Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 169 ... 237 238
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat maakt het aantal overwinningen uit.... gaat toch vooral om de kwaliteit. Denk dat UAE graag 2e had willen worden als ze daarmee de Giro en Tour hadden gewonnen. Zelfde geldt voor JV dat zo ook liever PR of de Ronde hadden gewonnen dan eerste worden in het rijtje met meeste zeges.

madeinstars

Doet er natuurlijk niet toe, maar ergens toch ook wel leuk. En volgens mij is het geen geheim dat UAE echt wel een doel maakt van het puntenklassement, dus waarom niet de overwinningen?

AWestie

Maakt onder de streep geen drol uit inderdaad, alsnog wel leuk en ook een opsteker als ze hun teamrecord breken (nog 4 overwinningen!!).

En helemaal eens dus, Rahim. Ik probeer ook altijd met de blik van een niet-wielervolger dit dan te bezien he. Zeg mijn zwager, die na Tour, Giro, Ronde en Roubaix en natuurlijk zoiets logisch een wereldkampioenschap al zijn hersenen moet breken over welke grote wedstrijden er nog meer zijn laat staan heeft gezien (daarom heb ik nooit zo op met de term monument). Die tellen voor de nalatenschap van je team

Yeez

Ik zie zo 20 overwinningen die de ploeg bij elkaar wil inruilen voor vlaanderen of roubaix

Rawolf

Voor de ploeg wel maar voor de individuen is het toch mooi om overwinningen te pakken. Zeker als het gaat om renners uit de 2e lijn die dat niet elk jaar doen. (Zoals Jos van Emden NK TT)

Jopie

Gaat toch ook om een stukje eergevoel. Is toch een beetje een prestigestrijd met UAE over wie de beste ploeg is. Dan is het gewoon tof als je de meeste overwinningen pakt dit seizoen. Zeeman en Plugge zullen dat wellicht niet uitspreken, maar denk dat ze dat van binnen echt wel zo voelen. Extra lekker als je verder ook de Tour en Giro al op zak hebt en straks misschien nog de Vuelta.

Tuurlijk zullen ze een paar overwinningen in willen leveren voor een monument, maar het is geen keuze ofzo. Het is toch ook niet zo dat een overwinning in Burgos niets meer voorstelt omdat ze Roubaix of Vlaanderen niet gewonnen hebben. Dan kunnen ze net zo goed alleen nog de grote wedstrijden rijden die nog volgen dit jaar.

Zou verder mooi zijn als ze in de Vuelta nog wat ritoverwinningen pakken, 1 rit in de Giro en 1 rit in de Tour is voor een team als Jumbo-Visma wel wat bescheiden, ondanks dat ze daar het eindklassement hebben gewonnen.

Laatst gewijzigd
Glorious

Uae is duidelijk bezig met het teamklassement van de uci en wie weet nog onofficiele teamklassementen die ik al jaren bijhou. Cq ranking bv, procycling ranking bv.. dat trekt mij altijd. Uae heeft er simpelweg meer geld voor en veel meer wedstrijden voor nodig dan jumbo. Voor jumbo nu de vuelta winnen is natuurlijk veel belangrijker dan die klassementen. Wat zou dat waanzinnig zijn in 1 jaar de 3 grote rondes winnen. Ben verder bang dat van aert 3e of 4e wordt in de wk tijdrit..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Winnen is altijd leuk en JV zal echt geen overwinningen laten liggen maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij de ploeg bezig zijn met dat soort klassementen. Maar van mij mogen ze er nog 30 winnen hoor.

