Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 183 ... 237 238
De Zeboe van de Zoncolan

'@glorious

Gelukkig ben jij een humorist! Of een clown...

Maillot à Pois

De wissel van Jonas:
https://twitter.com/Kijanoes/status/1695520339218846174?s=20
Lijkt vrij vlot te gaan, maar je bent toch al gauw 15-20 seconden kwijt.
Al is het belangrijkste in deze omstandigheden dat je met je hele team heelhuids de streep bereikt.

IK

'@Primoz & @I Langof
Hier is een video van het fietswissel van Jonas: https://twitter.com/Kijanoes/status/1695520339218846174
20-25 seconden?

Sijbrands

27 seconden
Zonder lekke band zouden ze precies voor SQS eindigen.

Glorious

Terug bij dit forum wat nog wel handig kan zijn (buiten de onzin)
Vandaag Roglic dag! Tevens 13 boni's te pakken.

Laatst gewijzigd
goldone123

misschien wel meer want je moet ook weer in je ritme komen.

tdola

Etappe vandaag onthoofd. Geen bonus, tijdverschillen zullen er wrs niet zijn, want tijd opgenomen voor laatste klim

kelderfan

Mooi dat Kraak haar 3e. plek weet te houden en dat is toch een goed bericht voor 't dames-team van JV.
Cadzow houd echt niet van de regen, maar heeft ook een goede Scandinavia Tour gereden.
En jammer dat Kooij er niet bij zit in 't peloton.
JV doet niet echt mee in Reniwi-Tour. Kooij lijkt mij niet klaar voor de komende Giro.

Laatst gewijzigd
tdola

Nogmaals hoe kom ik bij live blog/forum om mee te praten live over vuelta rit, kan t niet vinden.

AWestie

Als er geen chat is, is er niemand om te modereren geloof ik. Beter dit nog vaker te noemen bij Martin of bij verbeterpunten. Hier weinig zinvol.

Kooij in de top 20 vandaag

tdola

Op ipad nu wel te zien, niet op telefoon

kelderfan

Ryan vandaag 5e. in de Tour de L'Avenir en de gewenste del Toro wint 't rondje van de Toekomst. Update: Tijmen Graat heeft helaas zijn top-tien niet gehaald en wordt uiteindelijk 13e.
Jed Smithson heeft vandaag een rit gewonnen in Junior Tour of Wales met Tomos Pattinson als 2e.
Wat de Vuelta betreft heeft 't team met UAE en de ploeg van Remco de boel terecht de boel lamgelegd.

Laatst gewijzigd
wieler4live

Zijn er nu wel of geen boni's op de klim en aan de finish in de vuelta? Lees dat ze er niet zijn maar op eurosport hebben ze het er geloof ik over dat ze er wel zijn

Cen Morawec

Jammer dat Foss geen goede klassering kon rijden in Renewi. Wat is er met hem? Wat gaat hij volgend rijden?

Onbekende gebruiker

Foss rijdt het hele seizoen al achteruit zo lijkt het, ook in de tijdritten is het ronduit matig. Alleen in de Algarve liet hij een schim van zichzelf zien. Krijg haast het gevoel dat het een mentaliteits dingetje is. Het meest opvallende vind ik hieraan eigenlijk dat renners met uitlopende contracten meestal de klinkers uit de straat rijden, en bij Tobias het juist andersom is.

Laatst gewijzigd
AWestie

Foss rijdt niet heel veel andere tijdritten dan voorgaande seizoenen (rond top-tien), dus om dat als ronduit matig te typeren weet ik niet zo goed. Het is wel eens ergens door Zeeman geloof ik gedeeld dat hij een wat haat-liefdeverhouding heeft met het omgaan met druk en het kopmanschap, beetje samen met twijfels over wat te doen met gewicht en optimaal vermogen wat ook gewoon niet lekker voor het koppie is. Hopelijk heeft hij snel meer duidelijkheid over zijn nieuwe werkomgeving, kan hij daar een nieuw hoofdstuk schrijven.

