Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 168 ... 237 238
Rawolf

Misschien speelt een stukje Nederlandse identiteit ook mee rahimns?

Vorig jaar had Bouwman aan de zijde van Dumoulin een atypische voorbereiding gedaan die blijkbaar goed uitpakte. In het boek 10 lessen van Merijn Zeeman staat dat Dumoulin een fout was en dat iedereen dezelfde voorbereiding moet doen dus sindsdien bakt hij er weer geen hout van.

*geen idee wat de reden is.

Maar zoals gezegd, voor jumbo is dat niet slecht. Je moet toch 7 man opstellen en iemand moet er als eerste werken. Michael Vink rijd ook niet bij UAE omdat hij zo'n topper is.

Laatst gewijzigd
SolitaryShell

Al 33 jaar nu is dit mijn ploeg en ik kan me niet voorstellen dat daar nog wel wat jaren bij gaan komen.

Je gaat stoppen met supporteren? :O

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf Ja logisch... dat is de voornaamste reden.

@SolitaryShell zou je daarvan schrikken ;) typefoutje van mijn kant.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Rawolf
Dat zij wijze lessen hebben getrokken is toch niet moeilijk te begrijpen met het halen van Dumoulin. Want die had moeite met aanpassen en komende van DSM was dat eigenlijk onbegrijpelijk. Hij was al meteen in mineur bij het in treintje rijden.
Als je dan van je Belgische collega de wind van voren krijgt, omdat je je taken niet uitvoert, dan doet dat zeer.
Als analist is hij beter te pruimen.
Maar je hebt gelijk met je link naar Vink, want er is echt wel plaats voor Koen Bouwman.
Dan zie ik eerder die Vader (niet van) doorgeselecteerd worden. Want die loopt meer in de weg.๐Ÿ˜’

kelderfan

https://wielerrevue.nl/artikel/578836/van-der-poel-reageert-uitgebreid-gekoerst-als-stel-junioren-schoenplaatje-was-half-afgebroken/
Ja dat was 't meest opvallende.
Wout Van Aert leek nog de meest bedaarde.

Laatst gewijzigd
Adrianus en Patrick

Koentje traint teveel rondom Ulft met z'n vriendin Carlijn Achtereekte die dit jaar ook nog weinig heeft klaargespeeld. Zou hier een verband te trekken zijn?

Hij kan beter weer naar Colombia trekken met Tom en Laurens anders is volgend jaar z'n laatste bij JV denk ik.

AWestie

Niks mis met trainen in de Achterhoek en het Gelderse hoor. Ik zie het Annemiek ook constant doen en kijk waar zij landt.

Je kan ook gewoon een jaar net niet die klik hebben op de fiets hรจ, het is maar een dun koord als topsporter wat dat betreft. De jaren hier voor had Koen een constant stijgende lijn, dan is een minder jaar echt geen schande.

En zijn programma is nog steeds goed gevuld toch, WT alleen maar met eigenlijk ook rondjes waar geen Roglic of Vingegaard aan de start stond. Ik vind zijn interviews rond zijn toekomst ook wezenlijk anders dan die van Gijs en Sam, om heel eerlijk te zijn.

Adrianus en Patrick

Ik zie AvV constant op buitenlandse locaties trainen.
Een minder jaar is geen schande en hij lijkt mij in een recente podcast ook goed op de hoogte van z'n eigen positie binnen de ploeg. Komt wel goed met Koentje

AWestie

Welke podcast?

YogiBear

'@Rawolf Dat iedereen dezelfde voorbereiding moet volgen, staat er dus niet. De letterlijke quote: โ€œ Zoals het meegaan naar trainingskampen, openstaan voor nieuwe inzichten, de filosofie op hoe je werkt aan prestatieverbetering, het schema van voeding, je eigen ego ondergeschikt maken aan het teambelang, met positieve mindset de teamsfeer beter maken. Je wilt onderdeel uitmaken van deze filosofie of niet, dan kies je maar voor een andere ploeg.โ€ Als voor jou het meegaan naar een trainingskamp betekent dezelfde voorbereiding, heb je een te beperkte blik op wat een trainingskamp inhoudt. Op zoโ€™n kamp heeft wel degelijk iedere renner zijn eigen programma, eigen voeding en eigen training. Je bent daar echter wel om onderdeel te zijn van het groeps(vormings)proces, wat essentieel is en al een paar jaar blijkt te zijn voor het succes van Jumbo Visma.

