Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 177 ... 237 238
AWestie

In welke zin paniekerig @madeinstars? Hele scenario's uitschrijven heeft niet heel veel zin merk ik ondertussen ook, dus ik snap je uiteenzetting ook niet helemaal.

Eerder had @Rawolf al de timing met het IDL artikel mooi aangestipt, maar ik vind het bijna toevalliger dat deze week ook de Sky-arts zijn verdict heeft gekregen. Totaal onvergelijkbaar natuurlijk, maar het gaat in essentie om iemand die van Het Topteam Van Die Tijd tegen een lamp loopt en gevolgen moet ondervinden.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Ondertussen gaan we ook gewoon over tot de orde van de dag en wordt Ben Tulett gepresenteerd middels de bekende NOS rebus :-)

En gaan ze straks ook gewoon weer fietsen in Burgos.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Paniekerig in de zin van dat ik net na de bekendmaking hier reacties las dat ze wel konden opdoeken en dat dit een onoverkomelijke horde was voor het vinden van een hoofdsponsor

AWestie

Dat is zeker paniek eerste klas, wel het idee dat het telkens dezelfde reaguurder was.

Laatste man

Jep. Lijkt op een eerder forumgenoot.

MaGarin

Dat een dopinggeval binnen de ploeg een gigantische molensteen om de nek is wanneer je net op zoek bent naar een nieuwe sponsor is toch een gegeven waar niemand het mee oneens kan zijn?

Dat het een onoverkomelijke horde was heeft volgens mij niemand gezegd. Er bestaan genoeg steenrijke partijen die al hun morele en ethische kernwaarden allang overboord gegooid hebben en een dopinggeval geen enkel probleem zullen vinden, zoals ik eerder al zei.

AWestie

Dat hangt volledig af van het geval. Nu weten we te weinig om dat te kunnen taxeren.

Dat daardoor amorele steenrijke partijen in gaan stappen is puur speculatief.

Jopie

Daarnaast gaat het (zeker voor de buitenwacht) om een van de minst presterende/in het oog springende renners. Mocht het Roglic, Vingegaard, Van Aert of iemand anders uit de Tourploeg zijn geweest, dan waren de poppen wel volledig aan het dansen geweest natuurlijk. Nu verwacht ik niet zo veel problemen eerlijk gezegd.

Laatst gewijzigd
Charlie33

Wat is het beleid van de sponsors (Jumbo, maar ook Visma) ten aanzien van dopinggebruik in de ploeg?

doeme80

edit wf: laat insinuaties achterwege

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wie denkt dat Bennett geen goede renner is om terug te halen. Roglic zit nu alleen in de tang..
Primoz doet 't weer en hij is goed in orde lijkt 't. Chapeau Primoz Roglic.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Bennett was gisteren de ultieme zwakke schakel bij de TTT van UAE & daarmee waren Yates en Vine kansloos voor GC. Dus nee, Bennett hoeft echt niet terug en als hij met Landa naar SQS gaat, dan heeft REV er ook niets aan.

Sprintje was echt makkelijk voor Roglic zo leek het, knap! Weer een overwinning bijschrijven, hoppa!

kelderfan

Oh, ja Tijmen Graat gaat als kopman naar de Tour de L'Avenir en hij krijgt Loe van Belle en Kramer mee van JV.

BraboCycling

En.... Evenaring van de 48 zeges van vorig jaar en nog maar 1 verwijderd van het team record van 49!

tdola

Hopelijk verbetert valter nog wat bergop ri vuelta, ging er nu wel relatief vlot af, zat niet bij laatste 15.

Jopie

Valter is volgens mij ook gewoon geen "echte" klimmer. Heeft het in het hooggebergte nog nergens laten zien bij mijn weten. Ondanks dat had hij er in dit deelnemersveld nog wel wat langer aan kunnen hangen.