kelderfan

IK heb 't gisteren niet helemaal gevolgd, maar bij de beelden in de finale, was het Foss die probeerde "kopman Olav Kooij" weer vooraan te krijgen, want de rest was niet te bekennen. Dat was volgens mij ook de hele Reniwi-koers aan de hand.
Foss heeft veel vuil werk moeten opknappen en Kooij heeft veel werk zelf moeten doen. Nu kwam Van Dijke terug van een blessure; dus die verwijt ik niks, maar de overige renners waren echt ondermaats. Ik denk dat achter de schermen hierover wel 't een en ander wordt gezegd.
Wat de Vuelta betreft:
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/boze-juan-ayuso-richt-zich-tot-vuelta-saboteur-bedankt-voor-je-achterlijkheid.
Dat was ook mijn 1e. gedachte, toen ik las dat drie JV-mannen met lekke banden te maken kregen. Punaises en spijkers in een bocht leggen, dat is vragen om valpartijen met o.a. Roglic met schaafwonden. Hoe achterlijk kun je zijn om dat soort ongein uit te halen.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Benieuwd hoe Roglic vandaag fysiek is, gezien de schaafwonden.

kelderfan

Wout Van Aert rijdt de Tour of Britain, de Primus Classic en 'EK in Drenthe.
https://wielerrevue.nl/artikel/580280/wout-van-aert-vol-motivatie-voor-resterende-koersen-op-dit-moment-van-het-seizoen-kun-je-daarmee-het-verschil-maken/
De bron eigenlijk Het Laatste Nieuws.

Dr.Watt

De fietswissel van Vingegaard was indrukwekkend. Daarmee bewijst Jumbo wederom hoe professioneel ze elk detail aanpakken. Hopelijk is Roglic ongeschonden want dit jaar zijn er ons al genoeg potentieel mooie duels ontnomen. Over Foss. Ik twijfel of die jongen eigenlijk wel gemaakt is voor het profwielrennen. Zou me niet verbazen als die zoals een Halvorsen al op zijn 28e met pensioen gaat. Jumbo zijnde zou ik die zelfs geen nieuw contract geven als die geld zou toeleggen.

Yeez

Vandaag roglic volgen ivm de val? Vingegaard kan gokken Op op week 3 en evenepoel zal wel weer vroeg verschil proberen te maken?

AWestie

Deze week weinig kans op ritwinst, lijkt me, of ze moeten gaan raketten in de Spaanse bergen. Zondag kan Laporte starten met een potentieel succesvol najaar, kijk ik erg naar uit. Is die een beetje bijgekomen en qua vorm bijgebleven na de Tour?

Volgende week daarentegen kan potentieel een lange winning streak worden met een aantal mooie kansen in de Vuelta en dagelijks mogelijkheden voor Kooij/Van Aert in Groot-Brittannië.

Heeft Evenepoel niet gezegd dat hij op z'n vroegst wel rood zou willen hebben na de ITT? Die gaat het ook nog rustig aan doen hoor

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Indien de omstandigheden zich ertoe lenen, verwacht ik wel iets van Evenepoel. Al is het maar om Rogla even te testen na zijn val. Niet dat ik ervan uitga maar stel dat die vandaag toch rood zou pakken. Dan legt dit echt geen druk op zijn team. Rit 4 en rit 5 wordt sowieso gecontroleerd door de sprintersteams en dan kan je in rit 6 gewoon een vlucht met Herrada's en Goossensen 10min geven.

AWestie

Vos rijdt niet meer in seizoen 2023, lijkt me ook weinig kans op een veldrit in begin 2024 https://www.instagram.com/p/CwfCKYfsSXl/

Extra nieuws aangaande Hessmann: let wel, dit is onder de Duitse dopingwet gebruikelijk https://nos.nl/artikel/2488343-duits-om-onderzoekt-dopinggeval-bij-jumbo-visma-huiszoeking-bij-wielertalent

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Dr.Watt
Ik ben 't vaak met je eens, maar wat betreft Foss heb ik toch een andere mening. Hij en Kooij waren de enige JV-mannen, die een positieve indruk op mij maakte. Hij heeft zijn eigen kansen (op een goed klassement) ingeleverd om Kooij een kans te geven om terug te keren in 't 1e. peloton.
Hij wordt hier wel heel makkelijk weggezet.

1 2 ... 183 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.