'@Rawolf Er is nog helemaal niet bekend welk diureticum het is. Zonder dat je dat weet is ook niet duidelijk of het wel of niet mogelijk is om dit ‘per ongeluk’ te slikken. Je doet aannames die op basis van onvolledige info. Er zijn ook bij bv Kruidvat gewoon balans middelen met een licht vochtafdrijvende werking te verkrijgen. Waar het mij om gaat is dat je als wielrenner voor alles, zelfs een smintje bij wijze van spreken, overlegt met de ploeg.
Hopelijk word het geen olie sponsor etc (geen idee hoe ik het moet zeggen), want dit helpt natuurlijk niet, maar eerlijk gezegd maak ik me niet druk die jongens worden zo vaak getest dat het echt onmogelijk is om iets te gebruiken, er kan altijd een gevaltje komen zo als nu, het is vaker gebeurd, wie weet is het ook een misverstand maar die kans acht ik klein.
Dit nieuws is wel mooi balen. Wil natuurlijk niet zeggen dat er doping is gebruikt, maar wel vreemd dat zo’n plasmiddel is aangetroffen. Handig is het niet.
Het wordt verder uitgezocht. Voor ons is verder niks bekend. Het kan zijn dat het “per ongeluk” ergens bij in zat, zonder weet. Maar dan nog is het dom.
Hessmann heeft de Giro gereden en wie won de Giro ? Natuurlijk is dit een individueel geval, maar hoeveel individuele gevallen zullen er zijn en die (nog) niet tegen de lamp lopen. Dit is voor de beeldvorming natuurlijk een zeer slechte zaak, zeker ook gezien het verleden met de Rabobank perikelen. Er is nu rook, hopelijk wordt het voor TJV geen vuur, want dan ziet de toekomst er vermoedelijk minder zonnig uit. Misschien dat Hessmann nog met een acceptable verklaring kan komen, maar het geeft toch al weer genoeg stof tot nadenken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.