Laatst gewijzigd
peerduell

"Er bestaan genoeg steenrijke partijen die al hun morele en ethische kernwaarden allang overboord gegooid hebben"
En de norm zijn jouw morele en ethische kernwaarden,of door jou bepaald,of hoe moet ik dat zien? @MaGarin

Arnhemmer

Wel mooi ergens voor ronde van Burgos te lezen Jumbo- Visma aanwezig was met een sterren assemble, om vervolgens...... Roglic alleen staat tegenover 3 van UAE. Overigens niet mij heel veel zorgen maak, zet vingegaard en kuss erbij, die eerste hoort er sws nog bij te zitten en die 2de in normale doen ook en is het 3 tegen 3. Stel dat Kelderman nog mee gaat en een goede dag heeft kan die langer mee dan een Bennet en heb je overtal. Waarbij van die 7 dus een renner als Bennet gok ik als eerste zou moeten lossen en Yates de sterkste was en er in Vuelta niet bij is. Overigens met Almeida en Ayuso erbij wel denk sterker dan die 3 in Burgos dus UAE gaat er ook iets op vooruit (op Yates er misschien iets af maar scheelt niet heel veel met Ayuso, Almeida wel natuurlijk klasse beter dan Bennet). Word vooral iets voor Evenpoel interessant te zien hoe hij gaat opboksen tegenover 2 toch wel sterke blokken tegenover SQS.

Overigens Tratnik beviel me wel, vond ik netjes en op de afspraak wat ik van hem zou verwachten. Voor mijn gevoel Valter er al iets te snel af, zeker omdat ik ergens las na ploegentijdrit hijzelf in de schaduw toch ook hoopte nog een aardig klassement te rijden. Of ben ik nu te streng voor Valter??? Voor mijn gevoel kan die beter als je naar de Waalse klassiekers keek waar die soms toch ook sterk oogde en bij Gran O'Malia (of iets in die richting) nog iets van top 5 reed die Vingegaard won.

Rawolf

Tratnik is een geweldige aankoop en zelfs van dusdanig niveau dat een Tour (of flanders/france) niet zou misstaan.

Valter matig ja, maar misschien net terug van hoogte?

kelderfan

Zie ik dat goed, dat JV weer eens de Tour de Luxembourg gaat rijden.
En mocht de transfer van Sam Oomen doorgaan, dan komt hij in een sterk team terecht. Die ploeg kan ik hier niet droppen. Ook Tobias Foss wordt een vraagteken, want zijn transfer is op losse schroeven komen staan.
Ik hoop nog steeds dat hij blijft met weer zo'n ludiek NOS-filmpje.

Laatst gewijzigd
Cen Morawec

Waarom is Foss een vraagteken? Hij wil bekend graag van deze ploeg weg.

AWestie

De organisatie deelt het dus dan lijkt het me van wel https://www.instagram.com/p/Cv9O1U7M0BS/?img_index=1

Gelukkig blijft Lidl-Trek zelfs met de versterkingen volgens mij nog best een vrijbuitersploeg, alleen kunnen ze iets serieuzer voor de dag komen als ze een klassement moeten verdedigen.

Foss gaat vertrekken inderdaad, de vraag ligt - blijkbaar- open naar waar, niet of.

kelderfan

Nog een ding.
Sporza komt met verhaal over EF. Nu is Esra Tromp de Generaal-manager geworden van het nwe. EF Cannondale.
Het oude EF damesteam is opgedoekt en rensters en staf staan op straat Ja wat heeft dat met JV damesteam te maken.
Esra Tromp heeft al enkele dames overgenomen en is kennelijk geïnteresseerd in meer dames.
Bijvoorbeeld Van Agt en Swinkels hebben nog niet bijgetekend. Anderzijds heeft JV ook belangstelling voor Engelstalige renners met o.a. Tulett, Gloag en Tomas Pattison. Bij 't oude EF damesteam zie ik bijv. Zoe Bäckstedt als een goeie aanwinst.

kelderfan

En ik kijk met belangstelling uit naar de komende Tour de L'Avenir met een herstelde Staune-Mittet en voor Nederland de opkomende Tijmen Graat, die allebei 't WK niet hebben gereden.
Wat te verwachten van Hagenes, Simmons, Kramer, Loe van Belle en Archie Ryan.

BraboCycling

Ik snap niet dat sommige mensen (kelderfan) hier roepen dat ze Foss willen behouden. Hij is meerdere keren duurder dan bijv een Leemreize of andere knechten die niet veel zelf presteren, maar wel nuttig kunnen zijn in de ondersteuning. Daarnaast rijdt hij als hij in de ondersteuning rijdt (zie Polen ook) in zn eentje op een andere plek in het peloton en doet hij dus helemaal niets.

1 2 ... 177 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.