Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 181 ... 237 238
AWestie

“Vanaf zaterdag jaagt Jumbo-Visma op een unieke trilogie: Giro, Tour én Vuelta. Met twee kopmannen Vingegaard en Roglic, als voorbode van de Tour van 2024.” https://x.com/daanhakkenberg/status/1694742182672871529?s=46&t=Og9dyBzjHLo_gmsUgRy8Sg

Als je door de tweet van Hakkenberg een beetje out of the box gaat denken, is deze Vuelta bijna een test om bijvoorbeeld een dubbel Giro-Tour te doen met Jonas. Is die verder uiteen zoals vorig Olympisch jaar? Ik geloof in ieder geval weer in een duo aanpak volgend jaar Tour.

Yeez

Ik zou zeggen dat er tussen giro en Tour juist minder zit door de os. Daardoor moet de tour vaak vroeger klaar zijn en dus beginnen. Verder heeft zeeman al gezegd niet te geloven in een giro/tour dubbel als je beiden voor de eindzege zou gaan

kelderfan

https://www.hln.be/vuelta/kijk-remco-evenepoel-wil-met-de-ogen-stelen-van-jumbo-visma-vingegaard-is-nog-van-ander-niveau~aab85a073/?referrer=http%3A%2F%2Fwww.cyclingfever.com%2F
Nog wat leesvoer op de late avond. De tactiek wordt een leuk ding.

samuello

Ik verwacht niet dat Vingegaard de Giro-Tour gaat rijden na de Vuelta te hebben gereden. Daarnaast zal hij eerst vaker de Tour de France willen winnen voordat hij dat gaat proberen.
Zou me niet verbazen als zowel Vingegaard als Roglic volgend jaar de dubbel Tour-Vuelta doen en Kooij of Van Aert kopman wordt in de Giro met een Kelderman/Kuss/Kruijswijk/Jorgenson die voor klassement mag gaan. En misschien dat Roglic weer eens de heuvelklassiekers erbij pakt.
Giro-Tour beiden winnen is al heel lang niet gedaan, maar bij een uitzonderlijk talent is het zeker niet onmogelijk wat mij betreft. De vraag is wat de renner en de ploeg daarvoor moeten opgeven en of dat het waard is. Je kunt het voor- en najaar dan namelijk vergeten. En als het niet lukt, is dat toch zonde.

@BraboCycling: om nog even terug te komen over een extra Development renner. Het zou kunnen, zeker nu Hessmann geschorst is en Vader weinig wegkoersen rijdt, maar er komen al 3 nieuwe development renners en er zijn ook al 2 geworven voor volgend jaar. Neo's moeten een contract van minimaal 2 jaar krijgen en Jumbo geeft ze zelfs vaak een contract voor 3 jaar. Een oudere renner vind ik daarom een stuk logischer, omdat die een contract voor een jaar kan krijgen.

Maillot à Pois

De Tour 2024 is van 29 juni tot en met 21 juli, gewoon het normale tijdslot dus.
Hij begint 2 dagen vroeger dan dit jaar, maar de Giro eindigt ook 2 dagen vroeger. Exact evenveel tijd tussen dus!

Poeksel

Kooij Giro, Roglic en Vingegaard Tour, ben er vrij zeker van dat dat het plan voor volgend jaar is. En Kuss die stiekem kopman is in de Giro.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

For what it's worth: speculatie over Roglic
https://escapecollective.com/lidl-trek-is-trying-to-sign-primoz-roglic/

AWestie

Da’s waar ook @Yeez. Dan is er alleen maar meer kans voor Olav, jeuj!

Is weinig waard inderdaad, @maillot. Rond iedere ploeg met teveel centen wordt zo’n verhaal gecreëerd. De ploeg met teveel centen zegt dat ze natuurlijk wel een topper willen en de renner in kwestie verwijst alleen naar het contract. Saai.

kelderfan

'@Maillot a Pois
Bedankt voor de link. Een degelijk verhaal en ja net als Evenepoel is Roglic een gewild object.
Hopelijk komt de nieuwe sponsor snel en kan Roglic zijn carrière bij JV eindigen. Hij is net als Gesink een icoon geworden.

Yeez

Ik ben er vrij zeker van dat roglic en vingegaard naar de tour gaan en kooij de giro doet met kuss als kopman (met dan een aanpak waarbij hij rijdt zoals hij nu doet, maar bergop dus niet hoeft te knechten). Daar kan een 2e kopman bij zoals valter of kelderman. Kuss kan na de giro de tour als knecht doen

AWestie

Grote ronde na grote ronde na grote ronde, harde Kusskop niet te stoppen ;)

Yeez

Na de vuelta een lange winter rust en wellicht via uae en Catalonië weer naar de giro. Kan prima;)

kelderfan

Kraak is nog steeds bij de les en schuift zelfs een plaatsje op in 't klassement van de Tour of Scandinavia.

