Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 178 ... 237 238
AWestie

Vine heeft Jumbo Visma uit hun tent gelokt maar volgens mij proberen ze nét genoeg energie te gebruiken om hem niet in winnende positie te brengen.

goldone123

hij is al dat geld absoluut niet waard buiten het wk presteert hij helemaal niks.

kelderfan

Goed gedaan door JV en Roglic staat er goed voor. Valter vandaag weer een stukkie beter.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De aankomst van vandaag was niets vergeleken met die brute klim van gisteren. Als Valter er vandaag niet meer bij had gezeten dan had je je echt zorgen moeten maken.

Cen Morawec

Ik denk ook, dat Tobias Foss moet vertreken!

Bij Jumbo Visma krijgt hij geen kans om AK te rijden. Zeker is hij nog niet een grote ronde winnaar, maar vrijwel zeker heeft hij grote doelen en hij is getalenteerd. Ik weet alleen niet wat zijn transfer-maarkt waarde is omdat hij had erg veel pech.

Ik ben zeker dat een ander ploeg zijn potential gaat zien

Glorious

Foss heeft genoeg kansen gekregen.....

tdola

Bemer alle ballen op kooij met ondersteuning van 2x van dijke, van emden, roosen, vd sande en hofstede.
Zie x van tjv. Logische opstelling.
Gelukkig mick dus weer fit na val op wk.

Glorious

Vandaag 49e en 50e overwinning bijschrijven, een wilde!

theking

Is het wellicht kogelijk dat de Ineosploeg opgaat in de ploeg van Lefevre of andersom. En dat er dan een grote sponsor schuift richting Jumbo Visma. Gezien de leegloop bij Ineos? Of is dit teveel fantasie?

Rico.

Waarom zou Ineos de plek van Jumbo niet kunnen opvullen?

AWestie

Wat er bij QS of Ineos gaat gebeuren geen idee, hoogstens dat een Belgische sponsor hun heil elders zoekt maar lijkt me allemaal zeer onwaarschijnlijk of iets voor veel later. Zie bijvoorbeeld ook Lidl dat nu weer terug is in het peloton, zulke overstappen zijn niet echt 1op1 vaak gebeurd.

BraboCycling

Als SQS en INEOS samen gaan, dan zal dat onder de vlag van INEOS zijn / blijven. Want juist SQS heeft moeite met sponsors etc.

kelderfan

Primoz Roglic is de man en Chapeau.
Gelukkig lijkt Valter toch een stuk beter, dan eerder deze week.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

50 overwinningen! WAUW!

En Valter inderdaad een stuk beter vandaag, ook netjes gedaan.

tdola

Dat sprintje van Roglic zo bijzonder soort van makkelijker weer, alsof ie nog even pak melk moet halen en even doortrappen dus. Netjes hoor.

kelderfan

Maar wat een jaar voor Primoz Roglic met winst in de T/A, Catalunya, Giro van Italie en nu Burgos.

AWestie

Leuk dat Vos een gravelwedstrijd wint, ik zou het best mooi vinden als ze in die discipline haar laatste jaren vult.

Maillot à Pois

WK gravel zou een mooie toevoeging op haar palmares zijn!

goldone123

ja foss heeft zn kansen gehad hij mag gwn weg, dat is hoe het werk hij is al dat geld ook niet waard.

AWestie

Er vanuit gaande dat hij dik dik aan het verdienen is nu natuurlijk. Hij gaat eerder met zijn nieuwe contract rentenieren. Het is misschien het manco van de ondoorzichtige wielerwereld maar het idee dat men maar moet presteren voor zijn of haar geld (ook vaak genoemd rond Nederlandse semi-kopmannen) kan ik zo slecht tegen. Als je niet weet wat zijn salarisschaal is kan je er bijster weinig over zeggen.

Laatst gewijzigd
AWestie

Heijboer over training Vingegaard https://velo.outsideonline.com/news/how-jonas-vingegaard-trained-to-crush-tadej-pogacar-at-the-tour-de-france/

Cen Morawec

'@Awestie

Ik begrijp niet wat jij wil zeggen. Er zijn genoeg bronnen met salarissen (l Equipe, Gazzetta, Sporza,..) en ook van UCI qua minimaal salaris. Bovendien wetten wij van Kerckhoffs, dat het budget van Jumbo Visma bij 60 miljoen zit.

Qua Foss denk ik wel, dat zijn salaris met Wilco of Kruijswijk of Dylan niet allen vergelijkbaar, maar hooger moet zijn.

Cycling

'@Cen Morawec Nergens zegt Kerckhoffs dat het budget van JV 60 miljoen is. Als ik me goed herinner had hij het over een bedrag van 50 tot 60 miljoen voor een hoofdsponsor. Dit bedrag kan alleen kloppen als het over meerdere jaren verspreid is. Budget van JV zit nu rond de 25 miljoen volgens L'equipe. Die wordt heus niet in 1 keer verdubbeld

Laatst gewijzigd
AWestie

Nou dan hoor ik graag het salaris van Foss

Bij al die bronnen die je noemt is er wel eens een overzichtje gepubliceerd maar ze verschillen altijd. Handig voor een beetje indicatie maar geen pijl op te trekken.

Cen Morawec

'@AWestie

Volgens reddit is er sprake van "Saudi oil sponsorship for 10 years 400 million"

Die bronnen verschillen wel. Dumoulin kreeg volgens l Equipe 2 miljoen en volgens Belgisch media 3.5 miljoen. Foss mag niet zo veel verwachten, maar wel meer dan Kelderman, wie volgens SportBild voor bijna 1.5 miljoen is vertrokken.

1 2 ... 178 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.