IK

Jan Tratnik over de voorbereiding in Tignes en ook met de informatie over zijn volgende koers: Vuelta Burgos (15.-19.2023)
https://jan-tratnik.com/tignes/

wieler4live

Zouden ze met het deel wat de laatste tijd niet veel wedstrijden heeft gereden en naar de vuelta gaat naar burgos gaan ? Ik hoop dat Roglic daar ook gaat starten

Laatst gewijzigd
Cycling

Valter, Gesink, Tratnik en Affini verwacht ik sowieso in Vuelta Burgos. Roglic is altijd afwachten. Van Baarle, Kuss, Kelderman en Vingegaard rijden vast geen Vuelta Burgos.

tdola

Overige gegadigden voor Burgos zijn denk ik gloag, leemreize, roosen en hofstede.

Yeez

Zeeman: roglic hervat in burgos met oa affini tratnik gesink en valter

S. Morgenstern

Bouwman was vorig jaar richting de Giro gewoon mee met het trainingskamp van de ploeg op Tenerife, net als ieder jaar. Dat hij in januari en februari eens ergens anders is gaan trainen, was niet gericht op topvorm in mei.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Wel leuk dat Roglic Burgos rijdt. Met een sterk team ook. Zou bij Jumbo de strijd om meeste overwinnigen tegen UAE nog spelen? Heb het idee dat UAE daar wel echt specifiek op inzet, met hoe breed hun programma is en hoeveel koersdagen hun renners maken.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/voorbeschouwing-wk-tijdrijden-beloften-2023-concurrent-minder-voor-segaert-staune-mittet-zegt-af
Jammer dat Staune-Mittet niet aan de start staat. De reden wordt niet genoemd.
@S.Morgenstern
De plekjes voor de stage op Tenerife zijn ook duur. Dat zal de reden zijn dat Koen Bouwman en Sepp Kuss hun hoogtetraining Colombia.
Het zou een goed idee zijn om dit jaar hetzelfde te doen met ook Steven Kruijswijk erbij met een trainer.

Yeez

'@kelderfan mittet is nog steeds ziek. Hagenes is ook ziek en een vraagteken voor zaterdag

@madeinstars ik denk dat Burgos gewoon een goed inkomertje is voor de vuelta. 5 ritten, waarvan 1 ploegentijdrit en de overige 4 ritten zijn ongeveer 160 km lang. Niet te zwaar dus

AWestie

De plekjes voor Tenerife worden normaal gesproken gewoon door het team geregeld. En dit jaar nog, @kelderfan? We moeten Colombia nou ook niet meteen als heilige graal gaan zien hรฉ, al gun ik het iedere renner om even iets anders te doen.
Goede wielrenners zijn ook gewoon gewoontedieren, dus die willen soms juist ook niet iets heel anders doen. Dat Koen graag naar Thailand en Colombia gaat betekent nog verre van dat Steven daar zijn procentjes extra gaat vinden voor het seizoen 2024.

@madeinstars Vast nog de helft niet zeker, maar wat gaat UAE ook nog een lekkere rits najaarskoersen in Italiรซ rijden. Hun ambitie is in ieder geval duidelijk, maar ik vraag me af hoeveel er nog in de tank zit op het laatst. In vergelijking met andere jaren winnen ze niet uitzonderlijk veel meer dan Jumbo in het najaar terwijl ze ook toen al meer reden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AWestie
He Wielrenners zijn gewoontedieren. Dat wist ik nog niet.
Ik dacht juist dat wielrenners van verandering houden in hun programma.
Dit jaar waren de plaatsjes duur, want JV moest ook een aantal renners voor 't Vlaamse meenemen en dat ging ten koste van Kruijswijk, Bouwman, Gesink en Kuss. Nu hebben Gesink en Kuss het voordeel van het op hoogte wonen en trainen op 't balkon. Dus wat is er mis om ook op andere plekken op hoogte te trainen. Er zijn zelfs renners die in Afrika op hoogte trainen. Columbia is geen heilige graal, maar o.a. Sepp Kuss is daar ook gaan trainen.

goldone123

'@kelderfan staune was ziek vgm, misschien nog niet 100% fit, misschien ook wel nodig als je de ronde van de toekomst wil winnen.

AWestie

Zou wel stom zijn als Roglic zijn winning streak zou mislopen in Burgos. Pakken ze de twee bergetappes en tijdrit plus AK? Dat zouden alweer 4 overwinningen zijn tegenover UAE ;)

Yeez

Zou mij niet verbazen als ze daar (zelfs met roglic aan de start) daar de kaart Valter trekken voor hij moet gaan knechten in de Vuelta

madeinstars

Vooralsnog staan voor UAE Yates en Vine op de startlijst (kan me niet voorstellen dat Yates rijdt) dus zal nog geen makkie worden.

1 2 ... 168 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.