Arnhemmer

Iemand enig idee wat er aan de hand is met Jumbo-Visma in Renewi tour??? Bij begin uitzending niemand in kopgroep, in peleton maar 3 man op toch zo'n 60 á 70 man. Bij versnelling op 37,5 kilometer niemand bij de eerste 30 gok ik. Op deze groepen heeft JV toch nog wel genoeg kwaliteit dit toch ver beneden elke ondergrens is........

kelderfan

De enige die ik zag, was toch Foss, die niet goed genoeg volgens sommige. Update: Foss staat goed in 't klassement met zijn 5e. stek. Die kan net als Marc Hirsi goed meekomen in de Vlaamse klassiekers. Dus JV grijp je kans.
Oh, ja in de Tour de l'Avenir doet Tijmen Graat nog steeds mee. Hij wordt vandaag 12e.op de Col de la Loze.
Update: ook Tijmen Graat is de top-tien binnengeslopen.

Laatst gewijzigd
luca77

Renewi is toch niet zo gek?

Voor Van Emden, Affini en Roosen is dit sowieso het terrein niet. Kooij is meer ijdele hoop. Van Dijke eindigt ongeveer waar je hem verwacht. En Foss heeft het prima gedaan.

Ze zijn er eigenlijk puur voor de sprints.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat is scorebord journalistiek van de bovenste plank. Ze hebben niets in kunnen brengen vandaag. Foss zat niet eens in de buurt van Hrischi in de finale. Het is dat ze in dat groepje met Wellens en Hirschi begonnen te twijfelen na de aanval van Teunissen maar anders deden ze niet meer mee. Hij kwam zwalkend als een van de laatste aan in dat groepje met de Lie. Hij heeft geluk dat er geen gaten vielen en daarom in dezelfde tijd kon worden gezet.

kelderfan

Heb je gekeken dan @Rahim Vlasblom. De enige JV-renner die in 't 1e. peloton reed, was Tobias Foss, als niet Vlaanderen renner..
Wat heeft dat te maken met scorebord.
Het is gewoon wat @Arnhemmer zegt en vraagt. Waar zijn de mannen van de selectie gebleven van de Reniwi Tour.
Volgens de scorebord op 10:00 minuten.
Hij zal wel moe zijn geweest, maar hij heeft 't wel als enige geprobeerd.
quote: Ploegleider Arthur van Dongen telde zijn zegeningen. “Een van onze doelstellingen voorafgaand aan deze race was om een goed klassement te rijden met Tobias. Wanneer we in de koninginnenrit stijgen van negen naar zes, kunnen we zeker niet spreken van een slechte dag. Het is jammer dat we uiteindelijk niet meestreden om de dagzege. We reden als ploeg een beetje in de luwte, maar Tobias heeft zich op deze belangrijke dag voor het klassement van zijn goede kant getoond.
Bovenstaande quote is ook scorebord?

Laatst gewijzigd
IK

'@Maillot
reacties van Merijn Zeeman en Richard Plugge op deze onzin over Rogla transfer naar LidlTrek zijn hier: https://twitter.com/GcnRacing/status/1695047622166196717
Plugge aan GCN via text message: "Primož is our king from 2016 onwards"

Laatst gewijzigd
Yeez

'@luca77 van dijke is gevallen

Landeirovic

Foss staat 15e in het klassement.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Sorry @Kelderfan maar als jij zegt dat die goed kan meekomen als Hirschi dan is dat echt pure onzin. Foss gaat echt het verschil niet kunnen maken waar Hirschi dat eventueel wel kan. Er was echt wel een significant kwaliteitsverschil gisteren tussen die 2.

kelderfan

Ok @Rahim Vlasblom
Ja Hirschi reed zeker een stuk aanvallender, maar er zaten ook meerdere jongens van die club, die eraan trokken met de door JV ooit gewenste Wellens als de meest in oog vallende en zeker sterkste renner van ''t peloton.
Maar even wat anders.
Het is wel een leegloop geworden bij JV dames. Na Beekhuis, Ruegg en Labeckii gaat ook Swinkels vertrekken naar UAE Team ADQ.
Gaat 't team stoppen? Of naar een lager niveau.

kelderfan

Wout Van Aert laat er geen gras over groeien in tussenstop gravelwedstrijd-in-houffalize.. Hij is niet top volgens eigen zeggen dan.

peerduell

Tijmen Graat na 11e plaats in de tijdrit vanmorgen stijgt een plekje in het AK 9e plaats. Rijdt een prima Td L'Avenir.

1 2 ... 181 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.