Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 167 ... 237 238
AWestie

Reef, Van Dongen wie nog meer qua ploegleider? Trainers en mechanieker zijn nou niet per se bepalend voor teamstructuur toch? Bij iedere topsportploeg gebeuren toch zulke transfers? En Zeeman zit daar al een decennium niet een paar jaar. Je overdrijft wat mij betreft lichtelijk, de kern staat echt al jaren.

De Zeboe van de Zoncolan

Bullshit natuurlijk weer van Rawolf.

Toen Rabo zich terugtrok werd Plugge eigenaar en algemeen directeur, en dat is hij sindsdien gebleven. Zeeman was toen ook al aan boord, en werd sportief directeur, en is dat sindsdien ook gebleven.

Niermann als hoofd ploegleider is er ook al vanaf 2017 bij. Matthieu Heijboer als performance manager vanaf 2015.

Dat zijn m.i. de 4 meest invloedrijke functies, en die zitten er dus allemaal al jaren op dezelfde plaats. Dat er af en toe een ploegleider komt of gaat, tja, dat is in elke organisatie zo.

Laatst gewijzigd
xistnc

Tuurlijk is het weer bullshit, daar zit hij op.

En qua DSM is het precies waar dat spreekwoord vandaan komt dat ratten als eerste het zinkende schip verlaten.

Cycling

'@Rawolf Volgens mij is Jumbo een langdurige sponsor geweest en Visma blijft ook nog als sponsors. De namen van de renners veranderen echt niet vaak. Meeste renners tekenen langdurige contracten en verlengen daarna. Het zijn echt niet alleen de drie die jij noemt. Vingegaard, Roglic, Van Aert, Kuss en Bouwman zitten nu ook al minimaal in hun 5e jaar bij JV en zijn er volgend jaar/jjaren ook nog. Ik weet niet over welke staf jij het hebt, maar Maarten Wijnants, Addy Engels, Frans Maassen, Mathieu Heijboer, Robert Wagner, Sjierk-Jan de Haan en Richard Plugge zitten al jaren bij Jumbo-Visma. Merijn Zeeman trouwens vanaf 2012 bij deze ploeg.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Het is een feit dat wielerploegen niet lang meegaan. De oudste is volgensmij Movistar, 1980. Als je dan gaat vergelijken met bv voetbal lopen daar al structuren van voor 1900.

Ik hoop niet dat wijzigende staf een teken is van zinkende schepen, Quick step kocht vorige week nog een diëtiste van Jumbo over.

Geld.

Rawolf

De identiteit van een wielerploeg is gewoon niet heel sterk. Dat is geen jumbo probleem maar sportbreed.

S. Morgenstern

Zeeman paar jaar aan boord? Hahaha die werd ooit nog naar Rabobank gehaald en was er dus al vanaf de Blanco start. De basis van alle huidige successen zijn niet moeilijk terug te voeren naar 2015 en 2016, toen Zeeman en Heijboer als belangrijkste mannen in de technische staf een structuur hebben neergezet. Daarna werden langzaam de laatste Rabo-veren afgeschud en is er overduidelijk een constante lijn geweest in de technische leiding.

Wat is dit voor dwaze onzin om te doen alsof er in de omkadering geen constant verhaal is waar je fan van kunt zijn. Maar goed je zei zelf al dat je het niet bij kon houden, fijn dat je even bijgepraat kon worden.

Laatst gewijzigd
xistnc

Ah je leeft gelukkig nog. Waar Random Rawolf al niet goed voor is :D

Rawolf

Zo oud zal morgenstern niet zijn als hij vanaf 2015 een lange periode vind. Dus dat mag geen verrassing zijn :p

AWestie

De identiteit valt of staat in beginsel bij de renners, hoe aansprekend de sponsor is en ook beeldbepalende managers. Natuurlijk is dat niet stabiel, laat onverlet dat Jumbo Visma beter zijn best doet om een blijvende indruk achter te laten dan menig ander team.

Rawolfs punt is daardoor echt niet raar, men juicht voor renners en niet voor ploegen. Hij omlijst het alleen wat karig.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Hahaha ja, gaan samenwonen is voor mijn 'wielervolg'-leven niet de beste stap geweest. Ik zie niet zoveel meer en lees hier alleen nog sporadisch mee.

