Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 184 ... 237 238
AWestie

Remco verrast de geelzwarten maar had ook wel een straffe sprint

Yeez

Sterke sprint van evenepoel, maar apart van jv die laatste km. Vingegaard die sprint en roglic die eigenlijk niks doet. Je weet dat vingegaard niet die sprint heeft en roglic wel, maar roglic is vaak degene die niet van ver aangaat. Echter deed hij nu helemaal niks.

Misschien denken en weten ze dat het een marathon en geen sprint is. De ploeg is in iedergeval ijzersterk!

Arnhemmer

Volgens mij blijft het doel van sport toch om te winnen....... , ben ik de enigste die idee had JV daar niet echt mee bezig was?

Waar was al dat omkijken van Kuss voor nodig als die voor de rit winst kan gaan, waarom ga je pas zo laat aan als je weet hoe belangrijk die bocht is.

Zeker als je met 2 kopmannen zit die nog redelijk fris ogen (en opzichte van concurrenten) is het toch geen rocket science je gewoon met 1 in het wiel van ander vol moet aangaan tot die bocht (nog los van me slim kan spelen door 1 iets langzamer door de bocht gaat. En weet nu zo simpel klinkt, maar als je ziet hoe er nog geschoven werd in de laatste honderden meters leek me niet onmogelijk.

Vind jammer dat in zulke situaties niet de eerste keer het gevoel heb dat Jumbo-Visma niet perse hoeven te winnen en het meer laten lopen dan welke kansen er liggen voor ze🤷🏻

kelderfan

Roglic heeft op de grond gelegen en ja dan moet je herstellen. Dus dat Roglic niet heeft mee gesprint lijkt mij plausibel. Die gaan wij nog zien.
Vingegaard ziet er goed uit en ook Kelderman en Kuss zijn bij de les.
Remco is ook bij de les door daardoor van te profiteren.

kelderfan

'@Arnhemmer
Volgens de info waaide 't behoorlijk ca. 70 km p/u; dus dan moet je niet te vroeg aangaan.

Arnhemmer

Overigens ook jammer dat Kuss voor mijn gevoel op eind ook ietsjes nog liet lopen. Dit is puur interpretatie, maar als zie lichaamshouding ten opzichte van een Kelderman die nog wel even doorbijt. Toch jammer weer die 10 seconden, zeker als je met Kuss en Kelderman hoog gaat staan kan je op dagen met sterke kopgroepen en zware etappes toch mooi die 2 om en om mee laten springen. Lijkt me prima strategie om de knechten van de tegenstanders hele zware dagen te laten hebben en goed af te matten. En ja ze zullen ze niet als super groot gevaar zien, maar zomaar even wat minuten geven aan renners die toch top 10 kunnen rijden, met Kelderman al eens top 5 in een grote ronde en Kuss in tour zonder valpartij in top 10 is en zeker bij de misschien wel top 5 beste klimmers van peleton hoort. Niet te vergeten hij in interviews zegt dan in de ideale rol zit als een geheime kopman. Of denken jullie concurrentie met 1 van die 2 in een kopgroep en met dit tijdsverschil ze aandurven zo wat minuten cadeau te doen???

Dr.Watt

REV kwam zelf ook opgeschoven van achter uit dat groepje. Denk dat de benen van Roglic gewoon iets minder waren dan die van Vingegaard. Kan natuurlijk door de val komen.

Arnhemmer

'@Kelderman, nee oké. Maar als er 1 ploeg was met 2 mannen waarbij je zou denken die kunnen het uitspelen tot die laatste bocht..... met wat al zei desnoods te vroeg aan gaan, maar dan zit je 2de man toch in Pole position waar nu Remco zat. Of zijn het dan toch allebei te veel winnaars dat niet hun kop omgaat en alleen denken aan wanneer aangaan om zelf te winnen? Overigens vind ik dan dat je het aan de ploegleiding mag aanrekenen ze niet dat plan en die tactiek met instructies vanuit de auto gaven

AWestie

Jumbo liet vandaag ook gewoon duidelijk zien dat ze wilden winnen, maar dat is geen sinecure als je met 10+ man aankomt.

