

Laatst gewijzigd
Yeez

Programma jv’ers wk. Heb ook de junioren gepakt die in 2024 voor het dev team rijden

Zaterdag 5 augustus junioren rr:
Sjors Lugthart
Jorgen Nordhagen
Jed Smithson
Matthew Brennan
Tomos Pattinson

Zondag 6 augustus mannen rr:
Olav Kooij
Dylan van Baarle
Mick van Dijke
Wout van Aert
Nathan van Hooydonck
Tiesj Benoot
Christophe Laporte
Michel Hessmann

Dinsdag 8 augustus mixed relay
Jos van Emden
Mick van Dijke

Woensdag 9 augustus u23 itt:
Loe van Belle
Johannes Staune-Mittet

Donderdag 10 augustus vrouwen itt:
Anna Henderson
Riejanne Markus

Vrijdag 11 augustus junioren itt:
Sjors Lugthart
Jorgen Nordhagen

Vrijdag 11 augustus mannen itt:
Wout van Aert
Rohan Dennis
Tobias Foss
Jos van Emden

Zaterdag 12 augustus u23 rr:
Dario Igor Belletta
Loe van Belle
Menno Huising
Johannes Staune-Mittet
Per Strand Hagenes
Colby Simmons

Zondag 13 augustus vrouwen rr:
Marianne Vos
Riejanne Markus
Anna Henderson
Coryn Labecki
Kim Cadzow
Linda Riedmann
Noemi Ruegg

Rawolf

Jumbo vs UAE lijkt wel een koude oorlog, 2 superteams in het hedendaagse wielrennen.

kelderfan

'@Yeez
Prima dat je naast de mannen ook de vrouwen benoemt op dit forum.
@Rawolf
UAE heeft geleerd van vorig seizoen. Na Adam Yates is nu ook Sivakov binnengehaald. En wie volgt.
Dat wordt volgend jaar een class tussen Roglic, Vingegaard, Kuss en Van Aert met Pogacar, Yates, Sivakov en wie nog meer/

AWestie

Ik lees soms wel eens het verwijt dat Jumbo een koopploeg is, maar UAE doet ieder jaar nog iets beter hun best hoor. Ik vernam dat UAE een doel heeft gemaakt van de best scorende UCI ploeg zijn, hebben anderen dat ook al eens opgepikt? Ze hebben er zo'n dertig racedagen meer voor nodig, maar het lukt ze best aardig.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@AWestie JV is echt niet meer een koopploeg dan welk ander WT ploeg. JV heeft een selectie met weinig verloop en sinds enkele jaren aangevuld met Development renners. Omdat JV elk jaar gemiddeld 3 renners bij andere WT ploegen weghalen, maakt ze mijns inziens nog geen koopploeg. Dit doen namelijk alle ploegen. Dat verhaal van UCI mbt UAE was bij mij bekend en dit jaar zal UAE dit ook wel halen.

AWestie

De definitie slaat dan vooral op dat de grotere namen daar dan belanden en in het knechtenrijtje aansluiten, gechargeerd gezegd.

Nijmos

Jezelf met uae vergelijken om die kritiek te ontkrachten. Dat is als PSG dat beweert geen koopploeg van een oliesjeik te zijn omdat Manchester City nog erger is.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Nijmos vanuit JV stromen jaarlijks renners door vanuit het Development Team. Het aantal WT renners welke een transfer maken naar JV is niet groter dan welke andere WT ploegen. De toppers van nu Roglic, Vingegaard, Kuss en Kooij waren zelfs geen potentiële toppers op het moment dat ze naar JV gingen. Deze renners waren voor alle ploegen eenvoudig te betalen.

De Zeboe van de Zoncolan

Ik vind het ook een non-issue. Elk team probeert binnen zijn budget de beste ploeg samen te stellen.

De teams die niet als 'koopteams' worden gezien zijn ook de teams die geen cent te makken hebben.

Kijk maar naar Lidl Trek, die hebben een flinke financiële injectie, en de transfers vliegen je om de oren, terwijl die nooit als koopteam werden gezien.

Nijmos

Het is helemaal geen non-issue. Het kapitalisme is alleen niet de schuld van TJV.

Cycling

'@Nijmos ik begrijp alleen niet zo goed waarom JV een koopploeg is volgens velen en SQS bijvoorbeeld niet. SQS koopt een klimtrein voor Evenepoel en haalt met Merlier en Pedersen een topsprinter en een sprintaantrekker. Schmid en Masnada hadden beide al een giro rit gewonnen voor ze naar SQS kwamen. Dat Vingegaard, Roglic, Kuss, Van Hooydonck, Kooij naar JV zijn gegaan had niets met kapitalisme te maken. Dat JV hun opgeleide renners kan behouden wel. Ook daar geldt weer dat deze renners bij andere ploegen meer geld kunnen krijgen, zoals Laporte, maar ervoor kiezen om bij JV te blijven. Maar ja, door het aantrekken van Tulett en Jorgenson als enige renners voor 2024 blijft JV voor velen een koopploeg. Ik zie ze met het Development Team meer en meer als een ontwikkelploeg.

AWestie

En eigenlijk is naar verluidt TJV ook nog steeds een vreemde eend in de bijt: de ploeg betaalt zijn kopmannen echt een slag minder dan de kopmannen bij andere teams. Dan doe je echt iets wezenlijk anders. Daarom kunnen ze ook steeds zeggen dat ze echt niet een van de rijkste ploegen van het peloton zijn (maar ze boeren goed). Ze hebben dus een atypisch uitgavenpatroon.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Het ene sluit het andere niet uit. En daar is helemaal niets mis mee.

