Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 175 ... 237 238
Rawolf

'@Yogibear nu doe je net of Hessmann per ongeluk verkeerde medicatie heeft gebruikt.

Bij mijn weten is dat bij dit middel onmogelijk, als je dit pakt heb je sowieso foute bedoelingen. Lijkt me niet dat Hessmann nog een meter voor de ploeg rijd.

Kan over 4 jaar terecht bij Astana of Bahrain

goldone123

'@yogibear idd direct helemaal naam verneukt, hopelijk komt het met die sponser nog goed...

Charlie33

Ik kan gewoon niet geloven dat dit bij Jumbo gebeurd. Het is echt een heel transparante ploeg en vanwege de professionele aanpak is doping toch niet nodig? Ik geloof niet dat dit waar is.

goldone123

'@charlie33 hopelijk is het maar een keer.

YogiBear

'@Rawolf Er is nog helemaal niet bekend welk diureticum het is. Zonder dat je dat weet is ook niet duidelijk of het wel of niet mogelijk is om dit ‘per ongeluk’ te slikken. Je doet aannames die op basis van onvolledige info. Er zijn ook bij bv Kruidvat gewoon balans middelen met een licht vochtafdrijvende werking te verkrijgen. Waar het mij om gaat is dat je als wielrenner voor alles, zelfs een smintje bij wijze van spreken, overlegt met de ploeg.

goldone123

ik neem aan dat de ploeg geen eens doping gebruikt dus ik maak me er niet druk om, alleen effe niet op twitter kijken lmao

YogiBear

'@goldone123 Dat inderdaad. Als ze nu nog in onderhandeling zitten of er kandidaten zijn, komt dat volledig tot stilstand. Ik ga er ook nog vanuit dat het per ongeluk is, danwel een geïsoleerd geval, maar hoe dan ook, gaat dit op je ploeg afstralen.

Laatst gewijzigd
MaGarin

Grote kans dat er geen enkele zichzelf respecterend bedrijf meer in wil stappen inderdaad. Dus of na 2024 ophouden te bestaan en honderden mensen werkloos, of in zee gaan met bloedgeld van partijen als Neom of andere walgelijke landen/bedrijven die het niet zo hebben op ethiek .

Rawolf

Beetje overdreven gelijk. Ik weet niet wat dit voor sponsors betekend maar Hessmann is natuurlijk niet de grootste vis.

Glorious

Individuele gevallen blijken toch niet te voorkomen, van alpecin tot astana, en laatst baudin van ag2r.. dit is natuurlijk kut maar een individu. Nu goed uitzoeken.

Laatst gewijzigd
Sijbrands

Duuuuss, plekje vrij voor volgend jaar!
Anyone?

MaGarin

Kom er maar in Bart Lemmen!

tdola

Zeer vervelend voor zowel tjv als hessman en dit kan je altijd missen als kiespijn......

ForzAZ67

Dit werpt een schaduw over alle prestaties van de renners de afgelopen jaren. Zeker in het jaloerse buitenland. Dat is op zichzelf al intriest. Hopelijk snel meer duidelijkheid. Wat gaat Plugge hierover zeggen?

goldone123

Hopelijk word het geen olie sponsor etc (geen idee hoe ik het moet zeggen), want dit helpt natuurlijk niet, maar eerlijk gezegd maak ik me niet druk die jongens worden zo vaak getest dat het echt onmogelijk is om iets te gebruiken, er kan altijd een gevaltje komen zo als nu, het is vaker gebeurd, wie weet is het ook een misverstand maar die kans acht ik klein.

goldone123

en dit soort medicijn gebruik je echt voor doping om het er uit te plassen, persoonlijk denk ik dat het erg lastig word om dit uit te leggen (hessman)

Robert

Dit nieuws is wel mooi balen. Wil natuurlijk niet zeggen dat er doping is gebruikt, maar wel vreemd dat zo’n plasmiddel is aangetroffen. Handig is het niet.

Het wordt verder uitgezocht. Voor ons is verder niks bekend. Het kan zijn dat het “per ongeluk” ergens bij in zat, zonder weet. Maar dan nog is het dom.

skylimit

Hessmann heeft de Giro gereden en wie won de Giro ? Natuurlijk is dit een individueel geval, maar hoeveel individuele gevallen zullen er zijn en die (nog) niet tegen de lamp lopen. Dit is voor de beeldvorming natuurlijk een zeer slechte zaak, zeker ook gezien het verleden met de Rabobank perikelen. Er is nu rook, hopelijk wordt het voor TJV geen vuur, want dan ziet de toekomst er vermoedelijk minder zonnig uit. Misschien dat Hessmann nog met een acceptable verklaring kan komen, maar het geeft toch al weer genoeg stof tot nadenken.

Sijbrands

Het AD pakt ook uit met de kop: "Wielerploeg Jumbo-Visma in opspraak."
Vind ik nogal sensatie zoeken.

https://www.ad.nl/wielrennen/wielerploeg-jumbo-visma-in-opspraak-talentvolle-renner-test-positief-op-doping~a7d66e20/

goldone123

'@skylimit dat gaat lastig worden, hoop dat het echt een goede reden is.

Yeez

En een hoop domme reacties

skylimit

Ja, Yeez of gewoon de kop in het zand steken, er is niks aan de hand. Hessmann gauw afvoeren en door, zoiets ?

xistnc

Ik vind alle reacties heel logisch. Deels vanwege de inhoud, deels omdat je weet van wie ze komen. Als je in het laatste geval de wortel trekt of juist kwadrateert, dan regeert de logica.

YogiBear

'@Sijbrands Dit is inderdaad precies het risico wat het AD nu doet; alles erbij halen en op één hoop gooien met ook nog wat fouten erbij. Hopen dat niet meer media dat doen.

Laatste man

Matxin en skylimit. Tsja.

1 2 ... 175 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.