Dr.Watt

'@Kelderfan

Mijn opmerking over Foss was eerder algemeen dan over Benelux Tour. Dat is toch niet echt een parcours voor hem. Maar ik zie in hem een beetje wat ik vroeger bij TJ Van Garderen zag. Ongelooflijk veel talent maar het ontbreekt precies aan wilskracht om door die pijngrens te te gaan. Het willen afzien zowel op training als in de race. Zoals Campenaerts het zei in de tour:"De pijn verwelkomen en dan omarmen". Hij wil alles snel en gratis krijgen. Die kopmanrol, dat dikke contract maar wil hij er wel eerst voor werken? Ik kan helemaal fout zijn, hoor. Dit is op niets gebaseerd maar ik heb die indruk.

Dr.Watt

Winnen komt niet op bestelling. Aan de start staat ook 180 man en op het eidn wint vaak de sterkste. Denk dat Remco vandaag gewoon de sterkste was.

Arnhemmer

'@AWestie, vast wel. Alleen wat al eerder aangaf krijg ik dat gevoel niet als Kuss achterom kijkt en voor mijn gevoel wacht op zijn kopmannen. En ja dan was misschien een harde wind en niet evident, maar wat had die te verliezen (zeker hij nog op 10 seconden word gereden, Soler nog kan terug halen). En in een groep van 10 is niet makkelijk, maar heb geen enkel teken van communicatie gezien dat Roglic of Vingegaard seintje gaf aan een ander kom in mijn wiel, zodat 1 misschien wat te vroeg aan ging, maar je de ander wil ideaal het zitten voor de grootste winkans. Misschien kwam Evenpoel dan nog steeds erover heen, maar de kans op winst was dan groter dan langs elkaar heen zelf proberen goed uit te spelen voor zichzelf

Yeez

'@arnhemmer ik had het idee dat kuss wat terugviel na zijn aanval en echt niet harder kon. Roglic gaat helaas nooit vroeg aan terwijl ik denk dat wanneer hij die laatste bocht als eerste zou pakken hij degene is die wint. Hij en evenepoel zijn de snelste vd klassementsrenners. Ben het overigens met je eens dat ze zeker niet alles probeerden met hun 2 kopmannen. Ben benieuwd de komende etappes

Fanny

Ben het met @ Arnhemmer eens. Weer eens domme tactiek van de JV leiding. Men had altijd voor de boni's cq overwinning moeten gaan door in de aanval te gaan met 1 van de 4 renners die in de top 11 finishten. Kuss had bv nmm door moeten rijden voor de overwinning ipv steeds om te kijken.
De boni's waren dan waarschijnlijk ook weggeweest voor de blinde klaagrenner Evenepoel.
Nu loopt hij verder uit op de JV toprenners Vingegaard en Roglic.

kelderfan

Oh @Yeez
Roglic gaat nooit vroeg aan, dat klopt toch niet met de werkelijkheid. In dit geval heeft de wind parten gespeeld om zo lang mogelijk te wachten met de sprint. Remco heeft de aankomst goed verkend en Roglic is nog in herstelmodus en ging pas heel laat de sprint aan met Ayuso.

Dr.Watt

'@ Fanny
Alsof het Playstation is. Als Kuss nu gewoon rondje-vierkantje had geduwd en tegelijk L1 ingeduwd houden, dan wint die sowieso. Hij had ook nog een extra leven tov REV dat hij zelfs niet heeft gebruikt. Hopelijk heeft hij wel gesaved op de memorycard anders moet hij de rit deze nacht opnieuw rijden.

Ik ben de eerste om kritiek te geven op de tactiek van JV al is dat sinds vorige Tour fel verbeterd en ben ondertussen ook niet meer de allergrootste fan. Maar dit 'dom' noemen is een gebrek aan respect naar zowel de renners die onmenselijke inspanningen leveren als naar het management dat ervoor zorgt dat ze daar weer met 4 voorin zaten. Als Kuss kon winnen, dan won hij 100% zeker. Net als alle anderen in die kopgroep. Als de benen verzuren dan verzuren ze, dan kan je helaas niet teruggaan naar het vorige level om opnieuw te proberen.

