Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 185 ... 237 238
Arnhemmer

En even voor de duidelijkheid, zeg niet dat JV had moeten winnen vandaag. Maar als Kuss in plaats van energie steekt in omkijken gebruikt om te blijven trappen blijft ie in ieder geval iets langer voorop, als Kelderman met Bardet mee rijd verplicht je andere ploegen meer energie in de etappe te steken (uiteindelijk had UAE dat gat toch wel dicht gereden dus had niet veel veranderd), Roglic en Vingegaard hadden toch in ieder geval kunnen pogen te communiceren om te kijken ze samen konden werken 1 van de 2 als eerste de bocht kon aansnijden door aan te trekken voor een ander. Nogmaals zeg niet dat ze hadden gewonnen, maar je kan toch wel vraagtekens zetten bij die momenten of tactisch niet iets beter aangestuurd kon worden in de auto's......

AWestie

Ja tuurlijk had het achteraf een slag slimmer gekund.

@Anton waar doel je op? Wat heeft Kelderman bij Bardet gedaan?

Glorious

3e week, dat is waar extreem naar gekeken wordt bij Jumbo. Jumbo gaat uitpakken met een heel sterk collectief. Daar moet je veel mee kunnen doen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@awestie Kelderman rijd niet met Bardet toen ze samen vooruit waren.

Kuss rijd niet met Soler

En als Vingegaard met Ayuso een gaatje heeft rijd Roglic/Kuss het dicht.

Jumbo had duidelijke consignes vandaag, koest houden. Wat opzich niet onverstandig is met nog een hele vuelta voor de boeg. Ben benieuwd welke etappe ze wel hebben aangekruist want zelfs met Kuss en Kelderman heb je nu mogelijkheden druk te zetten.

Zwarte Wout

Bardet demareert en Kelderman gaat er achteraan, houdt zijn benen stil zodra hij bij Bardet komt en neemt niet over. Niet verboden, wel opmerkelijk en tendentieus.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ah kijk toen was ik net aan het koken denk ik. Wat daar tendentieus aan is ontgaat mij een beetje, maar de ploeg gaat er nu wel om bekend staan. Veel gebruik van zo’n oud wielertrucje gaat vervelen bij sommigen natuurlijk. Verder wat @Rawolf zegt. Ik gok de Tourmalet en de Angliru?

T80JZ

Over gisteren: Vingegaard had volgens eigen zeggen niet zijn allerbeste benen, Roglic was/is aan het herstellen van zijn valpartij/schaafwonden, dus beiden niet in staat om van Evenepoel te winnen. Volgens Kelderman was er teveel wind om voorop te blijven, maar dan misschien de vraag waarom achter Bardet aan, want die zou vanzelf terug waaien. En Kuss deed wat Kuss altijd doet. Hij plaatste een aanval, maar kon die niet doorzetten - door de wind? - en deed vervolgens zijn werk. Voor zover Kuss het heeft gehad over een geheim kopmanschap doelde hij op een grote ronde zonder Roglic en Vingegaard, hier is hij gewoon knecht.
Wat mij betreft een beetje overdreven reacties op het niet winnen of de tactiek van de etappe gisteren. Het echte werk komt later.

Cycling

Roglic geeft ook aan last te hebben van de val. Dit verklaart nog meer het rijden van JV gisteren. Het resultaat was gewoon prima als beide kopmannen niet top waren

kelderfan

In de Tour of Britain krijgt Van Aert de volgende renners mee volgens First & PCS Affini< Kruijswijk, Kooij, Van Emden en Van Hooydonck.
En volgens https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/gp-quebec-en-gp-montreal-trekken-weer-schoon-volk-aan-onder-anderen-laporte-en-alaphilippe-aan-de-start-in-canada gaat Laporte naar Quebec en Montreal met ?? Benoot, Bouwman, Gebr. van Dijke, Van Der Sande en Sam Oomen.
Ik mis eigenlijk Gloag in de ToB-opstelling.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Gloag zijn seizoen is voorbij door een blessure.

Cycling

Was het Kelderman van JV die in de laatste 10 kilometer gevallen is?