Aan de ene kant hebben ze uitstekende scouting + development. De namen die je reeds noemde en daar kan je eventueel Powless, Groenewegen, ...nog aan toevoegen.

Aan de andere kant hebben ze het budget om de juiste profielen aan te kopen en elk jaar een kwaliteitsinjectie door te voeren.
Dumoulin, Kelderman, Van Baarle, Dennis, WVA (die was toen toch redelijk duur voor een veldrijder die net kwam piepen), Laporte etc.
Dat kan ook niet elke ploeg integendeel.

QS zit wat in hetzelfde schuitje. Daar heb je Alaphilippe, Lampaert, Asgreen, Vansevenant, Jakobsen enzoverder die zezelf min of meer hebben ontwikkeld.
En wanneer er geld is, kopen ze extra kwaliteit.

Kort samengevat. Het is een non-discussie imo. Die enkel gevoerd wordt door haters.

Nijmos

Wat flauw om nu te doen alsof ik een hater ben. Ik ben hartstikke weg van TJV. Ik wil alleen graag de beste 10 renners van de wereld bij 10 verschillende ploegen zien rijden. Nu rijden er 3 misschien wel 4 bij TJV. van de beste 50 renners rijden er zeker 12 bij TJV. Ja dat geldt ook voor Uae of qs. Nou en? Het is gewoon het failliet van de sport dat jorgenson liever 8e knecht bij TJV is dan voorjaarskopman bij Movistar. Kelderman en Adam Yates rijdt liever een tour als 3e man in de klimkern van Vingegaard of Pogacar dan dat ze zelf 5e worden voor Bora of Wanty van mijn part.

Treurige stand van zaken die niets met haten te maken heeft. Kritiek daarop mag hier niet omdat Jumbo een van de grote jongens is. In het dsm topic weet ik zeker dat ze me groot gelijk geven.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik geef je ook groot gelijk wat dat betreft hoor, maar dat is ook een onhaalbaar ideaal mits je stevig ingrijpt in de sport. Stevig ingrijpen in de sport en wielrennen gaat niet samen jammer genoeg.

Rawolf

'@nijmos ik ben het niet helemaal eens want Kelderman kan zelf nooit de tour winnen. Dat is gewoon onhaalbaar. Dan vind ik het wel mooi dat wielrennen een teamsport is.

De grote klassementsmannen zitten redelijk goed verdeelt met Pogi, Vingegaard en Evenepoel. Het is alleen jammer dat die 3 ploegen ook in klassiekers en weekse wedstrijden de beste zijn.

Voor de klassiekers ben ik het meer met je eens. Daar heb je ook met mindere benen winstkansen. En zulke sterke blokken maakt de finales en uitkomsten voorspelbaarder helaas. Lijkt volgend jaar inderdaad alleen maar erger te worden met Politt en Baroncini naar uae (al vertrekt Trentin wel). En Jorgenson naar Jumbo.

Rawolf

Beste wielrenners denk ik aan

Vinge
Wva
Roglic
Mvdp
Philipsen
Evenepoel
Pogacar
Ayuso

Net daaronder gasten als Merlier, Ganna, Mads Pedersen, Almeida, Yates.

Dat is inderdaad een oneerlijke verdeling.

De Zeboe van de Zoncolan

De 8 supertoppers zitten inderdaad bij 4 verschillende teams (al vind ik dat al redelijk verdeeld), maar het groepje 'gewone' toppers zit veel breder, daar kun je ook Hindley, Simon Yates, Mohoric, Bilbao, Mas, Carapaz, en wellicht nog enkele bij zetten.

Het punt is vooral dat die supertoppers zoveel beter zijn dan de gewone toppers, en zelden een wedstrijd waar ze aan meedoen niet winnen. Maar daar weet ik ook niet per se een oplossing voor.

Laatst gewijzigd
goldone123

'@rawolf ik denk dat laporte daar ook wel dicht in de buurt zit.

Aerts

'@rawolf, ik denk dat Pidcock, Kung en G. Thomas daar ook wel bij zitten.
Merlier kun je daarintegen wel schrappen. Sprinters zijn immers minderwaardige wielrenners.

In de breedte had/heeft Ineos ook een topteam.

Dr.Watt

'@Nijmos

Ik wilde je zeker geen hater noemen. Mijn excuses als het zo overkomt.
Het was gewoon een verwijzing naar al die wederkerende discussies over budgetten enz. Of het nu UAE, INEOS of Jumbo betreft.

Puur sportief gezien heb je natuurlijk groot gelijk. Anderzijds is het een utopie dus sta ik er niet bij stil.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Roglic en Vingegaard waren bepaald geen toppers toen ze bij TJV kwamen. Het zou me verbazen als iemand toen voorspelde 'Die gaat een grote ronde winnen'.
Van Aert was natuurlijk wel een potentiele topper, maar nog geen zekerheidje.
Laporte was al goed maar is toch nog een stuk beter geworden.
Kuss had geloof ik buiten de VS nog weinig gepresteerd toen hij bij TJV kwam.
Dennis, Kelderman, Kooij, Oomen en Van hebben allemaal bij het opleidingsteam van TJV/Rabo gereden.
Dan blifjt nog Benoot over: dat is inderdaad een 'aankoop'.

Je zou dus TJV net als DSM een opleidingsploeg kunnen noemen, maar dan eentje waarbij de sterkste renners niet vertrekken.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

'@Nijmos

Vraagje. Je wilt graag de toppers verdeeld zien en ben een grote JV fan.

Ga je dan met mij akkoord dat REV naar INEOS en Van Aert naar QS, een prachtig scenario zou zijn voor de wielervolgers?

1 2 ... 165 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.