Fanny

'@Dr. Watt
Wie zegt mij das Kuss verzuurde en niet wilde winnen. Gezien het verhaal op WF wilde hij iets proberen om de concurrenten uit de tent te lokken.
Als hij samen met Soler was doorgereden hadden ze samen om de overwinning kunnen knokken en de boni's weg te kunnen snoepen. En die zullen belangrijk worden in deze Vuelta. Doe je dat niet dan wordt het gat met Evenepoel steeds groter zeker na de ITT van Evenepoel die ik hierin als sterkste acht.
Snapte ook niet de tactiek dat Roglic achter Vingegaard en Ayuso aanging met Evenepoel in zijn wiel om het gat te dichten maar dat terzijde.
Nmm was Roglic niet in staat om te sprinten nav de val van gisteren.

ti-raleigh

Ik heb geen idee wat de tactiek was van TJV vandaag. Misschien konden ze niet beter of misschien denken ze: ' laat Remco maar lekker uitrazen die eerste week'. Feit is wel dat Remco al veel energie heeft gebruikt, vooral met protesteren. Dat gaat hij niet lang volhouden op deze manier en TJV kan daarvan profiteren in 3e week.
TJV hoeft zich nog geen zorgen te maken. Sowieso opmerkingen als alwéér een verkeerde tactiek.... huh ? Kijk eens naar de palmares van de ploeg dit jaar, zou ik zeggen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Roglic had nog last van zijn val van gisteren en dus liet hij het vandaag over aan Vingegaard. Hij zal de komende dagen vooral willen gebruiken om te herstellen. Verder stond er inderdaad veel tegenwind dus aanvallen is puur energie verspillen. Eens met ti-raleigh en Kelderfan. En zeker ook met Dr. Watt.

Raul Alcala

Toch wel wat Dr Watt allemaal zegt. En Evenepoel verrast meet zn explosiviteit. Kan nog wel eens een mooie strijd worden met Roglic en Vinnie. Ken t routeboek niet maar week 3 zal wel weer hijo de la puta zwaar zijn. Madrid is nog ver

Laatst gewijzigd
Rawolf

Kelderman en Kuss sterk vandaag. Hadden wat mij betreft best mogen samenwerken met respectievelijk Bardet en Soler, laat UAE of QS maar werken. 1 : 1 lijkt Evenepoel namelijk een stuk sterker dan de Jumbo kopmannen vandaag,

Cycling

'@Rawolf op deze aankomsten won Pogacar ook fluitend van Vingegaard. Of het straks in zwaardere bergetappes ook zo gaat zijn, zien we verder op in de Vuelta

Zwarte Wout

Opmerkelijke aktie van TJV, met name van Kelderman jegens Bardet! Gisteren al de koers lam leggen waardoor de koplopers vrij baan kregen en de trui van eigenaar kon wisselen!

Arnhemmer

Toch ben ik ook nog even benieuwd naar de mening van mensen van de val van Evenpoel na de finish. Slecht gedaan door de organisatie dat even voorop stellend met zo'n korte uit rij strook na de finish. Maar ergens heb ik ook het gevoel Evenpoel een beetje blaam betreft gezien hij nog zo rap op de groep journalisten 'in rijd' in vergelijking met bijvoorbeeld Vingegaard. En snap dat Evenpoel nog iets wou juichen dus minder snel bij zijn rem kon, maar nu paar keer terug gekeken en ergens denk ik wel wat ging er in zijn hoofd om, die mensen verdwijnen vanzelf wel even als ik zeg weg denk of iets, had ik niet het idee hij nou nog echt vol probeerde te remmen........

Raul Alcala

Tis een bijzondere jongen. Lijkt altijd op één of andere manier áaan te staan.

1 2 ... 184 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.