Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 172 ... 237 238
Charlie33

Het WK was voor Jumbo een absolute teleurstelling

AWestie

Hopelijk tekent de rest wel bij, anders voelt het zo als een Exodus.

Nou @Charlie33, verklaar je nader. Hadden ze een wereldkampioen moeten afleveren?

YogiBear

'@Charlie33 Welke verwachting was er in welke categorie voorafgaand aan het WK bij jou?

Charlie33

Jumbo behoort tot de top van de wielerploegen. Dan valt het op dat teams als Ineos, Alpecin en zelfs Uno-X heel veel meer medailles pakken.

Charlie33

Most medals in the Mega World Championships by team ( ♂️, ♀️ and Devo teams combined across Road, Track and MTB):

10 |🇬🇧INEOS Grenadiers
9 |🇧🇪Alpecin Deceurnick
8 |🇩🇪Canyon//SRAM
7 |🇧🇪Quick Step, 🇫🇷FDJ, 🇫🇷Cofidis
6 |🇳🇴UNO X, 🇳🇱SD Worx, 🇦🇺Jayco Alula
5 |🇳🇿Bolton Equities

YogiBear

'@Charlie33 Dank voor dit overzicht.

AWestie

Allesbehalve eigenlijk. De ploegen in dat rijtje hebben allemaal in meerdere disciplines meegedaan terwijl Jumbo Visma alleen wegwielrenners heeft afgeleverd. Scorebordoordeel, of had je ook effectief veel meer verwacht?

Henderson, Van Aert, Kooij, Dennis, Benoot en Van Baarle waren goed maar je hebt maar uiteindelijk een klein aantal medailles te verdelen. Die kunnen niet allemaal naar Jumbo vallen. Links of rechts nog een medaille had bij de statuur van de renners van de ploeg gepast maar 1) de ploeg rijdt hier uiteindelijk effectief niet en 2) cru gezegd ligt de prioriteit denk ik ook meer over 12 dagen als je denk ik iemand van de ploeg zou vragen.

YogiBear

Voor mij persoonlijk kijk ik voor de resultaten van TJV alleen naar de weg en niet naar de baan of MTB. Had ik dan iets meer verwacht; ja dat wel. Bv bij mannen tijdrit of bij U23 tijdrit en wegrit. Vooraf had ik gezegd dat 3 a 4 medailles haalbaar zou zijn, dus dan valt het heel iets tegen. De aantallen van Alpecin en Ineos zijn van TJV onhaalbaar en in mijn ogen onlogisch om mee te vergelijken.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Alleen Nordhagen viel een beetje tegen, van Aert was er dichtbij en de rest waren geen topfavorieten

YogiBear

'@Rawolf Je had op voorhand volgens mij iets mogen verwachten bij Noorwegen u23. Maar, als je niet rijdt kun je ook niet winnen. Dus het valt ten opzichte van de verwachtingen vooraf wat tegen, maar daar zijn wat mij betreft ook verklaringen dus ik hou zeker geen teleurgesteld gevoel over.

kelderfan

Viel Nordhagen tegen met een 4e. plek ITT en ja een 5e. plek op de weg tijdens 't WK.

AWestie

Zoals ook in het overzichtje vandaag op WF te zien: die medaillespiegel per team geeft een vertekend beeld. Met alle disciplines scoort TJV logischerwijs laag maar als je alleen wegwielrennen overhoudt is het al heel gemiddeld.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik lig er in ieder geval niet wakker van... op naar de koersen die er weer toedoen voor de ploeg.

Glorious

Zo is dat, als Jumbofan zijn de wk's en ek's echt niet zo belangrijk. Heb veel meer zin in Burgos zelfs en dan komt straks de Vuelta, heerlijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jumbo-Visma presenteert de 1e aanwinst voor komend jaar Mateo Jorgenson

AWestie

Totdat Wout een witblauw shirt met wat sterretjes er op scoort op een vuilnisbelt in Drenthe ;)

Hehe, het is officieel. De geruchten van Jumbotransfers waren al zo oud dat ik moest opzoeken wie ook al weer nog meer mogelijk zou komen. Tullett morgen aan de beurt of smeren ze het wat verder uit...

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Awestie nee ook dat zou mij niet van mijn bank doen springen. Ik vind dat soort titels meer een individuele aangelegenheid. Ik zou het geweldig voor de renner zelf vinden maar het doet mij verder echt niet veel. Het is geen teamprestatie maar een prijs die je met je land verdient. Maar dat is gewoon iets persoonlijks.

ForzAZ67

Mooie vangst Matteo Jorgenson. Goede versterking voor in de bergen.

AWestie

'@Rahim Zeker iets persoonlijks. Ik hou van de truitjescultuur en de bijzondere wedstrijden die daarbij horen door een vaak andere dynamiek. Ik heb dan echt meer met persoonlijke renners, waar er toevallig een hoop van bij Jumbo rijden. Laat niet onverlet dat teamprestaties - juist bij wielerteams - prachtig zijn. Ik kan ook genieten van een straffe sprinttrein, heb ik vandaag nog in het DSM-topic geschreven.

ghostwriter

Ik denk dat Jorgenson een hele sterke schakel in de klassementstrein van Jumbo-Visma wordt. Iemand die wanneer zijn benen op orde zijn in elke etappe een bijdrage kan doen aan het tactische plan van Jumbo-Visma. Ik denk dat Jorgenson in grote rondes tactisch een vergelijkbare rol (op een lager niveau) als Van Aert op zich kan nemen.

madeinstars

Het zou mij niets verbazen als Van Aert volgend jaar eenzs zou willen passen voor de Tour de France om zich nog meer puur op zijn eigen doelen te focussen. Dan zou Jorgensen een mooie vervanger zijn in de tourploeg.

AWestie

Affini sprint naar een podiumplek. Mooie kans, maar tegen Molano natuurlijk niet opgewassen.

YogiBear

Het zag er redelijk makkelijk uit bij Affini. Niet eens het idee dat hij heel veel moeite moest doen. Maar goed, dat was op een iPhone schermpje en voor hemzelf zal het vast anders hebben gevoeld.

veld

Waar was dat te zien in Nederland??

kelderfan

'@AWestie
Ik moet ook even lachen om je reactie betreffende de lang verwachte komst van Matteo Jorgenson.
Zoals al eerder gezegd, is die jongen van harte welkom, want hij is zeker een goeie veelzijdige renner.
Ik denk dat hij zeker zo goed is als Powless,
@Madeinstars
Dat zie ik ook zo, dat Jorgenson een plek krijgt in de volgende aflevering van de TdF.
Wie hij gaat vervangen is natuurlijk de vraag.

1 2 ... 172 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.