Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 170 ... 237 238
Barttej

Affini rijdt normaal gesproken de Vuelta en dat moet er een keuze gemaakt worden tussen Kuss en Kelderman. Als Kuss fit genoeg is dan geen Kelderman.

Laatst gewijzigd
xistnc

Kuss is per definitie niet fit genoeg, want die heeft er al twee grote rondes opzitten.

Kelderman heeft Zwitserland en de Tour gedaan na een lange periode inactiviteit, dus lijkt me ook geen geschikte optie.

Voor een miljoenenploeg als TJV zou niet nodig moeten zijn dat een keuze tussen deze twee matige opties gemaakt moet worden. Dat staat uiteraard los van de intrinsieke kwaliteiten van beide renners, daar gaat het niet om.

AWestie

Je hoopt natuurlijk altijd op een goedgevulde reservebank, maar je overdrijft volgens mij ook wel een beetje @xistnc.

Nijmos

Als Jv alleen Roglic en Vingegard stuurt hebben ze nog steeds een beter team dan Quickstep.

Yeez

Ik denk dat jv niet gek is. Als Kuss goed hersteld zal hij weer bij de beste 10 klimmers zitten, dus een no-brainer. De gendt zei ooit dat er niks zo fijn is als 3 grote rondes rijden zonder andere koersen ;)

Overigens de vrouwentijdrit: Henderson boven verwachting, maar zal toch heel zuur aanvoelen om het podium met 2 seconden te missen. Vollering en Markus zwaar ondermaats (net als Guazzini en zelfs Reusser die heeft opgegeven).

Blijf de startvolgorde en tijden competitievervalsing vinden. Dygert kan 4 rensters inhalen (b-garnituur), Brown 1. Ik kan mij niet aan de indruk ontdoen dat dit die 5/6 seconden verschil heeft gemaakt

kelderfan

Ja jammer dat Henderson net het podium heeft gemist. Maar die dame is goed bezig.
Als Reusser snikkend is afstapt, dan heeft Markus 't redelijk gedaan.
Hopelijk staan morgen de favorieten wel op 't podium.

AWestie

End of an era, Jos van Emden stopt

madeinstars

Is toch juist prachtig als Kuss de Vuelta kan rijden? 3 grote rondes winnen als meesterknecht... heerlijk.

kelderfan

Ja Jos stopt ermee. Hij heeft 't team veel gebracht. Het ga je goed Jos van Emden.

YogiBear

Ik ga nu iets doen wat vast veel discussie weer oplevert; is er dan nog een plekje vrij? Lijkt er op dat er voor volgend jaar 28 renners onder contract staan. Dit heeft Jumbo Visma in het verleden ook gehad, dus er hoeft niet perse iemand bij. Mochten ze toch nog iemand halen; ik zie dat Vansevenant voor 2024 nog geen contract heeft / lijkt te hebben. Als dat zo is heb je er een klimmer met potentie bij en maak je een concurrerende ploeg zwakker.

Yeez

Ik denk dat het hierbij blijft, tenzij er zich nog een mooie kans voordoet zoals benoot eind 2021 (die maakte de selectie ook 29 renners groot). Voor Jos wordt denk ik altijd een plekje ingeruimd, ook als dat 30 renners zou betekenen

josi

'@YogiBear, Welke concurrerende ploeg maak je zwakker als hij voor 2024 nog geen contract heeft? Sowieso vind ik dat geen goed uitgangspunt om een renner aan te trekken. Daarnaast lijkt het me ook logischer dat als ze nog een renner vastleggen dat het dan iemand voor het vlakke en/of de sprinttrein van Kooij is.

Dave87

Bram Welten als lead out?

Mss ruimte voor Foss om toch te blijven?

kelderfan

Ja het is wachten is op een leuk filmpje over Foss. Van wie zegt dat hij weggaat?
Een Brammetje voor Kooij als lead-out is ook niet verkeerd.
Er zijn altijd jongens , die niet beschikbaar zijn door stage en of malheur.

tdola

Een reden om geen renner aan te trekken nu voor plek 29 in 2024 is dat je renner vaak meer dan 1 jaar contract geeft. En voor 2025 liggen er al hoop renners vast en moeten er ook nog nodige renners verlengd worden (bijv kuss, van hooijdonk).
Denk dat ze liefst max 1 jr contract zouden invullen of wachten op echte buitenkans.
Dev renners kunnen natuurlijk ook in niet wt koersen ingezet worden en dat zal ook zeker weer gebeuren in 2024.

Dave87

TJV rijd juist een programma voor 80% gebaseerd op de WT dus lijkt het geen overbodige luxe plek 29 in te vullen.

AWestie

Foss is volgens geruchten bijna rond met Ineos

Glorious

Als je ziet hoeveel blessures, trainingskampen etc er zijn in een jaar zou een 29e en 30e renner vrij logisch zijn, maar ik denk als een amateur zonder verdere zaken. Zelfs Hofstede, een uitgesproken reserve renner moest dit jaar al vreselijk veel rijden....
Een ervaren renner die je 1 jaar kunt vastleggen zou geen overbodige luxe zijn.

En dan Foss... wat denkt zo'n renner meer te kunnen doen bij bv Ineos? Ik vond hem erg tegenvallen bij jumbo of de verwachting was te hoog. Foss komt gewoon in de rij als knecht en daar is hij goed in... geldkwestie, uitbuiten van zijn wk vorig jaar, wat een uitschieter was. Niet kwalijk te nemen verder hoor...

Van Emden zullen we missen, de held!

Laatst gewijzigd
Poeksel

Versterkingen zijn altijd leuk, maar er komen in 2025 drie jongens bij, dat kan een reden zijn om de selectie nu een beetje beperkt te houden. 1jaarscontract zou nog wel kunnen, als een renner daar zin in heeft.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Affini zou ook naar de Vuelta gaan, maar kijk eens bij PCS, dan zie je dat Affini naar Bremen gaat om Kooij bij te staan.
Voorlopige ploegsamenstelling voor Bremen: Affini, Bouwman, Tim van Dijke, Hessmann, Hofstede, Kooij en Van der Sande.
@Poeksel
Versterkingen zijn zeker leuk, maar ook noodzakelijk gezien de stages, malheur en het inbrengen van 3 neo's.
Die kan je niet meteen voor de leeuwen gooien. Die hebben een aangepast programma nodig.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Haalt ineos foss niet vooral voor de info over het tijdrijden bij tjv?

Poeksel

Of niet: " Het leek Ineos te worden, maar ook dat is wat onzeker geworden." volgens https://sporza.be/nl/2023/08/10/tobias-foss-de-onzichtbare-wereldkampioen-tijdrijden-noem-hem-geen-onehitwonder~1691657000748/

YogiBear

'@kelderfan Volgens mij bijt een deelname in Bremen niet voor de Vuelta. Is slechts een dag na Burgos en zou dus nog makkelijk kunnen richting Vuelta.

YogiBear

'@kelderfan Ik was er al bang voor bij het starten van de discussie. Ik zie zeker niet de noodzakelijkheid van versterkingen. Jumbo laat al jaren zien dat ze met 27,28 of 29 renners zondermeer een goed programma kunnen rijden en dus niet perse 30 renners nodig hebben.

ti-raleigh

Wat is er in Bremen te doen dan ?

1 2 ... 170 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.