Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 180 ... 237 238
Cen Morawec

Prachtige Benelux selctie. Ik hoop dat Foss als eeninge buitenlader wel steun krijgt!

goldone123

zo werkt het niet lol, als foss goed genoeg is ja anders niet lmao

BraboCycling

Zegt ook al genoeg dat Foss hier schaduw kopman is, en niet de kopman. Want hij is gewoon niet goed genoeg.

Laten we hopen dat Kooij een etappe kan winnen in dit 'WK Sprinten', want wat een bizarre startlijst qua sprinters!

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/roglic-en-jumbo-visma-trekken-met-zoete-zorgen-naar-vuelta-start-in-barcelona
Ik hoop dat JV er een show van maakt,

kelderfan

Tijmen Graat is goed bezig in de Tour de L'Avenir, maar die Lukas Nerurkar lijkt mij een prima renner om erbij te halen, met oog voor de toekomst.
Kooij laat zich zien in de 1e. etappe Renewi Tour. Hij brengt 't team thuis met een 3e. plek na Philipsen en Merlier.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Pfoe, de positionering van Kooij liet te wensen over, weinig ploeggenoten bij hem maar ook de val van Welsford hielp niet.
De sprint die hij dan rijdt is fenomenaal, van positie 15 op 200 meter naar 3e plek.

Glorious

Kooij snel heel snel....alleen van wat ver

kelderfan

Ja dat kun je natuurlijk Kooij verwijten, maar het was DSM, die de boel weer eens dwarsboomde met een valpartij in de finale.
Kooij moest helemaal buitenom komen, maar kwam daardoor natuurlijk te laat. Hij mist in deze situaties een goeie lead-out.

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

"maar het was DSM, die de boel weer eens dwarsboomde met een valpartij in de finale."

Hoe diep kun je kelderen.?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Heb je gekeken dan beste Anton van DSM. Het was toch weer jouw clubje, die tegen de grond ging en ervoor zorgde dat Kooij in verloren positie is gekomen. Dat JV met Kooij er niet aan te pas komt door die stomme actie zal je wel bekoren.

Zwarte Wout

Toe maar, wanneer je in een vlek wrijft, wordt die steeds groter...

Laatst gewijzigd
BraboCycling

'@Anton hij heeft deze keer wel gelijk, zonder val van Welsford had Kooij gewoon goed gezeten.

Overigens is Hofstede weer kansloos als laatste gefinisht, nog zelfs achter de gevallen Welsford. Hoe deze man nog steeds een contract weet te versieren is onbegrijpelijk, want hij heeft echt geen enkele toegevoegde waarde. Beter een TJV Development renner opstellen.

samuello

Development renners mogen geen WT koersen rijden. Daarnaast was Hofstede in het verleden een prima knecht, maar sinds zijn break van een half jaar door niet vaccineren heeft hij zich niet echt laten zien. Hij is natuurlijk ook niet geholpen met het gebrek aan doelen gedurende het jaar. Desalniettemin is het erg handig voor Jumbo om een renner als Hofstede erbij te hebben die niet te beroerd is om iedere willekeurige race te rijden, wat voor profiel dan ook. Zeker nu Van Emden stopt, Roosen weg gaat en Hessmann waarschijnlijk ook niets meer gaat rijden, heeft Jumbo een ervaren renner die veelvuldig kan worden ingezet samen met Development renners. Al kunnen ze wat mij betreft volgend jaar nog een oudere hardrijder gebruiken, die geen grote ronde en geen grote klassiekers hoeft te rijden.

Cen Morawec

'@samuelo

Ik ben met je eens. Hofstede is een renner, die naar zijn overtuigingen en gevoelens rijdt en traint. He deed prima in 2022 tijdens hoogtestage in Livigno samen met Dumoulin. Ik denk ook, dat door het gebrek aan doelen hij wat minder motiveert is.

Ik ben blij mit Kooi, maar ik denk dat hij deze Renewi niet gaat pakken. Door tijdrit vandaag heft volgens mij Foss veel grotere kansen.

AWestie

Hoe je er toch weer Dumoulin in weet te fietsen @Cen, chapeau. Kan ik je niet nadoen. Foss zal vast -zeker in dit veld- wel weer top tien rijden bij de tijdrit, maar ik verwacht verder weinig van hem. Die is met zijn kop bij nieuwe doelen volgend jaar. Kooij is gewoon in een lekkere vorm en is geen koekenbakker in deze korte tijdrit geloof ik. Doel is ritwinst deze ronde, AK is meegenomen.