@AWestie; fan kun je inderdaad zijn van renners, maar ook van ploegen, van een combinatie van beide of gewoon van mooie koers. Waar je zit op dat spectrum, zou je niet blind moeten maken voor de andere posities. Wanneer iemand dan zelf een stap verder gaat en zich afvraagt waar je überhaupt voor zou moeten supporteren in het geval van ploegen, want dat is allemaal zo vluchtig, dan zou ik dat wel een raar punt willen noemen.

Yeez

'@morgenstern welcome back! Mooi!

AWestie

Ja @Rawolf maakt het bijna existentieel hé: waar moet je nog hoop uit halen? Wat is liefde?

Stiekem ben ik eigenlijk gewoon fan geworden van Jumbo omdat ik Zeeman een knuffel wilde geven toen hij emotioneel werd om Gesink in 2015. Dan blijf je toch mentaal betrokken, maar niet doorvertellen hoor.

Dr.Watt

Ook al veranderen de truitjes sponsors af en toe.

Toch ga ik niet akkoord dat de identiteit van een ploeg vaak verandert.

JV vind ik qua identiteit en manier van werken toch echt een voortzetting van Rabobank. Niet negatief, dopingperikelen even aan de kant zetten. Nederlandse toppers aangevuld met buitenlandse toppers, goed samen werken als team, degelijk budget, oog voor talent enzoverder.

Quick-Step is toch gewoon de uitloper van Mapei/GB. Qua identiteit en werkwijze.
UAE is Lampre met een lange geschiedenis.
AG2R was vroeger oa GAN
Movistar/Banesto/Reynolds is al vernoemd.
Lotto is natuurlijk Lotto.
FDJ is FDJ.
Intermarché is Palmans/Mr.Bookmaker/Unibet/Landbouwkrediet.
Bora is in een Duits gat gesprongen maar zijn er ook wel al een hele tijd.
Astana heeft ondertussen wat identiteit verloren maar heeft lang de ONCE-vibe behouden.

En zo kunnen we toch nog even blijven gaan. Maar imo is de identiteit van die ploegen al jarenlang bekend.

kelderfan

Mooi dat JV https://wielerrevue.nl/artikel/578855/jumbo-visma-met-mooie-felicitatie-voor-wereldkampioen-mathieu-als-nederlands-team-zeggen-we-chapeau-en-wow/
de wereldkampioen feliciteert met 't episch gevecht van genoemde heren in Glasgow.

AWestie

Ik ben te jong om al die voorgangers van teams en sponsors helemaal bewust mee te hebben gekregen, dus zo merk je ook wel dat de nalatenschap van een wielerteam een generationeel dingetje is. Dat is toch wel een slagje anders dan bij een gemiddelde andere teamsport omdat die ook een sterkere geografische inbedding hebben.

@kelderfan Ik snap de uitsnede van Matje en Wout, maar zoals te zien in de reacties op de tweet van TJV is het ook wat onhandig weggesneden van Pogacar...

Men schrijft ondertussen zelfs managementlessen met als inspiratiebron Jumbo-Visma https://www.managementsite.nl/10-belangrijkste-leiderschapslessen-achter-het-succes-van-team-jumbo-visma

Laatst gewijzigd
Rawolf

Om t anders te zeggen, er lopen duizenden feyenoordfans rond met een volgekladderde rug. De eerste ondergekalkte Jumbo fan moet nog gevonden worden omdat ze geen idee hebben wat de komende decennia jumbo representeert.

Wat het dichtst tegen een eigen identiteit aanschuurt is #samenwinnen maar Plugge kennende is dat 90% marketingcampagne.

Juist door dit probleem binnen het wielrennen zijn natuurlijk ook ploegen/communitys als BEAT ontstaan.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Ik deel je diagnose op zich wel rawolf. Maar daar is toch weinig aan te doen?

Dr.Watt

'@Rawolf

Dat klopt wel. Maar er spelen wel nog wat andere factoren.

Wielrennen is volgens mij de enige sport die zowel individueel als in ploegverband is. Soms supporter je voor een individuele renner, soms voor een nationaliteit andere keren zijn er dan weer andere redenen waardoor je in een bepaalde koerssituatie een renner liever ziet winnen dan een andere.