AWestie

Waarom kan je je dat niet voorstellen? Het zal vast geen doel op zich zijn anders hadden ze vast nog wat koersen last moment aangeschreven ;)

Maar je zit wel gewoon bij een competitieve topsportploeg. Natuurlijk wil je dan zoveel mogelijk bovenaan staan, toch? In het verleden heeft de ploeg ook graag nog verwezen naar records qua overwinningen, zie bijvoorbeeld https://www.teamjumbovisma.nl/historie/ (maar zag nog andere voorbeelden te over aan het einde van een seizoen)

kelderfan

Team MIxed Relay in Glasgow met Markus en Van Dijke 7e. Gelukkig maakt dat niks uit.
Het zou echt uniek zijn mocht JV ook de Vuelta binnenhalen met Sepp Kuss (standbeeld) in de gelederen.
Sepp Kuss die even 3 GT's in een seizoen afwerkt. Ik kan niet wachten.🤔

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/kruijswijk-is-aan-de-beterende-hand-en-laat-van-zich-horen-ben-weer-volop-in-training
Steven Kruijswijk is weer volop in training. Go, go Steven

luca77

HLN meldt een grote kans dat Van Aert het EK rijdt. Zowel weg als tijdrit. Interessant!

BraboCycling

Vader ziek afgemeld voor WK, dus ik denk dat ze in het rondje toch iets opgelopen hebben met Staune die daar ook al ziek uitviel en Hagenes die ook ziek schijnt te zijn.

Cycling

@Brabocycling Vader was nog niet afgereisd naar Schotland. Ik verwacht dan ook niet dat Vader in de beurt is geweest van de Staune-Mittet en Hagenes.

Yeez

Ze hebben allemaal samen tsjechie gereden en zijn daar ziek geworden

tdola

Zou van aert dan zowel renewi tour, ronde van gb en ek rijden!? Relatief vol programma in najaar voor zijn doen dan.
Ik zou 'm renewi wel willen zien winnen, toch beetje thuiswedstrijd van tjv en heeft ie nog niet gewonnen toch!? Wel zijn parcours.
Of laat ie renewi dan schieten?

Laporte wellicht als kopman in Canada dan?

Yeez

Van aert zijn programma is nu renewi gb en ek inderdaad. Ik denk dat laporte ook kopman in plouay kan zijn. Canada iets voor tiesj? Montreal is niet te onderschatten zwaar, maar tiesj zal wel eens wat rust willen na een bomvol jaar

AWestie

Ik heb een zwak voor Christophe in koers, dus ik hoop dat hij de najaarsrevelatie wordt. In potentie kan hij een mooi programma als kopman krijgen.

Cycling

De selectie van Burgos staat op PCS. Naast de al 5 bekende namen (Roglic, Affini, Valter, Gesink en Tratnik) ook Gloag en Leemreize.

kelderfan

Jammer Van Belle geen top-uitslag maar hij moet helaas genoegen nemen met top-twintig.
Bij de dames gaat Rueg 't team verlaten voor EF.

tdola

Iemand enig idee waarom gloag vervangen is door bouwman voor burgos?

xistnc

Wie heeft Gloag vervangen door Bouwman? PCS is toch niet het officiële publicatiekanaal van opstellingen?

Glorious

Pcs doet dit nooit zomaar.

Stukje Koen:
https://www.regio8.nl/sfeergevoelige-bouwman-staart-zich-niet-blind-op-kans-bij-andere-ploeg

Laatst gewijzigd
tdola

'@xistnc
Had gekeken in wielerflits artikel niet op pcs.

Als t klopt dat bouwman 1e reserve is, dan staat kelderman niet op die lijst als 1e reserve vermoed ik!? (Ervan uitgaande dat selectie roglic, vingegaard, kuss, valter, van baarle, tratnik, gesink en affini zou zijn en niet kelderman ipv affini).
Als bouwman 1e reserve is dan op zich wel logisch dat ie in burgos start, aangezien hij vaak wat kilometers moet maken om in vorm te komen.
Wel jammer voor gloag.

kelderfan

WF bron komt met de volgende opstelling voor de komende Vuelta:
Vingegaard, Gesink, Kelderman, Kuss, Roglic, Tratnik, Valter, Van Baarle en bron regio8.nl komt met Bouwman als reserve.
Dat lijkt mij ook de sterkste opstelling om de derde zege GT binnen te halen.
Gelukkig Kelderman is er in principe bij.

1 2 ... 169 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.