Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 176 ... 237 238
Yeez

'@skylimit hard roepen zonder dat je iets weet. Ik wacht liever de context af. Een plaspil is moeilijk per ongeluk te pakken. Een test buiten de koers om doet vermoeden dat her een geval opzich is, maar ook dat moet blijken. Insinueren dat de hele ploeg iets gebruikt door te stellen wie won de giro? Dat je de inhoud van een pinda hebt oke, maar ik pas

goldone123

'@yeez dan zeg je het nog aardig, heel netjes ;p

AWestie

De enige context die nog enigszins relevant is, is de casus Onana, al is het precieze middel nog onbekend. Volgens experts is het soms nog wel eens minimaal terug te vinden in voedingssupplementen maar dat is ook wel zo ongeveer het enige excuus. Die gebruikte Onana (van zijn vrouw gekregen) en dat werd een schorsing van één jaar, waar meestal vier voor staat.

goldone123

ik wacht nu gwn af wat hij zelf gaat zeggen, want nu dingen gaan roepen enzo heeft totaal geen zin, want het is meestal haat naar jumbo toe of onzin, overgens zijn er meerde doping gevallen geweest.

Rawolf

Ik ben wel benieuwd welke maatregelen jumbo intern treft om dopinggebruik te ontmoedigen. Het is wel opvallend/zuur dat Hessmann het hele traject vanuit het development team doorlopen heeft bij Jumbo visma.

Yeez

Ik vrees dat alles speculatie is. We weten niet hoe of wat. Zelfs de ploeg niet, aangezien het vandaag bekend is geworden

goldone123

het is ook allemaal speculatie, er zijn meer gevallen zo als deze, en over de sponsor ik maak me niet echt druk ofzo.

Rawolf

Zelfs dat het vandaag bekend is geworden is speculatie 😉

horsm

Kan iemand op Strava zien waar Hessmann was in juni? Op hoogtestage, of thuis? Als het thuis is, dan lijkt het me eerder een solo-actie.

AWestie

Duurritje buiten Freiburg en een sessie met gewichten, dat is het

xistnc

Wel een pittige kom gepakt op een deel van een heuvel, waarbij hij zijn trainingsmakker 2s voorbleef. Die kameraad moet die rit van Hessmann dus maar beter flaggen.

Hessmann was de training weer wat aan het opbouwen richting het Duits Kampioenschap, na twee rustige post-Giro weken.

horsm

Thanks @awestie en @xistnc. Raar moment om je te ‘prepareren.’

Yeez

Van Aert rijdt enkel nog tour of britain en het ek. Geen renewi. Organisatie maakt Foss en Kooij bekend als grote namen voor jv (vd sande affini en en van emden rijden ook). Wout zou na het wk itt hebben bevestigd aan hln ook alleen britain en het ek te doen.

Rawolf

Ik denk dat het een beetje een illusie is dat Hessmann enkel rond 14 juni doping gebruikte Horsm. Dopinggebruik is altijd structureel anders is het niet effectief

Yeez

Als dat zo zou zijn was hij in de giro natuurlijk allang door de mand gevallen ;) veel vragen en tot nu toe geen antwoorden

goldone123

idd, ze worden volgens erg vaak getest daar dus ja speculatie heeft ook totaal geen zin

Maillot à Pois

Weet iemand of er bij Jumbo periodieke ‘weegmomenten’ zijn, om na te gaan of een renner de aanbevelingen van de food app volgt en zijn target qua competitiegewicht haalt bijvoorbeeld?

In dat geval is het een mogelijkheid dat Hessman vaststelt dat hij boven zijn target zit, in paniek zoiets neemt om snel gewicht te verliezen, het vooropgestelde gewicht te halen en een reprimande te vermijden.

Ik herinner me zoiets uit een andere zaak met een diureticum. Chantal Blaak in het begin van haar carrière?

tdola

Jammer van aert geen renewi. Toch wt en groter dan ronde van gb daarmee. En parcours op maat van van aert renewi.
Maar wrs rust nodig lijkt me dan.

$kedel

Heßmann had het beter bij een stuk bleekselderij gehouden. Gezond en vochtafdrijvend als een malle.

Charlie33

Is er al een reactie vanuit de ploegleiding?

AWestie

Ja ik ben dan wel benieuwd op basis waarvan hij Renewi laat schieten: planning, parcours, extra druk, of houdt hij gewoon van de Engelse koers?

@Charlie33 die kan je denk ik pas echt verwachten als er meer duidelijkheid is. Nu heeft Zeeman niet echt veel meer te vertellen gok ik zo.

Yeez

Renewi zit denk ik tekort op het wk. Nu eerst rust.

@charlie33 eerst het eea uitzoeken en resultaten afwachten. Ook die wisten het gisteren pas

AWestie

Leek mij ook het meest logisch, gelukkig zit er ook al een kopman klaar daar (ik ga het in ieder geval niet verwachten van Foss ben ik bang)

madeinstars

Lijkt me sterk dat er een aparte reactie van de ploegleiding komt. Het persbericht lijkt me duidelijk zat en lijkt me dat ze die lijn volgen. Er zal wel naar gevraagd gaan worden in de interviews in aanloop naar de Vuelta.

Alles bij elkaar gewoon een heel vervelend bericht, maar de reacties hier zijn wel wat paniekerig. Er zijn twee mogelijkheden, realistisch gezien: 1) Hessman is een lone wolf en dus is dit een incident, of 2) er is een dopingprogramma in de ploeg Jumbo. In geval 1 is het inderdaad schorsen > ontslaan en dan is iedereen het over 2 maanden weer vergeten. In geval 2 (wat mij betreft zeer onwaarschijnlijk) hoop ik dat ze gepakt worden en is het alleen maar goed dat ze tegen de lamp lopen.

Geval 1 lijkt me ongeveer 99% kans en in dat geval denk ik niet dat het heel veel invloed gaat hebben op zowel de volgende sponsor als op de rest van de ploeg. Dopinginsinuaties waren en blijven er toch wel als je veel wint.

@rawolf Doping hoeft niet per se structureel te zijn. Kan bijvoorbeeld ook gaan om middelen om gewicht te verliezen. In dat geval kan het eenmalig of over een bepaalde beperkte periode gaan.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@madeinstars verschrikkelijk kort door de bocht natuurlijk. Nog niks bekend over a of b staal. Over de gemeten hoeveelheid. Over hoe het binnen het lichaam is gekomen. Ook de ploeg weet het sinds gisteren pas. Daar zal nu een hoop onderzoek gaande zijn en een hoop vragen die eerst beantwoord dienen te worden, voordat er een uitgebreide reactie kan worden gegeven (want die gaat er natuurlijk bij meer antwoorden altijd komen)

1 2 ... 176 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.