Laatst gewijzigd
tdola

Niks gezien, Maar mis kelderman wel bij 1e 80, lijkt meer dan minuut te verliezen.

kelderfan

Het is toch niet Kelderman bij die valpartij hopelijk.
Bij de Tour de L'Avenir voor dames U23 heeft Van Empel een derde plaats veroverd. Ook Linda Riedman komt bij de 1e. tien over de streep.
Bij AG Insurance-NXTG U23 rijden Arens en ook Noëlle Rüetschi», die laatste komt als 10e. binnen en die 1e. rijdt voor 't Nederlandse team.

tdola

https://www.wielerflits.nl/nieuws/vuelta-2023-ook-wilco-kelderman-betrokken-bij-valpartij-in-aanloop-naar-sprint/

Ai. Was niet kopman maar was lekker om lang hoog te hebben staan hopelijk valt schade mee

Glorious

Het kan er maar 1 zijn die viel buiten roglic....

Cycling

Het resultaat van het ziekenhuis onderzoek van Kelderman laat wel op zich wachten. Van de andere gevallen renners is wel bekend dat ze geen breuken hebben.

AWestie

Kuss over drie grote rondes in een jaar: Gaat waarschijnlijk niet zo snel weer gebeuren https://velo.outsideonline.com/road/road-racing/vuelta-a-espana/sepp-kuss-motivated-for-grand-tour-triple-but-he-wont-be-doing-it-every-year/?fbclid=IwAR1h_jJno70rxi8EbK0xrAn_QOUBdDgSlkerJLOONygj5WIGwY4lcMS9Vyg

kelderfan

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/jumbo-visma-baas-plugge-ziet-evenepoel-als-topfavoriet-voor-vuelta-hoop-niet-dat-hij-nog-beter-wordt
Quote: "Toch vindt Plugge dat er altijd genoeg ruimte voor progressie is."
Lijkt mij prima, dat baas Plugge verder kijkt om te verbeteren.
Wat Kelderman betreft, ben ik blij, dat hij verder kan.

kelderfan

Leuk dat Fem van Empel zich laat zien in de Tour de L'Avenir.
Dat zal haar en de ploeg goed doen.
Oh, ja
Maryland Cycling Classic 1.Pro wordt gereden op 3 september a.s met Colby Simmons en Matteo Jorgenson.
Zij gaan 't opnemen tegen o.a. Neilson Powless, Mattias Skjelmose en Giulio Ciccone.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Jumbo volledig afwezig aan de kop van het peloton in de laatste 10km. We mogen echt blij zijn dat dat ze niet in die val betrokken zijn geraakt. Beetje atypisch, benieuwd naar de reden.

Kelderman lijkt toch op de sukkel te zijn.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@dr.watt ik moet zeggen dat ik wel fan ben van die nieuwe strategie. Al is het misschien ook enigzins gedwongen omdat ze 0 capabele dringers hebben meegenomen.

Maar achterin kan je hoogstend wat secondes verliezen, je valt minder snel. En een ploeg minder in het gedrang voorin zorrgt natuurlijk voor een kleinere kans op valpartijen.

kelderfan

Ja, @Dr.Watt Kelderman is er gelukkig wel bij, maar ook hij is nu in herstelmodus en dan rijdt je aan de staart van het peloton.
JV heeft ook geen snelle man mee; dus zij hoefde niet mee te sprinten. Valter, Van Baarle en Tratnik hebben er wel voor gezorgd, dat Vingegaard, Kuss en Roglic probleemloos aan de finish zijn gekomen.
JV moet wel wat attenter zijn de boni's, want Remco heeft 't balletje ingekopt.

kelderfan

'@Rawolf
JV doet 't duidelijk beter dan DSM in de Vuelta, want die zijn buiten de top-veertig geraakt. Wat dat betreft doet de jeugd van DSM 't beter (bij de dames). Vinke is in goede doen, want zij en Van Anrooij hebben Fem aan de welverdiende zege geholpen.🎉

Dr.Watt

'@Rawolf

Ja, ergens volg ik je maar als er een massale val gebeurd vlak achter de eerste 20, kan je wel minuten verliezen.
Dat ze 0 dringers meehebben is waar en zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken.

Bij de voorstelling van de Vuelta selectie had ik het gevoel dat Kelderman overbodig zou kunnen zijn. Met JV, Roglic, Kuss en Valter heb je toch al heel wat firepower. Dan nog eens VB, Tratnik en Gesink die ook heel goed klimmen. Maar toen keek ik naar de rouleurs en zag ik VB, Tratnik, Gesink en Valter. Met zoveel kwaliteit kan Kelderman er best bij.

Zou het niet beter geweest om toch een dringer mee te nemen? Affini ipv Kelderman?

Yeez

Volgens de ploeg voelt kelderman zich prima na zijn val

1 2 ... 185 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.