Dan wordt het wel heel moeilijk om de juiste tattoo te vinden.

Zelf was ik enorm fan geworden van een jonge Kruijswijk in de Giro. Later kwam daar Roglic bij die ik al heel lang van kortbij probeer te volgen. Toen voelde ik dat Jumbo echt aan een heel goed project aan het werken was en hoopte ik echt dat ze idd dat topteam ging worden. Toen kwam de progressie van WVA. Enzoverder.

Ondertussen ben ik echter niet echt echt fan van Kruijswijk meer, heeft Rogla zijn GT's al gewonnen en is Jumbo het absolute topteam. Altijd al fan geweest van de underdog (vandaar ook mijn initiele sympathie voor JV) dus nu begin ik weer wat meer naar een sympathie voor INEOS te verschuiven. Terwijl ik redelijk anti-Sky dominantie was.

Gelukkig heb ik geen tattoo's :) Of ze waren al overschilderd...

Dr.Watt

Andere vraag. Wat gaat er gebeuren met Bouwman?

Die rijdt echt niets interessants dit jaar. Hij is ook niet in de beste vorm maar wat wil je met dit programma en deze vooruitzichten. Vanuit het oogpunt van JV begrijp ik het wel. Zijn profiel is niet echt wat ze nodig hebben.

Jammer dat dit gebeurt in het seizoen na zijn grote doorbraak.
Weet er iemand of die gelukkig is met zijn situatie? het zou toch een win-win situatie zijn als die naar Wanty of DSM zou gaan. Dan had JV bvb Ryan toch kunnen doorschuiven.

Yeez

Ik verwacht dat Bouwman volgend jaar zijn laatste jaar rijdt voor de ploeg en dan eenzelfde move als tolhoek of oomen faat maken. Niet per sé naar trek, maar wel naar een meer vrije rol

Nijmos

Bouwman's doorbraak was min of meer toevallig. Ik ben ervan overtuigd dat hij bij een ander team ook nooit meer zoiets gaat laten zien. De combinatie van alle voordelen van JV én eenmalig de vrijheid én op dat moment in absolute topvorm. Een degelijke renner maar niet veel meer dan dat. Ook als bergaanvaller zou hij het op lange termijn afleggen. Lekker verlengen en blijven knechten in de B ploeg zou ik zeggen. Als hij echt heel goed was liet hij dat nu juist zien. In bijvoorbeeld Polen, was daarvoor alle ruimte geweest

kelderfan

'@AWestie
Bedankt voor de link en wat mij opviel is wat Tiesj Benoot vertelde over Van Aert. Wout maakt elke renner 30% beter.
Je moet bij de les blijven, want anders krijg je de wind van voren. Ik dacht die Wout is te lief en aardig.
@Dr.Watt
Ik heb een beetje 't zelfde, dat de jonge Kelderman zich in de ToC zo goed liet zien. Dat is nog voor Blanco.
Ook die beruchte Giro met die Nibali en Steven Kruijswijk staat nog op mijn netvlies,
Ja met de komst van Roglic/ Bennett en later Van Aert en ja Sepp Kuss is 't echt gaan lopen.
Jonas Vingegaard is de kers op de taart.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik ben al jaren fan van deze ploeg. Ik ben zowat opgegroeid met Jumbo-Visma en zijn voorgangers. Al 33 jaar nu is dit mijn ploeg en ik kan me voorstellen dat daar nog wel wat jaren bij gaan komen. Natuurlijk liggen die gevoelens bij het wielrennen anders dan in het voetbal maar toch komt dat voor mij heel dicht bij elkaar. En wat verder anderen daarvan vinden zal mij een worst zijn. Ik ben echt een teamsupporter.

Laatst gewijzigd
kelderfan

W.b.t. Koen Bouwman
Natuurlijk moet je doorselecteren. Het wielrennen bestaat echter niet alleen maar uit GT's en klassiekers.
Er zijn ook "kleinere koersen" waarin jongens als Koen Bouwman prima uit de voeten komen.
Volgend jaar komt er ook weer ruimte door 't afscheid nemen van o.a. Gesink en Van Emden.

1 2 ... 167 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.