Heeft Hofstede niet op kop gereden van het peloton gisteren? Ik heb de koers niet gekeken dus geen idee van de invloed van de val van Welsford. Vanuit perspectief van Hofstede is dit denk ik ook het hoogst haalbare gok ik. Wat zou zijn alternatief zijn? Anoniem rondrijden in een lager team dat minder wint? Geeft vast minder voldoening, nu heb je nog een glaasje champagne om de week!

BraboCycling

Vanuit Hofstede is dit zeker het hoogst haalbare, maar ik zou dan liever zien dat ze een renner extra halen of een renner van het TJV Development team overhevelen naar het WT Team (dan zit je ook niet meer met het punt van Samuello).
Hofstede was ooit een prima knecht, maar dat ze hem 2 jaar (dus ook volgend jaar nog) verlengd hebben afgelopen zomer is echt onbegrijpelijk in mijn ogen. Voegt echt niets toe.

En TJV heeft gisteren niet (nauwelijks) op kop gereden, Hofstede heeft eigenlijk continue achterin gezeten. Viel me sowieso op dat TJV gisteren totaal niet gegroepeerd zat, maar Jos en Vd Sande zaten veel samen aan de ene kant, Mick en Kooij samen aan de andere kant en dan de rest wat verspreid

AWestie

Niet helemaal mee eens, hij is uiteindelijk nog steeds nuttig voor het team doordat hij de gaten op kan vullen die vallen door een seizoen heen. Dat gun ik een jonkie niet hoor, dan heb je zo al weer twee renners nodig omdat je hen stiekem ook wat andere kansen wil bieden. Zo heeft ieder team zijn renners. Je kan namelijk hetzelfde zeggen van een Wurf bij Ineos of een Vink bij UAE. #teamwaterdragers

Van wat ik begrijp verschilt het een beetje per wedstrijd, etappe en rol van de kopman hoe Jumbo zich groepeert in het peloton. Je zag deze Tour bijvoorbeeld ook vaak twee eilandjes met de renners op kop en het plukje rond Jonas. Daar wordt bewust op gestuurd hoor.

BraboCycling

Ik ben ook wel pro waterdragers, maar ik denk in die categorie toch meer aan Roosen, Affini, Van de Sande of Oomen.

Rawolf

Elke ploeg heeft een gatenvuller nodig, de Wurfs, Vinks en Hofstedes van het profpeloton hebben zeker bestaansrecht.

Echter in die categorie heb je zoveel keuze dat er vaak gekozen wordt voor een persoonlijkheid die ook naast de fiets wat toevoegt aan een groep. Waarom je dan een virusontkenner zou handhaven ontgaat mij een beetje.

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/vingegaard-die-doet-wat-froome-ooit-deed-heijboer-legt-uit-hoe-realistisch-de-eindzege-in-la-vuelta-is
Een leuk artikel voor de lezers over Vingegaard en zijn doel om de Vuelta binnen te halen.
Wat Hofstede betreft. Die heeft o.a. Roglic toch goed bijgestaan. Het was wel niet handig om door weigering injectie 't virus op te lopen.
Hij staat volgens mij ook niet de komst van Tijmen Graat in de weg, maar wel die van Jesse Kramer.
Maar met oog op de toekomst. Wat te denken van Marijn van den Berg.

Laatst gewijzigd
AWestie

Zo! Uit het niets (?) komt Cadzow net achter Ludwig en AvV binnen in Scandinavië.

kelderfan

Ja, die komt zeker uit 't niets, maar toch prima, dat zij zich kan tonen met een 3e. stek, in een toch sterk veld. Ook Kraak is goed in orde.
Die is mooi de top-tien binnengekomen. JV heeft zich niet verscholen.
Bij de jongelui is ook Tijmen Graat goed bij de les. Ook Loe Van Belle is op de weg terug lijkt 't wel.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Teleurstellende thuisronde tot dusver. Gisteren Kooij heel snel maar totaal geen sprinttrein.

Vandaag Kooij klassement om zeep gereden en ook Affini bakt er niks van.

AWestie

Het is van de uitschieter van de Plus geleden dat ze ook een beetje bovenin meereden in de Benelux

kelderfan

Ja die De Plus ligt nog niet vast bij Ineos. Dus Pluske kom er maar in.
@Rawolf
In de Scandinavia-Tour valt DSM toch aardig tegen. Ik had toch meer verwacht van Esmee Peperkamp.

1 2 ... 180 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.